abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64131662
quote:
Op donderdag 18 december 2008 21:23 schreef DatMeenJeNiet het volgende:

[..]
Dat van die lichtkogels klopt ook inderdaad. Kreeg het net ook door.
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
  donderdag 18 december 2008 @ 21:31:07 #202
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_64131671
quote:
Op donderdag 18 december 2008 21:30 schreef Luni het volgende:

[..]

Ja ok, kan best gebeuren, maar de keren tegen Auxerre is het toch vrij rustig gebleven?
De laatste keer had het uitvak geen stoeltjes meer volgens mij
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_64131688
quote:
Op donderdag 18 december 2008 21:26 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Feyenoord en FC Twente hebben toch ook geen slecht verleden in Frankrijk? Manchester United ook niet.

Kortom, als Ajax met een mannetje of tweeduizend komt, krijgen we dezelfde taferelen. Traangas etc.
Feyenoord heeft wel een slecht verleden in frankrijk hoor
''Feyenoord, het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen'' (Fabio Capello)"
  donderdag 18 december 2008 @ 21:32:12 #204
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_64131703
quote:
Op donderdag 18 december 2008 21:30 schreef Luni het volgende:

[..]

Ja ok, kan best gebeuren, maar de keren tegen Auxerre is het toch vrij rustig gebleven?
Auxerre was net iets te saai waarschijnlijk.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_64132044
quote:
Op donderdag 18 december 2008 21:31 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

De laatste keer had het uitvak geen stoeltjes meer volgens mij
Klopt. Verder was er in Auxerre geen ene moer te bleven. Kutgehucht.
pi_64132084
quote:
Op donderdag 18 december 2008 21:44 schreef HeinekenAFCA het volgende:

[..]

Klopt. Verder was er in Auxerre geen ene moer te bleven. Kutgehucht.
Schandalig eigenlijk. Mijn alltime NAC-hoogtepunt was in Auxerre, toen NAC daar speelde tegen Troyes voor de eerste ronde Intertoto. Wat een geweldig uitje was dat.
pi_64132160
quote:
Op donderdag 18 december 2008 21:46 schreef Stofje het volgende:

[..]

Schandalig eigenlijk. Mijn alltime NAC-hoogtepunt was in Auxerre, toen NAC daar speelde tegen Troyes voor de eerste ronde Intertoto. Wat een geweldig uitje was dat.
Ik heb me nog wel vermaakt daar hoor, maar er was eigenlijk helemaal niets te beleven. En als er dan eindelijk eens een kroeg was die wel open bleef, dan hielden ze daar op met bier tappen
pi_64132223
quote:
Op donderdag 18 december 2008 21:48 schreef HeinekenAFCA het volgende:

[..]

Ik heb me nog wel vermaakt daar hoor, maar er was eigenlijk helemaal niets te beleven. En als er dan eindelijk eens een kroeg was die wel open bleef, dan hielden ze daar op met bier tappen
Bij ons bleef er één kroeg open uiteindelijk. Het begon met 1eurnogwat voor een biertje, maar werd al snel 3 euro. . Ach, logisch wel. Uitgestorven stadje en dan ongeveer 1000 geel/zwarte idioten (want dat waren het vooral ) die het bier op komen drinken. Ah, de herinnering .
pi_64132885
Als Platini geen fansman waswaren al die Franse clubs echt allang uit de toernooien geschopt. Aardige zooitje daar weer.
  donderdag 18 december 2008 @ 22:34:23 #210
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_64133739
Wat gaat het snel
pi_64134644
serieus bijlen? wtf? gaat gewoon echt nergens meer over.....
pi_64135269
Gaat snel dit topic . Tsja, dat het allemaal weer gebeurd... Waar gaat het heen.
pi_64135298
Holland on tour deze Uefa Cup
''Feyenoord, het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen'' (Fabio Capello)"
  donderdag 18 december 2008 @ 23:21:23 #214
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_64135316
quote:
Op donderdag 18 december 2008 23:20 schreef superjood het volgende:
Holland on tour deze Uefa Cup
Dat kan je wel zeggen ja...
pi_64135414
Ongelijk waar we groot in zijn voor zo'n klein land. Voor de rest gebeurd er toch niet zoveel onderling? Behalve bij de BBB dan vorige wedstrijd?
  donderdag 18 december 2008 @ 23:59:31 #216
51286 w00h00
Digital man!
pi_64136363
Gewoon met alle HK's afreizen naar Franceee! Om orde op zaken te stellen.
  vrijdag 19 december 2008 @ 02:51:46 #217
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_64139022
quote:
Op donderdag 18 december 2008 23:59 schreef w00h00 het volgende:
Gewoon met alle HK's afreizen naar Franceee! Om orde op zaken te stellen.
Precies. Gewoon een keer Nederland op de kaart zetten. Dat zullen ze leren!
  vrijdag 19 december 2008 @ 02:56:20 #218
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_64139052
Omdat in Argentinië regelmatig voetbalgerelateerde zaken plaatsvinden die eigenlijk te gek voor woorden zijn, heb ik er weer eentje voor jullie.

De club Newell's Old Boys uit Rosario, die speelt in de Primera División, de hoogste afdeling van het betaalde voetbal is geplunderd door een deel van de harde kern.

Afgelopen week waren er presidentsverkiezingen in de club (in Argentinië zijn praktisch alle profclubs nog verenigingen ipv bedrijven - en dus hebben de leden stemrecht). Voorzitter López, die al 14 jaar de club met ijzeren hand bestuurde, werd verslagen. 66% van de leden stemde voor de oppositiepartij. Tijdens de verkiezingen werd 1100 man politie ingezet om alles ordelijk te laten verlopen. Ook zag een notaris toe op het eerlijk verlopen van de verkiezingen. Dat was nodig omdat in 2004, 2000 en 1997 López alleen stemrecht gaf aan zij die hun contributie hadden betaald. Dat de club geen verzieningen had om deze te innen, en dus alleen vrienden/bekenden daardoor konden stemmen, zorgde ervoor dat López 14 jaar aan de macht kon blijven.

Dat is echter voorbij en slechts enkele uren na het bekend worden van de uitslag van de verkiezingen,
reden vier vrachtwagens met een deel van de harde kern die López steunt, het terrein op en hebben alles wat los en vast zit meegenomen en vernielingen aangericht. De verwarming, Airco, voetballen, alle voetbalkleding, computers, bureaus praktisch alles is meegenomen. Het standbeeld van de oprichter Isaac Newell werd ook beklad.

Maargoed, alles werd dus meegenomen, tot en met de generatoren en waterpompen toe. Die waren namelijk geïnstalleerd omdat López de electriciteits- en waterrekeningen niet meer betaalde. Daardoor kampte de club regelmatig met een tekort aan water en licht.

Only in Argentina

Bronnen
Artikel over de vernielingen (Spaans) in Olé
Artikel over verloop verkiezingen (Spaans) in LaNación
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_64139408
Geen italianen met nijmegenaren gereld?
Nothing to see here, carry on
pi_64139842
Zijn er al foto's/filmpjes van de PSG-Twente rellen?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_64140106
Zo, terug uit parijs, wat een dag zeg... Onvoorstelbaar...

Als niet-hooligan zijnde heb ik alles van erg dichtbij meegemaakt, wat een kutzooi, traangas gebruiken terwijl er op dat moment nog niets gebeurde.
Stelletje kloothomo's, en die 50 fransen rond 16:00, waarvan de 10 voorsten met grote dolken liepen, daarnaast nog zelfgemaakte wapens en knuppels. Het was een smal steegje, waar iets van 12 man in de breedte in paste.

Twente begon op een gegeven moment een soort van, kort terugtrekken, aanvallen. Toen Twente begon weg te rennen ben ik ook weggerend. Van de Twentse jongens hoorde ik dat die voorste rijen dus met messen stonden, en dat ze hun leven geven teveel vonden.

Er wordt geen melding gedaan van de neergestoken franse supporter, die in het gevecht zijn eigen mes in hem geramd kreeg... Tevens was iedereen bij Twente er van overtuigd dat er 17-jarig fransoos zou zijn overleden door de rellen met Twente, maar daar lees ik op het nieuws niets over.

Bij het stadion was het helemaal een bende. We stapten uit de metro en werden met Politiebegeleiding naar het stadion gebracht. We hebben 45 min stilgestaan in de kou tot alle Twente supporters er waren en begonnen we te lopen. Hoe dichter bij we waren hoe dreigender het werd.

Toen begonnen Franse supporters op het dak van het nabijgelegen stadionnetje. Begonnen met stenen en vuurwerk onze groep te gooien. Reactie vanuit Twente kant waren wat knalpatronen die die kant op geschoten werden. Twente probeerde toen door de ME te breken wat niet helemaal lukte. Vervolgens een steeds grotere omweg genomen naar het stadion, waar ik versteld vond van het feit dat mijn medesupporters daadwerkelijk elke geparkeerde Franse auto de spiegels etc aftrapten.

Twente was toen een beetje uit elkaar getrokken, waardus allemaal groepen van 200/300 liepen. Met allemaal iets van 50 meter afstand van elkaar. Bij het stadion stond maar een paar man ME, in de buurt van het uitvak, maar naast die paar man ME stond ook een mannetje of 150 PSG, volgens mij niet direct hooligans, maar begonnen toch te zingen en Paris etc te roepen.

Wat resulteerde in dat er een aantal gasten van Twente op die gasten zijn ingerend, waarbij nog een aantal raken klappen zijn gevallen bij de Franse kant. Dit was het moment dat ik naar het uitvak toe ben gerend om zo snel mogelijk veilig binnen te zijn.

Excuses voor de brakke zinsopbouw/spelling/woordkeuze ik zit er vol van, ik ben er ook helemaal klaar mee, ik ga Europa voorlopig niet meer in.

[ Bericht 64% gewijzigd door Lamzak_ op 19-12-2008 08:09:07 ]
Enschede, onze stad! ons domein!
  vrijdag 19 december 2008 @ 08:45:43 #222
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_64140651
Klinkt niet bepaald best nee.
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
  vrijdag 19 december 2008 @ 08:55:36 #224
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_64140680
Ik heb nog niemand gesproken, maar ik ben benieuwd of iedereen zo'n kutavond heeft gehad.
pi_64140962
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 08:55 schreef pfaf het volgende:
Ik heb nog niemand gesproken, maar ik ben benieuwd of iedereen zo'n kutavond heeft gehad.
Verhaal wat ik gister van een bekende hoorde was niet anders dan het verhaal van die gast hierboven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')