abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68605422
Het schijnt dat in andere delen van Nederland dit systeem wel beter werkte oid... En dat ze in Groningen de enigen waren die met dat bellen werkte..

Nou ben ik twee weken geleden nog wel gebeld of ik de volgende dag ofzo bloed wilde komen geven, omdat ze toch wel merkten dat er minder mensen waren geweest de afgelopen periode..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_68606633
Wacht ook weer op een oproepkaart, laatste keer is alweer wat aantal maanden geleden dacht ik
---
Ownee 5 maart was de laatste keer
pi_68659363
Zojuist weer geweest en het ging opzich goed. HB en bloeddruk weer keurig in orde. De naald zat erin, vroeg de medewerkster of hij goed zat. Ik dacht dat ik hem iets meer voelde dan de vorige keer, dus ging ze d'r een beetje aan trekken. Had zoiets van hmmm laat maar!

Toevallig ook van het weekend een foldertje thuis gekregen of ik plasma donor wil worden. Ben daar nog niet helemaal over uit. Kan je trouwens bij plasma donatie dezelfde dag wel weer sporten?
Andrei Arlovski is a Belarusian heavyweight who has been in the MMA game for quite some time. His first professional fight dates back to 540 B.C. where Leonidas won as the underdog in Sparta
  maandag 4 mei 2009 @ 16:25:33 #279
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_68659449
quote:
Op maandag 4 mei 2009 16:23 schreef Fyodor het volgende:
Toevallig ook van het weekend een foldertje thuis gekregen of ik plasma donor wil worden. Ben daar nog niet helemaal over uit. Kan je trouwens bij plasma donatie dezelfde dag wel weer sporten?
Ja hoor. In principe verlies je alleen wat vocht, dus de impact vergeleken met volbloeddonatie is veel kleiner. Gewoon wat meer drinken die dag om bij te vullen. Daarom mag je plasma zelfs om de 14 dagen geven, je maakt het veel sneller weer aan.

* Mark is al jaren plasmadonor
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_68659474
quote:
Op maandag 4 mei 2009 16:25 schreef Mark het volgende:

[..]

Ja hoor. In principe verlies je alleen wat vocht, dus de impact vergeleken met volbloeddonatie is veel kleiner. Gewoon wat meer drinken die dag om bij te vullen. Daarom mag je plasma zelfs om de 14 dagen geven, je maakt het veel sneller weer aan.

* Mark is al jaren plasmadonor
Bedankt voor je snelle reactie! Dat maakt de keuze wel wat makkelijker
Andrei Arlovski is a Belarusian heavyweight who has been in the MMA game for quite some time. His first professional fight dates back to 540 B.C. where Leonidas won as the underdog in Sparta
  maandag 4 mei 2009 @ 16:27:13 #281
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_68659524
Je moet natuurlijk wel langer blijven voor een donatie, dus dat moet je dan ook meewegen.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Dommage arachide-fromage
pi_68660040
Dat wordt dus een boek o.i.d. meenemen... Voordeel is wel dat er een afspraak wordt gemaakt, las ik.
  maandag 4 mei 2009 @ 16:40:34 #283
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_68660155
Yep, je kunt zelf plannen wanneer je het het beste uitkomt. Ik ga meestal op een thuiswerkdag, ongeveer 1x per maand.
Dommage arachide-fromage
  maandag 4 mei 2009 @ 16:51:27 #284
159909 -Peach
Prunus persica
pi_68660630
Hehe, ze belden laatst op of ik alsjeblliiiieeeeefffftttt wilde komen want ze hadden zwaar tekort aan 0-, terwijl ze al heul lang geen kaart meer hadden gestuurd. Kreeg ik meteen een pelikaantje om mn 5e x te vieren

