abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64229751
quote:
Op zondag 21 december 2008 22:22 schreef Dirkh het volgende:
Zoals ik al zei, de actie van SHE verdient respect, zij is de enige die hier werkelijk iets voor doet, zonder daar zelf iets voor terug te krijgen. Je kan zeggen dat ze aandachtsgeil is, maar dat zou je kunnen zeggen als ze geen boter bij de vis doet.
Is Altruisme trouwens het woord van het jaar 2009? Alsof het al gewoon is dat dit niet bestaat.

Laten we wel wezen, we weten al jaren dat het geld wat gegeven wordt geen resultaat oplevert, het is een druppel op een gloeiende plaat. Nee, het helpt niet, dat weten we nu toch al jaren. Dat je jezelf een stukje prettiger voelt als er een paar euro van je rekening wordt gehaald met als beschrijving "hongernegertje" en je verder je geen ruk aantrekt wat er in de rest van het jaar gebeurt, en je erkent dat ook gewoon, tja... wat moet je daar dan nog op zeggen.
Op zich kun je het hele verhaal ook simpel houden:

Doel
: geld ophalen voor vluchtelingen

Hoe: door middel van leuke en ludieke acties!

En of je nou de vluchtelingen wil helpen of de tieten van SHE wil zien Als het maar geld oplevert, daar hebben de vluchtelingen wat aan. Een (ik hoop) groot gedeelte zal de vluchtelingen een warm hart toedragen, de rest zal uit eigen belang meedoen (een goed gevoel er aan overhouden of goedkope reclame voor je bedrijf).

Hou je toch, klaar, ga een boek lezen
  Redactie Frontpage maandag 22 december 2008 @ 00:22:18 #127
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_64229916
quote:
Op maandag 22 december 2008 00:20 schreef Italo het volgende:

En of je nou de vluchtelingen wil helpen of de tieten van SHE wil zien Als het maar geld oplevert,
En je helpt FOK! die 3FM omarmd heeft, als FOK! Pieterburen had gesteund hadden mensen ook gestort.
pi_64230138
quote:
Op maandag 22 december 2008 00:22 schreef SunChaser het volgende:
En je helpt FOK! die 3FM omarmd heeft, als FOK! Pieterburen had gesteund hadden mensen ook gestort.
True, Fok! is ook een belangrijke drijfveer!
pi_64231936
Geweldig voor ik het topic aanklikte had ik heel wat zure users in gedachte en wat blijkt.... bijna allemaal zitten ze hier
  maandag 22 december 2008 @ 01:06:10 #130
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64232235
quote:
Op zondag 21 december 2008 23:46 schreef Mof het volgende:
Ik zou het wel tof vinden als SHE een man blijkt te zijn.

Dan zijn alle donateurs homo.
Omg, ik pis in mijn broek
pi_64232426
quote:
Op zondag 21 december 2008 23:46 schreef Mof het volgende:
Ik zou het wel tof vinden als SHE een man blijkt te zijn.

Dan zijn alle donateurs homo.
Ben jij volgens het omdraai-mechanisme dan hetero?
  maandag 22 december 2008 @ 06:03:22 #132
194417 Buckel
Kaas erbij?
pi_64234851
Ben het wel deels eens met DirkH, 1 keertje geld geven om dan van je schuldgevoel af te zijn. Verder niks aan uit te leggen en wilt ook niet zeggen dat iedereen zo is, want ja er zijn ook mensen die naar Afrika reizen en er daar wat aan doen.

Aan de andere kant is het toch goed dat het tenminste 1 keer word gedaan.
“The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his.”
(General George S. Patton)
pi_64234881
Ik heb geen schuldgevoel hoor
pi_64237789
quote:
Op maandag 22 december 2008 01:11 schreef Italo het volgende:

[..]

Ben jij volgens het omdraai-mechanisme dan hetero?
Ja, dat is een pseudoniem.
pi_64237807
quote:
Op maandag 22 december 2008 01:06 schreef SHE het volgende:

[..]

Omg, ik pis in mijn broek
Vrouwen dragen een rokje.

Homo's!
Ja, dat is een pseudoniem.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 22 december 2008 @ 10:51:39 #136
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_64238033
quote:
Op zondag 21 december 2008 23:17 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Wat lul je nou weer dom? Waar zeg ik dat de SR donateur het gehele jaar niets onderneemt? JIJ komt met dit soort belachelijke aannames. Kolere, het is lastig praten met jou.
Roep je niet om het hardst dat het mensen allemaal geen tering interesseert maar dat ze 1 keer per jaar hun geweten afkopen?

Met MIJ is het niet moeiljik praten, met JOU. Je lult een beetje slap moralistisch, maar je bent niet eens in staat om onder woorden te brengen wat je nu dwars zit en hoe JIJ het dan beter doet.

Men, vroeger dacht ik dat je zure toontje een act was, maar je bent echt gewoon een sachereinig stuk vreten.
quote:
Maar nu je het zo zegt, denk ik dat het er niet eens zo ver van af ligt, aangezien de Nederlander tussen de 40 en 90 euro per jaar geeft aan goede doelen (bron: Volkskrant) en het gemiddelde inmiddels behoorlijk gehaald wordt in dit topic .
Wederom... en ik zal het nu in bold hoofdletters neerzetten zodat je nu wellicht wel de vraag kan beantwoorden...

EN DAT IS ERG OMDAT?
  maandag 22 december 2008 @ 10:59:09 #137
106791 _Tjabbe_
Impulsieve combo-knaller
pi_64238245
Hoe triest is dit topic dan zeg....
Wees blij dat er mensen zijn die initiatief nemen voor het goede doel.
Statistics are like mini skirts, they give you good ideas but hide the most important things....
pi_64243970
quote:
Op maandag 22 december 2008 10:51 schreef Swetsenegger het volgende:

Met MIJ is het niet moeiljik praten, met JOU. Je lult een beetje slap moralistisch, maar je bent niet eens in staat om onder woorden te brengen wat je nu dwars zit en hoe JIJ het dan beter doet.
Het enige wat ik er bij dirkh uit kan filteren is dat hij er moeite mee heeft dat/als mensen niet eerlijk zijn, dat ze bv zeggen dat ze "het voor het goede doel doen" terwijl ze het eigenlijk doen om de tieten van SHE te zien..

Hou de lijntjes kort, dirkh, hou die lijntjes kort
pi_64247111
quote:
Op zondag 21 december 2008 23:37 schreef qonmann het volgende:
Mooi dat de azijnpissers hun eigen topic hebben
IDD,wat een stel zure mensen zeg hier in dit topic,pffff,ongelooflijk.

Dit is toch een win/win/win situatie???
SHE en FOK! hebben hun 15 minutes of fame,users die hebben betaald aan dit hebben voor hun gevoel iets goeds gedaan voor de kerst (en dit valt mijns inziens onder de kerstgedachte) en 3FM Serious Request kan een paar duizen euro bijschrijven zodat ze hopelijk de 2,5 miljoen halen zodat de nederlandse staat het kan verdubbelen.

Ik (beter gezegd ik en mijn vriendin) zullen vanavond geld overmaken.Vorig jaar hebben we rechtstreeks aan 3FM betaald,nu via FOK!
Wat maakt die paar euro voor ons nou uit?Ik weet zeker dat als Danny iets anders had gemeld via een centraal topic bv een kerstbanner ofzo er ook zoveel geld zou komen.Dit is toch zo'n beetje het grootste forum in de wereld en 1 van de grootste sites in de wereld?Dus voor de bekendheid hoeft FOK! het iig niet te doen.
Dit doet men omdat men het belangrijk vind,ook SHE.
pi_64252063
quote:
Op maandag 22 december 2008 10:51 schreef Swetsenegger het volgende:

Wederom... en ik zal het nu in bold hoofdletters neerzetten zodat je nu wellicht wel de vraag kan beantwoorden...

EN DAT IS ERG OMDAT?
Het is niet erg, als mensen geld geven tijdens zo'n actie wordt er niemand mee geschaad.
Dus zou je kunnen zeggen dat er een win win situatie is, er is een zak met geld beschikbaar en voor een groot deel van de donateurs is het geweten weer een beetje gesust voor de rest van het jaar en bedrijven hebben hun exposure goedkoop in kunnen kopen. Maar met mijjn antwoord zal je vast geen genoegen nemen, want het antwoord is waarschijnlijk moralistisch.
pi_64252505
quote:
Op maandag 22 december 2008 18:13 schreef Dirkh het volgende:

[..]

..een bedrijven hebben hun exposure goedkoop in kunnen kopen.
waarom goedkoop ?
hoeveel zou het dan moeten kosten ?
en wat hebben ze aan die exposure ?

Veel triester vind ik jouw goedkope exposure in het echte topic.
0 cent kostte het je..
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_64252563
quote:

is het geweten weer een beetje gesust
Ik heb geen last van mijn geweten hoor... Waarom zou ik dat hebben dan?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_64252803
quote:
Op maandag 22 december 2008 18:26 schreef qonmann het volgende:

[..]

waarom goedkoop ?
hoeveel zou het dan moeten kosten ?
en wat hebben ze aan die exposure ?
Jij denkt dat goede doelen niet wel varen bij de exposure die ze verkopen aan bedrijven? Doe het dan ook nog eens masaal en je hebt een bizarre actie als SR.
quote:
Veel triester vind ik jouw goedkope exposure in het echte topic.
0 cent kostte het je..
Ik ben er inderdaad een stuk mee opgeschoten. Stukje sympathie gewonnen hier een daar.
pi_64252858
quote:
Op maandag 22 december 2008 18:28 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik heb geen last van mijn geweten hoor... Waarom zou ik dat hebben dan?
Kap eens met selectief quoten, als je de hele zin zou quoten had je die vraag niet hoeven te stellen pannekoek.
pi_64253128
quote:
Op maandag 22 december 2008 18:36 schreef Dirkh het volgende:

Kap eens met selectief quoten, als je de hele zin zou quoten had je die vraag niet hoeven te stellen pannekoek.
Er staat niets anders dan dat voor een groot deel het geweten is gesust. Dus geen waarom, grafmongool (kennelijk wens jij op deze manier te communiceren, ik pas mij gaarne aan).

Dat gaat dus uit van de gedachte dat er een geweten is wat gesust moet worden. Ik zou niet weten waar die gedachte vandaan komt en het zou mij verbazen indien meer dan 1% van de deelnemers aan deze actie het geweten aan het sussen is.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_64253803
Och, bedrijfjes gebruiken iets als dit tegelijkertijd wel degelijk voor wat goedkope naamsbekendheid....

Maar ik snap niet zo goed waarom je je zo druk maakt om wat anderen doen
pi_64253935
quote:
Op maandag 22 december 2008 19:05 schreef Espabilado het volgende:
Maar ik snap niet zo goed waarom je je zo druk maakt om wat anderen doen
Ik maak me niet zozeer druk, ik reageer. Ik stap niet in mijn auto om bij het glazen huis te protesteren. Ik ben geen anti-goededoelen-extremist.
pi_64253973
Meer een saaie party-pooper
pi_64254631
quote:
Op maandag 22 december 2008 19:10 schreef Espabilado het volgende:
Meer een saaie party-pooper
Als zijn mening de party poopt was er al niet veel aan de party of wel soms?
  dinsdag 23 december 2008 @ 10:00:38 #150
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_64275061
quote:

[..]

Het is niet erg, als mensen geld geven tijdens zo'n actie wordt er niemand mee geschaad.
Dus zou je kunnen zeggen dat er een win win situatie is, er is een zak met geld beschikbaar en voor een groot deel van de donateurs is het geweten weer een beetje gesust voor de rest van het jaar en bedrijven hebben hun exposure goedkoop in kunnen kopen. Maar met mijjn antwoord zal je vast geen genoegen nemen, want het antwoord is waarschijnlijk moralistisch.
Onlangs stond er nog iets over in de krant. Niemand weet waar het Tsunamigeld is gebleven en dat was een grotere vetpot dan deze She-uit-de-klerenaktie ('t is ook moeilijk op waarde te schatten)
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')