abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64991302
Wat een volk

Stond ook al zoiets op hndb.nl
  dinsdag 13 januari 2009 @ 18:11:50 #252
171097 Charles.Darwin
Let's evolve together!
pi_64998833
Pff, Almelo.

Ik kan me niet eens meer voorstellen dat ik daar al die jaren op school heb gezeten (en er zonder kleerscheuren vanaf ben gekomen) :/

Leuke familie-banden heeft onze Hendrie. Die kansloze vriend mag van mij een jaartje brommen, een vrouw het ziekenhuis in meppen, bah. Oh, en een stadionverbod natuurlijk!
451 °F
pi_65012500
quote:
[quote]Op dinsdag 13 januari 2009 23:26 schreef BliksemSchigt het volgende:
ADO heeft ook zo goed als zeker Derijck en Buijs binnen.
Zou ze niet in Almelo willen zien, maar toch leuk zo'n gemeente die er na afgelopen seizoen weer 10 miljoen ingooit.
pi_65012698
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 23:36 schreef Blawh het volgende:

[..]

Zou ze niet in Almelo willen zien, maar toch leuk zo'n gemeente die er na afgelopen seizoen weer 10 miljoen ingooit.
Ik snap er ook niks van. Best frustrerend om eerlijk te zijn....
De Graafschap | Schalke 04 | Juventus
pi_65014652
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 23:40 schreef Roberto258 het volgende:

[..]

Ik snap er ook niks van. Best frustrerend om eerlijk te zijn....
Klopt, hopelijk staan zowel ADO als Vitesse onder de streep aan het eind en worden de gezonde clubs die het op eigen kracht doen beloond.

Weinig zal Buijs ook niet verdienen, die wou volgens mij afgelopen zomer nog niet naar Enschede omdat hij dan teveel moest inleveren. Ook Powell zou aardig wat tonnen gekost hebben, 4 a 5 denk ik aangezien Groningen een groot deel van de transfersom wou terugverdienen.
  woensdag 14 januari 2009 @ 09:21:28 #256
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_65019013
Echt onbegrijpelijk dit soort transfers
Maar ja, ADO heeft haar begroting compleet op Eredivisieniveau gesettled. Als ze nu degraderen gaan ze failliet denk ik. Zou toch zwaar triest zijn als wij of de Graafschap hier de dupe van worden. Of Volendam.
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_65019934
quote:
ADO heeft miljoenentekort

‘Ploeg uit Hofstad heeft tekort van 17 miljoen’

ADO Den Haag heeft per direct zeven miljoen euro nodig om het huidige seizoen af te kunnen maken. Om volgend jaar ook normaal te kunnen functioneren, is er behoefte aan ruim zeventien miljoen euro, meldt het AD vrijdag. De krant haalt zijn informatie uit een geheim rapport van een adviesbureau dat de financiėle situatie van de voetbalclub uit de Hofstad onderzocht. Het rapport werd door ADO aan potentiėle investeerders gestuurd.

Zelfs als de club snel werk maakt van een sanering van de schulden, zou er nog steeds acuut 4,7 miljoen euro nodig zijn. In dat geval zouden de schuldeisers driekwart van hun vorderingen moeten laten lopen. Bovendien heeft de Stichting Stadion Ontwikkeling nog altijd een schuld staan van 8,9 miljoen euro voor de bouw van het nieuwe stadion waar de club sinds dit jaar speelt.

Om op lange termijn levensvatbaar te zijn, moet de club het personeelsbestand terugbrengen met dertig procent. Ook moet de club volgens het rapport uiterlijk volgend seizoen promotie afdwingen naar de Eredivisie.
En:
quote:
Gemeenteraad geeft ADO geen extra geld (Februari 2008)

AMSTERDAM - De gemeenteraad van Den Haag weigert nog meer geld in ADO Den Haag te steken. Coalitiepartijen VVD en PvdA, samen goed voor een meerderheid in de raad hebben het helemaal gehad met de armlastige voetbalclub.

PvdA-raadslid Gerard Verspuij vindt dat er genoeg gemeenschapsgeld in de club is gestoken. "Wij hebben ons als gemeente de afgelopen zeven jaar ingezet voor een nieuw stadion en kantoren die ADO extra inkomsten opleveren", zegt het raadslid dinsdag.

"Het moet niet zo zijn dat ADO elke keer als het misgaat bij de gemeente aan kan kloppen voor geld. Een club die betaald voetbal speelt, moet zichzelf kunnen bedruipen."

Ook de VVD-fractie vindt dat de club niet steeds op de gemeente moet leunen. "We willen niet dat de club failliet gaat, maar het wordt wel tricky. Dit is een signaal aan de club en aan de investeerders. Er zijn nog constructies mogelijk, maar dan moet er hard gewerkt worden door de betrokken partijen", zegt Rob van de Laar namens de fractie van de liberalen.

Sponsors

"De schuldeisers zullen ook water bij de wijn moeten doen." Ook de PvdA is niet uit op een faillissement van de voetbalclub", bezweert Verspuij. "Dat zou zonde zijn, maar het houdt wel een keer op. De club moet zelf sponsors en financiers kunnen vinden."

De weigering van de gemeente om een lening van 6,8 miljoen euro kwijt te schelden, betekent een streep door de rekening van de Haagse voetbalclub. ADO heeft op korte termijn bijna zeven miljoen euro nodig om het seizoen uit te kunnen spelen.
Nog geen jaar geleden. En wat je zegt, ze hebben de volledige begroting op eredivisie niveu gesettled en gaan niet uit van degradatie, maar als ze weer degraderen hebben ze wederom big problems met de, voor eerste divisie, veelste dure jongens. Ook een beetje jammer dat de KNVB het zo makkelijk toestaat, wanbeleid wordt op deze manier eigenlijk simpelweg beloond.
  woensdag 14 januari 2009 @ 10:08:00 #258
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_65020271
ado heeft powel voor 5 ton overgenomen. Handhaven ze zich, wordt dit bedrag flink verhoogd.
  woensdag 14 januari 2009 @ 10:10:25 #259
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  woensdag 14 januari 2009 @ 10:56:18 #260
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_65021710
Gaat nergens over, maar goed. Over Heracles verder: Geen nieuws is goed nieuws?
Over het stadion hoor ik trouwens ook bar weinig
29.10 Novastar HMH
pi_65022596
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 10:56 schreef Damzkieee het volgende:
Gaat nergens over, maar goed. Over Heracles verder: Geen nieuws is goed nieuws?
Ik hoop het, als er nu nog spelers vertrekken is het wel erg kut.
quote:
Over het stadion hoor ik trouwens ook bar weinig
ON zal voorlopig wel een pain in the ass blijven.
quote:
Operatie Karim Bridji uitstekend geslaagd

Karim Bridji heeft gisteren een nieuwe kruisband gekregen. “Deze operatie is uitstekend geslaagd, Karim heeft een nieuwe kruisband in zijn rechterknie gekregen en nu begint de revalidatie voor hem”, aldus fysiotherapeut Jos van Putten. Mark Looms heeft aan het einde van het trainingskamp de groepstraining hervat, Kwame Quansah zal morgen de individuele veldrevalidatie hervatten, Qays Shayesteh revalideert van zijn enkelblessure en bij Sebastiaan Steur (lies) is de hoop dat hij eind januari met de groep kan gaan meetrainen.
Na Roda JC en ADO (flinke tekorten) heeft Vitesse ook weer een geldbron gevonden trouwens. Jenner en Molhoek waren gehuurd, nu zijn ze compleet eigendom van Vitesse. Ook hebben ze een Sloveens international op proef.
  woensdag 14 januari 2009 @ 12:21:46 #262
171097 Charles.Darwin
Let's evolve together!
pi_65024947
Handig hoor, al die malafide investeerders en bakken vol met gemeentegeld. Gelukkig hebben Jenner en Molhoek dit jaar nog geen deuk in een pakje boter getrapt, en hopelijk mogen ze het volgend jaar proberen in de eerste divisie. Same goes voor ADO en Roda, weg ermee.

Misschien dat ze in de onderste regionen leren hoe je een fatsoenlijk financieel beleid voert.
451 °F
pi_65026713
Jantje moet er even 5 miljoen in steken

Kunnen we ook gelijk een Wielaert halen voor 4 jaar
pi_65038857
Wisgerhof naar Twente, goed nieuws dus
pi_65039114
Twente zocht 2 centrale verdedigers volgens de Tubantia, dus je weet het nooit.
pi_65039145
Dan halen ze maar die Braziliaan
  woensdag 14 januari 2009 @ 18:46:37 #267
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_65040555
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 18:05 schreef Elwood1802 het volgende:
Wisgerhof naar Twente, goed nieuws dus
Zul je zien dat NEC straks Wuytens wil
29.10 Novastar HMH
pi_65041816
Wat ik me ook afvroeg, waarom is Hakola maar voor 1.5 jaar vastgelegd?

Geef die jongen gewoon een contract van 2.5 of 3.5 jaar.
Zul je zien dat die in 2010 gratis de deur uitloopt.
pi_65042587
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 19:16 schreef Elwood1802 het volgende:
Wat ik me ook afvroeg, waarom is Hakola maar voor 1.5 jaar vastgelegd?

Geef die jongen gewoon een contract van 2.5 of 3.5 jaar.
Zul je zien dat die in 2010 gratis de deur uitloopt.
Everton valt toch wel erg tegen, die tekende een contract voor 4-seizoenen en daar zit je nu aan vast. Denk dat het bestuur daarvan heeft geleerd, vandaar dat ze dit seizoen waarschijnlijk veel contracten hebben afgesloten met (waarschijnlijk 1-zijdige) opties.

Schulmeister tekendeeen contract voor 2 jaar getekend (+ optie voor 2 jaar).
Bas Dost tekende voor 3 jaar (+optie voor een 4e seizoen)
Hakola tekende voor 1,5 seizoen (+optie voor nog een seizoen)
Bajer wordt gehuurd met een optie tot koop waarna hij eventueel voor 1 jaar tekent (met daarna een optie voor nog een seizoen).

Op deze manier zit je niet jarenlang vast aan een speler waarvan het afwachten is of hij presteert, kan aarden, etc, maar kan je wel verlengen als hij goed presteert.

Alleen de Nederlandse spelers (Fledderus en Steur) en een zekerheidje (Maertens) hebben een contract zonder optie. Fledderus en Maertens tekenden voor 3 seizoenen, Steur voor 2.
pi_65055630
Wuytens een afkoopsom van 1 miljoen, Jan Smit ontkent de interesse van Twente. Luisterde net toevallig even Binnenkant Paal op RTV Oost via uitzending gemist.

[ Bericht 33% gewijzigd door Blawh op 15-01-2009 00:29:03 ]
pi_65056071
Miljoentje is wel aardig wat, voor dat geld hadden ze liever Wisgerhof me dunkt
  donderdag 15 januari 2009 @ 07:45:34 #272
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_65058701
Dat kan NEC nu met het miljoen van FCT wel betalen
29.10 Novastar HMH
pi_65060539
Denk dat NEC een rechtspoot zoekt naast zomer.
  donderdag 15 januari 2009 @ 09:55:10 #274
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_65060790
Mooi.
29.10 Novastar HMH
  donderdag 15 januari 2009 @ 11:48:32 #275
171097 Charles.Darwin
Let's evolve together!
pi_65064443
Ik denk dat NEC wellicht wacht tot de zomer voordat ze een nieuwe verdediger kopen. Haastige spoed is zelden goed, en zoveel goede vervangers zijn er op dit moment niet beschikbaar.

En ik hoop echt dat Wuytens blijft, want voor ons zou het een aderlating zijn. Denk wel dat hij in de zomer weg gaat, net als een aantal andere belangrijke spelers. De zomer wordt dus een cruciale periode.
451 °F
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')