Heb je daar toevallig foto's van?quote:Op woensdag 17 december 2008 16:55 schreef 1DIOOT het volgende:
ik vind het een personelijke mening..
Wat je kan doen: ga naar de mediamarkt of andere computer winkel waar ze diverse hebben staan en ga eens een kwartiertje klooien, en kijk tegen wat voor problemen je aanloopt.
Zelf heb ik er een gekocht bij de Bartsmit voor nog geen 100 euro.
zat Windows CE op, en het werkte, maar niet lekker omdat de specificaties gewoon bagger zijn.
Het was voor mij wel de moeite om er een CarPC van te maken. Ik heb hem voledig ge-demonteerd,
en in mijn dashboard gebouwd inclusief toetsenbord wat in het dashboard kastje zit. Een gestripte versie van XP er op gegooit en toen CarPC software. Dat werkt perfect. USB DVD spelertje, USB hardeschijfje en rammelen maar
Ligt er aan welke eisen je stelt...quote:Op woensdag 17 december 2008 16:56 schreef Synthesist het volgende:
snel genoeg ja. Maar het werkt bagger. Als je zo nodig een laptop moet koop dan een gewone.
Precies, en het is natuurlijk echt niet zo dat een Word doc openen lang duurt, dan zou het echt onzinnig zijn zoiets...quote:Op woensdag 17 december 2008 17:21 schreef wonderer het volgende:
Ja, precies. Je moet dit echt niet als je hoofdpc zien, daar is ie te klein en te zwak voor. Maar als extraatje, voor onderweg enzo, prima spul (als je de juiste kiest).
kzou dan voor de duurdere one gaan met normale schijf 160gb en ook nog snellerquote:Op woensdag 17 december 2008 17:25 schreef ColtZ40 het volgende:
Een acer one heeft een ssd van 8gb ipv 4gb op de Eee, dat is wel prettig als xp normaal wil installeren. Zelf heb ik Samsung Nc10 en die is helemaal top! Kost wel iets meer dan 300 euro
Op MP koop je ze voor 200 euro met een ssd en die ik tegen kom met hd hebben ook een 3 cell accu. ssd gaat zuiniger om met de accu als een HD.quote:Op woensdag 17 december 2008 17:29 schreef Ra-z het volgende:
[..]
kzou dan voor de duurdere one gaan met normale schijf 160gb en ook nog sneller6 cells accu erbij en je hebt 6/7 uur plezier
Ga dan voor een 10 inch dan heb je een volwaardig toetsenbord.quote:Op woensdag 17 december 2008 17:30 schreef Croupouque het volgende:
Ik overweeg zo'n ding te kopen en het te gebruiken als een soort draagbare schrijfmachine, maar dat is blijkbaar niet zo verstandig?
Dat + niet nemen als je worstenvingers hebt.quote:Op woensdag 17 december 2008 17:33 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Ga dan voor een 10 inch dan heb je een volwaardig toetsenbord.
Daar heb ik mijn acer ook voor gekocht, gaat prima, heerlijk toetsenbordquote:Op woensdag 17 december 2008 17:30 schreef Croupouque het volgende:
Ik overweeg zo'n ding te kopen en het te gebruiken als een soort draagbare schrijfmachine, maar dat is blijkbaar niet zo verstandig?
Zit je niet met de resolutie dan? Ik heb speciaal gewacht tot er netbooks kwamen met 1024x600....quote:Op woensdag 17 december 2008 17:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Precies, en het is natuurlijk echt niet zo dat een Word doc openen lang duurt, dan zou het echt onzinnig zijn zoiets...
Klein, licht en toch volledig functioneel. Ik heb trouwens bewust voor de 701 gekozen, mijn allergrootste "eis" was formaat.
Tja, werkt natuurlijk lekker als je in de trein zit met je 3G abbo, daar zijn ze net te traag voor. Als je dat al hebt....quote:
Gezien zijn eerdere post waarin hij AT&T en Verizon noemt, zal hij ook wel in de VS wonen.quote:Op woensdag 17 december 2008 19:51 schreef GoldenBatt het volgende:
Hulu.com streamt alleen in VS? Tenzij je proxy grapje uithaalt, maar goed... Daarbij, is dat met een nederlands internet mobiel abbo? Misschien red je t nog een keer met internet van Vodafone, die is best rap, maar de rest van de abbo's...
Kijk, dit is een mooie gebruikerservaring! Heb wel nog een vraagje over die nieuwe accu, hoeveel kost dat ding?quote:Op woensdag 17 december 2008 20:25 schreef MarBu het volgende:
Ik heb zelf een Medion Akoya (a.k.a. MSI Wind, Advent 4211 en nog een rits) en ben er zeer tevreden mee. De 1024*600 resolutie is goed werkbaar voor wat ik ermee doe (surfen, programmeren, tekstverwerken, filmpje kijken).
Ik heb er 2GB werkgeheugen in zitten en heb nooit het gevoel dat de laptop echt sloom is, mede aangezien ik er geen hele zware taken op uitvoer.
Het toetsenbord is ook nog goed te doen (80% van de standaardgrootte, ik kan er prima op typen).
Enige nadeel voor mij was eerst de accu (2200mAh, gaat maar 2,5 uur mee). Dan moet je al snel je adapter meeslepen wat het geheel al minder portable maakt. Daarom heb ik een 7800mAh accu gekocht. Dat kost behoorlijk wat maar ik kan dan ruim 8 uur werken op de zuinigste stand (brightness op z'n laagst, geen WLAN) of 6 uur met WLAN en meer brightness.
Ik heb zelf nog nooit last gehad van het kleine formaat: noch door het toetsenbord, noch door een rare werkhouding (ik zit wel vaak met het ding op m'n schoot, bijv. in de trein) noch door het turen naar een klein scherm. Ik kan er zo een aantal uur achter elkaar op werken. Ik kan me echter wel voorstellen dat er mensen zijn die hier meer moeite mee hebben.
Overigens is het wel zo dat je in verhouding meer betaalt voor de prestaties. Voor 50% meer geld kan je iets kopen dat misschien 100% meer features heeft. Alleen is dat gewoon niet zo klein en daarom vind ik de netbooks hun geld zeker waard. Het is een ideale manier om niet al te zware computertaken overal waar je wilt uit te kunnen voeren. Ik heb bijvoorbeeld geen laptoptas (alleen een sleeve te bescherming) en stop hem in een tas die ik toch al meeneem.
Ik had hem bij pre-order waardoor hij veel goedkoper was dan nu (130 euro en zelfs dat vond ik op het randje). Nu kost hij maar liefst 170 euro (merk Mugen). Kleinere accu's (zoals de 5200 mAh van Medion) kosten in verhouding minder. Ook op eBay kun je ze een stuk goedkoper krijgen maar ik vind dat toch wat te risicovol. Ik wilde per sé zo'n 7800mAh model, dus dat werd wat extra in de buidel tasten.quote:Op woensdag 17 december 2008 20:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Kijk, dit is een mooie gebruikerservaring! Heb wel nog een vraagje over die nieuwe accu, hoeveel kost dat ding?
Dat is wel een mooi ding! Maar ja, 400 euroquote:Op woensdag 17 december 2008 20:43 schreef MarBu het volgende:
[..]
Als ik de reviews zo lees kan je dan beter een Samsung NC10 kopen, die schijnt out-of-the-box al een prima accuduur te hebben.
400 euro is helaas wel een redelijk standaard bedrag voor een netbook (zoals ik dus ook heb). Zoals ik al zei: er zijn absoluut veel laptops die beter presteren voor hetzelfde geld maar die komen niet in de buurt qua draagbaarheid. Het verschil tussen 10"en 15" is behoorlijk groot, qua oppervlakte zijn ze 2x zo groot.quote:Op woensdag 17 december 2008 20:50 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Dat is wel een mooi ding! Maar ja, 400 euroDan kun je ook een 15" Laptop kopen die niet super groot is maar toch meer kan.
Ik weet het niet, lastig!
Goedkope "gewone" laptops zijn echter wel low end. Dus de case is van niet zo goede kwaliteit, de componenten zijn niet zo zuinig en gaan wellicht eerder kapot, etc. Niet alle netbooks zijn even goed, maar de meesten zijn toch wel prima kwaliteit.quote:Op woensdag 17 december 2008 20:50 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Dat is wel een mooi ding! Maar ja, 400 euroDan kun je ook een 15" Laptop kopen die niet super groot is maar toch meer kan.
Een netbook moet je niet op prestaties vergelijken met een notebook.quote:Op woensdag 17 december 2008 20:50 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Hoewel ik m'n netbook vaak lang achter elkaar gebruik denk ik niet dat het lekker werkt om hem als enige computer te gebruiken. De taken die je opnoemt kun je er absoluut op doen maar het is toch wel een verschil of je alles op zo'n ding doet of uitkiest wat je erop wilt doen (ik denk namelijk dat je je er snel op verkijkt wat je nog meer doet).quote:Op donderdag 18 december 2008 08:13 schreef lighted het volgende:
Ikzelf zit ook te twijfelen om zo'n ding te kopen. Ik heb nu een gewone pc die al een aantal jaartjes oud is. Vroeger gamede ik veel maar dat doe ik niet meer. Eigenlijk alleen nog maar internetten, beetje downloaden en tekstverwerking. Eigenlijk wil ik dat werk naar zo'n kleine laptop verplaatsen zodat ik dat ook gewoon lekker op de bank kan doen. Belangrijkste is bij mij dat hij dat allemaal moeiteloos kan en dat ik niet de neiging krijg weer achter me pc te gaan zitten..
Waar ik wel benieuwd naar ben, is of zo'n netbookje dat ook een beetje trekt, als je daar een monitor van.. Lets say 1680x1050 resolutie aan hangt? Zou je er evt. HD(ready)-materiaal op kunnen kijken of is dat onbegonnen werk?quote:Op donderdag 18 december 2008 @ 09:04 schreef MarBu het volgende:
[..]
Hoewel ik m'n netbook vaak lang achter elkaar gebruik denk ik niet dat het lekker werkt om hem als enige computer te gebruiken. De taken die je opnoemt kun je er absoluut op doen maar het is toch wel een verschil of je alles op zo'n ding doet of uitkiest wat je erop wilt doen (ik denk namelijk dat je je er snel op verkijkt wat je nog meer doet).
Wat je natuurlijk wel kan doen is ergens een plek inrichten met monitor en muis+toetsenbord om aan je netbook te koppelen. Dan heb je altijd nog de mogelijkheid om ergonomisch te werken en toch alles op je netbook te doen.
Nee Hd-ready heb je toch echt dual core en minimaal 1gig geheugen nogdig volgens mijquote:Op donderdag 18 december 2008 13:15 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Waar ik wel benieuwd naar ben, is of zo'n netbookje dat ook een beetje trekt, als je daar een monitor van.. Lets say 1680x1050 resolutie aan hangt? Zou je er evt. HD(ready)-materiaal op kunnen kijken of is dat onbegonnen werk?
met mijn Sempron 2500+, 1GB RAM en een ATI Radeon 9800 gaat het nét (720P).quote:Op donderdag 18 december 2008 @ 14:55 schreef Slappy het volgende:
[..]
Nee Hd-ready heb je toch echt dual core en minimaal 1gig geheugen nogdig volgens mij
Mijn volledige setup met testen: Medion Akoya Mini, Windows XP, 1GB werkgeheugen (zo wordt hij standaard geleverd). Beeldscherm waarop ik testte is een Samsung 215TW, 1680*1050 px met een vga-kabel tussen beeldscherm en laptop.quote:Op donderdag 18 december 2008 14:58 schreef mcDavid het volgende:
[..]
met mijn Sempron 2500+, 1GB RAM en een ATI Radeon 9800 gaat het nét (720P).
Het is vooral de grafische capaciteit waar ik me wat dat betreft zorgen om maak, aangezien die natuurlijk berekend is op een klein schermpje van 614K beeldpunten... Een béétje 'normaal' beeldscherm heeft er al snel twee keer zo veel.
En het gaat me niet zozeer om HD-beelden, maar je wilt toch wel een beetje normaal kunnen werken (of een gewoon dvd-tje kijken) als je 'm op een gewone monitor aansluit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |