abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 december 2008 @ 20:08:56 #1
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_64129445
Hoi hoi,

Gevalletje bizarro zojuist: een kies is net gewoon zomaar in tweeen gebroken. Tandarts geprobeerd te bellen, maar kan morgenochtend pas. Verzekering uitgezocht: zit bij Interpolis/Achmea en heb zo te zien een eigen risico van maar liefst 500 EUR!!! Niet handig...

Iemand enig idee wat het fixen van een halve kies (..) gaat kosten? Aan de voorkant lijkt het oke, het is zeg maar de achterkant die gewoon volledig weg is. Heel maf gevoel ook. Als het nou iets is dat echt duur is, dan laat ik mn verzekering denk wijzigen per 1-1 en dat ik het dan pas laat repareren. Als dat kan.. :/

Want ik neem aan dat ik als ik morgen naar de tandarts ga ik vanwege dat 500 EUR eigen risico gedoe sowieso niks kan claimen. :/
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_64129502
Richting de 1000 euro zeker wel als er een kroon op moet.

Je kan hem ook gewoon laten trekken.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_64129531
Heb je op je tandarts een eigen risico zitten van 500 euro of op je complete pakket? Want in het laatste geval mag ik toch hopen dat je dat dat van te voren wel wist.

Het ligt er verder een beetje aan wat er allemaal moet gaan gebeuren maar rekenen op een aantal honderd euro's (afhankelijk van het werk minimaal zo'n 400 euro).
pi_64129549
Ach, drievlaksrestauratietje, 100 euro of zo?

Maar goed, is natuurlijk wat lastig te beoordelen zo...
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
pi_64129696
succus ermee.
www.Styleguide.nl de nummer 1 mode en lifestyle site, (dat vind ik dan)
pi_64129700
Ik heb het ook gehad, maar mijn tand was niet meer te redden, die is er toen uitgesloopt. Volledig vergoed uiteraard
Brutal. Fucking. Metal.
pi_64129985
Je kan ook proberen een verwijzing naar de kaachirurg te krijgen, dat wordt volledig vergoed, op je eigen risico na.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_64130035
quote:
Op donderdag 18 december 2008 20:29 schreef DroogDok het volgende:
Je kan ook proberen een verwijzing naar de kaachirurg te krijgen, dat wordt volledig vergoed, op je eigen risico na.
Ze zegt dat ze 500 euro eigen risico heeft. De vraag is of dat voor de tandarts of de totale zorgverzekering is.
pi_64130174
Normaal geldt het eigen risico alleen voor de basisverzekering, niet voor de aanvullende (tandarts)verzekering!
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
pi_64130212
Pics
pi_64130233
quote:
Op donderdag 18 december 2008 20:36 schreef charon het volgende:
Normaal geldt het eigen risico alleen voor de basisverzekering, niet voor de aanvullende (tandarts)verzekering!
Dat is waar ook, dan zou je bij je tandarts dus een eigen risico hebben van 500 euro... Lijkt mij niet zo'n goede verzekering dan.
  donderdag 18 december 2008 @ 20:53:19 #12
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_64130630
Ik heb 500 eur eigen risico op mijn basisverzekering. Is een goeie vraag hoe dat met aanvullende tandartsverzekering zit... ga ik eens vragen morgen. Dit zal vast wel een duur grapje worden. Je hebt -las ik net- sowieso verplicht eigen risico altijd van 155 EUR, daarbovenop komt die 500.

Stel dat ik een nieuwe verzekering afsluit nu, met 0 eigen risico, dan moet ik wel 250 EUR meer premie per jaar gaan betalen. Dus dan kost dat -als ik nu kosten bij de tandarts ga maken- dus 250 EUR voor die premie, plus de 155 eigen risico = 405 EUR. Pas als de tandartsrekening hoger wordt dan 405 EUR is het dus pas interessant om een andere verzekering te nemen dan voor 2009... Of zie ik hier nu iets over het hoofd?
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_64130737
quote:
Op donderdag 18 december 2008 20:53 schreef darktower het volgende:
Ik heb 500 eur eigen risico op mijn basisverzekering. Is een goeie vraag hoe dat met aanvullende tandartsverzekering zit... ga ik eens vragen morgen. Dit zal vast wel een duur grapje worden. Je hebt -las ik net- sowieso verplicht eigen risico altijd van 155 EUR, daarbovenop komt die 500.

Stel dat ik een nieuwe verzekering afsluit nu, met 0 eigen risico, dan moet ik wel 250 EUR meer premie per jaar gaan betalen. Dus dan kost dat -als ik nu kosten bij de tandarts ga maken- dus 250 EUR voor die premie, plus de 155 eigen risico = 405 EUR. Pas als de tandartsrekening hoger wordt dan 405 EUR is het dus pas interessant om een andere verzekering te nemen dan voor 2009... Of zie ik hier nu iets over het hoofd?
Dan wil ik even zeggen dat je ongelooflijk dom vind als je niet eens weet dat je een eigen risico hebt van 500 euro.

Maar zoals al eerder gegeven vallen tandartskosten onder je aanvullende verzekering en daar zitten andere voorwaarden aan. Je zult dus de voorwaarden van je tandartsverzekering door moeten kijken om te kijken wat er vergoed wordt. Zeker in de standaard pakketten voor de tandarts wordt vaak maar tot een bepaald bedrag vergoed.
  donderdag 18 december 2008 @ 20:57:39 #14
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_64130766
quote:
Op donderdag 18 december 2008 20:08 schreef darktower het volgende:
Als het nou iets is dat echt duur is, dan laat ik mn verzekering denk wijzigen per 1-1 en dat ik het dan pas laat repareren. Als dat kan.. :/
Die vlieger gaat niet op.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  donderdag 18 december 2008 @ 21:00:54 #15
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_64130847
quote:
Op donderdag 18 december 2008 20:57 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Die vlieger gaat niet op.
Net even gecheckt: die vlieger gaat WEL op. Verzekering gaat per direct in, zonder termijn.
pi_64130864
Soms willen ze bij dat soort dingen wel eens moeilijk doen bij een snelle claim, lees daar de voorwaarden even op na.

Tevens aanvullende tandarts verzekering goed bekijken, kan best staan dat je daar ook een max bedrag hebt dat je kan claimen!
All management is Strategic Management.
  donderdag 18 december 2008 @ 21:02:05 #17
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_64130876
quote:
Op donderdag 18 december 2008 20:56 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dan wil ik even zeggen dat je ongelooflijk dom vind als je niet eens weet dat je een eigen risico hebt van 500 euro.

Maar zoals al eerder gegeven vallen tandartskosten onder je aanvullende verzekering en daar zitten andere voorwaarden aan. Je zult dus de voorwaarden van je tandartsverzekering door moeten kijken om te kijken wat er vergoed wordt. Zeker in de standaard pakketten voor de tandarts wordt vaak maar tot een bepaald bedrag vergoed.
Nee, dat wist ik dus wel, dat ik een eigen risico van 500 EUR had. Heb namelijk nooit ergens last van. Behalve nu dus...

En ik heb geen aanvullende verzekering, dus die voorwaarden hoef ik ook niet echt door te kijken.
pi_64130898
quote:
Op donderdag 18 december 2008 21:02 schreef darktower het volgende:

[..]

Nee, dat wist ik dus wel, dat ik een eigen risico van 500 EUR had. Heb namelijk nooit ergens last van. Behalve nu dus...
Zet dan niet in OP dat je er nu achter komt dat je een eigen risico van 500 euro is en of dat een verrassing is.
quote:
En ik heb geen aanvullende verzekering, dus die voorwaarden hoef ik ook niet echt door te kijken.
Dan heb je dus helemaal geen tandartsverzekering en komen alle kosten voor jou rekening...
  donderdag 18 december 2008 @ 21:10:14 #19
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_64131107
Ha Dennis,

Dat snap ik, maar het is bijna 1-1 en je kunt dus je zorgverzekering wijzigen voor het nieuwe jaar, een eventuele tandartsverzekering (aanvullend) gaat dan per direct in. Ik probeer nu dus uit te rekenen of dat voordelig zou zijn: eigen risico naar nul terug brengen kost 250 EUR per jaar. Een aanvullende tandartsverzekering komt daar nog bovenop, plus je hebt altijd 155 EUR verplicht eigen risico.

Wat ik dus eigenlijk wil/moet weten nu, is wat het +- zou kosten om die kies te repareren: ik zie hierboven bedragen varierend van 100 tot 1000 EUR. Da's nogal uiteenlopend.

Als iemand eerder zoiets gehad heeft; nog enig idee wat het kostte?
pi_64131152
Kijk eerst ook goed naar de claim voorwaarden, om 3 maanden te wachten is ook niet alles

Volgens mij zitten tandarts kosten ook niet in de basisverzekering, kijk daar ook goed naar! Zou best kunnen dat aanvullend verplicht is voor zoiets, kijk dan vooral naar wat daar het max claimbedrag is!
All management is Strategic Management.
pi_64131168
quote:
Op donderdag 18 december 2008 21:02 schreef Dennis101 het volgende:

Dan heb je dus helemaal geen tandartsverzekering en komen alle kosten voor jou rekening...
Ik weet niet hou oud TS is, maar als je onder de 22 bent vallen de tandartskosten onder de basisverzekering (en heb je dus geen aanvullende tandartsverzekering nodig)

Daarnaast: zoals hierboven al gezegd vallen alleen de kosten gemaakt via de basisverzekering onder je eigen risico. Je hebt geen eigen risico voor een aanvullende verzekering.
Theories come and theories go. The frog remains
pi_64131179
quote:
Op donderdag 18 december 2008 21:10 schreef darktower het volgende:
Ha Dennis,

Dat snap ik, maar het is bijna 1-1 en je kunt dus je zorgverzekering wijzigen voor het nieuwe jaar, een eventuele tandartsverzekering (aanvullend) gaat dan per direct in. Ik probeer nu dus uit te rekenen of dat voordelig zou zijn: eigen risico naar nul terug brengen kost 250 EUR per jaar. Een aanvullende tandartsverzekering komt daar nog bovenop, plus je hebt altijd 155 EUR verplicht eigen risico.

Wat ik dus eigenlijk wil/moet weten nu, is wat het +- zou kosten om die kies te repareren: ik zie hierboven bedragen varierend van 100 tot 1000 EUR. Da's nogal uiteenlopend.

Als iemand eerder zoiets gehad heeft; nog enig idee wat het kostte?
Dan moet je ook meenemen in je berekening wat er vergoed wordt in de tandartsverzekering. Vaak is dit maar een bepaald bedrag. Daarnaast hebben sommige verzekeringen ook maar een bepaald percentage van wat ze vergoeden.

Daarnaast vallen tandartskosten buiten de verplichte eigen risico.
  donderdag 18 december 2008 @ 21:21:18 #23
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_64131394
quote:
Op donderdag 18 december 2008 21:12 schreef Bioman_1 het volgende:

[..]

Ik weet niet hou oud TS is, maar als je onder de 22 bent vallen de tandartskosten onder de basisverzekering (en heb je dus geen aanvullende tandartsverzekering nodig)

Daarnaast: zoals hierboven al gezegd vallen alleen de kosten gemaakt via de basisverzekering onder je eigen risico. Je hebt geen eigen risico voor een aanvullende verzekering.
Ik ben 30. Als je laatste claim klopt, dan zou het interessant kunnen zijn om een aanvullende tandartsverzekering te nemen in 2009 en te wachten tot 1 januari met de behandeling (als dat kan). Ik zit bij Interpolis en die hanteren geen termijn waarin je niet kunt claimen als je net een pakket afneemt, dus dat is wel netjes.
  donderdag 18 december 2008 @ 21:22:52 #24
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_64131436
quote:
Op donderdag 18 december 2008 21:13 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dan moet je ook meenemen in je berekening wat er vergoed wordt in de tandartsverzekering. Vaak is dit maar een bepaald bedrag. Daarnaast hebben sommige verzekeringen ook maar een bepaald percentage van wat ze vergoeden.

Daarnaast vallen tandartskosten buiten de verplichte eigen risico.
Jups, daar zat ik al naar te kijken, die vergoedingen. Interpolis heeft aantal tandartsopties, die gaan van vergoeding van 200 EUR per jaar naar max 1100 EUR per jaar (maar dan betaal je ook honderden euro's aan premie).

Dat tandartskosten buiten verplicht eigen risico vallen, waar lees je dat? Want dat kan ik nou net even niet vinden?
pi_64131484
quote:
Op donderdag 18 december 2008 21:22 schreef darktower het volgende:

[..]

Jups, daar zat ik al naar te kijken, die vergoedingen. Interpolis heeft aantal tandartsopties, die gaan van vergoeding van 200 EUR per jaar naar max 1100 EUR per jaar (maar dan betaal je ook honderden euro's aan premie).

Dat tandartskosten buiten verplicht eigen risico vallen, waar lees je dat? Want dat kan ik nou net even niet vinden?
Even een bron gezocht op internet voor je: http://www.doorneweerd.nl/?p=2315

Ik zit zelf bij zilveren kruis en bij mij worden zo te zien dit soort zaken voor 75% vergoed, let daar wel op.
  donderdag 18 december 2008 @ 21:28:06 #26
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_64131590
Ah, er staat dat tandheelkundige zorg niet onder het verplichte eigen risico valt. Dat is alleen die 155 EUR. Maar die 500 EUR staat daar dus los van. Kortom: ze kleden je toch wel uit, die zorgverzekeraars. Als je je voor maximale vergoeding van 200 EUR per jaar extra wilt verzekeren (tandheelkunde), dan kost je dat aan premie 120 EUR per jaar. Dus dat scheelt 'maar' 80 EUR.

Zucht.. ik hoop dat het tandartsconsult morgen niet teveel kost en dat hij me exact kan vertellen wat de behandeling gaat kosten, zodat ik kan uitrekenen wat het voordeligste is. Maar in elk geval ben ik waarschijnlijk honderden euro's kwijt. Balen dus... Gister ook al pech met een autoraam dat niet meer dicht wilde. Motortje was stuk. Dat repareren kost 400 EUR!
  donderdag 18 december 2008 @ 22:04:47 #27
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_64132650
Ik beet een halve kies eraf en dat was minder dan 200 pleur.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  donderdag 18 december 2008 @ 22:13:01 #28
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_64132900
Kijk, dat zijn de nuttige bijdragen... 200 EUR...
Kan er nog wel bij deze week na die 400 EUR...
duur grapje
maar ja
pi_64161608
Ik had ook ongeveer de helft van mijn kies afgebroken. Mijn tandarts heeft het gewoon opgevuld met een witte kunststof vulling. Zal waarschijnlijk wel ooit een kroon worden maar voorlopig zit het prima zo. Dus misschien valt het allemaal wel mee!

Kosten, geen idee? Was niet zo erg duur en werd betaald door de verzekering. Gewoon even overleggen met je tandarts wat de mogelijkheden en eventuele kosten zijn.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
  vrijdag 19 december 2008 @ 22:35:47 #30
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_64164937
Ik had laatst ook een afgebroken kies, dit is gerepareerd en ik hoefde niets te betalen.
Ik ben wel aanvullend verzekerd, maar niet specifiek voor alleen de tandarts.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_64165581
Eigen Risico geldt NIET voor Aanvullende Verzekering en Tandarts Verzekeringen...
Let wel op dat je voor uitgebreide tandartsverzekeringen wel een tandartsverklaring nodig hebt.

Gewoon eigen risico lekker op 500 laten staan en tandartskosten declareren bij je verzekering...
Mensen die thee drinken plassen zittend.
pi_64165867
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 22:54 schreef Oproerkraaier het volgende:
Eigen Risico geldt NIET voor Aanvullende Verzekering en Tandarts Verzekeringen...
Let wel op dat je voor uitgebreide tandartsverzekeringen wel een tandartsverklaring nodig hebt.

Gewoon eigen risico lekker op 500 laten staan en tandartskosten declareren bij je verzekering...
Wil je haar (eventueel) niet in verwarring brengen door onwaarheden te verkondigen? Zoals ik al eerder heb vermeld (met bron) valt alleen het verplichte eigen risico buiten je aanvullende verzekeringen.
  zaterdag 20 december 2008 @ 01:23:20 #33
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_64170042
Bij tandarts geweest, die heel aardig was en voor de twee foto's en polijsten in totaal nul euro in rekening bracht! Ik moet in januari terugkomen voor kunststof vulling en paar andere dingetjes. Moet dus nu inderdaad verzekering omzetten, en eigen risico geldt dan inderdaad niet voor de aanvullende gebitsverzekering. Uiteindelijk kost het me doordat ik wel die verzekering nu moet afsluiten zo'n 200 EUR, maar da's in ieder geval al beter dan 'gewoon' de rekening betalen, want dat zal zo'n 500 EUR zijn, aldus de voorspelling van de tandarts...
pi_64177149
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 23:01 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Wil je haar (eventueel) niet in verwarring brengen door onwaarheden te verkondigen? Zoals ik al eerder heb vermeld (met bron) valt alleen het verplichte eigen risico buiten je aanvullende verzekeringen.
Mensen die thee drinken plassen zittend.
pi_64183655
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 01:23 schreef darktower het volgende:
Bij tandarts geweest, die heel aardig was en voor de twee foto's en polijsten in totaal nul euro in rekening bracht! Ik moet in januari terugkomen voor kunststof vulling en paar andere dingetjes. Moet dus nu inderdaad verzekering omzetten, en eigen risico geldt dan inderdaad niet voor de aanvullende gebitsverzekering. Uiteindelijk kost het me doordat ik wel die verzekering nu moet afsluiten zo'n 200 EUR, maar da's in ieder geval al beter dan 'gewoon' de rekening betalen, want dat zal zo'n 500 EUR zijn, aldus de voorspelling van de tandarts...
Zie je dat het wel meevalt! Gewoon je verzekering opzeggen en overstappen naar een ander.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_64183742
Lang verhaal kort: ik heb een voortand waarvan de wortel eruit is gesloopt, toen deze eruit flikkerde moest hij worden gelijmd, kostte 110 euro, dus dat witte keiharde spul om het te lijmen. Kunnen we vast ook wel met je kies dan.

Even van te voren vragen wat de tandarts van plan is.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')