Die Metrocolumns kwamen toch ook op de laatste roker terecht? Of was dat na zijn dood?quote:Op donderdag 25 december 2008 02:36 schreef Specularium het volgende:
[..]
Zijn stijl was natuurlijk compleet anders. Veel aanvallender, meer van, kom maar op!
Maar zijn motivatie voor zijn gedachtegang kwam op hetzelfde neer.
Zijn site viel eigenlijk ook nog wel mee, de echte harde columns stonden zijn laatste maanden in de Metro.
Jawel, die ken ik.quote:Op donderdag 25 december 2008 02:39 schreef Stali het volgende:
[NWS-SC #004] Waar de dagen alweer lengen.
Hebbes..
Meestal provoceerde en overdreef hij ook maar wat. Mijn eerste herinnering aan Theo van Gogh is er één uit de vroege jaren '90: ik keek tekenfilms op Nederland 3 en opeens was Van Gogh in beeld, waar hij een levende schildpad ging koken. Ik vond hem op dat moment natuurlijk een ontzettende eikel en begreep maar niet dat er zulke klootzakken bestonden, maar zijn doelen had hij bereikt: discussie op gang gebracht en zichzelf als provocateur geprofileerd.quote:Op donderdag 25 december 2008 02:33 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hij was veel feller en beledigender dan Fortuyn, ik las die site van hem volgens mij ook al veel langer dan dat ik een boek van Fortuyn las, maar juist daarom denk je aan ovederdrijving, provocatie etc.
Hij is een heel aardig interviewer, w.m.b.quote:Op donderdag 25 december 2008 02:37 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Misschien zou Joris Luyendijk een aardige interviewer kunnen worden, ik hoor hem nu af en toe in de auto op de radio 's morgens vroeg en dat is aardig idd.
Beetje te aardig.quote:Op donderdag 25 december 2008 02:41 schreef Stali het volgende:
[..]
Hij is een heel aardig interviewer, w.m.b..
Ik weet nieteens zeker meer of al die columns op de site kwamen, wel de meeste volgens mij.quote:Op donderdag 25 december 2008 02:40 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Die Metrocolumns kwamen toch ook op de laatste roker terecht? Of was dat na zijn dood?
Anyway, wat ik nu bij mezelf bemerk is dat ik hem dus idd verkeerd inschatte, hij was echt serieus in die dingen, en dus helemaal geen nihilist.
Terwijl ik dat uiteraard wel ben.
Ja, klopt zoiets was echt zijn ding idd. Discussie losmaken over vastgeroeste standpunten, maar dan zonder zelf een standpunt te hebben, dus echt van de nihilistische brigade zijn. Idem zijn polemiek met Leon de Winter en zijn geschriften anti Brandt Corstius, verspreid over verschillende media.quote:Op donderdag 25 december 2008 02:41 schreef cultheld het volgende:
[..]
Meestal provoceerde en overdreef hij ook maar wat. Mijn eerste herinnering aan Theo van Gogh is er één uit de vroege jaren '90: ik keek tekenfilms op Nederland 3 en opeens was Van Gogh in beeld, waar hij een levende schildpad ging koken. Ik vond hem op dat moment natuurlijk een ontzettende eikel en begreep maar niet dat er zulke klootzakken bestonden, maar zijn doelen had hij bereikt: discussie op gang gebracht en zichzelf als provocateur geprofileerd.
Voor mij blijft hij altijd een soort van held.
Ik vond Van Gogh een geweldige interviewer en een goede filmmaker, maar in de laatste jaren begon ik me flink aan hem te ergeren. Ik vond zijn films ook minder worden trouwens, en zijn opinies al helemaal.quote:Op donderdag 25 december 2008 02:41 schreef cultheld het volgende:
-knip-
Voor mij blijft hij altijd een soort van held.
Ik weet niet of dat zo is hoor. Want waarom dacht hij anders oprecht dat 'ze' hem, zijnde een simpele nar, toch niks zouden aandoen? Dat lijkt me een beetje een contradictie als hij er vurig van overtuigd was dat de fundamentalistische islamieten een grote bedreiging voor Nederland zouden vormen.quote:Op donderdag 25 december 2008 02:46 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, klopt zoiets was echt zijn ding idd. Discussie losmaken over vastgeroeste standpunten, maar dan zonder zelf een standpunt te hebben, dus echt van de nihilistische brigade zijn. Idem zijn polemiek met Leon de Winter en zijn geschriften anti Brandt Corstius, verspreid over verschillende media.
Maar wat de Islamieten betreft had hij dus geen nihilistische inslag.
En dat verbaast me nu dus; een beetje alsof een agnost ineens overgegaan is tot het RK-geloof ahw.
Maar waar kun je die omslag leggen?quote:Op donderdag 25 december 2008 02:51 schreef FritsVanEgters het volgende:
Ik vond Van Gogh een geweldige interviewer en een goede filmmaker, maar in de laatste jaren begon ik me flink aan hem te ergeren. Ik vond zijn films ook minder worden trouwens, en zijn opinies al helemaal.
Als hij al een held van me is geweest dan is hij nog bij leven van dat voetstuk gedonderd.
Ik was het op zich wel eens met de strijd voor de vrijheid van meningsuiting, maar ik vond hem tegelijkertijd onuitstaanbaar.
Het was een provocateur maar die heel aardig kon switchen qua mening, aldus zijn eigen lieve moeder.quote:Op donderdag 25 december 2008 02:46 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, klopt zoiets was echt zijn ding idd. Discussie losmaken over vastgeroeste standpunten, maar dan zonder zelf een standpunt te hebben, dus echt van de nihilistische brigade zijn. Idem zijn polemiek met Leon de Winter en zijn geschriften anti Brandt Corstius, verspreid over verschillende media.
Maar wat de Islamieten betreft had hij dus geen nihilistische inslag.
En dat verbaast me nu dus; een beetje alsof een agnost ineens overgegaan is tot het RK-geloof ahw.
Ik was op zoek naar een plaatje met een knuppel.quote:Op donderdag 25 december 2008 02:45 schreef Stali het volgende:
[..]
Het is nog zo jong:
[ afbeelding ]
Of het stoppen met drinken.quote:Op donderdag 25 december 2008 02:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar waar kun je die omslag leggen?
Is dat toch 9/11 geweest?
Ja, hij was zeker niet stabiel idd, maar in dit interview zag ik toch wel dat hij niet geheel en al nihilistisch meer stond tegenover de Islam.quote:Op donderdag 25 december 2008 02:53 schreef Stali het volgende:
[..]
Het was een provocateur maar die heel aardig kon switchen qua mening, aldus zijn eigen lieve moeder.
Je moet er toch niet teveel van maken denk ik.
Ik kom zo, drink even biertje af, na kerst gaan we lepje voor mij kopen.quote:He, ik ga nu slapen en doe die wekker maar liever naar 9 uur.
Ja, het laatste jaar?quote:Op donderdag 25 december 2008 02:56 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Of het stoppen met drinken.
quote:Op donderdag 25 december 2008 02:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik was op zoek naar een plaatje met een knuppel.. Op zijn Van Goghs.
Maar het is toch redelijk OT?
Afgezien van de passage over Henk van Ulssen, maar ja aangezien tong en ik leeftijdsgenoten zijn... :p.
Heb je deze uitzending gezien? Hij lijkt er toch erg serieus in, zo serieus dat hij 5 jaar later wel gecronfronteerd wilde worden met zijn uitspraken. En dit terwijl zijn eigen dood nog de zaken eens ernstig hebben beïnvloed. Ik weet, misschien lezen we idd over een paar jaar als zijn biografie geschreven wordt dat hij nog steeds lid was van die nihilistische brigade, maar ogv dit interview schat ik in van niet.quote:Op donderdag 25 december 2008 02:52 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat zo is hoor. Want waarom dacht hij anders oprecht dat 'ze' hem, zijnde een simpele nar, toch niks zouden aandoen? Dat lijkt me een beetje een contradictie als hij er vurig van overtuigd was dat de fundamentalistische islamieten een grote bedreiging voor Nederland zouden vormen.
Ik vermoed dat hij wel gedachten had in die richting, maar dat hij dan meer doelde op de mondiale invloed van de fundamentalistische takken van de islam.
Hihi.quote:Op donderdag 25 december 2008 02:57 schreef Stali het volgende:
[..]
Zo ben ik ook wel eens op zoek naar knuppel... zoals nu en dan wel in bed.
Kom nu mee man. Het is echt laat he.
Ik weet het niet precies. Vroeger keek ik elke week naar Een Prettig Gesprek.quote:
Ik vind het ook een beetje suffe uitzending, waarbij Wester niet echt erg veel geconfronteerd wordt met z'n uitspraken van 5 jaar geleden.quote:Op zaterdag 27 december 2008 23:00 schreef thijsdetweede het volgende:
Nee hoor.
Maar tot nu toe vind ik het meer een 5xJaaroverzicht dan de spanning van afgelopen afleveringen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |