En ik een ban krijg voor het vernoiken van de OPquote:Op woensdag 17 december 2008 23:18 schreef Svyatagor het volgende:
Waar Dean unbanned is?
Hoi,quote:Op woensdag 17 december 2008 23:46 schreef Overdrive91 het volgende:
Hallo!
Wat vind jij zelf een mooie gitaar en wat is je budget?quote:Op donderdag 18 december 2008 00:03 schreef Overdrive91 het volgende:
Heb ook niet de illussie dat ik in twee weken fatsoenlijk leer spelen, bedoelde meer dat als ik een koop niet binnen twee weken een afkeer van gitaren wil hebben, of het idee dat het aan mij ligt, door een veel te goedkope en daardoor prutsgitaar. Dan investeer ik liever wat meer en koop meteen een redelijk goed setje waar ik fatsoenlijk op kan spelen en even op vooruit kan.
Die vriend leert me ook al kleine dingetjes, wat simpele akkoordjes enzo, maar nadeel is dat als ik dan thuiskom ze wat wil spelen/oefenen, maarja, heb (nog) niks
Er is veel verschil in bespeelbaarheid van die twee gitaren;quote:Op donderdag 18 december 2008 00:20 schreef Overdrive91 het volgende:
Nouja, heb er zo rond de 300 euro voor over. En neig in plaats van zo'n 'metal' gitaar als een Ibanez [RG270? Kan dat?] toch meer naar de meer klassieke Les Paul vorm....
Vandaar dat dat setje van The_Dean mij ook wel erg aansprak, mocht hij dat nog te koop hebben. Mede omdat hij ook mooi in de buurt woont...
Nee het heeft niet te maken met het aantal frets maar met de snaarlengte (tussen de brug en de topkam)quote:Op donderdag 18 december 2008 00:33 schreef Overdrive91 het volgende:
In mensuur lengte bedoel je dat Ibanezzen veelal 24 frets hebben [twee octaven?] en Gibsons e.d 22 frets?
En klopt wat je zegt over de halzen, vond de in de winkel bespeelde Les Pauls en Stratocasters inderdaad iets dikker, en eerlijk gezegd ligt me dat iets beter.
Dan heb je aan het setje wat Dean te koop heeft om mee te beginnen volgens mij wel een goede koop.quote:Op donderdag 18 december 2008 00:33 schreef Overdrive91 het volgende:
In mensuur lengte bedoel je dat Ibanezzen veelal 24 frets hebben [twee octaven?] en Gibsons e.d 22 frets?
En klopt wat je zegt over de halzen, vond de in de winkel bespeelde Les Pauls en Stratocasters inderdaad iets dikker, en eerlijk gezegd ligt me dat iets beter.
Ah, op die manier... dat vertaald zich dus niet noodzakelijk direct terug in het aantal frets?quote:Op donderdag 18 december 2008 00:37 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Nee het heeft niet te maken met het aantal frets maar met de snaarlengte (tussen de brug en de topkam)
Fender/Ibanez etc meestal 25,5 inch
Gibson/Epiphone 24,75 inch
Ja, speelt ook wel lekker, maar voor mijn eerste gevoel vond ik toch die ietwat dikkere halzen lekkerder in de hand liggen ofzo... kan het niet precies omschrijven... en een Ibanez ziet er meteen zo metal uit, wat ik niet direct ben eigenlijk, en daarom meer wat een 'gewonere' gitaar wil eerst. Niks ten nadele verder hoorquote:Op donderdag 18 december 2008 00:39 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dan heb je aan het setje wat Dean te koop heeft om mee te beginnen volgens mij wel een goede koop.
Maar vergis je niet, ik vond in het begin ook dat een dikkere hals mij beter lag dan een dunne maar mijn nieuwe Ibanez speelt wel heel erg lekker, zeker nu ik hem eindelijk goed afgesteld heb.
Voor zover ik weet is The_Dean momenteel nog even geband, dus dan moet je ff geduld hebbenquote:Op donderdag 18 december 2008 00:20 schreef Overdrive91 het volgende:
Vandaar dat dat setje van The_Dean mij ook wel erg aansprak, mocht hij dat nog te koop hebben. Mede omdat hij ook mooi in de buurt woont...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |