quote:Op zaterdag 20 december 2008 15:02 schreef __Saviour__ het volgende:
maar serieus: het is een héél goede vraag. Probeer er eens mee in de uitzending te komen
ik vind je vrij naïef, je kunt geld blijven doneren voor afrika, zoals dat al tientallen jaren gebeurt, veranderen zal er daar toch niets...quote:Op zaterdag 20 december 2008 18:31 schreef RealZeus het volgende:
Als jullie wel eens naar 3FM luisteren dan zou je allang gehoord hebben dat er dankzij de actie van vorig jaar 2 miljoen mensen nu van schoon drinkwater zijn voorzien.
Precies. Het komt iets te vaak voor dat er dingen met je gedoneerde geld gebeuren die niet de vertelde intentie hadden. Helaas.quote:Op zaterdag 20 december 2008 15:16 schreef BasEnAad het volgende:
Ik doe in ieder geval niet mee met dit onduidelijke circus.
dus jij geeft nooit?quote:Op zondag 21 december 2008 07:13 schreef Gabbylicious het volgende:
Mensen die denken dat "Goede Doelen" bestaan
Iedereen geeft sowieso omdat hij/zij belastingbetaler is. Maar ik krijg ook een beetje de kriebels van die actie oprispingen. "Goede doelen" staan vaak gewoon voor "handel".quote:
quote:Op zaterdag 20 december 2008 14:59 schreef __Saviour__ het volgende:
Hoewel die Afrikanen er ook minder noodzakelijke dingen voor hebben gekocht. Dát is hun probleem, ze kunnen zich niet de juiste prioriteiten stellen
[ afbeelding ]
Bijna 2 miljoen mensen dus.quote:Op zaterdag 20 december 2008 15:19 schreef JJasperO het volgende:
Om het even in kaart te brengen. Er werd vorig jaar gezegd dat het 150 euro kost om één waterput te kunnen realiseren. Dat betekent dat je met een miljoen euro 6666 waterputten kunt doen ontstaan. Er is 5 miljoen opgebracht en dat is verdubbeld door de regering. Dat betekent dat je meer dan 60.000 waterputten hebt kunnen maken en met 1 waterput kun je MINSTENS 10 mensen van water voorzien, en dat is heel magertjes genomen want je kunt er waarschijnlijk veel meer mensen mee voeden.
Dat betekent dat je minstens een half miljoen grote en kleine mensen in de probleemgebieden hebt kunnen helpen. Dat zou breed in het nieuws uitgemeten kunnen worden. Wat een geluk, kijk die kinderen toch eens blij met dat water spelen.
Ik voel me aardig bedrogen.
+1quote:Op zondag 21 december 2008 06:58 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Precies. Het komt iets te vaak voor dat er dingen met je gedoneerde geld gebeuren die niet de vertelde intentie hadden. Helaas.
En ik geef zeker niet als er wat tieners aan de deur komen die vragen te geven voor Serious Request..
Hoe brengen die het geld daar dan heen? Gireren ze dat? Geloof ik niks van. Dat gaat regelrecht in de kassa van de C1000 door gekocht snoepwerk en cola.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |