abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 19 december 2008 @ 01:36:28 #1
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_64138240
Ik denk dat er veel mensen zijn, die ooit een dier verloren hebben, dat die daar nog wel eens wat over kwijt willen. Daar maak je ook niet gelijk een topic voor aan, in een ander topic kaap je het topic daarmee, dus daar is dit topic dan voor.

Al is het tien jaar geleden gebeurd, vaak blijf je gewoon die momenten houden.

Ik heb het nog heel erg met Max, die hebben we op 12 april in laten slapen. Alleen door over hem te praten begin ik al te janken, en daar zou ik soms dus best iets over willen posten.

Waarom nu al, waarom zo vroeg, ik kan helemaal niet zonder hem. En daar word ik soms zo kwaad over dat ik ook gewoon boze smileys enzo wil posten En nu overleed vorige, vorige vrijdag mijn liefste konijn ook nog. 's Ochtends leefde hij nog gewoon, 's avonds lag hij heel erg dood te zijn. Nu heb ik nog een zielig konijn over wat ineens alleen is . PCB was nog maar van 2006.

Spui hier dus je gal, scheld, vloek, jank, deel toffe momenten waar je nog vaak aan denkt. Wat jij maar nodig hebt
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_64138246
RIP..
pi_64138484
Goed topic K!

Ik mis mijn oude hondje ook Niki is aankomende 3e kerstdag 5 jaar niet meer bij ons (laten inslapen) maar mis dr toch ook wel

Gelukkig hebben we 3 jaar na dato een nieuw hondje gekocht die er best veel op lijkt en ook heel lief is en daar word ik toch altijd wel een beetje weer blij van
  vrijdag 19 december 2008 @ 02:14:57 #4
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_64138668
Ik denk dat iedereen daar wel 'last' van heeft, dat we onze oude huisdieren nog erg missen af en toe. Tja... wat kun je er tegen doen!? Aan de ene kant wil je nooit meer een ander, aan de andere kant hou je van dieren....
  vrijdag 19 december 2008 @ 02:16:51 #5
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_64138695
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 02:14 schreef Yi-Long het volgende:
Ik denk dat iedereen daar wel 'last' van heeft, dat we onze oude huisdieren nog erg missen af en toe. Tja... wat kun je er tegen doen!? Aan de ene kant wil je nooit meer een ander, aan de andere kant hou je van dieren....
Bij mijn konijnen heb ik nu wel zoiets van "geen nieuwe meer" Bij de honden ed was het bij ons altijd zo dat je het aan zag komen, konijnen zijn altijd ineens dood, dat is echt een harde klap. Voor mij dan.

En daar kun je hier over praten
  vrijdag 19 december 2008 @ 02:19:02 #6
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_64138711
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 02:16 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Bij mijn konijnen heb ik nu wel zoiets van "geen nieuwe meer" Bij de honden ed was het bij ons altijd zo dat je het aan zag komen, konijnen zijn altijd ineens dood, dat is echt een harde klap. Voor mij dan.

En daar kun je hier over praten
Wil je dan geen nieuwe meer, omdat je het gevoel hebt dat je ze niet wilt 'vervangen', of omdat ze gewoon te makkelijk en te snel dood gaan?
  vrijdag 19 december 2008 @ 02:21:10 #7
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_64138736
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 02:19 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Wil je dan geen nieuwe meer, omdat je het gevoel hebt dat je ze niet wilt 'vervangen', of omdat ze gewoon te makkelijk en te snel dood gaan?
PCB was sowieso mijn allertofste konijn. Maar vooral omdat de klap te hard is ja. k geef eerlijk toe, ik zou zonder konijnen kunnen, maar nooit zonder hond. Zou ook wel zonder kat kunnen, maar nog steeds nooit zonder hond.

En dat je dan bij konijnen altijd ineens die klap te verwerken krijgt, liever niet meer
  vrijdag 19 december 2008 @ 02:24:15 #8
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_64138772
Kan ik me voorstellen.
pi_64138845
Ja, hoe je het wendt of keert, een dier is ook een deel van je gezin, familie.
I´m back.
  vrijdag 19 december 2008 @ 02:35:29 #10
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_64138900
Vertel vooral wat over jullie dieren, het is niet de bedoeling dat het een Hara topic wordt
  vrijdag 19 december 2008 @ 05:45:18 #11
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_64139652
Mijn goudvis heeft kanker no joke gezwellen etc op zn schubbekes
-je avatar gaf een malware melding bij verschillende users, vandaar verwijderd-
pi_64140347
december 2000 is onze eerste hond overleden (in laten slapen na een hersenbloeding) op 14 jarige leeftijd, ik mis der nog steeds (ookal hebben mn ouders nu weer 2 nieuwe honden van hetzelfde ras)

februari 2002 is mijn ratje overleden (in laten slapen omdat ze meerdere kankergezwellen had). januari 2001 had ik haar al laten opereren en een gezwel weg laten halen en de verwachting was dat ze alsnog binnen een half jaar zou overlijden, ze heeft het dus mooi nog ruim een jaar volgehouden zonder problemen. jammer genoeg was het daarna binnen een maand gedaan (gezwel kon je bijna zien groeien).
ze was mijn eerste echte eigen huisdier en ze is bijna 3 jaar oud geworden
Na de dood van mn ratje heb wil ik nooit meer een rat: het zijn super toffe beestjes, maar ze gaan me te snel dood (kan ik slecht tegen). Dus nu heb ik andere huisdieren: een groot aquarium en sinds een maand 2 katten uit het asiel
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 19 december 2008 @ 09:30:29 #13
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_64141454
Ja, konijnen... Ik kreeg ooit van mijn tante een lief konijntje, was er helemaal blij mee (ik was denk ik 9 of zo). Dus ik de volgende morgen gauw uit bed, naar mijn konijntje toe! Ligt ie dood in zijn hok Ik heb wel een andere gekregen maar toch...

Ik heb al heel wat katten gehad, maar sommige zijn toch specialer geweest dan de andere, hoe lief ook. Stuffy, die zo heerlijk zijn poten om mijn nek kon leggen en me dan echt tegen zich aan klemde Ramses, die vreselijk eenkennig was, maar waar ik alles mee kon doen... Die ging ook altijd heel beledigd een uur met zijn rug naar me toe zitten als ik terug kwam van vakantie. Om me daarna plat te knuffelen

Ik zou niet zonder katten willen
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 19 december 2008 @ 10:20:21 #14
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_64142769
Mijn twee eerste 'eigenste' poezen, van toen ik op mezelf ging wonen, leven al een paar jaar niet meer. Ze zijn gelukkig best oud geworden (16 en 14). Ik kan ze nog steeds heel erg missen. Ik droom nog best vaak over de jongste van de twee. Dat was zo'n lieve knuffelkat. In mijn dromen aai ik haar soms weer. Dan word ik verdrietig wakker.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 19 december 2008 @ 11:45:51 #15
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_64145312
Oh ik mis onze hond van thuis ook nog zo erg. Ze is al 9 jaar dood nu.
Pas na haar overlijden ben ik zelf aan honden begonnen.
Maar haar hadden we mijn hele jeugd , van mijn 9e tot ik het huis uit ging en daarna nog, ze is 17 geworden. En ik ging voor haar echt vaker naar mijn ouders, lekker met Robbie wandelen uren, heerlijk vond ik dat.
Ik heb 1 keer, toen ik al niet meer thuis woonde iets heel bijzonders met haar meegemaakt. Mijn opa was net overleden en ik lag in de zomer 's nachts in de tuin naar de sterren te kijken en aan hem te denken toen ik een vallende ster zag. Robbie was natuurlijk bij me en meteen nadat die ster viel begon zij door de tuin te lopen en te ruiken en ergens te graven en heel druk te doen daar. Toen ik ging kijken wat er was zag ik dat ze een oude munt gevonden had. Uit 1916 , het geboortejaar van mijn opa. Dat kan geen toeval zijn toch?
Ik heb zo vaak als ik met een van mijn 4 honden knuffel dat ik aan haar denk. Ik weet ook nog precies hoe ze rook en hoe ze aanvoelde.
Ik mis haar niet meer in de zin van dat ze nog bij me zou moeten zijn , want ze was een blinde oude dame en ze heeft een fantastisch leven gehad. Toen ze dood ging was het gewoon meteen goed. Voor haar en voor ons ook.
Ik ben gewoon echt blij dat we van haar 17 jaar lang alleen maar plezier gehad hebben, nooit ellende en ik hoop echt dat dat met moppies nu net zo mag gaan.
Chico wordt al bijna 11, Frits is al 9 en Karel wordt dat ook bijna, en zelfs kleine baby Billemans wordt alweer 2
Fotootje van mij en Robbie in haar laatste jaar, ze was al 4 jaar helemaal stekeblind toen:
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 19 december 2008 @ 11:46:57 #16
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_64145345
6 jaar geleden hebben wij onze vorige hond een schotse collie reu moeten laten inslapen omdat hij een hersenbloeding heeft gehad. Smorgens was nog alles goed en smiddags kon hij niet meer lopen . Dierenarts dacht dat het acute HD was dus aan de medicijnen en weekend aangekeken maar het bleek dus een hersenbloeding geweest te zijn.

Mijn moeder wou geen hond weer maar er loopt nu al weer 3 jaar een schotse collie teefje bij ons thuis haha
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_64146662
Mooi topic!

Siepke (zit bovenin ) was een geweldige kater. Hij was heel apart van kleur en je kon alles met hem doen. Zijn voorkeursplek was op een schoot, het liefst de mijne en je kon hem dan in alle houdingen leggen.
We hebben hem zelfs ooit poppekleertjes aangedaan en een hele fotosessie gehouden, vond de sukkel allemaal prima. Het laatste jaar begon hij af te vallen, maar verder deed hij het prima dus toen ik naar de DA ging was het al te laat, hij had een groot gezwel in zijn darmen. Hij is nog geopereerd (zinloos, hij zat al te vol met gezwellen) maar daarvan nooit goed hersteld. Achteraf had ik het niet moeten doen, maar ja, ik kon er ook niet mee leven om niks te proberen. Na de operatie heeft hij nog een maand geleefd, een maand waarin hij tot in de grond verwend is en overal bankjes, doosjes en andere opstapjes stonden zodat hij wel op zijn favoriete plekken kon komen. Springen kon hij niet meer.

Op een avond kwam ik thuis en heb ik de meest geweldige kroelsessie ooit met hem gehad. Deze heb ik ook opgenomen, zelfs mij andere kat kwam er even bij. De volgende dag trof ik bij thuiskomst een kat in doodsnood aan. Hij schreeuwde het uit en kroop in de donkerste hoekjes, wilde niet aangeraakt worden. De echte Siep vond ik al niet meer terug in zijn ogen, dit was geen doen meer. Na overleg met de dierenarts ben ik naar de praktijk gegaan voor euthanasie... waar hij in de wachtkamer in coma is geraakt. De DA kon nog een vage hartslag vinden, maar het laatste stukje mocht hij dan ook zelf nog doen. Maar de doodsstrijd vooraf had ik hem zo graag willen besparen. Hij is maar 10 jaar geworden.
Het frappante is dat ik een paar dagen erna een lang weekend weg ging en me al zorgen maakte over zijn opvangen en eventuele moeilijke keuzes die zij zouden moeten maken. Dat heeft Siepke mij en hen bespaard.

Het is nu 3 jaar geleden, de eerste week kon ik er niet over praten zonder in tranen uit te barsten en het jaar daarna had ik nog regelmatig privé momentjes dat ik letterlijk volschoot. Nu niet meer, maar bij het typen van dit stukje is het toch weer erg moeilijk... Maar dat mag, hij was mijn beste maatje en ook al heb ik nog 2 katten waar ik zielsveel van houd, Siepke was en is toch de kat die het meest speciale plekje in mijn hart heeft. De foto is niet de meest briljante maar helaas overleed hij net voordat het digitale tijdperk bij mij z'n intrede deed.

Zijn driekleurige jongere halfzus Sietske staat ook op de foto. Die dame is inmiddels 13 en lijdt aan chronisch nierfalen. Qua formaat is zij nu net zo mager als Siepke op die foto was. Een paar maanden geleden was het spannend of ze de kerst nog ging halen maar gelukkig gaat het nu beter. Van haar worden uiteraard heel veel foto's gemaakt nu ik de kans nog heb!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_64147229
Hulde voor dit topic!!!!!!!!!!!!!

RIP Snuggles

Zijn laatste knuffel voor we hem lieten inslapen. Hij leed aan accuut nierfalen en het mooiste dat we voor hem konden doen was hem zijn rust gunnen...hij had genoeg gestreden.

Ik mis hem nog steeds

[ Bericht 0% gewijzigd door DuchessX op 19-12-2008 16:29:55 ]
#geen
pi_64147246
Snuggles was 5,5 jaar jong toen bleek dat hij nierinsufficiëntie had. Wij hadden hem uit het asiel gehaald toen hij ongeveer 6 maanden was, en hij voelde zich gelijk thuis bij ons en de twee honden en andere kat die wij al hadden.
Snuggles was de baas over de katten, en tevens was hij mijn grootste kattenvriend. Hij accepteerde bijna alles van mij (met mijn agressieve en emotionele buien (en dan nog durven mensen te zeggen dat autisten geen emoties hebben )), en toch bleef hij mij trouw.
Snuggles was echt mijn steun en toeverlaat onder de katten en het deed mij veel pijn om hem te laten gaan, maar het kon niet anders want zijn nieren waren kapot en vergiftigden zijn lichaam. Hij zakte door zijn poten en liep alsof hij dronken was, zijn ogen waren dof en afwezig, het was net of Snuggles al weg was maar alleen het lichaam nog over was. Het heeft maanden geduurd, maar nu voel ik pas de pijn en het gemis, en zoals gezegd doet dat pijn maar ik onderga het om er van te leren.

Zo heb ik afscheid genomen van Snuggles,

en het voelde enorm dubbel want ik wilde hem niet kwijt maar het kon niet anders.
pi_64148314
Meneer Jansen, konijn met een permanente identiteitscrisis....

Ze (ja, zé) overleed op 3 mei jl toen dochter en ik in NY waren. Het was een kat die eruit zag als een konijn. Uren kon ze op je schoot zitten knuffelen, ondertussen je helemaal afsoppend. Ze vond het heerlijk om bij je te zijn. Eén grote liefde heeft ze gehad, Pim. En toen die de dag na zijn castratie overleed, weigerde ze een ander konijn als gezelschap te accepteren. Ze hield op met eten en is door ons met kunst en vliegwerk in leven gehouden. Dankbaar zat ze dan toch weer tijdenlang op schoot, met haar koppie in de holte van je arm.

Lopend door Central Park kregen we de sms dat ze was overleden.... ze had het opgegeven.

Onze grote knuffel....

Meneer Jansen is maar 2,5 jaar oud geworden.
Life is what happens when you're making other plans
  vrijdag 19 december 2008 @ 13:42:34 #21
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_64148942
Mooie verhalen allemaal. De manier waarop er nog over de dieren gesproken wordt
  vrijdag 19 december 2008 @ 15:28:39 #22
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_64152240
Ongeveer 4 en een half jaar geleden heb ik in een hele moeilijke periode 2 baby cavia's gekregen (uiteraard in overleg met mij), een gladhaar Bow en een borsteltje Button. Inmiddels bijna 2 maanden geleden heb ik Button moeten laten inslapen omdat hij zichzelf uithongerde. Dat was echt vreselijk Ja, het is een cavia, maar wat een leuk en gezellig beestje was dat! Een echte knuffelkont die als geen ander enthousiast kon zijn om iets lekkers te eten Ik was echt gehecht aan hem en kan hem soms nog steeds missen... Dit was Button :

Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_64154503
we hadden twee poezen, broer en zus, de ene wit de andere pikzwart en onafscheidelijk.
het waren half-siamezen en de meest bijzondere katten die ik ooit heb meegemaakt. ze zijn 26 jaar geworden en 14 jaar geleden vlak achter elkaar rustig bij ons op schoot ingeslapen. ik mis ze nog steeds........
pi_64253419
Nou vooruit, als we er allemaal foto's bij doen:

Gekregen toen ik 8 was voor mijn verjaardag, na jaren zeuren of ik een huisdier mocht hebben mijn vader is namelijk allergisch, en we konden dus geen hond of kat nemen.

8 jaar lang veel plezier mee gehad als kind vond ik het geweldig, ik kon dr altijd alles vertellen over mn ouders die gemeen waren enzovoorts.
Uiteindelijk vorige zomer overleden, ze was al een paar dagen wat lusteloos, at niet meer.. We zijn naar de dierenarts gegaan en die vertelde ons dat ze er nog aan geopereerd kon worden, maar later op de dag belde hij op dat het allemaal een stuk erger was dan hij dacht. Toen hebben we haar in laten slapen.

(Ik vertel maar geen details van waar ze aan overleden is, dat wil je niet weten )

Maar ik mis dr af en toe nog steeds als ik midden in de nacht thuis kwam na uitgaan bijvoorbeeld ging ik haar altijd even aaien, zij mijn hand likken enzo..
  maandag 22 december 2008 @ 21:36:08 #25
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_64259836
Graag zou ik ook van dit topic gebruik willen maken. Alleen bij mij staat het nog te gebeuren

Allereerst: Cagney die toen op de bank plaste en alles, die is kerngezond (nog altijd).

Het is echter Lacey die de laatste weken problemen heeft gekregen.
Lacey wou opeens haar voer niet meer en ik probeerde dus een anderr voer. Dat at ze eerst wel maar sinds een week geleden ook niet meer. Daarbij was ze erg afgevallen (vel over been) en de laatste dagen kwam ze zelfs niet meer van haar plekje bij de krabpaal vandaan behalve om iets te drinken en te plassen. Natvoer (whiskas) eet ze nog wel.
Ik ben vandaag naar de dierenarts geweest en na een rontgenfoto en een paar onderzoekjes bleek dat ze er zo slecht aan toe is dat ze zeer waarschijnlijk gezwellen/tumoren heeft (verder klopte haar hart ook veel te snel en had ze blaasstenen maar dat laatste terzijde). Gezien de conditie van Lacey was het volgens de DA zo dat bij een eventuele operatie de uitkomst zeer waarschijnlijk is dat het advies is om te laten inslapen. Ze (de DA was een vrouw) heeft me gezegd om er over na te denken of ik een operatie wil doen om zeker te weten wat het is (de rontgenfoto's waren wat onduidelijk door veel vocht dat lacey vast hield). Maar als ik lacey zie, ze is gewoon zichzelf niet meer. Ik denk dat het beter is voor haar als ik haar laat inslapen. Ik heb daarom besloten morgenochtend terug te bellen naar de DA en af te spreken dat morgen Lacey ook haar spuitje kan krijgen. Het doet pijn maar ik wil het diertje niet verder laten lijden, hoe kort of lang dat ook zou zijn.

Met veel verdriet en pijn in mijn hart neem ik dus afscheid van mijn lieve Lacey

Lieve Lacey,

Ruim vier jaar heb ik je mogen verzorgen, heb ik van je genoten ook al was je veel op jezelf en was je nooit zo aanhalig. Regelmatig kwam je op den duur toch voor een aai naar me toe. Ik hou van je!
Moge je in vrede rusten; ik zal je nooit vergeten!

(Lacey is de zwart-witte kat (in betere tijden). Cagney is de schildpadmotief-kat)
patat ftw :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')