Bron: http://www.elsevier.nl/we(...)or-kredietcrisis.htmquote:Natuur- en milieu-organisaties verliezen de laatste maanden veel leden en donateurs. Zo zag Greenpeace ruim 22.500 leden vertrekken. Reden is volgens de clubs de kredietcrisis.
Activist sart pers en ME
Behalve Greenpeace eindigen ook het Wereld Natuurfonds (-8.000), Milieudefensie (-6.245) en de Dierenbescherming (-2.015) het jaar in mineur. Dat blijkt zondag uit onderzoek van het VARA-radioprogramma Vroege Vogels.
Compensatie
Alle milieuclubs bij elkaar tellen iets meer dan 4 miljoen leden of donateurs. Volgens Vroege Vogels hadden de meeste organisaties begin 2008 nog te maken met een ledenaanwas. Daarmee wordt het verlies van de laatste maanden enigzins gecompenseerd.
Er zijn ook organisaties die het jaar met een positief saldo afsluiten. Zo kreeg de stichting AAP er bijna 20.000 leden bij en heeft de Vogelbescherming een plus van 10.135 leden. Verder zagen Natuurmonumenten en de Zeehondencrèche Pieterburen hun aanhang groeien.
Al Gore
De film An Unconvenient Truth van Al Gore heeft er in 2007 toe bijgedragen dat veel groene organisaties hun ledental zagen toenemen, aldus Vroege Vogels.
Dat effect deed zich begin 2008 ook nog voor, ‘maar daarna is het weggeëbd en verdrongen door de kredietcrisis’, denkt Vroege Vogels.
De top-10 van grootste natuur- en milieu-organisaties wordt aangevoerd door het Wereld Natuur Fonds met 927.000 leden, Natuurmonumenten (882.000) en Greenpeace (547.475).
quote:Op zondag 21 december 2008 22:09 schreef admiraal_anaal het volgende:
Tis ook de bedoeling dat ipv ctrl-c ctrl-v je ook een mening geeft over het stuk wat je plaatst
Oja wat is de bron? En quote-tags?
Neuh, afkopen van je geweten lijkt me.quote:Op zondag 21 december 2008 22:18 schreef Hukkie het volgende:
Kan me niet voorstellen waarom iemand lid van Greenpeace of Milieudefensie kan zijn. Misschien is het een soort van bewustwording.
En waarom is het volgens jou "oke" dat het Wereldnatuurfonds leden verliest? Wat doen die mis? Graag duidelijke voorbeelden, met bronvermelding.quote:Op zondag 21 december 2008 22:05 schreef Halcon het volgende:
[..]
Bron: http://www.elsevier.nl/we(...)or-kredietcrisis.htm
Helaas wel ja. Terwijl sommige principes gewoon te korte termijn denken zijn van de mens en we op lange termijn toch beter af zouden zijn om hier toch geld in te investeren.quote:Op maandag 22 december 2008 00:10 schreef waht het volgende:
Principes zijn gerelateerd aan welvaart.
Wij kunnen het Elsevier-artikel ook lezen, Martijn_77:quote:Op dinsdag 23 december 2008 19:45 schreef Martijn_77 het volgende:
Volgens mij is het All gore effect uitgewerkt
quote:Al Gore
De film An Unconvenient Truth van Al Gore heeft er in 2007 toe bijgedragen dat veel groene organisaties hun ledental zagen toenemen, aldus Vroege Vogels.
Dat effect deed zich begin 2008 ook nog voor, ‘maar daarna is het weggeëbd en verdrongen door de kredietcrisis’, denkt Vroege Vogels
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |