abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 december 2008 @ 00:00:22 #1
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_64106633
Ik las op AD.nl een artikel over het nieuwe Feyenoord stadion. Ik erger me echt kapot aan al die domme zure reacties. Men is doorgaans zo kortzichtig, verzuurd en tegen alle vooruitgang, niet te filmen. Ik zal even een paar zure reacties citeren en voorzien van mijn commentaar. Gaat u er eens goed voor zitten met een blokje kaas en een goed glas wijn.
quote:
Zelfs al zou Feyenoord een top 3 club zijn, zo'n stadion komt nooit vol in een landje als Nederland.

Een gegarandeerde verliespost, net als de gelredome etc.

oja, het bedrijfsleven zal vast niet alles betalen...

Erg - Verbaasd - 17/12/08 - 07:03:23
Knap zeg, hij weet al meteen dat het een gegarandeerde verliespost wordt. Bos, huur dit financiële genie eens in, wat een inzicht heeft deze man!
quote:
Was te verwachten dit slappe hap college laat zich inpakken door de megalomanen in het Maasgebouw. Tachtigduizend plaatsen, ze zijn werkelijk niet wijs. Laat ze het liever als AZ doen. Eerst 20.000 en als dat tegen die tijd nog regelmatig vol komt nog 20.000 erbij. Dit is een nieuw zwart gat op de balans van Rotterdam, let maar op.

Ronaldinho de Nul - Rotterdam - 17/12/08 - 08:51:50
Weer een kortzichtige verzuurde reactie van iemand die zich niet fatsoenlijk kan uitdrukken zonder te vervallen in het gebruik van eufemismes. 'Slappe hap', 'megamolanen', pfff. Men wilt gewoon het mooiste en grootste stadion van Nederland voor de club met de grootste achterban van Nederland, maar deze man ziet weer achter elke boom een vijand. Gaap.
quote:
Dat ding lijkt wel op een van de hoeden van Beatrix! Zullen we het in de toekomst dan hebben over "de HOED". ipv de KUIP.
Of misschien "het zwarte gat".
Wat ik hier mis in het artikel, is dat het vooral gedaan wordt om de hogere inkomens naar Rotterdam te trekken. want er moeten dure woningen komen. Zie het artikel in de Volkskrant!.

Wijsneus - Nederland - 17/12/08 - 10:01:32
Behalve het feit dat deze man blijkbaar als enige ter wereld weet hoe het nieuwe stadion eruit komt te zien, vind ik het zeer opmerkelijk dat hij het een slechte zaak vindt dat men rijke inwoners naar de stad wilt trekken. Beter rijke, fatsoenlijke inwoners dan Antilliaanse probleemjeugd zeg ik altijd maar. Overigens laat ik hier nog eens buiten beschouwing hoe debiel je moet zijn om te denken dat men een stadion van een half miljard gaat bouwen als je voornaamste doel is om rijke inwoners naar de stad toe te trekken.
quote:
Onzin ten top.

2 a 3 miljard euro mag dit grapje gaan kosten.

Ik begrijp hieruit dat Rotterdam af wil van zijn kern activiteit D e haven.

Het is dan ook werk waar je vies van kan worden en nu ook nog de klappen vallen

Maar als gemeente is het eenvoudig om geld over de muur te gooien .

Ik wens ze geluk, Maar het is mijn stad al lang niet meer

piet - rotterdam - 17/12/08 - 10:06:09
Hij begrijpt dat Rotterdam af wil van de haven. Waar haalt hij dit in godsnaam vandaan? Wat een kneus zeg.
quote:
Rotterdam wordt kapot gemaakt door de megalomane projecten van de PvdA. Bergen belastinggeld worden over de balk gejaagd voor het eigen belang van deze partij. Voor noodzakelijke dingen als zorg, onderwijs en loonstijging hebben de plucheplakkers Van Heemst, Karakus en Schrijer niks over. Steeds meer inwoners van Rotterdam 'mogen' naar de voedselbank. Vaak mensen die de stad na 45 hebben opgebouwd

Rotterdammer - Rotterdam - 17/12/08 - 11:50:35
Rotterdam wordt kapot gemaakt omdat men één van de grootste en mooiste stadions in Europa wilt bouwen? Wat een criminelen zeg in het stadhuis. Tegen ed muur ermee.
quote:
BELACHELIJK!
een half miljard euro voor een stadion!!
Kunnen we dat geld in deze "magere jaren" niet beter gebruiken??

