abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64105142
Eens kijken waar ik in 2007 en 2008 zoal in verdiept heb:

- Geschiedenis, met name de WOII en Nazi-Duitsland
- Politiek
- Autotechniek
- Vrouwen (ja, ook al zijn ze onlogisch, er valt wel een leerlijn in te vinden)
- Aandelenmarkt

Alleen bij de laatste 3 had ik iets aan m'n opgedane kennis.

Bij het eerste, was het wel vermakelijk. Resultaat? Geen. Wat de anderen ook zeggen, het verleden is beslist géén indicator voor de toekomst.

Bij politiek was het geen vermaak, meer uit opgekropte woede om zoveel politieke correctheid en het kloof tussen burger en overheid. Het werd mij duidelijk op welke figuren/partijen ik moet stemmen, maar of m'n lullige 1 stem in miljoenen stemmen een hele aanwinst was. Nah. .

3e punt. Ik hou van hard en rauw rijden. Ik heb een motorblok gedeeltelijk uit elkaar gehaald, opgevoerd met een race nokkenas, race kleppen die tot 8600 rpm volhouden en nog wat onderdelen, weer in elkaar gezet. Dat heeft mij echter 5 snelheidsboetes opgeleverd. . Toch kan ik wel stellen dat ik iets aan m'n opgedane kennis had.

Bij het 4e punt merk ik dat ik wel betere effecten bereik bij vrouwen. ik constateer echter nog geen significante stijging in het aantal neukpartijtjes. Een van de essentiële factoren daarvoor is, hoe clichématig ook, toch wel geld. ( !!) En meer geld hebben is ook voor andere dingen verdomd handig. Dus ik ben ook gaan beleggen, met de gedachte dat de markt z'n bodem bereikt had. Ik ben echter zwaar in de fout gegaan met ingewikkelde derivatenconstructies, met duizenden euro's verlies waarvan ik heel veel van geleerd heb. Hierdoor kan ik de markt beter voorspellen.. Daar zal ik in de toekomst meer aan hebben, als ik wat geld heb weten te sparen. .

Kortom, van de laatste 3 dingen heb ik er daadwerkelijk iets aan gehad. Ik wil mij nog altijd blijven ontwikkelen, verdiepen in nieuwe kennisgebieden. Helaas interesseert natuurkunde/scheikunde/wiskunde mij geen ruk. Maar om nergens in te verdiepen, is toch wel zonde.

Daarom wil ik jullie, de Fokkers vragen, of jullie bepaalde interessegebieden hebben? Waarom vind je het zo interessant, en wat heb je er ook uiteindelijk aan gehad? Geen getroll/tvp of wat, graag .Zelf heb ik het graag dat dit gewoon een serieus en vermakelijk topic wordt, waar iedereen z'n interesses deelt. .
pi_64105338
Hoe ik mijn geld terug krijg mocht mijn bank failliet gaan.
pi_64105543
Ben zelf ontzettend breed geinteresseerd, er zijn in ieder geval maar weinig dingen die ik niet echt leuk vind. Dit zijn in ieder geval mijn 3 belangrijkste interesse gebieden.

1. Fysiologie/anatomie: Heb het menselijk lichaam altijd al interessant gevonden en dan vooral het bewegingsapparaat. Heb er uiteindelijk wat aan tijdens mijn studie.
2. Filosofie: Stellen belangrijke kwesties aan de orde en daar dan eindeloos over debateren. Waarom is iets zoals het is, leven wij wel echt in vrijheid en tijd wat is het nu eigenlijk. Allemaal leuke vragen waar je veel literatuur over kunt lezen en eindeloos over kunt debateren. Heb ik er iets aan, nee vrij weinig af en toe leuk op een feestje.
3. Sport: het is mijn passie en geeft me een uitlaatklep
pi_64106308
@TOTTALY OOFTOPIC

even terug komend bij punt 1.

Ik ben bezig met een Profielwerkstuk over het verzet tijdens de tweede wereld oorlog
hulp is altijd welkom
misschien dat je iets weet over wat voor soort groepen mensen (leeftijd/geslacht/afkomst/rijk/arm etc) er in het verzet zaten.
pi_64131025
quote:
Op woensdag 17 december 2008 23:47 schreef raaavi het volgende:
@TOTTALY OOFTOPIC

even terug komend bij punt 1.

Ik ben bezig met een Profielwerkstuk over het verzet tijdens de tweede wereld oorlog
hulp is altijd welkom
misschien dat je iets weet over wat voor soort groepen mensen (leeftijd/geslacht/afkomst/rijk/arm etc) er in het verzet zaten.
Helaas, daar heb ik weer geen verstand van. .

Back to ontopic.
  donderdag 18 december 2008 @ 21:17:45 #6
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_64131302
Psychologie, omdat ik het ontzettend interessant vind wat mensen denken, waarom ze doen wat ze doen en waarom ze zeggen wat ze zeggen, wat voor gedachten er achter bepaald gedrag zit dus.
All she wants and needs is just a little taste..
  donderdag 18 december 2008 @ 21:30:56 #7
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_64131663
Ik ben geintresseerd in muziek, kunst, reizen en psychologie.
Wat ik er precies aan heb kan ik niet echt uitleggen denk ik.
an urge to help mankind overcomes me
pi_64131786
Leer een instrument, gitaar bijvoorbeeld.
pi_64131912
Met andere woorden, je hebt gewoon gefaald en ziet dat als positief.
pi_64132113
Ik ben me meer gaan verdiepen in psychologie, filosofie, geneeskunde en 'goede' literatuur. Waarom? Ik weet het niet..ik vind het gewoon interessant.
pi_64231270
quote:
Op donderdag 18 december 2008 21:39 schreef Synthesist het volgende:
.
  maandag 22 december 2008 @ 01:14:22 #12
180385 Horloge
Zoals het klokje thuis tikt.
pi_64232518
quote:
Op donderdag 18 december 2008 21:17 schreef Luxuria het volgende:
Psychologie, omdat ik het ontzettend interessant vind wat mensen denken, waarom ze doen wat ze doen en waarom ze zeggen wat ze zeggen, wat voor gedachten er achter bepaald gedrag zit dus.
Precies hetzelfde hier. Daarnaast de beïnvloeding van datzelfde denken en gedrag: hoe overtuig je iemand en waarom werkt dat?
pi_64232643
Ik heb best veel interesses, maar interessant is ook wat mensen met die interesse doen. Lezen mensen boeken, gaan ze naar symposia, bekijken ze documentaires? Vergaar je op actieve wijze kennis en hoe vaak ben je wekelijks met je interesse bezig?
I HATE MUSIC
pi_64234619
quote:
Op maandag 22 december 2008 01:18 schreef FictionalFenna het volgende:
Ik heb best veel interesses, maar interessant is ook wat mensen met die interesse doen. Lezen mensen boeken, gaan ze naar symposia, bekijken ze documentaires? Vergaar je op actieve wijze kennis en hoe vaak ben je wekelijks met je interesse bezig?
Met autotechniek en aandelen lees ik wel eens boeken en ga ik wvb auto's wel eens naar de beurzen. .
pi_64234637
Gewoon nieuwsgierig.
pi_64240855
..en dit staat in R&P omdat
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  maandag 22 december 2008 @ 12:38:43 #17
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_64240919
quote:
Op maandag 22 december 2008 01:14 schreef Horloge het volgende:

[..]

Precies hetzelfde hier. Daarnaast de beïnvloeding van datzelfde denken en gedrag: hoe overtuig je iemand en waarom werkt dat?
Ja idd, dat soort dingen. Ook bijvoorbeeld of je gedrag kunt voorspellen.
All she wants and needs is just a little taste..
  vrijdag 26 december 2008 @ 00:46:12 #18
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_64366933
quote:
Op donderdag 18 december 2008 21:39 schreef Synthesist het volgende:
jij ziet falen als een negatief iets
  vrijdag 26 december 2008 @ 00:51:07 #19
237877 Kuwaro
Walkin down the street....
pi_64367083
Ik ook in psychologie
Ik vind het gewoon zeer interessant onderwerp en wil graag in verdiepen al sluit het niet aan bij mijn huidige opleiding
I Am Trying Finding Beauty In Negative Spaces
pi_64367664
quote:
Op maandag 22 december 2008 01:14 schreef Horloge het volgende:

[..]

je kan zo bij de staat gaan werken
underground forever baby
pi_64367782
Mijn intresse is muziek.
Ik heb zelf een tijd op muziekles gezeten(ik dacht zelf 10 jaar, Maar dit blijkt maar 3 of 4 jaar geweest te zijn).
pi_64367924
Ow, euuhhh..... 2008, wat in variërende mate allemaal nogal 'nieuw' was voor mij:

- Algemene filosofie
- Sociale psychologie
- Moleculaire celbiologie (stamcelonderzoek, genetica)
- Neuro-linguistic programming
- Politiek
- Quantummechanica

De eerste paar dingen waar ik zo in een paar seconden aan kan denken, waar ik me wel aardig in heb verdiept.
pi_64368093
quote:
Daarom wil ik jullie, de Fokkers vragen, of jullie bepaalde interessegebieden hebben? Waarom vind je het zo interessant, en wat heb je er ook uiteindelijk aan gehad?
Mijn intresses zijn natuurkunde en gemotoriseerde tweewielers. Waarom? Dat is een lastige vraag. Ik denk dat natuurkunde me interesseert omdat ik altijd verklaringen wil hebben voor de dingen om me heen, en motors omdat ik dol ben op snelheid . Met dat laatste heb ik niks gedaan, maar als ik er genoeg geld voor heb wil ik mijn motorrijbewijs halen en een fietsje aanschaffen.
quote:
Helaas interesseert natuurkunde/scheikunde/wiskunde mij geen ruk.
Misschien gek als ik het zo stel, maar ik denk dat iedereen er in zekere mate interesse voor heeft. Iedereen heeft zich toch wel eens afgevraagd waarom de mensen aan de andere kant van de aardbol er niet vanaf vallen; hoe het heelal ontstaan is; wat sterren nou eigenlijk zijn of waarom water vast wordt als de temperatuur onder nul daalt. Allemaal natuur-/scheikunde.
pi_64368138
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 01:23 schreef Xeanor het volgende:
- Quantummechanica
De eerste paar dingen waar ik zo in een paar seconden aan kan denken, waar ik me wel aardig in heb verdiept.
Alsof het niets is . Hoe ver verdiept?
  vrijdag 26 december 2008 @ 01:36:12 #25
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_64368224
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 01:30 schreef BasementDweller het volgende:

Misschien gek als ik het zo stel, maar ik denk dat iedereen er in zekere mate interesse voor heeft. Iedereen heeft zich toch wel eens afgevraagd waarom de mensen aan de andere kant van de aardbol er niet vanaf vallen; hoe het heelal ontstaan is; wat sterren nou eigenlijk zijn of waarom water vast wordt als de temperatuur onder nul alt. Allemaal natuur-/scheikunde.
eigenlijk heb ik me dat nog nooit serieus afgevraagd kan me totaal niets schelen, enkel gedragspsychologie des te meer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')