Ze zegt dat ze 500 euro eigen risico heeft. De vraag is of dat voor de tandarts of de totale zorgverzekering is.quote:Op donderdag 18 december 2008 20:29 schreef DroogDok het volgende:
Je kan ook proberen een verwijzing naar de kaachirurg te krijgen, dat wordt volledig vergoed, op je eigen risico na.
Dat is waar ook, dan zou je bij je tandarts dus een eigen risico hebben van 500 euro... Lijkt mij niet zo'n goede verzekering dan.quote:Op donderdag 18 december 2008 20:36 schreef charon het volgende:
Normaal geldt het eigen risico alleen voor de basisverzekering, niet voor de aanvullende (tandarts)verzekering!
Dan wil ik even zeggen dat je ongelooflijk dom vind als je niet eens weet dat je een eigen risico hebt van 500 euro.quote:Op donderdag 18 december 2008 20:53 schreef darktower het volgende:
Ik heb 500 eur eigen risico op mijn basisverzekering. Is een goeie vraag hoe dat met aanvullende tandartsverzekering zit... ga ik eens vragen morgen. Dit zal vast wel een duur grapje worden. Je hebt -las ik net- sowieso verplicht eigen risico altijd van 155 EUR, daarbovenop komt die 500.
Stel dat ik een nieuwe verzekering afsluit nu, met 0 eigen risico, dan moet ik wel 250 EUR meer premie per jaar gaan betalen. Dus dan kost dat -als ik nu kosten bij de tandarts ga maken- dus 250 EUR voor die premie, plus de 155 eigen risico = 405 EUR. Pas als de tandartsrekening hoger wordt dan 405 EUR is het dus pas interessant om een andere verzekering te nemen dan voor 2009... Of zie ik hier nu iets over het hoofd?
Die vlieger gaat niet op.quote:Op donderdag 18 december 2008 20:08 schreef darktower het volgende:
Als het nou iets is dat echt duur is, dan laat ik mn verzekering denk wijzigen per 1-1 en dat ik het dan pas laat repareren. Als dat kan.. :/
Net even gecheckt: die vlieger gaat WEL op. Verzekering gaat per direct in, zonder termijn.quote:
Nee, dat wist ik dus wel, dat ik een eigen risico van 500 EUR had. Heb namelijk nooit ergens last van. Behalve nu dus...quote:Op donderdag 18 december 2008 20:56 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dan wil ik even zeggen dat je ongelooflijk dom vind als je niet eens weet dat je een eigen risico hebt van 500 euro.
Maar zoals al eerder gegeven vallen tandartskosten onder je aanvullende verzekering en daar zitten andere voorwaarden aan. Je zult dus de voorwaarden van je tandartsverzekering door moeten kijken om te kijken wat er vergoed wordt. Zeker in de standaard pakketten voor de tandarts wordt vaak maar tot een bepaald bedrag vergoed.
Zet dan niet in OP dat je er nu achter komt dat je een eigen risico van 500 euro is en of dat een verrassing is.quote:Op donderdag 18 december 2008 21:02 schreef darktower het volgende:
[..]
Nee, dat wist ik dus wel, dat ik een eigen risico van 500 EUR had. Heb namelijk nooit ergens last van. Behalve nu dus...
Dan heb je dus helemaal geen tandartsverzekering en komen alle kosten voor jou rekening...quote:En ik heb geen aanvullende verzekering, dus die voorwaarden hoef ik ook niet echt door te kijken.
Ik weet niet hou oud TS is, maar als je onder de 22 bent vallen de tandartskosten onder de basisverzekering (en heb je dus geen aanvullende tandartsverzekering nodig)quote:Op donderdag 18 december 2008 21:02 schreef Dennis101 het volgende:
Dan heb je dus helemaal geen tandartsverzekering en komen alle kosten voor jou rekening...
Dan moet je ook meenemen in je berekening wat er vergoed wordt in de tandartsverzekering. Vaak is dit maar een bepaald bedrag. Daarnaast hebben sommige verzekeringen ook maar een bepaald percentage van wat ze vergoeden.quote:Op donderdag 18 december 2008 21:10 schreef darktower het volgende:
Ha Dennis,
Dat snap ik, maar het is bijna 1-1 en je kunt dus je zorgverzekering wijzigen voor het nieuwe jaar, een eventuele tandartsverzekering (aanvullend) gaat dan per direct in. Ik probeer nu dus uit te rekenen of dat voordelig zou zijn: eigen risico naar nul terug brengen kost 250 EUR per jaar. Een aanvullende tandartsverzekering komt daar nog bovenop, plus je hebt altijd 155 EUR verplicht eigen risico.
Wat ik dus eigenlijk wil/moet weten nu, is wat het +- zou kosten om die kies te repareren: ik zie hierboven bedragen varierend van 100 tot 1000 EUR. Da's nogal uiteenlopend.
Als iemand eerder zoiets gehad heeft; nog enig idee wat het kostte?
Ik ben 30. Als je laatste claim klopt, dan zou het interessant kunnen zijn om een aanvullende tandartsverzekering te nemen in 2009 en te wachten tot 1 januari met de behandeling (als dat kan). Ik zit bij Interpolis en die hanteren geen termijn waarin je niet kunt claimen als je net een pakket afneemt, dus dat is wel netjes.quote:Op donderdag 18 december 2008 21:12 schreef Bioman_1 het volgende:
[..]
Ik weet niet hou oud TS is, maar als je onder de 22 bent vallen de tandartskosten onder de basisverzekering (en heb je dus geen aanvullende tandartsverzekering nodig)
Daarnaast: zoals hierboven al gezegd vallen alleen de kosten gemaakt via de basisverzekering onder je eigen risico. Je hebt geen eigen risico voor een aanvullende verzekering.
Jups, daar zat ik al naar te kijken, die vergoedingen. Interpolis heeft aantal tandartsopties, die gaan van vergoeding van 200 EUR per jaar naar max 1100 EUR per jaar (maar dan betaal je ook honderden euro's aan premie).quote:Op donderdag 18 december 2008 21:13 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dan moet je ook meenemen in je berekening wat er vergoed wordt in de tandartsverzekering. Vaak is dit maar een bepaald bedrag. Daarnaast hebben sommige verzekeringen ook maar een bepaald percentage van wat ze vergoeden.
Daarnaast vallen tandartskosten buiten de verplichte eigen risico.
Even een bron gezocht op internet voor je: http://www.doorneweerd.nl/?p=2315quote:Op donderdag 18 december 2008 21:22 schreef darktower het volgende:
[..]
Jups, daar zat ik al naar te kijken, die vergoedingen. Interpolis heeft aantal tandartsopties, die gaan van vergoeding van 200 EUR per jaar naar max 1100 EUR per jaar (maar dan betaal je ook honderden euro's aan premie).
Dat tandartskosten buiten verplicht eigen risico vallen, waar lees je dat? Want dat kan ik nou net even niet vinden?
Wil je haar (eventueel) niet in verwarring brengen door onwaarheden te verkondigen? Zoals ik al eerder heb vermeld (met bron) valt alleen het verplichte eigen risico buiten je aanvullende verzekeringen.quote:Op vrijdag 19 december 2008 22:54 schreef Oproerkraaier het volgende:
Eigen Risico geldt NIET voor Aanvullende Verzekering en Tandarts Verzekeringen...
Let wel op dat je voor uitgebreide tandartsverzekeringen wel een tandartsverklaring nodig hebt.
Gewoon eigen risico lekker op 500 laten staan en tandartskosten declareren bij je verzekering...
quote:Op vrijdag 19 december 2008 23:01 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Wil je haar (eventueel) niet in verwarring brengen door onwaarheden te verkondigen? Zoals ik al eerder heb vermeld (met bron) valt alleen het verplichte eigen risico buiten je aanvullende verzekeringen.
Zie je dat het wel meevalt! Gewoon je verzekering opzeggen en overstappen naar een ander.quote:Op zaterdag 20 december 2008 01:23 schreef darktower het volgende:
Bij tandarts geweest, die heel aardig was en voor de twee foto's en polijsten in totaal nul euro in rekening bracht! Ik moet in januari terugkomen voor kunststof vulling en paar andere dingetjes. Moet dus nu inderdaad verzekering omzetten, en eigen risico geldt dan inderdaad niet voor de aanvullende gebitsverzekering. Uiteindelijk kost het me doordat ik wel die verzekering nu moet afsluiten zo'n 200 EUR, maar da's in ieder geval al beter dan 'gewoon' de rekening betalen, want dat zal zo'n 500 EUR zijn, aldus de voorspelling van de tandarts...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |