abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64074202
Zijn ze van de pot gerukt?

Er is een kredietencrisis. Dat betekent dat het nu dus hoogst riskant is geld te lenen of uit te lenen. Wat doet de FED? Die gaat het alsnog lekker aanwakkeren.
Dat hebben ze ook gedaan in 2003 toen de VS Irak binnenvielen. Dat leidde tot inflatie. De kredieten die nl geleend worden zijn gebaseerd op niks. Ze komen niet (of niet volledig) uit gespaarde tegoeden van eerdere productie.

Om hyperinflatie te voorkomen verhoogde de FED in 2005 de rente weer fors, in de waan dat dat zonder gevolgen zou zijn.

bron

De FED legt nu dus opnieuw het fundament voor de volgende inflatie golf die uiteindelijk weer tot nog meer ellende gaat leiden.
  Redactie Frontpage dinsdag 16 december 2008 @ 23:17:15 #27
145738 superworm
is erbij
pi_64074294
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 23:14 schreef sneakypete het volgende:

Er is een kredietencrisis. Dat betekent dat het nu dus hoogst riskant is geld te lenen of uit te lenen. Wat doet de FED? Die gaat het alsnog lekker aanwakkeren.
Dat hebben ze ook gedaan in 2003 toen de VS Irak binnenvielen. Dat leidde tot inflatie. De kredieten die nl geleend worden zijn gebaseerd op niks. Ze komen niet (of niet volledig) uit gespaarde tegoeden van eerdere productie.

Om hyperinflatie te voorkomen verhoogde de FED in 2005 de rente weer fors, in de waan dat dat zonder gevolgen zou zijn.

bron

De FED legt nu dus opnieuw het fundament voor de volgende inflatie golf die uiteindelijk weer tot nog meer ellende gaat leiden.

Sja, het gevolg van anticyclisch Keynesiaans regeringsbeleid...
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_64074442
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 23:17 schreef superworm het volgende:

[..]

Sja, het gevolg van anticyclisch Keynesiaans regeringsbeleid...
Die cycles zijn juist het gevolg van Keynesiaans beleid. Door eerst nepkrediet/geld te creeëren ontstaat een bubble die vroeg of laat barst. Blijf toch gewoon met je poten van de economie af, schijtoverheid.
pi_64074685
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 23:14 schreef sneakypete het volgende:

Nou... dat is niet eens zo onlogisch, toch? Riskant is het nu trouwens minder dan een paar jaar terug...
quote:
Ok. Maar het begon al wat eerder en ik zie geen directe link met Irak eerlijk gezegd
quote:
De rente is heeeeeeeeeeel geleidelijk verhoogd...
quote:
Wie weet...
pi_64074942
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 23:26 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Nou... dat is niet eens zo onlogisch, toch? Riskant is het nu trouwens minder dan een paar jaar terug...
Waarom denk jij dat banken massaal op hun geld zijn gaan zitten? Het is er gewoonweg niet.
quote:
Ok. Maar het begon al wat eerder en ik zie geen directe link met Irak eerlijk gezegd
Natuurlijk wel. Irak is een enorme aanslag op de amerikaanse economie (oplopende staatsschulden, hogere olieprijs).
Om het leed te verzachten werd de rente verlaagd. Maar dat kan helemaal niet. Waar komt het nieuwe krediet vandaan?
Uit het niets. Gelegaliseerde valsemunterij.
quote:
De rente is heeeeeeeeeeel geleidelijk verhoogd...
En geleidelijk gaan we nu het resultaat zien. Sleutelen aan rentes moet niet mogen en kunnen. Sleutelen aan rentes en geldhoeveelheden leiden tot inflatie en bubbles en uiteindelijk tot crises als deze.
pi_64075116
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 23:33 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Waarom denk jij dat banken massaal op hun geld zijn gaan zitten? Het is er gewoonweg niet.
Het beschikbaar stellen van goedkope leningen is dan (op de korte termijn) niet onlogisch? (Ik zeg niet dat je het moet doen, maar het is niet onlogisch als je die gedachtengang volgt).
quote:
Natuurlijk wel. Irak is een enorme aanslag op de amerikaanse economie (oplopende staatsschulden, hogere olieprijs).
Om het leed te verzachten werd de rente verlaagd. Maar dat kan helemaal niet. Waar komt het nieuwe krediet vandaan?
Uit het niets. Gelegaliseerde valsemunterij.
Nee, de rente is verlaagd vanwege de recessie in 2001. Toen de oorlog in Irak begon, waren de renteverlagingen al bijna ten einde.
quote:
En geleidelijk gaan we nu het resultaat zien. Sleutelen aan rentes moet niet mogen en kunnen. Sleutelen aan rentes en geldhoeveelheden leiden tot inflatie en bubbles en uiteindelijk tot crises als deze.
Hmmmmm...
pi_64075751
Is er ook maar iemand die iets zinnigs kan zeggen over de gevolgen voor Nederland? Logisch gevolg lijkt mij als leek namelijk wederom een verlaging van de europese rente. Zou het kunnen betekenen dat de hypotheekrente ook weer naar historische laagtes gaat? Dit omdat mijn droomhuis wellicht binnen nu en een half jaar op de markt komt. Tegen 6% rente kan ik het no way financieren, maar als ik de rente 15-20 jaar vast kan zetten voor 4% of minder, dan komt mijn droom weer aardig dicht bij (en blijft het zelfs nog op te brengen als de HRA er aan zou gaan).
pi_64077290
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 21:24 schreef PietjePuk007 het volgende:
Weer een instrument minder .
Dat dus..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_64078417
Wel ironisch, dat een crisis die mede is gekomen vanwege lenen lenen lenen, bestreden wordt door de rente te verlagen zodat er weer meer geleend kan worden
Honey ! Take me drunk, i am home !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')