Mijn douche wordt momenteel gerenoveerd (zie ook
Badkamer renoveren - aannemer omgeving R'dam? ). Nou ligt mijn vloer niet op afschot richting het putje omdat er eerst een bad stond. Het was ook niet goed mogelijk om de boel wel op afschot te brengen. Dan hadden we echt moeten gaan bikken omdat we anders boven de drempel zouden uitkomen. Ons budget stond het eenvoudigweg niet toe om de hele boel te gaan uitbikken.
Er is een inloopdouche (glazen wand) geplaatst en die dient als waterkering, maar het water loopt om die wand heen en dus moet er daar waar de wand ophoudt, een waterkering komen. In de oude situatie bestond die waterkering uit een vierkant stuk hout verlijmd met de vloer met daarop mozaïektegeltjes. Dit is natuurlijk niet bepaald mooi. Het zag er vrij lomp uit en was echt een improvisatie op dat moment.
Nu ben ik dus op zoek naar een nette waterkering. Wat zou ik hiervoor kunnen gebruiken? Eigenlijk zou ik zo'n rand moeten hebben zoals douchecabines die hebben, maar volgens mij kun je die niet los kopen.
Het moet niet een heel laag randje zijn, omdat het water er dan alsnog overheen zal lopen. Laten we zeggen dat het een cm of drie hoog moet zijn.
Ideeën?