abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64095461
Hoi

Ik heb net 2 cheap ass Sweex router gekocht.
Nu heb ik 4 poortjes op mijn router om externe zooi erop te aansluiten.
Nu is dat niet genoeg voor het hele huis dus ik heb 2 extra routertjes gekocht alleen hoe moet ik deze nu correct aansluiten?
Ik heb de router via de internet uit poortjes op mijn tele2 router aangesloten maar hoe sluit ik die aan mijn Sweex PowerlineADSLrouter?

Situatie hoe ik weet hoe het allemaal zit.
Tele2 router gaat via de nummers 192.168.1.*
192.168.1.1 is de router zelf + gateway
Subnetmask 255.255.255.0

Op mijn Sweex gaat het blijkbaar allemaal via 10.0.0.* waarbij 10.0.0.2 de router zelf zou moeten zijn

In de WAN configuration staat dit

Hoe stel ik het allemaal in?
pi_64095642
Je had geen routers moeten kopen maar switches. Nu gaan je dure routers fungeren als veredelde switches
pi_64095658
Vraag: waarom heb je niet gekozen voor een switch. heb je ook geen gekloot met routering en verschillende ip-ranges in één netwerk. Die zijn voor ongeveer vergelijkbare prijzen te verkrijgen.

Min tele2 modem/routertje werkt prima met een 8 poort switch er achter en bagger met een router om extra poorten te creëren.
Als je laat remt, rij je langer hard.
pi_64095718
maar goed, je sluit met een normale kabel de tele2 router aan op de wan poort van je gekochte router. Vanuit poort 1 van router 1 sluit je een kabel aan op de wan poort van router 2.

zo dus:

------adsl--------------|tele2|-------netwerkkabel-----|routertje|------routertje

De andere poorten op de tele2 (modem)router, en de losse routertjes kun je gebruiken om pc's aan te sluiten.

Maar dat heeft als nadeel dat pc's op router 1 niet kunnen communiceren met de pc's op router 2 bovendien moet je ervoor zorgen dat alle routers een andere ip-range aanbieden (in de dhcp instellingen)

conclusie: koop 2 switches (of 1 grote switch) en sluit die aan op de tele2 modem/router.

mag ik vragen welke winkel jou van advies heeft voorzien?

edit:
je kunt ook alleen de switchgedeeltes van de routers gebruiken en op alle routers dhcp uitzetten
pi_64096370
quote:
Op woensdag 17 december 2008 18:37 schreef erikkll het volgende:
Je had geen routers moeten kopen maar switches. Nu gaan je dure routers fungeren als veredelde switches
Ze waren niet zo duur.
tientje per stuk
Switches kostten als snel 80 euro als ik een 8 ports ding wou.
Ook had ik gelezen dat switches niet gingen werken met wat ik wou
Anders had ik gewoon een switch gekocht.
quote:
Op woensdag 17 december 2008 18:40 schreef erikkll het volgende:
maar goed, je sluit met een normale kabel de tele2 router aan op de wan poort van je gekochte router. Vanuit poort 1 van router 1 sluit je een kabel aan op de wan poort van router 2.

zo dus:

------adsl--------------|tele2|-------netwerkkabel-----|routertje|------routertje

De andere poorten op de tele2 (modem)router, en de losse routertjes kun je gebruiken om pc's aan te sluiten.

Maar dat heeft als nadeel dat pc's op router 1 niet kunnen communiceren met de pc's op router 2 bovendien moet je ervoor zorgen dat alle routers een andere ip-range aanbieden (in de dhcp instellingen)

conclusie: koop 2 switches (of 1 grote switch) en sluit die aan op de tele2 modem/router.

mag ik vragen welke winkel jou van advies heeft voorzien?

edit:
je kunt ook alleen de switchgedeeltes van de routers gebruiken en op alle routers dhcp uitzetten
Opzich vind ik het niet erg als de computers niet met elkaar connectie kunnen maken maar ik begrijp dat als ik een switch koop dat alles veel makkelijker gaat werken?

Ik heb nu ook kabels gekocht alleen probeerde ik die net met mijn XBOX360 direct aan te sluiten.
Instellingen op automagisch gezet maar hij connectte niet met het interwebz (Connectie naar de Router bleek ok te zijn maar hij kreeg problemen met de DNS)
Deze kabels heb ik gekocht.
http://www.yagoda.nl/netwerk-kabel-p-2291.html

Is er een manier om te testen of de kabels wel gaan werken met wat ik wil gaan doen?
pi_64096453
http://tweakers.net/pricewatch/cat/312?currFilters=&orderField=prijs&orderSort=asc

Kan ik deze switch gebruiken voor mijn doel?

D-Link DES-1008D (8xx100Mbps, RJ-45)
http://tweakers.net/price(...)x100mbps-rj-45).html

Gaat portforwarding bijv. welk werken? (Belangrijk voor mij)
pi_64096846
je kunt elke switch gebruiken voor jouw doel en portforwarding regel je op de router. dat wordt ERG moeilijk als je meerdere routers hebt, maar als je alleen dat tele2 ding gebruikt gaat het wel goed.
pi_64097111
oftewel:

1
2
3
4
5
[pc][pc][pc]  [pc][pc] [pc][pc][pc][pc]
| |  |    |   |    |    |    |  |   |
| |  |    \   |    |    /  __/  |   |     
[router]---[switch]-------------|   |
               |--------------------|
pi_64100559
quote:
Op woensdag 17 december 2008 19:28 schreef erikkll het volgende:
oftewel:
[ code verwijderd ]
Bedankt
Ik wil sowieso 2 switches hebben. (voor 2e en 3e verdieping).
Anders moet ik voor elk apparaat weer 30 meter kabel gaan trekken
pi_64185684
naja...Ik heb dus gewoon 2 switches gekocht vandaag.
Ff getest door xbox360 aan te sluiten op de switch en het werkte direct zonder te prutsen met instellingen
Bedankt erikkll en The_Goeiste.
Morgen ff kabels trekken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')