Je hebt tandartsen die sjoemelen door teveel foto's te maken (meer omzet).
En je hebt tandartsen die weinig foto's maken die daardoor later meer kunnen boren (en dan b.v. een eenvlaksvulling uitvoeren en een tweevlaksvulling in rekening brengen) of zelfs een kroon kunnen plaatsen (waarbij ze dan illegale onderlinge prijsafspraken maken met een tandheelkundig laboratorium).
En ik kan het weten, want ik heb een tijdje samengewoond met een tandarts die me alle 'trucjes' en 'kneepjes' heeft uitgelegd. Het is zelfs zo dat er bij NMT cursussen voor tandartsen allerlei voorbeelden worden behandeld van zaken die een tandarts eigenlijk niet zou mogen doen qua sjoemelwerk, maar wel met een grote veelbetekenende glimlach op het gezicht omdat ze daarmee indirect juist sjoemeltips geven vor hun collega's.
En dan nog even een leuke: ik ken een tandarts die een nieuwe praktijk ging starten (hij had er overigens al 3) en binnen een jaar had hij 1000 nieuwe patienten, waarbij hij bij elke nieuwe patient standaard eerst een set foto's (4 st.) ging maken. In zijn eerste jaar had hij al dus al snel een tonnetje aan foto's bij elkaar geklikt met even snel 5 minuutjes werk bij iedere nieuwe patient.
[ Bericht 28% gewijzigd door Bassfly op 19-12-2008 19:00:34 ]