F - lekker belangrijk - 17/12/08 - 12:11:20
Typisch dom SP-geblaat. In 'magere jaren' besluiten tot een investering van een half miljard die Nederland wellicht de WK 2018 en OS 2028 (en dus economisch veel voordeel) kan opleveren getuigt juist van visie.

En zo had ik nog wel tien reacties kunnen posten.

Klacht: domme, verzuurde mensen die niet tegen vernieuwing kunnen.
Ten percent faster with a sturdier frame
  donderdag 18 december 2008 @ 00:02:46 #2
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_64106697
Ik heb liever dat ze geld pompen in dergelijke projecten dan al die kansloze milieu 'projecten' en die bodemloze put wat ze de 3e wereld noemen.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_64106731
Rotterdam Feyenoord Maas Feesten Boost voor economie

Ik snap het probleem niet?
  donderdag 18 december 2008 @ 00:04:16 #4
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_64106747
quote:
Op donderdag 18 december 2008 00:00 schreef TC03 het volgende:
Gaat u er eens goed voor zitten met een blokje kaas en een glas wijn.
Evert!

De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
  donderdag 18 december 2008 @ 00:08:18 #5
53267 TC03
pi_64106847
quote:
Op donderdag 18 december 2008 00:03 schreef IHVK het volgende:
Rotterdam Feyenoord Maas Feesten Boost voor economie

Ik snap het probleem niet?
Ik ook niet, maar als je ouder bent dan 30 en tot de minima behoort is het blijkbaar gewoon om sites als het AD en De Telegraaf te gaan vervuilen.
pi_64107189
Ik snap niet waarom er weer een nieuw stadion moet komen. Er staat een stadion dat perfect geschikt is. Het enige argument dat ik tot nog toe heb gehoord is dat er 80000 mensen in kunnen en dat dat een rol kan spelen bij de toekenning van het WK 2018.

De financiering bedraagt een half miljard en wordt verzorgd door publieke investeerders. Dan vraag ik me af of er niet beter een half miljard in heel iets anders gepompt kan worden dan in iets totaal overbodigs als een nieuw voetbalstadion. Zo kunnen er veel beter extra ziekenhuizen of betere oudedagfaciliteiten voor ouderen neergezet worden. Of scholen die aan bepaalde standaarden voldoen. Maar ja, dat levert geen geld op he. Kennelijk is er zoveel geld over in Nederland dat de eigenaren ervan van gekkigheid niet meer weten wat ze ermee moeten doen. Zolang er gekken zijn die nog zoveel te besteden hebben in deze maatschappij, en dat weggooien aan zoiets zinloos, vind ik het niet gek dat er zo gepraat wordt op fora.

Bovendien vraag ik me af of een armzalig dorpsclubje (want op dat niveau speelt Feyenoord) waarvan het elftal al tientallen jaren de indruk geeft dat er 200 jaar gevangenisstraf op het veld staat, wel een extra stadion moet hebben en verdient. Ik vraag me serieus af wat daar nou het nut van is.

Een voordeel heeft het stadion aan de Maas wel: als Feyenoord zo beroerd blijft spelen, kunnen we de hele zooi zo de rivier in schuiven.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  donderdag 18 december 2008 @ 00:26:45 #7
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_64107284
No offense, maar ik zie eigenlijk niet in waarom Feyenoord het in de komende jaren structureel beter zal gaan doen. Aan de ene kant hoop ik van wel, maar ik vraag het me af.

En wat moeten ze dan in hemelsnaam met een halfleeg stadion waar 80.000 mensen in kunnen als ze moeten vechten voor een plek bij de eerste 5?
pi_64107294
quote:
Op donderdag 18 december 2008 00:02 schreef Biogarde het volgende:
Ik heb liever dat ze geld pompen in dergelijke projecten dan al die kansloze milieu 'projecten' en die bodemloze put wat ze de 3e wereld noemen.
Dat wel, maar dan zijn er nog wel heel wat betere doelen te verzinnen dan een nieuw stadion. Kennelijk heeft Rotterdam ergens nog een half miljard over, nou besteed dat dan eens aan de armoedebestrijding in die stad! Het mooiste stadion moet het worden? Tegen de achtergrond van steeds meer voedselbanken zeker.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  donderdag 18 december 2008 @ 00:27:50 #9
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_64107310
quote:
Op donderdag 18 december 2008 00:02 schreef Biogarde het volgende:
Noem eens een kansloos milieuproject dat 500 miljoen kost?
  donderdag 18 december 2008 @ 00:28:01 #10
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_64107314
Ach joh, dat hoort bij Rotterdam, toch? Lekker kankerpitten met een stukkie leverworst derbij maar as dat stadion der eenmaal leg, staat iedereen te juichen.

Btw: voetbal en ik woon al heel lang niet meer in die lelijke kutstad, maar toch:
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_64107341
fejenoord
Bwauhauhauhahahahaahahahahahhaahahaaaaaaaaaaaaaaaaa
  donderdag 18 december 2008 @ 00:31:05 #12
53267 TC03
pi_64107384
quote:
Op donderdag 18 december 2008 00:22 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik snap niet waarom er weer een nieuw stadion moet komen. Er staat een stadion dat perfect geschikt is. Het enige argument dat ik tot nog toe heb gehoord is dat er 80000 mensen in kunnen en dat dat een rol kan spelen bij de toekenning van het WK 2018.
Onmogelijk. Dit heb je verkeerd begrepen of je hebt gewoon niet opgelet. Het stadion moet er om twee hoofdredenen komen:

1. Er moet een WK-finale waardig station komen wil men de WK 2018 binnen halen
2. Een nieuw stadion is voor Feyenoord een nieuwe geldbron. De verkoop van business seats e.d. leveren veel geld op. Groningen, Twente en Heerenveen streven Feyenoord nu al voorbij met dit soort inkomsten, terwijl ze maar in bescheiden stadionnetjes spelen als je ze vergelijkt met De Kuip. Dat er 80.000 mensen in kunnen is niet relevant. Of zoals Derksen het mooi omschreef: dat is decor.
quote:
De financiering bedraagt een half miljard en wordt verzorgd door publieke investeerders. Dan vraag ik me af of er niet beter een half miljard in heel iets anders gepompt kan worden dan in iets totaal overbodigs als een nieuw voetbalstadion. Zo kunnen er veel beter extra ziekenhuizen of betere oudedagfaciliteiten voor ouderen neergezet worden. Of scholen die aan bepaalde standaarden voldoen. Maar ja, dat levert geen geld op he. Kennelijk is er zoveel geld over in Nederland dat de eigenaren ervan van gekkigheid niet meer weten wat ze ermee moeten doen. Zolang er gekken zijn die nog zoveel te besteden hebben in deze maatschappij, en dat weggooien aan zoiets zinloos, vind ik het niet gek dat er zo gepraat wordt op fora.
Zinloos? Wat is zinloos? Waar komen jouw communistische gedachten vandaan? Ik ga toch ook niet zeggen dat jij niet op vakantie mag gaan omdat ik dat zinloos vind? Als er voldoende partijen worden gevonden die een nieuw stadion willen financiëren, dan komt dat stadion er. Waarom zou dat in godsnaam ineens in een ziekenhuis ofzo gestoken moeten worden? In Noord-Korea is er een tekort aan ziekenhuizen, ga daar anders eens informeren of je daar mag wonen en ziekenhuizen opzetten.

Ten tweede ben ik erg benieuwd naar jouw definitie van zinloos. Wat is er zinloos aan een half miljard in de economie pompen? Wat is er zinloos aan om voorbereidingen te treffen om zo mogelijk het WK 2018 binnen te halen? Of de OS 2028? Weet je wat voor economische impuls dit kan hebben? Ten tweede heeft een mooi stadion ook een iconische waarde.
quote:
Bovendien vraag ik me af of een armzalig dorpsclubje (want op dat niveau speelt Feyenoord) waarvan het elftal al tientallen jaren de indruk geeft dat er 200 jaar gevangenisstraf op het veld staat, wel een extra stadion moet hebben en verdient. Ik vraag me serieus af wat daar nou het nut van is.
Wat een opportunistische onzin.
  donderdag 18 december 2008 @ 00:32:18 #13
53267 TC03
pi_64107402
quote:
Op donderdag 18 december 2008 00:26 schreef Zwansen het volgende:
No offense, maar ik zie eigenlijk niet in waarom Feyenoord het in de komende jaren structureel beter zal gaan doen. Aan de ene kant hoop ik van wel, maar ik vraag het me af.

En wat moeten ze dan in hemelsnaam met een halfleeg stadion waar 80.000 mensen in kunnen als ze moeten vechten voor een plek bij de eerste 5?
Ten eerste: dit is geen discussietopic over het nieuwe stadion. Jouw kritiek is gegrond, maar Feyenoord is vrij populair en ik denk dat er een gemiddeld bezoekersaantal van 60.000 goed mogelijk is. Dan moet Feyenoord wel meedoen om de bovenste plaatsen, een middenmoter zal nooit meer bezoekers trekken dan nu idd.
  donderdag 18 december 2008 @ 00:32:58 #14
53267 TC03
pi_64107422
quote:
Op donderdag 18 december 2008 00:27 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Noem eens een kansloos milieuproject dat 500 miljoen kost?
Ik denk dat er opgeteld heel wat meer dan ¤500 miljoen overheidsgeld in bodemloze putjes verdwijnt.
pi_64107435
quote:
Op donderdag 18 december 2008 00:08 schreef TC03 het volgende:

[..]

Ik ook niet, maar als je ouder bent dan 30 en tot de minima behoort is het blijkbaar gewoon om sites als het AD en De Telegraaf te gaan vervuilen.
En als je naar de voedselbank moet terwijl je ziet dat er ineens wel een half miljard beschikbaar is voor een nieuw tweede stadion, is dat heel zuur. Leg dat in deze tijd van economische tegenspoed maar eens uit aan de mensen die dagelijks voor een pak oud brood in de rij staan.

En als Feyenoord nou een club was die meedraaide aan de top, okee. Maar de prestaties zijn op het niveau van een doorsnee provicieclubje en dat verdient nou niet echt een nieuw stadion van deze magnitude.

Bovendien, qua boost voor de economie zijn er wel betere projecten te bedenken dan een nieuw stadion. Projecten die geen half miljard kosten en die veel meer economisch rendement gaan opleveren. Zelfs directe besteding van het geld levert meer op. Weet je hoeveel mensen je daarmee aan het werk kan houden en gezinnen te eten kan geven, met een half miljard?
pi_64107444
ze moeten daar eerst maar weer eens mee gaan doen voordat ze aan een nieuw nog groter stadion gaan denken, wat dacht je daar van?, ze horen al jaren structureel niet meer bij de top, en de vooruitzichten zowel financieel, en het gevolg daarvan: sportief zien er nou niet echt rooskleurig uit.
zit je straks in het half gevulde nederlandse san siro naar een degradatieclub te kijken..
feyenoord gaat me aan het hart, maar dit is echt onzin, het verhaal om zo het wk binnen te halen maakt het nog onzinniger.
pi_64107452
Het nieuwe stadion zal nu niet vol raken, over 5 jaar niet en over 10 jaar ook niet.
Misschien af en toe met feyenoord-ajax/psv wel.
pi_64107462
Mensen die zeggen dat de kuip nog geschikt is.. Dat krot stort bijna in man en zo'n mooi stadion is het nou ook weer niet Wat zeg ik, het ziet er gewoon niet uit.

80k is dan wel weer te hoog gegrepen voor die kakkies. Alleen tegen ajax en grote europese ploegen zal dat volkomen. Wel weer lekker voor ons dan omdat er meer ajacieden mee kunnen

Nu wij nog een nieuw stadion
  donderdag 18 december 2008 @ 00:36:18 #19
53267 TC03
pi_64107475
quote:
Op donderdag 18 december 2008 00:34 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

En als je naar de voedselbank moet terwijl je ziet dat er ineens wel een half miljard beschikbaar is voor een nieuw tweede stadion, is dat heel zuur. Leg dat in deze tijd van economische tegenspoed maar eens uit aan de mensen die dagelijks voor een pak oud brood in de rij staan.
Makkelijk: niet al het geld wat over is moet per se naar de mensen de minima. Geef jij ook al het geld wat je niet nodig hebt aan goede doelen? Je koopt nooit nieuwe kleren, gaat nooit op vakantie, koopt nooit iets leuks voor jezelf?

Als ik ooit naar de voedselbank moet zou ik wel de laatste zijn die zou gaan klagen over het geld wat voor een nieuw stadion beschikbaar is. Waarom zouden publieke financiers in godsnaam verantwoordelijk zijn voor mijn financiële situatie? Sterker nog: waarom zou de overheid verantwoordelijk moeten zijn voor mijn financiële situatie? Om nog maar niet te beginnen over het feit dat Nederland één van de hoogste uitkeringen ter wereld kent en je in Nederland als werkloze niet mag klagen.
quote:
Op donderdag 18 december 2008 00:34 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

En als Feyenoord nou een club was die meedraaide aan de top, okee. Maar de prestaties zijn op het niveau van een doorsnee provicieclubje en dat verdient nou niet echt een nieuw stadion van deze magnitude.

Bovendien, qua boost voor de economie zijn er wel betere projecten te bedenken dan een nieuw stadion. Projecten die geen half miljard kosten en die veel meer economisch rendement gaan opleveren. Zelfs directe besteding van het geld levert meer op. Weet je hoeveel mensen je daarmee aan het werk kan houden en gezinnen te eten kan geven, met een half miljard?
Je snapt er helemaal niks van. Ten eerste worden jouw denkcapaciteiten geremd door een ongekende kortzichtigheid. Zes jaar geleden won Feyenoord de UEFA Cup, vijf jaar geleden deden ze nog mee in de CL. Het stadion moet er pas over 8 jaar staan. Feyenoord staat voor het eerst sinds 20 jaar weer in de middenmoot. Besef je wel hoe kortzichtig het is om de huidige prestaties erbij te betrekken? Je beoordeelt een situatie die zich nu enkele weken voordoet terwijl er nog een krap decennium te gaan is voordat het stadion er überhaupt staat. Wederom: je post staat bol van opportunisme.

Er zjin heus wel betere projecten te bedenken qua boost voor de economie, maar de hoofdreden voor het investeren van een half miljard is het nieuwe stadion, niet een 'economische boost'. Dat jij dat zinloos vind is jammer, misschien dat je gelijkdenkenden vindt op een conferentie voor verzuurde SP'ers en ex-communisten...

Leer eens begrijpen dat het geen donder uitmaakt hoeveel je gezinnen kan voeden van een half miljard. In jouw optiek moet dus AL HET GELD dat vrij is EERST OPGEMAAKT worden totdat de minima een goed gevuld buikje hebben? Besef je wel hoe enorm achterlijk je klinkt?

[ Bericht 21% gewijzigd door TC03 op 18-12-2008 00:45:37 ]
pi_64107487
quote:
Op donderdag 18 december 2008 00:35 schreef kurk_droog het volgende:
Mensen die zeggen dat de kuip nog geschikt is.. Dat krot stort bijna in man en zo'n mooi stadion is het nou ook weer niet Wat zeg ik, het ziet er gewoon niet uit.

80k is dan wel weer te hoog gegrepen voor die kakkies. Alleen tegen ajax en grote europese ploegen zal dat volkomen. Wel weer lekker voor ons dan omdat er meer ajacieden mee kunnen

Nu wij nog een nieuw stadion
Al gaan er 10.000 ajax supporters mee, het maakt niets uit. Ze zijn toeschouwers niets minder niets meer...
Pussies dat ze zijn
pi_64107532
Het is daarnaast ook de bedoeling dat er veel meer activiteiten in het stadion plaats gaan vinden. Denk hierbij aan concerten, beurzen, shows en alles wat ze maar binnen kunnen halen. Het is daarnaast (weer) een goed visitekaartje voor Rotterdam.
pi_64107544
quote:
Op donderdag 18 december 2008 00:37 schreef xminator het volgende:

[..]

Al gaan er 10.000 ajax supporters mee, het maakt niets uit. Ze zijn toeschouwers niets minder niets meer...
Pussies dat ze zijn
Want het oh zo grote legioen is zo stoer zeg De aanhang van de kakkies is niets vergeleken met die van ajax man.
pi_64107559
quote:
Op donderdag 18 december 2008 00:39 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Want het oh zo grote legioen is zo stoer zeg De aanhang van de kakkies is niets vergeleken met die van ajax man.
Ze stellen beiden niks voor, maar dat van ajax al helemaal niet . Lachwekkend zijn ze.
  donderdag 18 december 2008 @ 00:40:47 #24
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_64107566
quote:
Op donderdag 18 december 2008 00:39 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Wat ben jij een kansloos figuur zeg .
2000 light years from home
pi_64107592
quote:
Op donderdag 18 december 2008 00:40 schreef Merkie het volgende:

[..]

Wat ben jij een kansloos figuur zeg .
Wie begon er nou met huilen man
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: