Mijn buurman vertelde mij gisteren een verhaal.
Hij (in de 30) heeft last van een hernia en had in januari daarvoor een afspraak bij het ziekenhuis.
Nu kreeg hij midden in de nacht plots last van zeer hevige pijn in zijn rug, zo hevig dat hij 112 heeft gebeld om een ambulance te laten komen. Hem werd verteld dat hij die niet kreeg.
Vervolgens stond er een half uur later politie aan zijn deur vanwege een "valse melding". Ze hebben hem gearresteerd en wilden hem meenemen naar het bureau maar aangezien hij niet kon lopen van de pijn hebben ze hem op zijn rug de galerij over gesleept, de lift in naar de politieauto, terwijl hij aan het huilen was van de pijn. De politieagent zei dat hij zich niet zo moest aanstellen en dat het allemaal wel meeviel. Op het bureau hebben ze hem meer dan 10 uur vastgehouden en vervolgens hebben ze hem terug laten lopen naar huis, waar hij maar nauwelijks toe in staat was.
Ik kwam toevallig langs dit forum en denk ik plaats dit berichtje eens en ik ben benieuwd wat mijn buurman kan doen tegen het optreden van de politie. Hij gaat maandag stappen ondernemen. Wat ik me afvraag is of het in dit geval normaal is dat de politie de persoon in kwestie onmiddellijk komt arresteren. (Het kan zijn dat hij vaker dan 1 keer gebeld heeft, dat weet ik niet). Het geweld lijkt mij sowieso buiten elke proportie.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.