quote:
Op woensdag 14 januari 2009 01:17 schreef capricia het volgende:Tuurlijk weet ik dat het echt niet mag/kan. Maar ik kies op dat moment toch voor mijn eigen korte termijn bevrediging.
Congitieve dissonantie moest ik even opzoeken op wiki. Het is de spanning tussen twee opvattingen in jezelf. Die spanning is er zeker... d'r zitten tegenstrijdigheden in. Maar ik kies op dat moment voor mijn eigen vrijheid. Vaak niet, maar soms ook wel.

Mocht je meer willen opzoeken (ik ben me ervan bewust dat mijn taalgebruik vaak te formeel is, he, waar komt dat toch vandaan

) dan raad ik je aan te wiki-en of googlen op utilisme. Gezien je posts lijk je daartoe aangetrokken namelijk. Is niet raar hoor, dat ben ik zelf ook.
quote:
Zelf zou ik het anders omschrijven: Ik vind het gewoon geen belangrijk issue voor de kwaliteit van mijn relatie. Het staat er buiten...er is iets in mij die dat vrijen met een vrouw ook nodig heeft...daar kan mijn vriend niets aan oplossen. Mocht mijn vriend zelf vreemd gegaan zijn, dan zou ik dat ook niet zo belangrijk vinden, uiteindelijk kiezen we toch voor elkaar! De liefde tussen ons is heel sterk.
Sterker nog: Ik denk dat ik zo gelukkig ben in mijn relatie omdat ik die andere uitlaatklep gewoon gebruik, mocht ik hem nodig hebben. Het geeft mij een goed gevoel, en dat straalt ook af in onze relatie! Het is de beste relatie die ik ooit gehad heb...we zijn niet voor niets al 8 jaar samen. Ik hoop dat het er 80 worden, maar af en toe heb ik die andere behoefte ook die zeurt en knaagt... Die kun je lang wegdrukken, maar die blijft komen.
En dan is het kiezen uit 2 kwaden om het zo te omschrijven... Of je geeft er gehoor aan, en je zit met een wat rottig gevoel achteraf (wat slijt), of je negeert het en dan zit je met allerlei opgekropte verlangens die je niet kunt/mag uiten van jezelf (wat nooit slijt).
Het is altijd een afweging...
Ik snap het. Maar je relatie is dus niet zodanig dat er geen of weinig ruimte is voor geheimen voor elkaar. Ik heb zelf een relatie waar echt alles besproken kan worden, tot de meest immorele gedachtes aan toe. Al wil dat niet zeggen dat er helemaal geen geheimen zijn (al ben ik me er niet van bewust). Maar hoe je je relatie wil inrichten is je eigen voorkeur en keuze.
Je kunt je eigen gedrag wel verantwoorden tegenover jezelf, maar je bent bang het niet te kunnen tegenover je partner. Het zou natuurlijk heel veel makkelijker zijn geweest als je aan het begin van je relatie dit stukje vrije ruimte had geclaimd en gewoon al je overtuigingskracht in de strijd had gegooid om te bewijzen dat je ondanks je behoefte aan seks met vrouwen nog steeds van je vriend houdt. Aan de andere kant weet je niet of hij het ooit had geaccepteerd en had je het risico gelopen dat je vriend het nu wist en er meer op zou gaan letten zodat je het niet meer zou kunnen doen...
quote:
en ik duik echt niet op iedere vrouw hoor!

Dat denk ik ook helemaal niet

Ik weet dat ook bi's kieskeurig zijn wat betreft met wie ze in bed duiken.
quote:
(kom je ook naar de Fok! meeting in Utrecht?

)
Meh. Ik ben welgeteld 1 keer naar een Fok meeting geweest. Ik heb wel een aantal Fokkers die ik graag irl zou willen zien, maar ik schat de kans klein in dat dat gebeurt en een Fok meeting lijkt me niet het juiste middel vanwege alle andere Fokkers die je er gratis bij krijgt die je misschien juist echt niet irl wil zien

Ik zal eens kijken wanneer het is en wie er zegt te komen.