Ze waren niet zo duur.quote:Op woensdag 17 december 2008 18:37 schreef erikkll het volgende:
Je had geen routers moeten kopen maar switches. Nu gaan je dure routers fungeren als veredelde switches
Opzich vind ik het niet erg als de computers niet met elkaar connectie kunnen maken maar ik begrijp dat als ik een switch koop dat alles veel makkelijker gaat werken?quote:Op woensdag 17 december 2008 18:40 schreef erikkll het volgende:
maar goed, je sluit met een normale kabel de tele2 router aan op de wan poort van je gekochte router. Vanuit poort 1 van router 1 sluit je een kabel aan op de wan poort van router 2.
zo dus:
------adsl--------------|tele2|-------netwerkkabel-----|routertje|------routertje
De andere poorten op de tele2 (modem)router, en de losse routertjes kun je gebruiken om pc's aan te sluiten.
Maar dat heeft als nadeel dat pc's op router 1 niet kunnen communiceren met de pc's op router 2bovendien moet je ervoor zorgen dat alle routers een andere ip-range aanbieden (in de dhcp instellingen)
conclusie: koop 2 switches (of 1 grote switch) en sluit die aan op de tele2 modem/router.
mag ik vragen welke winkel jou van advies heeft voorzien?
edit:
je kunt ook alleen de switchgedeeltes van de routers gebruiken en op alle routers dhcp uitzetten
| 1 2 3 4 5 | | | | | | | | | | | | | | \ | | / __/ | | [router]---[switch]-------------| | |--------------------| |
Bedanktquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |