Bedankt !!
Ik open zelf bij de 50 reacties, als die al komen , wel een nieuwe zodat het begin mee genomen kan worden.
Veel wensplezier en hopend op een leuke spontane Topic voor de komende tijd!!
------------------
Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker !!! >^..^<
[Dit bericht is gewijzigd door oliebol2000 (Datum 11 December 1999).]
24 uur
Een dag uit je leven
24 uur
Als een gedicht, een schilderij
Of als een goed boek
Maar nog ongeschreven
En elk nieuw woord
Is weer een hoofdstuk erbij
24 uur
Laat de aarde maar draaien
24 uur
De zomer komt vanzelf wel dichterbij
Gewoon wat geduld
Het hoeft niet over te waaien
Het was even koud
Maar ook dat gaat voorbij
24 uur
Laat alles maar rusten
24 uur
Of iets langer heel misschien
Koester de zon
Want toen haar stralen jou kusten
Klonk de belofte
Tot gauw, tot weerzien
Stefan
Ik wens iedereen een liefdevol en warm kerstfeest en veel gezondheid voor alle fokkers en hun familieleden. Ik hoop dat 2000 voor ons allemaal wordt wat wij verwachten.
[Dit bericht is gewijzigd door SunChaser (Datum 11 December 1999).]
Maar goed. Ja wat Eli zei dat soort dingen wens ik je toe.
[Dit bericht is gewijzigd door oliebol2000 (Datum 11 December 1999).]
quote:
op 12-11-1999 om 10:20 AM schreef eli het volgende:Ik wens iedereen veel geluk, gezondheid en een gezegend 2000.
ik sluit me helemaal bij jullie aan maar bedoelde je de 2000ste posting van Oliebol ?
Geniet van dit nieuwe millenium!
Ontvang ieder moment met liefde, blijdschap en optimisme.
Tesamen vormen zij de onbegrensde kracht van vertrouwen en positiviteit die onontbeerlijk is en opbouwend werkt.
Besef voortdurend dat positiviteit en vertrouwen overal welkom is, terwijl negativiteit de voortbrenger is van eenzaamheid, vernietiging en pessimisme...
Wees jezelf, wees gelukkig met wie, wat en hoe je bent, wees voortdurend positief gestemd.
Wees in het heden gelukkig en aanvaard jezelf zoals je werkelijk bent.
Je kunt maar een dag tegelijk leven.
Iedere dag is een cadeau dat je ontvangen mag.
Ze bestaan dus echt, mensen die oprecht kunnen genieten van deze parodie op poëzie.
Maar goed, iedereen de alllerbeste wensen!!!
(mijn Sinterklaaswens is in ieder geval toch nog uitgekomen)
kerst is vreselijk
een tafel zo vleselijk
en rijk bedeeld
met etensresten
zielige gezichten
we moeten blij zijn
laat me in godsnaam ondersneeuwen
nagespeelde gelukzaligheid
of diepe droevenis, er is geen onderscheid
-- --
Oliebol, begrijp me niet verkeerd, je hebt een heel lieve kerstboodschap geschreven.
Maar zijn er niet meer mensen die en bloedhekel hebben aan die opgedrongen gezelligheid? ziek wordt ik er van.
De oorspronkelijke boodschap van het kerstfeest zegt me net zo weinig moet ik toegeven, maar dat ging nog ergens over.
bogus.
All the Best, is getekend Dutchie
Kerstknuffels van mij
Kerst
Kerst is gezelligheid
Een tafel zo vleselijk en rijk bedeeld
herten, haas, een halve geit
Blije gezichten, de een na de ander
We moeten wel blij zijn,
we zijn weer bij elkander
Laat me dat in godsnaam schreeuwen
Complete gelukzaligheid!
Of volledige dronkenschap,
er is geen onderscheid
Voor iedere Fok!member absoluut fijne kerstdagen gewenst!!
Als ik aan kerst denk, denk ik allereerst aan warmte. Warmte en liefde voor ieder schepsel op deze aarde. Of dit nu je familie is, of je vrienden/vriendinnen, je buren of kennissen, de mensen in de koopgoot of de mensen in de metro, de mensen in minder bedeelde gebieden, en de mensen in hun grote villa's. Laten we ook denken aan al die miljoenen dieren in de gigantische vleesfabrieken, proefdiercentra en in dierentuinen, circussen, dolfinaria en andere vormen van eenzame opsluiting.
Laat mijn boodschap niet verkeerd vallen maar zoudt u allen zo vredelievend willen zijn om het wat zuinig aan te doen met de vlees/visconsumptie deze kerst, de dieren en de mensen die om ze geven zullen je dankbaar zijn.
vrede...
quote:
op 12-11-1999 om 05:58 PM schreef bogus het volgende:Oliebol, begrijp me niet verkeerd, je hebt een heel lieve kerstboodschap geschreven.
Maar zijn er niet meer mensen die en bloedhekel hebben aan die opgedrongen gezelligheid? ziek wordt ik er van.
Wij vinden Oliebol's hartekreet ook heel lief en mooi, maar toch sluiten we ons (schoorvoetend) aan bij Bogus. Niet echt een bloedhekel, hoor, wij bezien het hele kerstmis-spectakel meer met een lichte weerzin en een stijgende verbijstering. Gelukkig hoefden wij het thuis nooit te vieren. Nooit één boom gezien, dat zegt het wel.
Maar: waarom wordt er soms bij voorbaat vanuit gegaan dat een topic ongetwijfeld vervuild & beschimpt gaat worden door mensen met Lage Bedoelingen?! Niet zo achterdochtig, jongens - vrede op aarde, daar draait het toch om met die Oergezellige Feestdagen?! Het gebeurt wel vaker dat mensen in topics vele woorden spenderen aan het bij voorbaat waarschuwen van eventuele Boze Geesten, vooral als het om gevoelige onderwerpen gaat (ik herinner mij de borstkanker-gesprekken van Karin), en mij geeft dat het beklemmende gevoel dat ik (lees: iedereen) blijkbaar word aangezien voor iemand met Kwade Bedoelingen. Het is veel leuker als er verschillende meningen naast elkaar kunnen bestaan, dat houdt het levendig! Bovendien, als er ergens een overdaad aan respect-voor-de-ander heerst, is het wel hier op het forum!
Ik haal diep adem en zeg het toch: iedereen een fantastisch kerstfeest met klokken & bellen & sneeuw & vredige gedachten toegewenst, als jullie MIJ er maar niet mee lastigvallen!
quote:
op 12-13-1999 om 09:56 AM schreef Maurisico het volgende:
Euhhh Bogus, er zijn mensen die kerst wel leuk vinden. Dus daarom in reactie op jou gedicht:Kerst
Kerst is gezelligheid
Een tafel zo vleselijk en rijk bedeeld
herten, haas, een halve geitBlije gezichten, de een na de ander
We moeten wel blij zijn,
we zijn weer bij elkanderLaat me dat in godsnaam schreeuwen
Complete gelukzaligheid!
Of volledige dronkenschap,
er is geen onderscheidVoor iedere Fok!member absoluut fijne kerstdagen gewenst!!
Tranen in mijn ogen van het lachen
Vooral je laatste drie regels zijn absoluut waar. Zucht, alright, dan sluit ik mij aan bij de wensende meute:
Alle FOK'ers die zich aangesproken voelen: een ontzettend toffe kerst toegewenst, wat je ook gaat doen, hoe je het ook invult.
We moeten tenslotte kracht verzamelen om elkaar in januari na BB op te vangen
bogus.
quote:
op 12-14-1999 om 12:54 PM schreef DcP het volgende:
Laten we ook denken aan al die miljoenen dieren in de gigantische vleesfabrieken, proefdiercentra en in dierentuinen, circussen, dolfinaria en andere vormen van eenzame opsluiting.Laat mijn boodschap niet verkeerd vallen maar zoudt u allen zo vredelievend willen zijn om het wat zuinig aan te doen met de vlees/visconsumptie deze kerst, de dieren en de mensen die om ze geven zullen je dankbaar zijn.
Ik herhaal de woorden van DcP nog even, omdat ik er volledig achter sta. De laatste jaren moet ik bij het woord kerst vooral denken aan de miljoenen kalkoenen, hazen, reeen en konijnen die voor dit feest het leven moeten geven. Kerst is een synoniem geworden voor overvloedig eten. De echte kerstgedachte is daardoor naar de achtergrond geraakt. Daarom slechts een korte kerstwens:
Fijne en gezonde feestdagen voor mens en dier!
dit is voor iedereen die zich aangesproken voelt...
For Christmas and all through the year:
"May you always have an Angel
by your side"
Groetjes
Wees lief voor elkaar, en niet alleen met Kerstmis.
* Danny gaat nu even nostalgisch een kerstliedje zingen.
I'm dreaming of a white Christmas.... Just like the ones I used to know...
* Danny buigt.
Dank u
Speciaal voor Oliebol: Hele fijne kerstdagen,houd je taai en een heel mooi 2000 met iedereen die je lief is.
*********Imagine*********
En omdat we zondag op vakantie gaan en 11/1 pas terug komen wens ik eenieder een supperstart van het nieuwe jaar!!
Ik zou toch niet off-topic geweest zijn?
Trouwens hoe zouden de chinezen het tellen?
groetjes eli.
quote:
op 12-18-1999 om 10:54 AM schreef eli het volgende:
Trouwens hoe zouden de chinezen het tellen?
Volgens "De Chinees" bij ons vieren zij op 5 februari nieuwjaar. Mocht je bang zijn voor millenniumproblemen dan kun je nu nog overschakelen naar hun kalender.
------------------
Elk model is minder dan de werkelijkheid, behalve een fotomodel....dat is meer dan de werkelijkheid.
[Dit bericht is gewijzigd door eli (Datum 18 December 1999).]
Groetjes,
Jane
"Instant Karma's gonna get you"
[Dit bericht is gewijzigd door Jane (Datum 18 December 1999).]
Ga daarvoor naar: http://209.163.248.153/forum/NonCGI/Forum21/HTML/002888.html
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |