Ik was al een tijdje van plan zo'n EEE laptop te kopen, maar ik zag dat zowel LIDL als ALDI met leuke aanbiedingen komt voor dat soort laptops.
Aldi: (600 euro)
MEDION® AKOYA® S2210 12,1"
• Intel® Pentium® Dual-Core processor T3200 (2.0 GHz, 1 MB L2 Cache, FSB 667 MHz)
• 320 GB harde schijf
• 3 GB werkgeheugen (DDR2 SDRAM)
• Intel® Graphics Media Accelerator X 3100
• 12" TFT widescreen display met 1280 x 800 pixel en 16:10 breedbeeld formaat
• geïntegreerde Wireless LAN 802.11 b/g draft-n
• 8 x multi standaard DVD/CD brander met DVD-RAM en Dual-Layer ondersteuning
LIDL: (400 euro)
Targa Traveller 1016
• 10,2 inch monitor
• Processor Intel® Atom 270™ 1,6 GHz
• Werkgeheugen 1.024 MB DDR2 RAM
• SATA harde schijf Toshiba 160 GB, 5.400 rpm
• Grafische kaart Intel 945GSE, VGA analoge uitgang
• Geïntegreerde 1,3 megapixel webcam, Wireless LAN N-draft, Bluetooth 2.0, 4.400 mAh power-accu
• High Definiton Audio (AC 97-compatibel), 2 speakers, microfoon
• Met Windows XP Home Edition + verdere OEM software
• Incl. notebooktas
Asus EEE 1000H (400 euro)
• 10 inch monitor
• Processor Intel® Atom 270™ 1,6 GHz
• Werkgeheugen 1.024 MB DDR2 RAM
• harde schijf 160 GB
• onboard graphics (chipset?)
• Wireless LAN, Bluetooth 2.0
• 7 uur accuduur!!!!!!!!!!!!!!!!!
Het doel van de laptop is mobiel kunnen werken met office en af en toe een beetje photoshop, en een filmpje kijken. Van de EEE laptop vind ik vooral de accuduur erg fijn. Als een van de andere laptops onder de 3 uur komt, valt die af. Dit zou het geval kunnen zijn bij de aldi laptop, omdat daar geen atom CPU in zit, maar helaas kan ik geen gegevens van deze laptop vinden. Ik verwacht dat de LIDL laptop ongeveer het net zo goed doet als de EEE, misschien ietsje minder. Weet iemand wat ik mag verwachten van deze 2 laptops qua accuduur? Als die aldi laptop minder dan 3 uur doet valt ie af, als ie meer dan 3 uur doet wordt het een lastige keuze. De keuze tussen de LIDL en EEE laptop is volgens mij niet zo lastig. de specs zijn bijna gelijk, en dan neig ik toch richting EEE omdat asus me wat beter lijkt dan Targa. Ik weet alleen niet hoe de graphics zich vergelijken tussen deze twee.
Kort gezegd:
is de accuduur van de medion fatsoenlijk?
zo ja dan wordt het deze aangezien de specs verder veruit superieur zijn.
zo niet dan wordt het de EEE tenzij de LIDL laptop in de buurt komt van 7 uur op een accu en bijvoorbeeld betere graphics heeft.
wie kan me helpen
[ Bericht 0% gewijzigd door Byte_Me op 16-12-2008 21:09:56 ]