abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64092452
Schaamteloze wikipedia copy-paste:

White Lies is een indieband uit Londen, Engeland. De bandleden zijn Harry McVeigh, Charles Cave en Jack Lawrence-Brown. Hun muziekstijl wordt vergeleken met bands als Joy Division, Interpol, The Killers, Echo & The Bunnymen en Editors. Tot en met 2007 heette de band Fear Of Flying. De band heeft zich genoemd naar de Engelse uitdrukking "a white lie". Dit betekent zoveel als een leugen die niet erg is, omdat noch de leugen, noch het uitkomen van de leugen, iemand schade zal berokkenen.

In het voorjaar van 2008 bracht de band de eerste single uit, Unfinished Business. Deze single werd via de Myspace van White Lies ter download aangeboden. In september 2008 werd Unfinished Business opgevolgd door Death. Death werd eind september voor het eerst op de Nederlandse radiozender 3FM gedraaid. Eind november 2008 werd de derde single, To Lose My Life, op internet uitgebracht.

Alle drie de singles staan op het debuutalbum van de groep, dat in januari 2009 zal uitkomen. De titel zal To Lose My Life zijn. Harry McVeigh maakte bekend dat in ieder lied van het album de dood een centrale rol speelt.

White Lies stond in augustus 2008 op Lowlands in Biddinghuizen en stond in november 2008 op het London Calling festival in Amsterdam.

Singles

Albums
To Lose My Life (januari 2009, Fiction Records)

Tracklist:
Death
To Lose My Life
A Place To Hide
Fifty On Our Foreheads
Unfinished Business
E.S.T
From The Stars
Farewell To The Fairground
Nothing To Give
The Price Of Love

Officiële website
Officiële Myspace
pi_64092495
Origineel is het natuurlijk allerminst, maar erg prettig klinkt het wel!
  woensdag 17 december 2008 @ 16:47:43 #3
13973 ranja
image means nothing
pi_64092781
Ik heb het op Lowlands ongeveer 2 nummers volgehouden, toen weggevlucht
Ik vond het echt helemaal niks. Jammer dat het met Joy Division vergeleken wordt al heb ik wel het idee dat ze zelf graag op JD willen lijken, ook qua podium gedrag.
pi_64093083
Ik heb alleen bovenstaande nummers gehoord, nog geen optreden meegemaakt tot dusver.

Ik las net dat de 3voor12-recensist van hun optreden op london calling het met je eens is:
quote:
White Lies één grote leugen?
Ja!

White Lies wordt getipt als the next big thing. Na vanavond moet zelfs de grootste fan toegeven dat dit trio nog ver van wereld heerschappij verwijderd is. Of alle festivalbezoekers moeten ineens accepteren dat de zang vals is, de band geen uitstraling heeft en de hits live worden verneukt.

GEZIEN:
White Lies, London Calling grote zaal, 14 november 2008

MUZIEK:
The Rakes, The Killers, Editors, Interpol... vul maar aan. Deze jongens willen graag bij het rijtje horen. Menigeen ziet ze al de Lowlands Alpha-tent vullen. De heren uit Manchester lenen stukjes van de hiervoor genoemde bands en kiezen ervoor zo min mogelijk rustmomenten in te bouwen.

PLUS:
De ambitie straalt van deze band af. Het prikbordaffiche moet iets zijn geweest als: "Muzikant gaat wereld veroveren. Wie doet mee?" De pakjes kloppen. Het moeilijke licht van onder klopt. De overgave en inzet klopt. White Lies komt naar je toe deze winter!

MIN:
Ambitie is overal buiten Nederland een gewaardeerde kwaliteit. Dat je voor de invulling van je strijdplan luistert naar andere bands is meer dan logisch. Maar wat doe je wanneer blijkt dat al je bandgenoten, jezelf incluis, net iets mindere muziekgoden blijken te zijn? Dan creëer je extra veel visuele afleiding en hoop je dat niemand het door heeft.

CONCLUSIE:
Helaas, je bent gepakt. Ga direct naar de gevangenis. Ga niet langs "Start". U ontvangt geen eeuwige roem, pakken geld en jonge strakke groupies. Nu als een gek een oortje aanschaffen en zangles nemen. Ik heb zojuist geleerd dat dit fenomeen niet 'vals' is maar 'onvast'. Zanger Harry McVeigh zit namelijk wel op de juiste toonhoogte, maar weet deze niet vast te houden. Hoe dan ook: White Lies is niet okay en heeft geen verbetering in het vooruitzicht.

CIJFER:
5
Ik ben in ieder geval wél benieuwd naar het album.
  woensdag 17 december 2008 @ 17:15:05 #5
13973 ranja
image means nothing
pi_64093514
Ze waren trouwens wél al in de buurt, ze speelden op Lowlands in Charlie, de 'pauze tent' naast Alpha
  donderdag 18 december 2008 @ 14:32:16 #6
170626 Yevgeni
Suddenly Appears..
pi_64119684
Voor Lowlands al ontdekt, op Lowlands viel het een klein beetje tegen, er is een herhaling op 13 maart in de Melkweg, maar ik twijfel of ik daar m'n zuurverdiende centjes tegenaan ga gooien. Eerst dat album maar eens horen...
Heavenly Awaiting
pi_64780533
Album staat op luisterpaal !
  woensdag 7 januari 2009 @ 18:52:45 #8
239528 couleurs
raise your flaaag
pi_64781058
Ik vond ze stiekem eigenlijk best goed bij LC

Wel beetje cliché dat ze allemaal in zwart gekleed waren.
pi_64781419
Bijna alle liedjes gaan over de dood, daar hoort zwart nu eenmaal bij.
pi_65073629
Ik vind het best een aardige CD, maar om ze nu direct als dé grote belofte voor dit jaar neer te zetten, gaat me een beetje ver.

Een leuk begin is het in ieder geval.
pi_65362418
Mwoh ik vind de cd na een paar keer luisteren best lekker klinken. Zou niet weten van wie ze iets gejat moeten hebben.
pi_65363098
Ik heb de cd vanaf vorige week voor het eerst geluisterd en na een paar luisterbeurten moet ik zeggen: ik vind het vet. Het is inderdaad niet zo orgineel maar ik haat het dat alles wat ook meer een beetje donker klinkt mensen het gejat vinden van joy division. Dit is een band met potentie die zeker op veel festivals gaan staan deze zomer.
  zondag 25 januari 2009 @ 22:12:01 #14
105968 Egamer
Succes gegarandeerd.
pi_65401082
Tot nu toe mijn favoriet voor het jaar 2008. Geweldige muziek.
The Kooks O+ Arctic Monkeys O+ Blood Red Shoes O+ Franz Ferdinand O+ Muse O+ The Last Shadow Puppets O+
pi_65410690
Ik moet me hier bij aansluiten. Vind het een geweldig melancholische plaat, en de vocal juist zeer sterk. of dat live ook zo goed uitpakt is dan nog de vraag, maar dit wil ik dit jaar zeker nog gaan ervaren. Ik vind het allemaal net wat minder eentonig als Interpol. Sound van de Editors hoor je zeker terug, maar vind het nog net wat donkerder. The Racing Rats, An End Has A Start etc. klinken naar mijn mening een stuk vrolijker. Als cijfer zou ik ze toch zeker een 8 willen geven, ben benieuwd wat de toekomst gaat brengen.
pi_65415134
Goed album, goede band! Beter goed gejat, dan slecht bedankt!
  dinsdag 27 januari 2009 @ 19:08:24 #17
105968 Egamer
Succes gegarandeerd.
pi_65465112
quote:
Op maandag 26 januari 2009 12:11 schreef Ventilator het volgende:
Goed album, goede band! Beter goed gejat, dan slecht bedankt!
Iedere band lijkt altijd op het begin volgens mensen té veel op een andere band. Na een tijdje verdwijnt die reputatie bij White Lies wel als ze zo doorgaan.
The Kooks O+ Arctic Monkeys O+ Blood Red Shoes O+ Franz Ferdinand O+ Muse O+ The Last Shadow Puppets O+
pi_65468125
Ze zijn met hun album wel mooi binnen gekomen op 1 in het VK, toch een nette prestatie
  dinsdag 27 januari 2009 @ 21:51:39 #19
170626 Yevgeni
Suddenly Appears..
pi_65471793
Ik vind de remixes beter.
Heavenly Awaiting
pi_65474581
Vind het album wel ok, maar niet veel meer dan dat. Zou me geld er niet aan uitgeven.
What Would Goku Do
pi_65676776
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 21:51 schreef Yevgeni het volgende:
Ik vind de remixes beter.
Zijn die officieel?
pi_65741946
Ik vind Death in ieder geval een fantastische single, de rest moet me nog een beetje bekoren.
pi_65954182
Aardig bandje, maar het is natuurlijk allemaal al een keer véél beter gedaan (van recent naar minder recent: Editors, Interpol, Joy Division).
  woensdag 11 februari 2009 @ 20:02:21 #24
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_65960914
De coupletten van "Death" doen me heel vaag denken aan de coupletten van "Knocking On Heaven's Door".. Akkoordenschema is ook al duizend keer eerder gebruikt.
.
pi_65994573
Ook al is dat 'zwarte, donkere imago' een beetje té neergezet, ik vind het een goede band met een aantal erg sterke nummers. Teksten vind ik ook nog wel aardig eigenlijk. Leuk bandje alleen jammer van die naam. Ze hadden beter de oude kunnen houden: Fear of Flying, vind ik beter klinken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')