Ik heb trouwens nog nooit echt een blauwe plek gehad, altijd maar heel klein. Had wel veul te hard gefietst dus mocht bijna geen bloedgeven omdat mn hartslag over de 100 was (2e x meten al niet meer), stomme heuvels/bruggen/vals plat in Maastricht!
Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!
  maandag 4 mei 2009 @ 18:15:52 #285
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_68663289
Sanquin heeft me gevraagd om bloedplaatjes te doneren. Op hun website kan ik hier echter weinig informatie over vinden. Iemand een linkje toevallig?
pi_68663902
quote:
Op maandag 4 mei 2009 18:15 schreef Alicey het volgende:
Sanquin heeft me gevraagd om bloedplaatjes te doneren. Op hun website kan ik hier echter weinig informatie over vinden. Iemand een linkje toevallig?
Het enige wat ik kon vinden was een stukje op wikipedia...
quote:
Tenslotte zijn er ook donoren van bloedplaatjes. Via eenzelfde soort speciale techniek als bij de plasma-afname wordt bij hen alleen een bepaalde hoeveelheid bloedplaatjes afgenomen. Er zijn niet zoveel donoren die alleen bloedplaatjes geven, omdat dat gelukkig niet vaak nodig is. Ook voor het doneren van bloedplaatjes moeten de bloedvaten goed aan te prikken zijn, omdat de donatie lang duurt: zo'n vijftig minuten tot een uur.
pi_68665043
Laatst liep er zo een vrouw rond die langs kwam, had alleen niet goede aderen en was nog te jong bloeddonor (was mijn 2e keer). Maar kon je het niet vragen toen je werd gebeld of stond er niks in de brief?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_68669224
quote:
Op maandag 4 mei 2009 18:15 schreef Alicey het volgende:
Als je op de website zoekt op trombocytendonor, dan vind je wel een hoop informatie, waaronder een erg informatief foldertje
pi_68699149
Vanaf maandag mag ik weer
pi_68701213
ik heb besloten om toch niet te bellen om een jaar te verzetten

ik ga gewoon doneren in juni de piercing kan in juli ook wel (mijn arm mag pas in juli uit de doek). Die ene dag niks doen overleef ik ook wel weer

alleen de orthopeed even vragen of hij met een starre scoop gaat kijken... volgens mij wel

oh crap volgens mij krijg ik ook bloedverdunnende middeltje (fraxiparine i guess)... weet niet of dat mag
  dinsdag 5 mei 2009 @ 19:10:12 #291
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_68702393
quote:
Op maandag 4 mei 2009 19:14 schreef rene90 het volgende:
Laatst liep er zo een vrouw rond die langs kwam, had alleen niet goede aderen en was nog te jong bloeddonor (was mijn 2e keer). Maar kon je het niet vragen toen je werd gebeld of stond er niks in de brief?
Natuurlijk heb ik het gevraagd aan de dame die me belde. Die wist me ook te vertellen dat het ongeveer hetzelfde is als een plasmaferese, maar dat in plaats daarvan het plasma wordt teruggegeven en de bloedplaatjes worden achter gehouden. Ook wist ze te vertellen dat het minder belastend is dan een volbloeddonatie.

Ik ben echter nieuwsgierig naar meer achtergrondinformatie. Wat zij mij vertelde vind ik nogal summier.
  dinsdag 5 mei 2009 @ 19:15:09 #292
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_68702582
quote:
Op maandag 4 mei 2009 21:04 schreef Tochjo het volgende:

[..]

Als je op de website zoekt op trombocytendonor, dan vind je wel een hoop informatie, waaronder een erg informatief foldertje
Bedankt, daarmee vind ik nuttige informatie!
pi_68719021
Maand geleden eerste afspraak gehad, namen ze 3 buisjes bloed enz af om te testen. Morgen voor het eerst echt bloed af laten nemen
Ben benieuwd
When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself.
pi_68721857
Waar ik ook wel benieuwd naar ben: Wat is jullie beweegreden geweest om bloed te geven?

Ik hoorde iemand erover praten en dacht toen: Waarom eigenlijk niet? Wat is het nou eigenlijk voor moeite? Het is ook niet zo dat ik een been moet afstaan ofzo.. En als je er levensreddend mee kan zijn, is dat toch mooi.
When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself.
pi_68722641
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 10:41 schreef kmaestro het volgende:
Waar ik ook wel benieuwd naar ben: Wat is jullie beweegreden geweest om bloed te geven?

Ik hoorde iemand erover praten en dacht toen: Waarom eigenlijk niet? Wat is het nou eigenlijk voor moeite? Het is ook niet zo dat ik een been moet afstaan ofzo.. En als je er levensreddend mee kan zijn, is dat toch mooi.
Mijn vader deed het altijd, en ik vond dat altijd al machtig interessant. Mijn vader mag inmiddels niet meer (altijd te laag Hb), dus toen heb ik 'het stokje overgenomen'
Plus dat ik elke kans aangrijp om bij een medisch-achtige instantie binnen te kijken, studeer zelf Geneeskunde en daar krijg je de eerste 3 jaar geen naald te zien, dus dit vind ik wel leuk om te zien
pi_68723732
lol eerste 3 jaar geen naald met mijn opleiding (assistentje van de dokter ) zag ik in het 1e jaar al een naald welliswaar alleen i.m., s.c. en i.c en venapunctie.

Mijn reden:
ik weet eigenlijk mijn reden niet echt. ik hou er totaal niet van dat iemand MIJ gaat prikken, wel soort van naaldenfobie.

oja dat was trouwens een van mijn redenen... ik wil graag van mijn naaldenfobie af
ook vindt ik het belangrijk dat ik iets voor andere mensen kan betekenen en het is maar 3x per jaar een uurtje ofzo.
ik zit altijd redelijk hoog in mijn Hb dus kan het ook wel wat missen

ik heb nu nog maar 1x gedoneerd, en had er totaal geen last van na de tijd. het hangt nu van de volgende donatie af of ik door ga met doneren (naald is ongeveer evendik dan de dikste ader die ze kunnen vinden in mijn arm en dat doet best wel zeer), ik hoop dat het nu wel goed gaat.
  woensdag 6 mei 2009 @ 16:59:02 #297
171890 Chicolate
Chemicals
pi_68736269
quote:

Mn vader deed het ook altijd, ik wilde weten wat mn bloedgroep was (ja erg he ) en ik vond dat ik mezelf nu wel eens een keer nuttig mocht gaan maken. In het dagelijks leven, leef ik voor mezelf en als student profiteer ik meer dan dat ik zelf iets bijdraag. Bloed geven kost me niets, maar kan anderen wel wat geven. Dus ben ik donor geworden . Oh ja, en ik wilde de reactie van mn lijf zien, hoe dat reageert op een half litertje minder.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_68736752
quote:

Ik had samen met twee huisgenoten bedacht dat we wat meer maatschappelijk bewust moesten zijn... Iemand opperde het en toen zijn we het alledrie geworden.
  woensdag 6 mei 2009 @ 21:42:36 #299
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_68748502
Zojuist dus bijna 3 uur bij de bloedbank geweest om trombocyten te doneren.

Nouja, gelukkig had men nog een of ander onderzoek en had ik een goed boek bij me.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 12 mei 2009 @ 12:08:48 #300
39237 crew  H_T
2733
pi_68934584
Gisteren weer geweest, bij het invullen van de (vernieuwde) vragenlijst viel me op dat er niet expliciet gevraagd werd of ik in Mexico was geweest de laatste tijd. Nagevraagd, en het bleek niet nodig te zijn: die mogelijkheid wordt gedekt door de vraag of je de laatste jaren buiten Europa bent geweest. Voor Mexico geldt hoe dan ook een wachttermijn van twee maanden en dan ben je óf beter, óf dood. Niets aan de hand dus
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')