Prima hoor... tuurlijk ligt het gemiddelde later wat hoger door enkele zachte oplossingenquote:
quote:Op woensdag 24 december 2008 22:15 schreef BretsiG het volgende:
We zijn weer blij gemaakt met een dode mus. De kou schuift telkens een dag op en het werd daarna steeds iets minder koud. Jammer. Maar het is nog vroeg.
Ach, het GFS ensemble heeft 't al een tijdje goed door. Blijft zeer consistent. Alleen de oper was een zwabberaar. Nu laat GFS het vanaf begin volgende jaar flink afkoelen in de hoogte. Hoeveel kouder het wordt blijft de vraag, want er is behoorlijk wat spreiding. De oper is wel één van de koude lijntjes:quote:Op donderdag 25 december 2008 10:04 schreef IHVK het volgende:
We zien wel alleen de dingen die we willen zien vind ik.
ECWMF is goed-> GFS is baggermodel
Is GFS goed -> iedereen rent terug naar GFS
Maar wat een run inderdaad.
En met sneeuw worden de temperaturen ook vanzelf nog lager.quote:Op donderdag 25 december 2008 10:30 schreef INViCTuS het volgende:
Knmi 15-daagse pluim is een stuk minder positief op termijn vind ik. GFS daarintegen is al een aantal runs achter elkaar goed koud op den duur. Dat komt steeds dichterbij. Eerst een week met goeie matige vorst hier in de Achterhoek en de week erna zijn de neerslagkansen dus sneeuw hoger
Woensdag 3 graden?? Alleen enkele zachte oplossingen. Het kan vriezen, het kan dooien.quote:Op donderdag 25 december 2008 14:40 schreef Gehannes het volgende:
Waar hebben we het nou over. Misschien 4 dagen achter elkaar vorst en woensdag gaat de temperatuur overdag alweer richting de 3 graden. Is dus een vorst periode van niks en ik durf te wedden dat er waarschijnlijk niet geschaatst kan worden.
Dat lijntje gaat naar -18 hoor, leer grafieken lezenquote:Op donderdag 25 december 2008 23:51 schreef kepler het volgende:
-16 ook
Maar het blijft iig koud tot woensdag, en dat lijkt elke keer op te schuiven
ow, ik had niet geklikt en gewoon een getal gegoktquote:Op vrijdag 26 december 2008 00:01 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Dat lijntje gaat naar -18 hoor, leer grafieken lezen![]()
of heb je het over iets anders.
Omdat eerst niet zeker was of de kou aangescherpt zou worden of niet.quote:Op vrijdag 26 december 2008 00:14 schreef SugarPlumFairy het volgende:
waarom is tt 704 opeens zo bijgesteld?
quote:Op vrijdag 26 december 2008 00:52 schreef Cool_Runner het volgende:
Heerlijk, eindelijk weer eens richting de echte kou
Ze stellen om de ? uur de kaart bij.quote:Op vrijdag 26 december 2008 00:14 schreef SugarPlumFairy het volgende:
waarom is tt 704 opeens zo bijgesteld?
Anyway, het einde is alweer in zicht terwijl het nog maar net begonnen is.quote:donderdag 01 januari tot en met zondag 04 januari 2009
60% kans op (vrij) koud winterweer met soms wat sneeuw, 40% kans op minder koud weer met af en toe wat regen.
60% vind ik nog best veelquote:Op vrijdag 26 december 2008 11:39 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Anyway, het einde is alweer in zicht terwijl het nog maar net begonnen is.
De vorstperiode moet nog echt beginnen, en je schrijft hem nu alweer af?quote:Op vrijdag 26 december 2008 12:06 schreef Gehannes het volgende:
Weer.nl geeft alweer 3 graden aan voor volgende week donderdag, en woensdag wordt het alweer 2 graden.
Echt een vorst periode van niks. Als we het hier tegenwoordig van moeten hebben in Nederland is het wel droevig gesteld met de Nederlandse winters.
Maar het is ook niet koud genoeg in het verre oosten. Bij Moskou is het bijvoorbeeld nog maar -5. En als het hier echt koud wil worden met een oosten wind moet het daar volgens mij zo'n 15 graden vriezen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |