abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64092782
Ik heb een simpele vraag: zijn de minilaptops (van bijvoorbeeld Asus) die zo'n 200-300 euro kosten de moeite waard?

Wat ik er mee zal gaan doen is internetten, e-mail, MSN, word, excell, film, muziek en paint. Dat soort simpele dingen (geen grote grafische programma's of games).

Het voordeel is dat ze mooi klein zijn en dus ideaal voor onderweg. Maar ik twijfel over de kracht van die dingen (geen zin in een worddocument dat er meer dan een minuut over doet om te openen) en of ze niet te duur zijn in vergelijking met gewone laptops.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_64092888
tvp
pi_64092910
tvp
  woensdag 17 december 2008 @ 16:53:00 #4
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_64092914
tvp
  woensdag 17 december 2008 @ 16:53:40 #5
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_64092939
Ik heb er eentje met een onboard Verizon Wireless kaartje, draadloos internet in het hele land. Erg handig voor de simpele dingen en werkt prima als GPS en voor films.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_64092942
tvp onderstaande dan ook gelijk
welke kleine laptop aanschaffen
  woensdag 17 december 2008 @ 16:54:27 #7
236335 neen
schone schijn
pi_64092961
Die dingen zijn snel genoeg voor word en internet, genoeg gasten op m'n studie die zo'n ding gebruiken. Opstarten gaat iig sneller dan mijn laptop.

Ze zijn trouwens wel érg klein hoor, je kunt er niet uren aan werken ofzo.
het lijkt niet wat het is
  woensdag 17 december 2008 @ 16:55:01 #8
151520 1DIOOT
Koekoek 3 uur
pi_64092975
ik vind het een personelijke mening..
Wat je kan doen: ga naar de mediamarkt of andere computer winkel waar ze diverse hebben staan en ga eens een kwartiertje klooien, en kijk tegen wat voor problemen je aanloopt.

Zelf heb ik er een gekocht bij de Bartsmit voor nog geen 100 euro.
zat Windows CE op, en het werkte, maar niet lekker omdat de specificaties gewoon bagger zijn.
Het was voor mij wel de moeite om er een CarPC van te maken. Ik heb hem voledig ge-demonteerd,
en in mijn dashboard gebouwd inclusief toetsenbord wat in het dashboard kastje zit. Een gestripte versie van XP er op gegooit en toen CarPC software. Dat werkt perfect. USB DVD spelertje, USB hardeschijfje en rammelen maar
DUCK MY SICK OR SOMETHING LIKE THAT!
WHAT? ARE YOU NUCKING FUTS???!!!
opzoute ! Ik denk niet zoals jij bent :(
IK BEN HOOGBEVAAGD!
  woensdag 17 december 2008 @ 16:55:01 #9
233702 Uro
Veni, vidi, uro!
pi_64092976
Jah het is zeker de moeite waard. Ze zijn compact en je kunt er betrekkelijk veel mee.
pi_64093027
snel genoeg ja. Maar het werkt bagger. Als je zo nodig een laptop moet koop dan een gewone.
  woensdag 17 december 2008 @ 17:02:06 #11
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_64093192
quote:
Op woensdag 17 december 2008 16:55 schreef 1DIOOT het volgende:
ik vind het een personelijke mening..
Wat je kan doen: ga naar de mediamarkt of andere computer winkel waar ze diverse hebben staan en ga eens een kwartiertje klooien, en kijk tegen wat voor problemen je aanloopt.

Zelf heb ik er een gekocht bij de Bartsmit voor nog geen 100 euro.
zat Windows CE op, en het werkte, maar niet lekker omdat de specificaties gewoon bagger zijn.
Het was voor mij wel de moeite om er een CarPC van te maken. Ik heb hem voledig ge-demonteerd,
en in mijn dashboard gebouwd inclusief toetsenbord wat in het dashboard kastje zit. Een gestripte versie van XP er op gegooit en toen CarPC software. Dat werkt perfect. USB DVD spelertje, USB hardeschijfje en rammelen maar
Heb je daar toevallig foto's van?
En welke software heb je erop geinstalleerd?
  woensdag 17 december 2008 @ 17:05:03 #12
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_64093277
Ik heb een acer aspire one en het is mijn leukste gadget in jaren! Ik ben er echt blij mee. Toen ik in Nederland op vakantie was, had ik hem mee, en ik kon er makkelijk uren achter elkaar op typen, tv-series mee kijken, foto's organiseren en verslagen schrijven. Ik denk dat je er met mobiel internet nog meer profijt van gaat hebben, maar voor mij is dat niet rendabel.

Ik heb er op dit moment ubuntu remix 1.01 opstaan in plaats van linpus en daar wordt ie nog fijner van. Ik denk dat je er op school ook wel veel aan zult hebben, direct aantekeningen uitwerken enzo (mocht dat van toepassing zijn natuurlijk). Je gooit hem zo in een tas, hij weegt amper een kilo.

Ik zou wel even goed kijken en zo mogelijk uitproberen in een winkel. Niet alle keyboards zijn hetzelfde. De Acer en de MSI hebben de beste reviews (of hadden, toen ik hem kocht, in ieder geval) voor keyboard en daar heb ik hem ook op uitgezocht. Ik kan zonder problemen uren achter elkaar blind typen.

Succes met de keuze. Tegenwoordig is de NC10 van Samsung geloof ik de beste keus.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_64093392
quote:
Op woensdag 17 december 2008 16:56 schreef Synthesist het volgende:
snel genoeg ja. Maar het werkt bagger. Als je zo nodig een laptop moet koop dan een gewone.
Ligt er aan welke eisen je stelt...
..///
pi_64093495
Op zich zijn die dingen snel genoeg, maar zelf zou ik ze alleen maar voor onderweg gebruiken, of (eventueel) op school natuurlijk... Ik zie die minilaptops meer als een veredelde PDA eigenlijk.

Een PDA is eigenlijk gewoon niet prettig genoeg om mee te internetten, en al helemaal tekstverwerking enzo gaat gewoon niet, maar een volwaardige laptop is voor onderweg vaak weer te groot en lomp. Zo'n mini is dan wel een aardige oplossing.

Heb zelf een tijdje met de Asus EEE 901 gewerkt... 't Is ideaal dat het ding gewoon enorm draagbaar is en dingen als internetten, e-mailen, Word, Excel, etc. werken er goed op, maar het is zeker niet prettig om langdurig mee te werken.

Als je echt urenlang achter die laptop moet zitten geef ik toch de voorkeur aan minimaal een 15 inch.
pi_64093634
het is gewoon een laptopje, en dan klein .

Ik heb de simpelste zo'n beetje, de EEE 701, en die draait feilloos XP, hell zelfs spellen doen het erg gewoon prima op. Het is gewoon een standaard laptop, niets bijzonders.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 17 december 2008 @ 17:21:27 #16
71919 wonderer
pi_64093659
Ja, precies. Je moet dit echt niet als je hoofdpc zien, daar is ie te klein en te zwak voor. Maar als extraatje, voor onderweg enzo, prima spul (als je de juiste kiest ).
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_64093754
quote:
Op woensdag 17 december 2008 17:21 schreef wonderer het volgende:
Ja, precies. Je moet dit echt niet als je hoofdpc zien, daar is ie te klein en te zwak voor. Maar als extraatje, voor onderweg enzo, prima spul (als je de juiste kiest ).
Precies, en het is natuurlijk echt niet zo dat een Word doc openen lang duurt, dan zou het echt onzinnig zijn zoiets...

Klein, licht en toch volledig functioneel . Ik heb trouwens bewust voor de 701 gekozen, mijn allergrootste "eis" was formaat.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_64093765
Een acer one heeft een ssd van 8gb ipv 4gb op de Eee, dat is wel prettig als xp normaal wil installeren. Zelf heb ik Samsung Nc10 en die is helemaal top! Kost wel iets meer dan 300 euro
pi_64093842
quote:
Op woensdag 17 december 2008 17:25 schreef ColtZ40 het volgende:
Een acer one heeft een ssd van 8gb ipv 4gb op de Eee, dat is wel prettig als xp normaal wil installeren. Zelf heb ik Samsung Nc10 en die is helemaal top! Kost wel iets meer dan 300 euro
kzou dan voor de duurdere one gaan met normale schijf 160gb en ook nog sneller 6 cells accu erbij en je hebt 6/7 uur plezier
pi_64093880
Ik overweeg zo'n ding te kopen en het te gebruiken als een soort draagbare schrijfmachine, maar dat is blijkbaar niet zo verstandig?
pi_64093929
quote:
Op woensdag 17 december 2008 17:29 schreef Ra-z het volgende:

[..]

kzou dan voor de duurdere one gaan met normale schijf 160gb en ook nog sneller 6 cells accu erbij en je hebt 6/7 uur plezier
Op MP koop je ze voor 200 euro met een ssd en die ik tegen kom met hd hebben ook een 3 cell accu. ssd gaat zuiniger om met de accu als een HD.
pi_64093968
quote:
Op woensdag 17 december 2008 17:30 schreef Croupouque het volgende:
Ik overweeg zo'n ding te kopen en het te gebruiken als een soort draagbare schrijfmachine, maar dat is blijkbaar niet zo verstandig?
Ga dan voor een 10 inch dan heb je een volwaardig toetsenbord.
pi_64094154
quote:
Op woensdag 17 december 2008 17:33 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Ga dan voor een 10 inch dan heb je een volwaardig toetsenbord.
Dat + niet nemen als je worstenvingers hebt.
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
  woensdag 17 december 2008 @ 17:57:22 #24
71919 wonderer
pi_64094599
quote:
Op woensdag 17 december 2008 17:30 schreef Croupouque het volgende:
Daar heb ik mijn acer ook voor gekocht, gaat prima, heerlijk toetsenbord

De 8GB SSD heeft trouwens maar 512MB intern geheugen dus XP zou ik daar niet opzetten. Tenzij je er een reepje extra geheugen bij wil gooien natuurlijk. 3 cell is echt te weinig als je ECHT onderweg bent en geen stopcontacten in de buurt hebt.
  woensdag 17 december 2008 @ 17:58:42 #25
71919 wonderer
pi_64094641
quote:
Op woensdag 17 december 2008 17:25 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Precies, en het is natuurlijk echt niet zo dat een Word doc openen lang duurt, dan zou het echt onzinnig zijn zoiets...

Klein, licht en toch volledig functioneel . Ik heb trouwens bewust voor de 701 gekozen, mijn allergrootste "eis" was formaat.
Zit je niet met de resolutie dan? Ik heb speciaal gewacht tot er netbooks kwamen met 1024x600....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')