abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64239914
quote:
Op maandag 22 december 2008 12:07 schreef Chadi het volgende:
Oleguer was minder slecht dan normaal. Hij gaf nu een paar keer een diepte pass die aankwam en hij liep soms de ruimte in die hem geboden werd.
Toch zal Oleguer wel de nodige dingen goed doen, want we hebben in bijna de helft van de wedstrijden de nul gehouden.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
  maandag 22 december 2008 @ 12:12:13 #257
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_64240052
quote:
Op maandag 22 december 2008 12:08 schreef kevin6188 het volgende:

[..]

Toch zal Oleguer wel de nodige dingen goed doen, want we hebben in bijna de helft van de wedstrijden de nul gehouden.
Sja, mag het, als je met 6-0 wint? .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_64240091
quote:

[..]

Volgens mij is dat voornamelijk aan Stekelenburg en Vermeer te danken. Niet dat ik daarmee Oleguer wil afschrijven; ik geef 'm de kans nog wel. Net als Silva trouwens, belachelijk dat hij zo weinig speelt. Als je mensen scherp wil houden, moet je ze in ieder geval geen garantie op een basisplek geven en dat is wat MvB nu wel doet naar Oleguer en v.d. Wiel toe.
pi_64240157
quote:
Op maandag 22 december 2008 12:12 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Sja, mag het, als je met 6-0 wint? .
Ik kan met genoeg keer herrineren dat je ruim voorstond maar toch nog zo'n klotegoal om je oren kreeg.
Dat is nu ook nog af en toe wel zo, maar wel minder heb ik het idee.
pi_64240189
quote:
Op maandag 22 december 2008 12:13 schreef rompompom het volgende:

[..]

Volgens mij is dat voornamelijk aan Stekelenburg en Vermeer te danken. Niet dat ik daarmee Oleguer wil afschrijven; ik geef 'm de kans nog wel. Net als Silva trouwens, belachelijk dat hij zo weinig speelt. Als je mensen scherp wil houden, moet je ze in ieder geval geen garantie op een basisplek geven en dat is wat MvB nu wel doet naar Oleguer en v.d. Wiel toe.
Van Basten probeert vastigheid te brengen in het team en dat is logisch, want er zijn de nodige wisselingen geweest in het begin en van daaruit is hij de verdediging gaan kneden. Inmiddels staat er een vaste defensie die amper tegengoals krijgt. Dat het opbouwend nog niet alles is, is nog geen reden om Oleguer helemaal af te schrijven. Verdedigend laat hij soms steekjes vallen, maar bij de tegengoals die recent wel zijn gevallen hebben Vermeer en Vertonghen een groter aandeel gehad.

En HeatWave, wat probeer je nu te zeggen? Als je 1-0 wint krijg je ook geen goal tegen, hoor.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
  maandag 22 december 2008 @ 12:16:57 #261
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_64240214
quote:
Op maandag 22 december 2008 12:15 schreef JeroenV het volgende:

[..]

Ik kan met genoeg keer herrineren dat je ruim voorstond maar toch nog zo'n klotegoal om je oren kreeg.
Dat is nu ook nog af en toe wel zo, maar wel minder heb ik het idee.
Ja, is ook zo hoor, maar je kan er weinig over zeggen verder. DG heeft nog best een aantal fikse kansen gehad trouwens.

Maar absoluut prima verder zo natuurlijk. Van ADO winnen, de selectie heel houden en 2 spelers erbij...
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_64240492
quote:

[..]

Steek stond er vorig seizoen ook.
-
pi_64240737
quote:

[..]

Zo kun je twee kanten op redeneren natuurlijk. Aan de andere kant spreekt Van Basten zijn vertrouwen uit in de huidige verdediging. Ook raken zij (door iedere keer in dezelfde formatie te spelen) steeds beter op elkaar ingespeeld. Volgende week nog maar in deze opstelling beginnen en in de winterstop maar eens kijken of er nog iemand bij komt. En tegen Stuttgart maar eens proberen met vd Wiel in het centrum en Silva op rechts.
pi_64240819
De tyfus. Het schijnt nog anderhalve week te duren voordat de speeldatum van Fiorentina-Ajax bekend wordt...
pi_64240955
quote:

[..]

Ik begrijp je redenatie maar al sje hem los van het geheel neemt zie je dat ie fout op fout stapelt en dat de anderen die fouten voor hem moeten corrigeren. Vertongen speelt al maanden op een ongeloofelijk hoog niveau. En natuurlijk zijn er ook dingen die hij goed doet.. het is niet helemaal drama.

Maar wat mij opvalt is dat hij nergens top in is terwijl hij wel is gehaald als de man die het verdedigend neer zou zetten en waar jongens als v/d wiel zich aan moeten optrekken.

Voor een speler van Barcelona waar het 1 keer raken onder Rijkaard erin werd gepeperd neemt hij de bal heel erg vaak verkeerd aan waardoor hij ene tweede aanname nodig heeft om het speelveld te bereiken omdat hij 100% 1 benig is.

Ik ben voorstander van meer voetbal in het centrum. Alleen zo kan je een middenveld openbreken en kan je gebruik maken van je vleugels omdat de backs van de tegenstander dan veel meters moeten maken voor rugdekking. Meer voetbal en sterkere verdediging heb je door Silva erin te zetten op de back en door v/d Wiel centraal te spelen. Dan kan een tegenstander niet meer gaan bivakeren voor de neus van Vertongen en net doen of Oleguer niet mee doet.

Een ander iets wat sterk onderbelicht wordt is dat je lopende mensen dan zin hebben. Zonder dat je een man meer kan scheppen op het middenveld of een bal in de lengte van het veld speelt heb je erg weinig aan je lopende mensen .
pi_64241178
quote:
Op maandag 22 december 2008 12:39 schreef Chadi het volgende:

[..]Ik ben voorstander van meer voetbal in het centrum. Alleen zo kan je een middenveld openbreken en kan je gebruik maken van je vleugels omdat de backs van de tegenstander dan veel meters moeten maken voor rugdekking. Meer voetbal en sterkere verdediging heb je door Silva erin te zetten op de back en door v/d Wiel centraal te spelen. Dan kan een tegenstander niet meer gaan bivakeren voor de neus van Vertongen en net doen of Oleguer niet mee doet.
Ik pik dit stukje tekst er ff uit omdat ik het best wel met je eens ben. Opbouwend is Oleguer niet de beste, zoals ik hierboven ook al schreef. Dat is momenteel een van de zwakkere punten van Ajax. Als dat wordt opgelost, heb je een heel goed team staan.
pi_64241183
quote:
Op maandag 22 december 2008 12:46 schreef kevin6188 het volgende:

[..]

Ik pik dit stukje tekst er ff uit omdat ik het best wel met je eens ben. Opbouwend is Oleguer niet de beste, zoals ik hierboven ook al schreef. Dat is momenteel een van de zwakkere punten van Ajax. Als dat wordt opgelost, heb je een heel goed team staan.
Je kan Oleguer moeilijk leren voetballen op die leeftijd ben ik bang

En aangezien Ajax in 30 van de 34 wedstrijden zelf de aanval moet zoeken is dat punt erg belangrijk voor Ajax.
pi_64241360
quote:
Op maandag 22 december 2008 12:46 schreef Chadi het volgende:

[..]

Je kan Oleguer moeilijk leren voetballen op die leeftijd ben ik bang

En aangezien Ajax in 30 van de 34 wedstrijden zelf de aanval moet zoeken is dat punt erg belangrijk voor Ajax.
Klopt. Ik bedoelde ook niet te zeggen dat Oleguer het opbouwen geleerd moet worden. Iedere oplossing is welkom.
pi_64241416
quote:
Op maandag 22 december 2008 12:53 schreef kevin6188 het volgende:

[..]

Klopt. Ik bedoelde ook niet te zeggen dat Oleguer het opbouwen geleerd moet worden. Iedere oplossing is welkom.
Misschien dat die man even moet wennen aan Ajax en dat je naar een andere oplossing intern gaat zoeken. Van mij part zetten ze blind centraal achterin in een paar oefenpotjes om te kjken hoe dat gaat met Vertongen.
  maandag 22 december 2008 @ 12:56:08 #270
143949 Riro
A.F.C. AJAX
pi_64241443
quote:
Op maandag 22 december 2008 12:35 schreef kevin6188 het volgende:
De tyfus. Het schijnt nog anderhalve week te duren voordat de speeldatum van Fiorentina-Ajax bekend wordt...
Serieus? Hoe weet je dat?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')