abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64127930
quote:
Op donderdag 18 december 2008 19:09 schreef sjimz het volgende:
Ik zal misschien nu wel te generaliserend zijn maar is de harde kern niet altijd op zoek?
Nee
''Feyenoord, het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen'' (Fabio Capello)"
pi_64127933
Is dat bijlen verhaal al bevestigd? Vriend van mij uit Parijs gelooft er niks van.
lollig
pi_64127950
quote:
Op donderdag 18 december 2008 19:10 schreef superjood het volgende:

[..]

Nee
Ze zijn dus ook wel eens vredelievend op zoek naar een mooi museum?
pi_64128004
quote:
Op donderdag 18 december 2008 19:11 schreef sjimz het volgende:

[..]

Ze zijn dus ook wel eens vredelievend op zoek naar een mooi museum?
Nee maar die jongens drinken ook gewoon rustig een biertje bij een kroeg of iets dergelijks. Het is echt niet zo dat ze in groepen Parijs af gaan struinen opzoek naar harde kern van PSG.
''Feyenoord, het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen'' (Fabio Capello)"
pi_64128361
kwalijke zaak
AFC AJAX
  donderdag 18 december 2008 @ 19:26:20 #81
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_64128369
quote:
Fans FC Twente aangehouden na ongeregeldheden
Donderdag 18 december 19:06 - Omid Kahali
Fans FC Twente aangehouden na ongeregeldheden

De Franse politie heeft donderdag in Parijs moeten optreden tegen fans van FC Twente die zich misdroegen. Dat meldt het Franse persbureau AFP.

De politie zou enkele tientallen relschoppers hebben samengedreven op Place Saint-Michel, dat daarna hermetisch werd afgesloten. Dat zou gebeurd zijn nadat dronken fans een winkelruit en een scooter hadden vernield en met flessen en glazen hadden gegooid. FC Twente speelt donderdagavond tegen Paris Saint-Germain.

© ANP 2008
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
pi_64128390
Die Fransen geven er zoals altijd weer een mooie draai aan vrees ik. Je maakt mij niet wijs dat tientallen fans samen 1 scooter een 1 winkelruit vernielen.
pi_64128605
Discutabel ANP-bericht ja. Kan me werkelijk niet voorstellen dat FCT met deze rotzooi begonnen is, die kennen de reputatie van PSG ook wel. Da's gewoon je eigen eigen graf graven...
pi_64128692
Wat ik heb begrepen van een jongen die er een van twente heeft gesproken dat het meerdere keren op verschillende plaatsen los is gegaan, overal chaos, rellen, gevechten met politie / me wat gesloop en "kleinere" vechtpartijen (ook fransen onderling?)

Dus het een sluit het ander niet uit....
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
pi_64128715
Paris , de hardste.

Twente supports schijnen leuzen hebben gezongen van Marseille en OL volgens PSG fan die ik al heel lang ken, er schijnt shirt van PSG in de fik te zijn gegaan door twente scum en daarna is het feest losgebarsten
PARIS SAINT GERMAIN...
En PSG. Word Kampioen. En PSG. Word Kampioen!
pi_64128753
quote:
Laat ik voorop stellen dat ik van een geintje hou, een beetje kloten bij wanden en wat duwen en trekken met stewards of agenten vind ik ook nog wel grappig. Maar wat er gister op vak J gebeurde, vind ik erg triest. Deels van de supporters van Feyenoord die plotseling een aanval openden op de Polen in ons vak, maar ook zeker van Feyenoord.

Al snel na het opengaan van het stadion stroomden de eerste Polen vakkie J binnen. Zoals altijd waren wij meteen bij de opening naar binnen gegaan, en zagen zodoende hele groepen Polen het vak betreden.Van extra stewards of politie was absoluut geen sprake, iets wat in mijn ogen bij zo’n wedstrijd, wanneer je weet dat er ook Polen in de thuisvakken zullen zitten, noodzakelijk is.

Al snel na het begin van de wedstrijd werd vanuit het Poolse vak, vak G om precies te zijn, vuurwerk in het buffervak gegooid. Vanuit Rotterdamse kant werd dit beantwoord met ‘Rot-ter-dam hoo-li-gans’, de bekende strijdkreet. Een groepje dat altijd op J staat kon ik nog herkennen, maar de rest had ik nog nooit gezien. Iemand uit vak JJ, waar ik even mee zat te praten, vertelde me hun ook nog nooit gezien te hebben. Wat anderen zeiden niks anders dan dat.

Maargoed, niet heel lang daarna begon iemand vanuit het niets ‘kanerk Pool, doe die kanerk vlag weg!’ te roepen, boos kijkend naar een onschuldige Pool met een Poolse vlag, die hij na de 0-1 had omgedaan. Wat Polen reageerden daarop, waarna een groep Feyenoord supporters de Polen even ‘gedag’ ging zeggen. Stewards kijken ondertussen een andere kant op…

Om een lang verhaal kort te maken: Er vielen wat klappen over en weer, waaronder corrigerende klappen vanuit het eigen vak J, Feyenoord-supporters die de aanval, net als ik, nutteloos vonden. Nog steeds geen stewards te bekennen…

Nadat een aantal Polen, en een hoop kinderen met ouders, het vak hadden verlaten, en andere Polen strak voor zich uit zaten te kijken, keerde de rust weder. NU pas kwamen er wat stewards op de trap staan. Met de nadruk op staan, want behalve wat kijken deden ze weinig. Ondertussen verlaat een groep Feyenoorders het vak, elders heen.

In de rust praat ik even met een Pool. Hoe ze aan kaarten zijn gekomen. In goed Engels verteld de jongeman mij dat een Poolse vriend, die in Nederland werkt en een clubcard voor Feyenoord heeft, kaarten heeft gekocht.

De tweede helft begint, en naarmate de tijd vordert, worden onze parodieen op Poolse liederen steeds flauwer en de meligheid steeds groter. Vijf minuten voor tijd verlaat ik het vak, om mijn spandoeken alvast los te maken. Nadat ik mijn eerste vlag heb verwijderd, spreek ik maar eens een agent aan. ‘Waarom deden jullie niks? Die Polen werden de tyfus geslagen man!’. Als antwoord kreeg ik dat zij op het moment van de ongeregeldheden slechts met drie agenten bij vak J waren, en verder wat stewards, ‘maar die doen toch niks’, aldus de agent.

Naar het blijkt heeft Feyenoord zelf besloten om Polen toe te staan op vak J te zitten, net zoals dat op elk ander thuisvak geweest zal zijn. De politie raadde dat absoluut af, omdat bij dit soort wedstrijden altijd wat (potentiele) relschoppers op J zitten. Feyenoord hield voet bij stuk en deed er niks mee.

Pikant detail is dat Jan Mastenbroek, de begeleider van buitenlandse spelers, voor de wedstrijd tegen wat stewards zei dat er wel erg veel Polen in het vak zaten. Flink staaltje miscommunicatie als je het mij vraagt.

Na het laatste fluitsignaal snel mij ‘*censuur*’ doek verwijderen, en nog even een Pool gefeliciteerd en succes gewenst in de volgende ronde. Wat ik terug kreeg? ‘Dank je wel’.
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
pi_64128761
quote:
Op donderdag 18 december 2008 19:38 schreef BOYS1985 het volgende:
Paris , de lafste.
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
pi_64128770
quote:
Op donderdag 18 december 2008 19:38 schreef BOYS1985 het volgende:
Paris , de hardste.

Twente supports schijnen leuzen hebben gezongen van Marseille en OL volgens PSG fan die ik al heel lang ken, er schijnt shirt van PSG in de fik te zijn gegaan door twente scum en daarna is het feest losgebarsten
Zegt de ridder achter zijn PC'tje
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_64128809
quote:
Op donderdag 18 december 2008 19:40 schreef _Mike_ het volgende:

[..]

Zegt de ridder achter zijn PC'tje
Ukrm staat er circa 7/8 keer per jaar tussen.
PARIS SAINT GERMAIN...
pi_64128818
quote:
Op donderdag 18 december 2008 19:40 schreef Superheld het volgende:

[..]
-niet doen- fransen

[ Bericht 1% gewijzigd door sjimz op 18-12-2008 19:44:00 ]
Цой жив
pi_64128866
quote:
Op donderdag 18 december 2008 19:42 schreef BOYS1985 het volgende:

[..]

Ukrm staat er circa 7/8 keer per jaar tussen.
Kan je niet in dat tering land van je blijven dan>?
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_64128882
quote:
Op donderdag 18 december 2008 19:39 schreef denthemen het volgende:

[..]
Heel dom van Feyenoord. Die Polen liepen gewoon Feyenoord vakken op met Lech Poznan sjaals,shirtjes etc.
Ze hadden het kunnen weten.

Zo zie je maar weer dat ze ook in Frankrijk geen voetbalwedstrijden kunnen organiseren.
Ik hoop voor de supporters van Twente dat ze hun maskers hebben meegenomen.
Euromast, Nationale Nederlanden, Willem of van Brienenoord, Hofpleinfontein : Dit is Rotterdam!
pi_64128902
Feyenoord die haar supporters dus eigenlijk uitlokt om te rellen, om vooral de rotte peren eruit te halen? Lijkt me een tamelijk bizarre situatie. Stewards zijn er ook niet om in te grijpen, stewards zijn er om mensen hun plekken te wijzen en mensen aan te spreken op gedrag. Niet om in te grijpen bij vechtpartijen, daar zijn ze niet eens bevoegd voor dacht ik, maar ze hebben sowieso geen wapens en delven al snel het onderspit.

Erg wazig verhaal wel, gewoon Polen legaal binnenlaten op een Feyenoord-vak, dan vraag je er wel om natuurlijk.
pi_64128939
quote:
Op donderdag 18 december 2008 19:44 schreef _Mike_ het volgende:

[..]

Kan je niet in dat tering land van je blijven dan>?
Ik heb nog een andere liefde. PSV
PARIS SAINT GERMAIN...
pi_64128950
Ik heb gehoord dat die Twente fan die met een bijl is geslagen een wond tot aan zijn schedel heeft, vrij ziek dus.

Erg laf ook dat je dat soort dingen gaat gebruiken.
pi_64128960
quote:
Op donderdag 18 december 2008 19:46 schreef BOYS1985 het volgende:

[..]

Dat jij stoer gaat doen voor zo'n laffe actie
pi_64128975
quote:
Op donderdag 18 december 2008 19:46 schreef BOYS1985 het volgende:

[..]

En Jorien
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
pi_64129001
quote:
Op donderdag 18 december 2008 19:47 schreef Jasza het volgende:
Ik heb gehoord dat die Twente fan die met een bijl is geslagen een wond tot aan zijn schedel heeft, vrij ziek dus.

Erg laf ook dat je dat soort dingen gaat gebruiken.
Het is al een heeeeeele tijd geleden dat er alleen met vuisten werd gevochten volgens mij.
Euromast, Nationale Nederlanden, Willem of van Brienenoord, Hofpleinfontein : Dit is Rotterdam!
pi_64129030
quote:
Op donderdag 18 december 2008 19:49 schreef Hofpleinfontein het volgende:

[..]

Het is al een heeeeeele tijd geleden dat er alleen met vuisten werd gevochten volgens mij.
Joh, maar bijlen gaat wel een beetje ver, dan probeer je iemand gewoon echt te vermoorden
pi_64129075
quote:
Op donderdag 18 december 2008 19:50 schreef Jasza het volgende:

[..]

Joh, maar bijlen gaat wel een beetje ver, dan probeer je iemand gewoon echt te vermoorden
Een bijl is niet gevaarlijker dan een mes.
Maar wel minder voor de hand liggend.
Sowieso is het triest om te vechten en nog triester om dan wapens te gebruiken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')