quote:
Urby Emanuelson sprak zondag na De Graafschap - Ajax (0-6) ook nog even over het vertrek van Klaas Jan Huntelaar. Emanuelson meent dat er bij Ajax niet meer moet worden gesproken over 'de opvolger van Huntelaar', maar dat Cvitanich gewoon zijn eigen invulling moet gaan geven aan de spitspositie.
''Het is jammer dat Klaas Jan weggaat, maar het is nu niet zo dat we de nieuwe Klaas Jan moeten gaan zoeken,'' aldus Emanuelson tegenover de NOS. ''Nu spelen we met Darío (Cvitanich, red.) in de punt, en ik denk dat we hem de kans moeten geven om te groeien in die positie.''
Toch beseft Emanuelson ook dat Huntelaar niet snel vergeten zal worden. ''Natuurlijk wordt Cvitanich vergeleken met Klaas, maar het is een totaal andere speler. Ik vind dat het onderwerp Klaas Jan Huntelaar niet meer bij Ajax gebruikt mag worden. Darío moet zijn eigen weg zoeken. Bovendien is hij al aardig op stoom. Vandaag heeft hij twee goals gemaakt en vorige week ook al één.''
Ik ben eigenlijk al wel fan van Cvitanich.
quote:
Eljero Elia staat in de belangstelling van Ajax. De linksbuiten van FC Twente is dit seizoen de smaakmaker in Enschede, en daarom wil de clubleiding hem ook niet zo maar laten gaan. Zelf weet Elia ook nog niet zeker of hij wel naar Amsterdam wil verkassen.
De 21-jarige speler zegt tegenover Eredivisie Live dat hij er zelf nog niet uit is. Binnenkort zal hij een beslissing nemen over zijn toekomst. ''De fans worden ongeduldig dus moet ik binnenkort een keuze gaan maken,'' aldus de aanvaller. ''Echter, ik maak me nog geen zorgen want zowel Ajax als FC Twente zijn beide twee mooie clubs.''
Doordat hij alleen Ajax en FC Twente noemt, lijkt het erop dat Elia tussen die twee clubs gaan kiezen, en dat hij dus een overgang naar het buitenland niet ziet zitten.
Waar ligt het probleem dan? Bij Ajax dat met te weinig geld over de brug komen of bij Elia zelf?