Op zich kun je het hele verhaal ook simpel houden:quote:Op zondag 21 december 2008 22:22 schreef Dirkh het volgende:
Zoals ik al zei, de actie van SHE verdient respect, zij is de enige die hier werkelijk iets voor doet, zonder daar zelf iets voor terug te krijgen. Je kan zeggen dat ze aandachtsgeil is, maar dat zou je kunnen zeggen als ze geen boter bij de vis doet.
Is Altruisme trouwens het woord van het jaar 2009? Alsof het al gewoon is dat dit niet bestaat.
Laten we wel wezen, we weten al jaren dat het geld wat gegeven wordt geen resultaat oplevert, het is een druppel op een gloeiende plaat. Nee, het helpt niet, dat weten we nu toch al jaren. Dat je jezelf een stukje prettiger voelt als er een paar euro van je rekening wordt gehaald met als beschrijving "hongernegertje" en je verder je geen ruk aantrekt wat er in de rest van het jaar gebeurt, en je erkent dat ook gewoon, tja... wat moet je daar dan nog op zeggen.
En je helpt FOK! die 3FM omarmd heeft, als FOK! Pieterburen had gesteund hadden mensen ook gestort.quote:Op maandag 22 december 2008 00:20 schreef Italo het volgende:
En of je nou de vluchtelingen wil helpen of de tieten van SHE wil zienAls het maar geld oplevert,
True, Fok! is ook een belangrijke drijfveer!quote:Op maandag 22 december 2008 00:22 schreef SunChaser het volgende:
En je helpt FOK! die 3FM omarmd heeft, als FOK! Pieterburen had gesteund hadden mensen ook gestort.
Omg, ik pis in mijn broekquote:Op zondag 21 december 2008 23:46 schreef Mof het volgende:
Ik zou het wel tof vinden als SHE een man blijkt te zijn.
Dan zijn alle donateurs homo.
Ben jij volgens het omdraai-mechanisme dan hetero?quote:Op zondag 21 december 2008 23:46 schreef Mof het volgende:
Ik zou het wel tof vinden als SHE een man blijkt te zijn.
Dan zijn alle donateurs homo.
quote:Op maandag 22 december 2008 01:11 schreef Italo het volgende:
[..]
Ben jij volgens het omdraai-mechanisme dan hetero?
quote:Op zondag 21 december 2008 23:17 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Wat lul je nou weer dom? Waar zeg ik dat de SR donateur het gehele jaar niets onderneemt? JIJ komt met dit soort belachelijke aannames. Kolere, het is lastig praten met jou.
Wederom... en ik zal het nu in bold hoofdletters neerzetten zodat je nu wellicht wel de vraag kan beantwoorden...quote:Maar nu je het zo zegt, denk ik dat het er niet eens zo ver van af ligt, aangezien de Nederlander tussen de 40 en 90 euro per jaar geeft aan goede doelen (bron: Volkskrant) en het gemiddelde inmiddels behoorlijk gehaald wordt in dit topic .
Het enige wat ik er bij dirkh uit kan filteren is dat hij er moeite mee heeft dat/als mensen niet eerlijk zijn, dat ze bv zeggen dat ze "het voor het goede doel doen" terwijl ze het eigenlijk doen om de tieten van SHE te zien..quote:Op maandag 22 december 2008 10:51 schreef Swetsenegger het volgende:
Met MIJ is het niet moeiljik praten, met JOU. Je lult een beetje slap moralistisch, maar je bent niet eens in staat om onder woorden te brengen wat je nu dwars zit en hoe JIJ het dan beter doet.
IDD,wat een stel zure mensen zeg hier in dit topic,pffff,ongelooflijk.quote:Op zondag 21 december 2008 23:37 schreef qonmann het volgende:
Mooi dat de azijnpissers hun eigen topic hebben
Het is niet erg, als mensen geld geven tijdens zo'n actie wordt er niemand mee geschaad.quote:Op maandag 22 december 2008 10:51 schreef Swetsenegger het volgende:
Wederom... en ik zal het nu in bold hoofdletters neerzetten zodat je nu wellicht wel de vraag kan beantwoorden...
EN DAT IS ERG OMDAT?
waarom goedkoop ?quote:Op maandag 22 december 2008 18:13 schreef Dirkh het volgende:
[..]
..een bedrijven hebben hun exposure goedkoop in kunnen kopen.
Ik heb geen last van mijn geweten hoor... Waarom zou ik dat hebben dan?quote:
Jij denkt dat goede doelen niet wel varen bij de exposure die ze verkopen aan bedrijven? Doe het dan ook nog eens masaal en je hebt een bizarre actie als SR.quote:Op maandag 22 december 2008 18:26 schreef qonmann het volgende:
[..]
waarom goedkoop ?
hoeveel zou het dan moeten kosten ?
en wat hebben ze aan die exposure ?
Ik ben er inderdaad een stuk mee opgeschoten. Stukje sympathie gewonnen hier een daar.quote:Veel triester vind ik jouw goedkope exposure in het echte topic.
0 cent kostte het je..
Kap eens met selectief quoten, als je de hele zin zou quoten had je die vraag niet hoeven te stellen pannekoek.quote:Op maandag 22 december 2008 18:28 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik heb geen last van mijn geweten hoor... Waarom zou ik dat hebben dan?
Er staat niets anders dan dat voor een groot deel het geweten is gesust. Dus geen waarom, grafmongool (kennelijk wens jij op deze manier te communiceren, ik pas mij gaarne aan).quote:Op maandag 22 december 2008 18:36 schreef Dirkh het volgende:
Kap eens met selectief quoten, als je de hele zin zou quoten had je die vraag niet hoeven te stellen pannekoek.
Ik maak me niet zozeer druk, ik reageer. Ik stap niet in mijn auto om bij het glazen huis te protesteren. Ik ben geen anti-goededoelen-extremist.quote:Op maandag 22 december 2008 19:05 schreef Espabilado het volgende:
Maar ik snap niet zo goed waarom je je zo druk maakt om wat anderen doen
Onlangs stond er nog iets over in de krant. Niemand weet waar het Tsunamigeld is gebleven en dat was een grotere vetpot dan deze She-uit-de-klerenaktie ('t is ook moeilijk op waarde te schatten)quote:Op maandag 22 december 2008 18:13 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Het is niet erg, als mensen geld geven tijdens zo'n actie wordt er niemand mee geschaad.
Dus zou je kunnen zeggen dat er een win win situatie is, er is een zak met geld beschikbaar en voor een groot deel van de donateurs is het geweten weer een beetje gesust voor de rest van het jaar en bedrijven hebben hun exposure goedkoop in kunnen kopen. Maar met mijjn antwoord zal je vast geen genoegen nemen, want het antwoord is waarschijnlijk moralistisch.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |