Mooi topic!
![]()
Siepke (zit bovenin ) was een geweldige kater. Hij was heel apart van kleur en je kon alles met hem doen. Zijn voorkeursplek was op een schoot, het liefst de mijne

en je kon hem dan in alle houdingen leggen.
We hebben hem zelfs ooit poppekleertjes aangedaan en een hele fotosessie gehouden, vond de sukkel allemaal prima.

Het laatste jaar begon hij af te vallen, maar verder deed hij het prima dus toen ik naar de DA ging was het al te laat, hij had een groot gezwel in zijn darmen. Hij is nog geopereerd (zinloos, hij zat al te vol met gezwellen) maar daarvan nooit goed hersteld. Achteraf had ik het niet moeten doen, maar ja, ik kon er ook niet mee leven om niks te proberen. Na de operatie heeft hij nog een maand geleefd, een maand waarin hij tot in de grond verwend is en overal bankjes, doosjes en andere opstapjes stonden zodat hij wel op zijn favoriete plekken kon komen. Springen kon hij niet meer.
Op een avond kwam ik thuis en heb ik de meest geweldige kroelsessie ooit met hem gehad. Deze heb ik ook opgenomen, zelfs mij andere kat kwam er even bij. De volgende dag trof ik bij thuiskomst een kat in doodsnood aan.

Hij schreeuwde het uit en kroop in de donkerste hoekjes, wilde niet aangeraakt worden.

De echte Siep vond ik al niet meer terug in zijn ogen, dit was geen doen meer. Na overleg met de dierenarts ben ik naar de praktijk gegaan voor euthanasie... waar hij in de wachtkamer in coma is geraakt. De DA kon nog een vage hartslag vinden, maar het laatste stukje mocht hij dan ook zelf nog doen. Maar de doodsstrijd vooraf had ik hem zo graag willen besparen. Hij is maar 10 jaar geworden.
Het frappante is dat ik een paar dagen erna een lang weekend weg ging en me al zorgen maakte over zijn opvangen en eventuele moeilijke keuzes die zij zouden moeten maken. Dat heeft Siepke mij en hen bespaard.
Het is nu 3 jaar geleden, de eerste week kon ik er niet over praten zonder in tranen uit te barsten en het jaar daarna had ik nog regelmatig privé momentjes dat ik letterlijk volschoot. Nu niet meer, maar bij het typen van dit stukje is het toch weer erg moeilijk... Maar dat mag, hij was mijn beste maatje en ook al heb ik nog 2 katten waar ik zielsveel van houd, Siepke was en is toch de kat die het meest speciale plekje in mijn hart heeft. De foto is niet de meest briljante maar helaas overleed hij net voordat het digitale tijdperk bij mij z'n intrede deed.
Zijn driekleurige jongere halfzus Sietske staat ook op de foto. Die dame is inmiddels 13 en lijdt aan chronisch nierfalen. Qua formaat is zij nu net zo mager als Siepke op die foto was. Een paar maanden geleden was het spannend of ze de kerst nog ging halen maar gelukkig gaat het nu beter. Van haar worden uiteraard heel veel foto's gemaakt nu ik de kans nog heb!