abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64105377
Dit topic is bedoeld voor Gitaarspelend Fok!, Elke gitarist is welkom!! Het maakt niet uit of je akoestisch of elektrisch speelt, jazz of metal , snel of langzaam. Samples zijn erg welkom, het is leuk om elkaar te beluisteren. Respecteer elkaars smaak en mening.

Rock on!

De vaste klanten ?

Gitaarmerken ?

BC Rich | Bo~El | Dean Guitars | Epiphone | ESP | Fender | Gibson | Gretsch | Hofner Ibanez | Jackson | Line 6 | Martin & Co | Maverick | Music Man Parker | PRS | Squier | Taylor

Versterkers ?

Fender | Laney | Line6 | Marshall | Mesa Boogie | Peavey | Randall | Vox

Effecten ?

Boss | Dunlop | Electro-Harmonix | Digitech | Line 6 | Zoom

Tabs ?

Mxtabs | OLGA | Harmony Central | Guitar Tabs | Tabsrus | Ultimate Guitar All Guitar Tabs | Tabster | Taborama | My Songbook Powertabs | Guitar Tab Universe

Winkels ?

Feedback | Groove Factory | Music Partner | Dirk Witte | Haar Guitars | Music Store | Kees Dee | Musik Produktiv | Lord of the Strings | Guitar Center in Wierden | Thomann | Guitarbox

Overige ?

Gitaar.net | Gitaarnet.nl | Harmony Central | Cyberfret Maak je eigen gitaar | Het afstellen van je gitaar | Het afstellen van je gitaar 2 Gear Acquisition Syndrome (gas)

De OP vindt men hier.

[ Bericht 20% gewijzigd door allsystemshalt op 17-12-2008 23:37:25 ]
  woensdag 17 december 2008 @ 23:18:53 #3
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_64105525
Waar Dean unbanned is?
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  woensdag 17 december 2008 @ 23:38:55 #6
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_64106131
Ook ik ben weer aanwezig..
Don't let my username fool you...
pi_64106267
Hallo!

Na veel gelezen te hebben heb ik me toch maar aangemeld hierzo. Reden daarvoor is dat ik ook wel gitaar wil spelen
Heb inmiddels al meerdere keren gelezen dat jullie nogal sceptisch zijn over die startersetjes... dat leek me eerst een leuke oplossing, maar jullie vinden wat anders blijkbaar. En aangezien jullie er meer verstand van hebben dan ik ga ik maar in julie oordeel mee

Daarom zoek ik nu een leuk ander setje (wat niet binnen twee weken demotiveert ), want weet dat ik het wel graag wil! Ik speel soms bij een vriend op zijn gitaar (een Ibanez) en vind het erg leuk om te doen!

Ik neig (want luister het veel) toch naar de (hardere) rock kant, en heb begrepen dat ik daar het beste een humbucker voor kan gebruiken? Wil me ook niet meteen beperken in een soort muziek... blues en punk en beetje richting metal, dat gaat ook prima?

Nu zag ik in een ander topic dat een meneer The_Dean een leuk setje aanbood voor een prijs die me ook wel ligt, maar kan hem niet meer quoten ofzo... als die persoon dit leest, kan u/je wellicht wat meer info geven? Heb inmiddels al wat plaatjes op Google gezocht, en ziet er wel leuk uit!
En als u ook een standaard enzo er bij regelt voor mij, wat is dan de prijs?
pi_64106583
quote:
Op woensdag 17 december 2008 23:46 schreef Overdrive91 het volgende:
Hallo!
Hoi,

Je kan voor metal/stevige rock idd beter een gitaar met humbuckers nemen.
Als je een gitaar en/of set gaat kopen vraag da aan die vriend van je of hij mee wil gaan voor advies

En twee weken is erg kort probeer het een maand of 3 dan zou je met hulp van je vriend en topic

Leer hier gitaar spelen #14 aardig op wegen moeten zijn.
pi_64106725
Heb ook niet de illussie dat ik in twee weken fatsoenlijk leer spelen, bedoelde meer dat als ik een koop niet binnen twee weken een afkeer van gitaren wil hebben, of het idee dat het aan mij ligt, door een veel te goedkope en daardoor prutsgitaar. Dan investeer ik liever wat meer en koop meteen een redelijk goed setje waar ik fatsoenlijk op kan spelen en even op vooruit kan.

Die vriend leert me ook al kleine dingetjes, wat simpele akkoordjes enzo, maar nadeel is dat als ik dan thuiskom ze wat wil spelen/oefenen, maarja, heb (nog) niks
pi_64106861
Ah, zijn we hier al weer.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_64106939
quote:
Op donderdag 18 december 2008 00:03 schreef Overdrive91 het volgende:
Heb ook niet de illussie dat ik in twee weken fatsoenlijk leer spelen, bedoelde meer dat als ik een koop niet binnen twee weken een afkeer van gitaren wil hebben, of het idee dat het aan mij ligt, door een veel te goedkope en daardoor prutsgitaar. Dan investeer ik liever wat meer en koop meteen een redelijk goed setje waar ik fatsoenlijk op kan spelen en even op vooruit kan.

Die vriend leert me ook al kleine dingetjes, wat simpele akkoordjes enzo, maar nadeel is dat als ik dan thuiskom ze wat wil spelen/oefenen, maarja, heb (nog) niks
Wat vind jij zelf een mooie gitaar en wat is je budget?
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_64107122
Nouja, heb er zo rond de 300 euro voor over. En neig in plaats van zo'n 'metal' gitaar als een Ibanez [RG270? Kan dat?] toch meer naar de meer klassieke Les Paul vorm....

Vandaar dat dat setje van The_Dean mij ook wel erg aansprak, mocht hij dat nog te koop hebben. Mede omdat hij ook mooi in de buurt woont...
pi_64107296
quote:
Op donderdag 18 december 2008 00:20 schreef Overdrive91 het volgende:
Nouja, heb er zo rond de 300 euro voor over. En neig in plaats van zo'n 'metal' gitaar als een Ibanez [RG270? Kan dat?] toch meer naar de meer klassieke Les Paul vorm....

Vandaar dat dat setje van The_Dean mij ook wel erg aansprak, mocht hij dat nog te koop hebben. Mede omdat hij ook mooi in de buurt woont...
Er is veel verschil in bespeelbaarheid van die twee gitaren;

- Een gibson heeft vaak een D vorm en is wat aan de dikke kant (Vaak niet altijd)
- Een Ibanez heeft vaak een erg dunne hals meer een C vorm
- De meeste Ibanessen hebben een langere mensuurlengte (Lengte van de snaar)
- De meeste Gibson's/Epiphone's hebben een korte mensuur

Het beste is dus om op meerdere gitaren te spelen en te ervaren wat je zelf goed ligt
pi_64107426
In mensuur lengte bedoel je dat Ibanezzen veelal 24 frets hebben [twee octaven?] en Gibsons e.d 22 frets?

En klopt wat je zegt over de halzen, vond de in de winkel bespeelde Les Pauls en Stratocasters inderdaad iets dikker, en eerlijk gezegd ligt me dat iets beter.
pi_64107492
quote:
Op donderdag 18 december 2008 00:33 schreef Overdrive91 het volgende:
In mensuur lengte bedoel je dat Ibanezzen veelal 24 frets hebben [twee octaven?] en Gibsons e.d 22 frets?

En klopt wat je zegt over de halzen, vond de in de winkel bespeelde Les Pauls en Stratocasters inderdaad iets dikker, en eerlijk gezegd ligt me dat iets beter.
Nee het heeft niet te maken met het aantal frets maar met de snaarlengte (tussen de brug en de topkam)

Fender/Ibanez etc meestal 25,5 inch
Gibson/Epiphone 24,75 inch
pi_64107522
quote:
Op donderdag 18 december 2008 00:33 schreef Overdrive91 het volgende:

Dan heb je aan het setje wat Dean te koop heeft om mee te beginnen volgens mij wel een goede koop.

Maar vergis je niet, ik vond in het begin ook dat een dikkere hals mij beter lag dan een dunne maar mijn nieuwe Ibanez speelt wel heel erg lekker, zeker nu ik hem eindelijk goed afgesteld heb.
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_64107640
quote:
Op donderdag 18 december 2008 00:37 schreef allsystemshalt het volgende:

[..]

Nee het heeft niet te maken met het aantal frets maar met de snaarlengte (tussen de brug en de topkam)

Fender/Ibanez etc meestal 25,5 inch
Gibson/Epiphone 24,75 inch
Ah, op die manier... dat vertaald zich dus niet noodzakelijk direct terug in het aantal frets?
quote:
Op donderdag 18 december 2008 00:39 schreef brother52 het volgende:

[..]

Dan heb je aan het setje wat Dean te koop heeft om mee te beginnen volgens mij wel een goede koop.

Maar vergis je niet, ik vond in het begin ook dat een dikkere hals mij beter lag dan een dunne maar mijn nieuwe Ibanez speelt wel heel erg lekker, zeker nu ik hem eindelijk goed afgesteld heb.
Ja, speelt ook wel lekker, maar voor mijn eerste gevoel vond ik toch die ietwat dikkere halzen lekkerder in de hand liggen ofzo... kan het niet precies omschrijven... en een Ibanez ziet er meteen zo metal uit, wat ik niet direct ben eigenlijk, en daarom meer wat een 'gewonere' gitaar wil eerst. Niks ten nadele verder hoor
pi_64109378
.
PS4 online: micro_nl
pi_64109517
topic titel: check
op: check
ikke: fail...
shit, reboot!
tvp
pi_64109751
quote:
Op donderdag 18 december 2008 00:20 schreef Overdrive91 het volgende:
Voor zover ik weet is The_Dean momenteel nog even geband, dus dan moet je ff geduld hebben
Don't let my username fool you...
pi_64109840
maar 1 van zijn accounts werkt nog, maar goed... hij zou gaan mailen toch?
  donderdag 18 december 2008 @ 09:01:04 #24
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_64110360
check de middenpagina van de nrc.next vandaag, een studiofoto van u2. Gear! Gas!
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')