abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64349105
quote:
Op donderdag 25 december 2008 02:36 schreef Specularium het volgende:

[..]

Zijn stijl was natuurlijk compleet anders. Veel aanvallender, meer van, kom maar op!
Maar zijn motivatie voor zijn gedachtegang kwam op hetzelfde neer.

Zijn site viel eigenlijk ook nog wel mee, de echte harde columns stonden zijn laatste maanden in de Metro.
Die Metrocolumns kwamen toch ook op de laatste roker terecht? Of was dat na zijn dood?
Anyway, wat ik nu bij mezelf bemerk is dat ik hem dus idd verkeerd inschatte, hij was echt serieus in die dingen, en dus helemaal geen nihilist.
Terwijl ik dat uiteraard wel ben.
I´m back.
pi_64349113
Die hangout vind ik over een paar dagen ook nog leuk. .
pi_64349116
quote:
Jawel, die ken ik. .
I´m back.
pi_64349121
quote:
Op donderdag 25 december 2008 02:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hij was veel feller en beledigender dan Fortuyn, ik las die site van hem volgens mij ook al veel langer dan dat ik een boek van Fortuyn las, maar juist daarom denk je aan ovederdrijving, provocatie etc.
Meestal provoceerde en overdreef hij ook maar wat. Mijn eerste herinnering aan Theo van Gogh is er één uit de vroege jaren '90: ik keek tekenfilms op Nederland 3 en opeens was Van Gogh in beeld, waar hij een levende schildpad ging koken. Ik vond hem op dat moment natuurlijk een ontzettende eikel en begreep maar niet dat er zulke klootzakken bestonden, maar zijn doelen had hij bereikt: discussie op gang gebracht en zichzelf als provocateur geprofileerd.

Voor mij blijft hij altijd een soort van held .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_64349128
quote:
Op donderdag 25 december 2008 02:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Misschien zou Joris Luyendijk een aardige interviewer kunnen worden, ik hoor hem nu af en toe in de auto op de radio 's morgens vroeg en dat is aardig idd.
Hij is een heel aardig interviewer, w.m.b. .
pi_64349141
quote:
Op donderdag 25 december 2008 02:41 schreef Stali het volgende:

[..]

Hij is een heel aardig interviewer, w.m.b. .
Beetje te aardig.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_64349145
quote:
Op donderdag 25 december 2008 02:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Die Metrocolumns kwamen toch ook op de laatste roker terecht? Of was dat na zijn dood?
Anyway, wat ik nu bij mezelf bemerk is dat ik hem dus idd verkeerd inschatte, hij was echt serieus in die dingen, en dus helemaal geen nihilist.
Terwijl ik dat uiteraard wel ben.
Ik weet nieteens zeker meer of al die columns op de site kwamen, wel de meeste volgens mij.
Heb altijd wel kunnen lachen om die ingezonden brieven achteraf. Iedereen boos.
pi_64349173
quote:
Op donderdag 25 december 2008 02:41 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Jawel, die ken ik. .

Het is nog zo jong:

pi_64349199
quote:
Op donderdag 25 december 2008 02:41 schreef cultheld het volgende:

[..]

Meestal provoceerde en overdreef hij ook maar wat. Mijn eerste herinnering aan Theo van Gogh is er één uit de vroege jaren '90: ik keek tekenfilms op Nederland 3 en opeens was Van Gogh in beeld, waar hij een levende schildpad ging koken. Ik vond hem op dat moment natuurlijk een ontzettende eikel en begreep maar niet dat er zulke klootzakken bestonden, maar zijn doelen had hij bereikt: discussie op gang gebracht en zichzelf als provocateur geprofileerd.

Ja, klopt zoiets was echt zijn ding idd. Discussie losmaken over vastgeroeste standpunten, maar dan zonder zelf een standpunt te hebben, dus echt van de nihilistische brigade zijn. Idem zijn polemiek met Leon de Winter en zijn geschriften anti Brandt Corstius, verspreid over verschillende media.
Maar wat de Islamieten betreft had hij dus geen nihilistische inslag.
En dat verbaast me nu dus; een beetje alsof een agnost ineens overgegaan is tot het RK-geloof ahw.
I´m back.
pi_64349284
quote:
Op donderdag 25 december 2008 02:41 schreef cultheld het volgende:
-knip-

Ik vond Van Gogh een geweldige interviewer en een goede filmmaker, maar in de laatste jaren begon ik me flink aan hem te ergeren. Ik vond zijn films ook minder worden trouwens, en zijn opinies al helemaal.

Als hij al een held van me is geweest dan is hij nog bij leven van dat voetstuk gedonderd.

Ik was het op zich wel eens met de strijd voor de vrijheid van meningsuiting, maar ik vond hem tegelijkertijd onuitstaanbaar.
pi_64349295
quote:
Op donderdag 25 december 2008 02:46 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, klopt zoiets was echt zijn ding idd. Discussie losmaken over vastgeroeste standpunten, maar dan zonder zelf een standpunt te hebben, dus echt van de nihilistische brigade zijn. Idem zijn polemiek met Leon de Winter en zijn geschriften anti Brandt Corstius, verspreid over verschillende media.
En dat verbaast me nu dus; een beetje alsof een agnost ineens overgegaan is tot het RK-geloof ahw.
Ik weet niet of dat zo is hoor. Want waarom dacht hij anders oprecht dat 'ze' hem, zijnde een simpele nar, toch niks zouden aandoen? Dat lijkt me een beetje een contradictie als hij er vurig van overtuigd was dat de fundamentalistische islamieten een grote bedreiging voor Nederland zouden vormen.

Ik vermoed dat hij wel gedachten had in die richting, maar dat hij dan meer doelde op de mondiale invloed van de fundamentalistische takken van de islam.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_64349297
quote:
Op donderdag 25 december 2008 02:51 schreef FritsVanEgters het volgende:
Ik vond Van Gogh een geweldige interviewer en een goede filmmaker, maar in de laatste jaren begon ik me flink aan hem te ergeren. Ik vond zijn films ook minder worden trouwens, en zijn opinies al helemaal.

Als hij al een held van me is geweest dan is hij nog bij leven van dat voetstuk gedonderd.

Ik was het op zich wel eens met de strijd voor de vrijheid van meningsuiting, maar ik vond hem tegelijkertijd onuitstaanbaar.
Maar waar kun je die omslag leggen?
Is dat toch 9/11 geweest?
I´m back.
pi_64349298
quote:
Op donderdag 25 december 2008 02:46 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het was een provocateur maar die heel aardig kon switchen qua mening, aldus zijn eigen lieve moeder.
Je moet er toch niet teveel van maken denk ik.

He, ik ga nu slapen en doe die wekker maar liever naar 9 uur.
pi_64349313
quote:
Op donderdag 25 december 2008 02:45 schreef Stali het volgende:

[..]

Het is nog zo jong:

[ afbeelding ]
Ik was op zoek naar een plaatje met een knuppel. . Op zijn Van Goghs.
Maar het is toch redelijk OT?
Afgezien van de passage over Henk van Ulssen, maar ja aangezien tong en ik leeftijdsgenoten zijn... :p.
I´m back.
pi_64349331
quote:
Op donderdag 25 december 2008 02:53 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar waar kun je die omslag leggen?
Is dat toch 9/11 geweest?
Of het stoppen met drinken.
pi_64349335
quote:
Op donderdag 25 december 2008 02:53 schreef Stali het volgende:

[..]

Het was een provocateur maar die heel aardig kon switchen qua mening, aldus zijn eigen lieve moeder.
Je moet er toch niet teveel van maken denk ik.
Ja, hij was zeker niet stabiel idd, maar in dit interview zag ik toch wel dat hij niet geheel en al nihilistisch meer stond tegenover de Islam.
quote:
He, ik ga nu slapen en doe die wekker maar liever naar 9 uur.
Ik kom zo, drink even biertje af, na kerst gaan we lepje voor mij kopen. .
I´m back.
pi_64349346
quote:
Op donderdag 25 december 2008 02:56 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Of het stoppen met drinken.
Ja, het laatste jaar?
I´m back.
pi_64349351
quote:
Op donderdag 25 december 2008 02:54 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik was op zoek naar een plaatje met een knuppel. . Op zijn Van Goghs.
Maar het is toch redelijk OT?
Afgezien van de passage over Henk van Ulssen, maar ja aangezien tong en ik leeftijdsgenoten zijn... :p.

Zo ben ik ook wel eens op zoek naar knuppel... zoals nu en dan wel in bed.

Kom nu mee man. Het is echt laat he.
pi_64349397
quote:
Op donderdag 25 december 2008 02:52 schreef cultheld het volgende:

[..]

Ik weet niet of dat zo is hoor. Want waarom dacht hij anders oprecht dat 'ze' hem, zijnde een simpele nar, toch niks zouden aandoen? Dat lijkt me een beetje een contradictie als hij er vurig van overtuigd was dat de fundamentalistische islamieten een grote bedreiging voor Nederland zouden vormen.

Ik vermoed dat hij wel gedachten had in die richting, maar dat hij dan meer doelde op de mondiale invloed van de fundamentalistische takken van de islam.
Heb je deze uitzending gezien? Hij lijkt er toch erg serieus in, zo serieus dat hij 5 jaar later wel gecronfronteerd wilde worden met zijn uitspraken. En dit terwijl zijn eigen dood nog de zaken eens ernstig hebben beïnvloed. Ik weet, misschien lezen we idd over een paar jaar als zijn biografie geschreven wordt dat hij nog steeds lid was van die nihilistische brigade, maar ogv dit interview schat ik in van niet.
I´m back.
pi_64349410
quote:
Op donderdag 25 december 2008 02:57 schreef Stali het volgende:

[..]

Zo ben ik ook wel eens op zoek naar knuppel... zoals nu en dan wel in bed.

Kom nu mee man. Het is echt laat he.
Hihi.
I´m back.
pi_64349440
quote:
Op donderdag 25 december 2008 02:57 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, het laatste jaar?
Ik weet het niet precies. Vroeger keek ik elke week naar Een Prettig Gesprek.

Blind date & 06 heb ik allebei meer dan eens gezien.

Voor de rest heb ik 'm niet op de voet gevolgd. Hij was vaak in het nieuws omdat er weer één of andere rel was oid, maar wanneer en waarom precies, dan is jouw gok net zo goed als de mijne.
  zaterdag 27 december 2008 @ 18:18:52 #293
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_64405935
Ik ben weer terug van paar daagjes weg te zijn geweest vanavond Frits Wester met Jeroen.
  zaterdag 27 december 2008 @ 22:39:55 #294
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_64414316
Ik zit er weer klaar voor.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 27 december 2008 @ 22:55:44 #295
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_64414751
Ben ik de enige die kijkt?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_64414882
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 22:55 schreef golfer het volgende:
Ben ik de enige die kijkt?
Nee, maar het is gewoon interessant, valt verder weinig over te zeggen.
pi_64414883
Nee hoor.
Maar tot nu toe vind ik het meer een 5xJaaroverzicht dan de spanning van afgelopen afleveringen.
  zaterdag 27 december 2008 @ 23:02:29 #298
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_64414942
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 23:00 schreef thijsdetweede het volgende:
Nee hoor.
Maar tot nu toe vind ik het meer een 5xJaaroverzicht dan de spanning van afgelopen afleveringen.
Ik vind het ook een beetje suffe uitzending, waarbij Wester niet echt erg veel geconfronteerd wordt met z'n uitspraken van 5 jaar geleden.
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 27 december 2008 @ 23:04:23 #299
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_64414995
Neuh ik kijk ook, het is best wel aardig maar niet meer dan dat.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_64415018
Pauw maakte alleen een foutje, dit lekken toont niet de onbetrouwbaarheid van de samenleving aan
maar dat van de overheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')