quote:Op zondag 21 december 2008 21:31 schreef Dirkh het volgende:
Gelukkig is de SR actie niet uitgelopen tot een genante vertoning. Respect voor SHE, maar een dikke middelvinger die er geld voor neertellen onder het mom van het "goede doel"
Het is werkelijk om je kapot voor te schamen. Vanmorgen liet ik me bijna meeslepen in de opoffering van SHE, maar als je er toch eens vijf minuten bij na denkt... maar ja, dat is al snel te veel gevraagd.
Denk er eens aan wat je werkelijk doet om een goed doel te steunen, doe eens je best. De best lopende actie is naaktofoto's kunnen zien van SHE (vast de moeite waard) ik begin in een keer de nieuwe generatie caberatiers te begrijpen, om je kapot te schamen.
quote:Op zondag 21 december 2008 21:34 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ik was toch al van plan om te doneren aan het doel. De aktie van SHE is een goede reden om dat via FOK! te doen, maar in principe hadden ze het evengoed al gekregen. Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die er zo over denkt.
quote:Op zondag 21 december 2008 21:36 schreef Frezer het volgende:
[..]
Die hele serious request actie is op dit principe gebaseerd, net zoals zo veel in het leven. Om je daar nu zo druk om te maken...
dat ze het aandurft.
quote:Op zondag 21 december 2008 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:
Nou, enlighten me ow gij orakel met de moralistische wijsheid in pacht DirkH. Wat doe ik dan werkelijk?
quote:Op zondag 21 december 2008 21:46 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Het grappige is dat ik juist niet moralistisch ben, maar degene die betalen voor dit soort acties. Die bepalen dat zij juist dagene doen wat goed is, dat je tegenwoordig met allerlei acties, tegenprestaties en eigengeilerei geld moet geven. Dat is tegenwoordig de moraal. Daar is men tegenwoordig aan gewend, en oh wee als je daar je giechel tegen open trekt.
Genante vertoning die hele SR actie, maar dit slaat alles. Noemt ie mij moralistisch, tja...
quote:Op zondag 21 december 2008 21:48 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Knap dat jij van al die mensen hun motivatie kan raden.
[..]
Wat is dan WEL goed Dirk? De hongernegers lekker de tering laten krijgen? Of ga je er persoonlijk heen om een waterputje te slaan.
[..]
Nogmaals, wat is dan wel goed. Een beetje als een slechte nep van het Hek lekker schoppen kan ik ook.
quote:Op zondag 21 december 2008 21:50 schreef Espabilado het volgende:
[..]![]()
Zoals ik al eerder zij; als het mensen puur om de foto's ging dan had vanaf 1000 euro niemand meer geboden en had men ook het bij 5 euro gelaten.
SR gaat vooral om acties opzetten die de aandacht trekken waardoor mensen eerder de portemonnee pakken. En ja dan doet dit iets als dit het goed. En ja de meeste mensen zullen zich niet veel bekommeren er om als ze spijt krijgt... dat is gewoon hoe dat gaat, omdat men dr niet persoonlijk kent... maar belangrijkste is dat ze het blijkbaar zelf wil, dus dan is ze volwassen genoeg dat te snappen en er zeker van te zijn het zo te willen.
Dus ga ergens anders janken zeg.... en mogen alleen BN'ers naaktportretten doen ofzo?
Of ga terug in de tijd naar de tijd van de schilders, en houd daar alle vrouwen tegen om model te staan, scheelt weer behoorlijk wat naaktportretten in het Louvre.
quote:Op zondag 21 december 2008 21:52 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Psies! Ik had er geen enkel moralistisch gedachtengoed bij toen ik die paar tientjes overmaakte. Slechts een commercieel. Dat ik enpassant een paar lekkere naaktfoto's te zien krijg en een arme sodemieter wellicht een iets beter leven krijgt is wat mij betreft 'collateral damage'
quote:Op zondag 21 december 2008 21:55 schreef Danny het volgende:
Alles wat mensen doen doen mensen uit zelfbelang.
Zo en da's weer genoeg gefilosofeerd. Nu weer ontopic en bieden!
nog 362,89 en deze aktie heeft 5000 euro opgeleverd
quote:Op zondag 21 december 2008 21:52 schreef SHE het volgende:
Hij zit idd achterop mijn nek. Normaal valt mijn haar daar overheen.
@ Dirk; ik denk dat je de hele actie iets te serieus neemt. Wie doet tegenwoordig wat uit louter altruisme? Ik vraag me af of het uberhaupt bestaat.
Wel vind ik dat je ethische discussies echt ergens anders moet voeren.
quote:Op zondag 21 december 2008 21:58 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Ik hoef de motivatie niet te raden slimmert, die staat namelijk al vier topics in de TT. Dat er nu in een dag twee a drie keer zoveel geld binnen wordt gehaald zegt denk al genoeg. Kom nou nog eens met je maraal?
[..]
Oh, gelukkig hebben alle SR donateurs zich de afgelopen maanden zich druk gemaakt om de hongernegers. Nee, je hebt helemaal gelijk. Zelfs nu er naaktfdoto's in het spel zijn maken wij bijna net zoveel geld over als de afgelopen week, oeps, wat zeg ik nou. We doen in één dag even dubbel ons best om moralistisch te zijn, sterker nog, we doen het drie kerr zo veel en ik gok dat het nog wel vijf keer zo veel wordt. Heb jij de afgelopen elf maanden een bezoekje gebracht aan de hongernegerskindjes?
[..]
Ookal heb ik geen gelijk, dat wil nog niet zeggen dat Van 't Hek het al een paar jaar goed begrepen hebt, en de donateurs zichzelf tot het onderwerp hebben gemaakt, waarschijnlijk zonder het zelf te beseffen.
quote:Op zondag 21 december 2008 22:00 schreef Espabilado het volgende:
[..]
Heb je liever 'Verbitterde azijnzeiker' ?
Zoals SHE zegt moet ik bekennen dat ik meer meedoe met SR omdat ik het eerder een leuke traditie (is het inmiddels wel) vind waarbij men allemaal samen leuke dingen bedenkt dan puur altruïsme. Ik vind het mooi om tot zo hoog mogelijke bedragen te komen, en dat de kans bestaat dat het anderen wellicht helpt maakt het het geld wel waard. Ik ben niet zo heel erg op de goede doelen, weet nooit precies wáár het geld belandt..... daarom áls ik dan toch wat aan goede doel wil geven in een jaar, kies ik liever voor een specifiek gerichte actie die nog leuk is ook... SR dus.
En ik wou via UPC rode knop al 15e overmaken, dat werkte niet, dus dan maar hier.... vertel me eens waarom niet?
quote:Op zondag 21 december 2008 21:38 schreef Falco het volgende:
Wel heftig zeg en dat allemaal voor die arme vluchtelingen in Afrika.
Nou ja hij heeft zijn zegje gedaan. Verder discussie wordt toch alleen herhaling van zetten. Maar nu is er gelijk een mooi centraal topic om naar te verwijzen vanuit andere actie topicsquote:Op zondag 21 december 2008 22:15 schreef qonmann het volgende:
..en degene die dit topic veroorzaakte is in geen velden of wegen meer te bekennen..eigenaardig
Nou, DirkH heeft toch wel een beetje gelijk als hij zegt dat mensen pas geld storten als een vrouw zich hoereert voor het goede doel en dat die donateurs weinig om dat doel geven. De hele situatie is vrij absurd als je het doel voor ogen neemt, vluchtelingen helpen door je tieten te laten zien... Al staat het mensen natuurlijk geheel vrij om zoiets te organiseren of er aan deel te nemen.quote:Op zondag 21 december 2008 22:18 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou ja hij heeft zijn zegje gedaan. Verder discussie wordt toch alleen herhaling van zetten. Maar nu is er gelijk een mooi centraal topic om naar te verwijzen vanuit andere actie topics
+1quote:Op zondag 21 december 2008 22:24 schreef gelly het volgende:
[..]
Nou, DirkH heeft toch wel een beetje gelijk als hij zegt dat mensen pas geld storten als een vrouw zich hoereert voor het goede doel en dat die donateurs weinig om dat doel geven. De hele situatie is vrij absurd als je het doel voor ogen neemt, vluchtelingen helpen door je tieten te laten zien... Al staat het mensen natuurlijk geheel vrij om zoiets te organiseren of er aan deel te nemen.
Mjah ik weet niet goed wat DirkH bedoelt want dat is toch redelijk moralistisch. Maar dan verwacht ik wel dat hij op een andere manier zijn steentje bijdraagt aan de problemen in de wereld. Maar hij zegt feitelijk geen tering te doen en dat degene die geld overmaken juist moralistisch zijn.quote:Op zondag 21 december 2008 22:24 schreef gelly het volgende:
[..]
Nou, DirkH heeft toch wel een beetje gelijk als hij zegt dat mensen pas geld storten als een vrouw zich hoereert voor het goede doel en dat die donateurs weinig om dat doel geven.
En denk je dat die vluchtelingen het uitmaakt of die tent die ze een droge nacht garandeert door een blote tiet of door een kerkgenootschap beschikbaar is gesteld? Of denk je dat ze in de eerste situatie liever buiten slapen?quote:De hele situatie is vrij absurd als je het doel voor ogen neemt, vluchtelingen helpen door je tieten te laten zien... Al staat het mensen natuurlijk geheel vrij om zoiets te organiseren of er aan deel te nemen.
Dat sowieso!quote:Op zondag 21 december 2008 22:10 schreef Aoristus het volgende:
ik geloof niet dat SHE erg kuis heeft geleefd. Laat maar gaan joh, de schaamte is ze allang voorbij, ze is 30+
Ach, dat heb ik ook gedaan. Ik ben in Afrika en in Roemenie geweest tbv aidsbabies in weeshuizen.quote:Op zondag 21 december 2008 22:26 schreef Marrije het volgende:
[..]
+1
Daarnaast ben ik zelf actief met het helpen van de kansarmen in azie.
Daarom, voor een tweedehandsje ben je een goede dealquote:Op zondag 21 december 2008 22:28 schreef SHE het volgende:
[..]
Dat sowieso!
En wat is kuis; ik heb goede dingen gedaan en ik heb slechte dingen gedaan. Wat dat betreft mooi in balans.
Ik voel me geen slechter mens omdat ik mijn blote kont laat zien voor een paar stuivers. Ik heb het in een dronken bui voor minder gedaan.
Ik hoop op een paar mooie foto's, een leuke actie en donateurs die plezier hebben gehad in het geven en krijgen.
De wereld mag er soms best wat leuker bij staan. Rottigheid is er al meer dan genoeg.
Mensen moet toch altijd over de streep worden getrokken om iets te geven.quote:Op zondag 21 december 2008 22:24 schreef gelly het volgende:
[..]
Nou, DirkH heeft toch wel een beetje gelijk als hij zegt dat mensen pas geld storten als een vrouw zich hoereert voor het goede doel en dat die donateurs weinig om dat doel geven. De hele situatie is vrij absurd als je het doel voor ogen neemt, vluchtelingen helpen door je tieten te laten zien... Al staat het mensen natuurlijk geheel vrij om zoiets te organiseren of er aan deel te nemen.
Het een sluit het ander niet uit. Het is van de gekke dat in december iedere keer een actie wordt gestart om geheel zonder eigen belang geld te gaat storten. Daarom zei ik net al tegen SHE, ik maak me er in januari wel weer druk om. Dan hebben de mensen wel weer even genoeg van goede doelen, hongernegerts, aidskindjes, kindersoldaatjes en baardmannen in een tent bij 30 graden onder nul.quote:Op zondag 21 december 2008 22:24 schreef Swetsenegger het volgende:
De een sust zijn geweten dat geld overmaken geen zin heeft en de ander sust zijn geweten dat geld overmaken wel zin heeft.
Waarbij ik gok dat die laatste een grotere kans heeft op succes dan de eerste onder het motto, niet geschoten is altijd mis.
Dat is toch ook het hele principe van de Staatsloterij? En elke andere loterij?quote:Op zondag 21 december 2008 22:24 schreef gelly het volgende:
Nou, DirkH heeft toch wel een beetje gelijk als hij zegt dat mensen pas geld storten als een vrouw zich hoereert voor het goede doel en dat die donateurs weinig om dat doel geven.
DirkH bedoelt volgens mij dat dat hele Serious Request een holle bedoening, slechts gericht op het doen van een goede daad van 5 minuten, om vervolgens weer lekker door te gaan.quote:Op zondag 21 december 2008 22:32 schreef Swetsenegger het volgende:
Goed Dirk, dan geven al die mensen niets.... is de wereld dan beter af? Je geeft maar geen antwoord op die cruciale vraag.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |