abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64069218
hmmm, de echte avondfles van tussen 10 en 11 drinkt ze nog steeds maar matig (voor haar doen....135 cc om en nabij). tot nu toe deden we de pap in de ochtendfles (zoals jullie lazen vindt zij dat iig fijn ) omdat we haar bij de avondfles steeds wakker maken en ze dan wat minder drinkt, en ze eigenlijk wil slapen dank u zeer!

maar gos, ze vindt het hele "pap-van-een-lepeltje" zo ultra gaaf en het gaat er zo goed in (direct *na* haar gewone flesje he!) dat ik haar dat iig liever niet af wil pakken. wel wat minder eventueel, dus via een ander schema ofzo. het is iig duidelijk dat ze *iets* van een lepeltje wil!

edit: mijn hoofd ging sneller dan mijn vingers, dat maakte het wat minder begrijpelijk

[ Bericht 10% gewijzigd door simmu op 16-12-2008 21:12:32 ]
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_64069255
je kunt ook gewoon roomkaas op brood smeren, dan heb je wel het gemak van smeerkaas (smeerbaar, plakkend etc), maar minder de nadelen (de chemische smeltzouten en rare ingredienten).
Pepijn eet vaak zachte geitenkaas op brood, al vanaf een maand of 8 dacht ik.
pi_64069336
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 21:07 schreef simmu het volgende:
maar gos, ze vindt het hele "pap-van-een-lepeltje" zo ultra gaaf en het gaat er zo goed in (direct *na* haar gewone flesje he!) dat ik haar dat iig liever niet af wil pakken. wel wat minder eventueel, dus via een ander schema ofzo. het is iig duidelijk dat ze *iets* van een lepeltje wil!
Pepijn vind spelen met de knopjes van de afstandsbediening en wasmachine ook ultragaaf, en dan is hij heel lief en rustig. Dat wil hij heel graag, maar dat mag hij ook niet.
Ik vind dat echt zo'n flauwekul reden eigenlijk. Ze zal echt niet allen kunnen en mogen wat ze leuk vind in haar leven.
pi_64069356
ik heb Jen ook wel eens geitenkaas gegeven. Dat kwam er kokhalzend weer uit. Er zijn niet veel dingen die ze echt niet lust, maar geitenkaas is er 1 van.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_64069721
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 21:11 schreef p_iglet het volgende:

[..]

Pepijn vind spelen met de knopjes van de afstandsbediening en wasmachine ook ultragaaf, en dan is hij heel lief en rustig. Dat wil hij heel graag, maar dat mag hij ook niet.
Ik vind dat echt zo'n flauwekul reden eigenlijk. Ze zal echt niet allen kunnen en mogen wat ze leuk vind in haar leven.
ok, met deze post ben ik dan wat geirriteerd. puur discussietechnisch kan je nu ook zeggen: "een flesje melk vinden ze ook lekker, dat kan ook schadelijk zijn".

doe ff niet zo naar. het cb zegt "gebruik het rijstebloemspul". meer doe ik niet, ik zoek naar wat daarin dan anvaardbaar is en dan vind je nog reden om te mekkeren! doe me een lol!

of en wanneer we aan fruit beginnen is niet in deze discussie. ik heb het enkel getiept omdat het voor mij meespeelde in de vraag "van een lepeltje op niet". sjees. ik en mijn eerlijkheid ook altijd. ik moet gewoon leren om te liegen net als ieder ander. blijkbaar.
pi_64069816
Het ging mij niet om het feit dat je rijstebloem gebruikt, dat moet je lekker zelf weten.
Het ging me om de reden, niet omdat je zegt ze heeft het nodig,
maar omdat je het zo leuk vind om te geven. En dat vind ik dus een onzin reden om met bjivoeden te beginnen.
pi_64069851
simmu, je kan wel pissig worden. Maar ze heeft wel een punt. Bijvoeden tot 6 maanden wordt gewoon afgeraden. Dat jij dat aan je laars lapt is jouw zaak. Maar reageer dan niet zo bot als mensen jouw reden om toch bij te voeden wat opmerkelijk vinden.
pi_64070894
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 21:24 schreef Ticootje het volgende:
simmu, je kan wel pissig worden. Maar ze heeft wel een punt. Bijvoeden tot 6 maanden wordt gewoon door sommige instanties afgeraden. Dat jij dat aan je laars lapt is jouw zaak. Maar reageer dan niet zo bot als mensen jouw reden om toch bij te voeden wat opmerkelijk vinden.
pi_64070979
dames, of jullie dan een beetje beter willen lezen. rijstebloem moet ze volgens het cb al een tijdje bij. en daar was de vraag over. de rest was bij-uitleg over waarom ik zo enthousiast was met de rijstebloem en waarom ik het met een lepeltje geef.

over andere bijvoeding ben ik me nog steeds aan het orienteren, onderzoeken aan het lezen en in overleg. over andere bijvoeding had ik dan ook geen vraag. kssst ga iemand anders aanvallen. in een ander topic is vast wel iemand even onhandig.

ik herhaal: als ik zo zeker was geweest had ik haar het allang gegeven stelletje mtsn.
  dinsdag 16 december 2008 @ 21:53:28 #40
197301 Miffy1984
Mama van Jesper en Thijmen
pi_64071006
Hey Marit: wat lees ik? Gaat het niet zo goed met jezelf?
(ik heb het hier allemaal niet gevolgd natuurlijk de afgelopen tijd)

Mag ik vragen wat er is? De drukte thuis?

In ieder geval heel veel sterkte
En goed dat je gewoon hulp zoekt en Sanne even laat logeren.
Als een mens in voorspoed leeft heeft het wel 1000 wensen.
Als je kind ziek is heb je er maar 1.
pi_64071081
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 21:52 schreef simmu het volgende:
ik herhaal: als ik zo zeker was geweest had ik haar het allang gegeven stelletje mtsn.
ah dat is ook lekker vriendelijk.
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  dinsdag 16 december 2008 @ 21:57:19 #42
197301 Miffy1984
pi_64071185
God wat is het hier gezellig.

Zal ik eens wat leuks zeggen:
Met thijmen gaat het goed! Hij begint zelfs al te spelen (tegen dingetjes aan slaan)
En zijn litteken is zo mooi aan het genezen, ik ben er bijna trotst op. Hoe raar dat ook klinkt...
pi_64071235
Wat fijn dat het zo goed gaat Miffy!!!
pi_64071283
Nou ja zo gek is het toch niet, om trots te zijn als iets zich goed herstelt? Zoals een litteken? Ik zou geloof ik ook trots zijn en blij..en opgelucht Wat fijn dat het zo goed gaat! Heerlijk
It's all up to you
  dinsdag 16 december 2008 @ 22:04:15 #45
197301 Miffy1984
pi_64071504
Ja inderdaad, het hoort gewoon helemaal bij hem.
Ik hoop dat hij er later ook trots op zal zijn.
pi_64071622
Ik hoop het ook. Misschien dat het enorm gek gaat klinken als ik dit zeg (dus excuses vooraf) maar het is misschien toch een 'teken van overwinning' een soort reminder aan het gevecht wat hij als kleine baby aan moest gaan en heeft gewonnen Dat is iets waar je alleen maar trots op kunt zijn...
It's all up to you
  dinsdag 16 december 2008 @ 22:11:31 #47
197301 Miffy1984
pi_64071796
Klinkt juist helemaal niet gek hoor! zo'n gevoel krijg ik er ook bij als ik naar zn litteken kijk. Mooi gezegd ook 'teken van overwinning'.
En wat heeft ie een stoer verhaal later bij het zwemmen met vriendjes
pi_64072138
Miffy, wat een goed nieuws! Fijn dat het zo goed gaat met Thijmen
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 16 december 2008 @ 22:23:50 #49
35189 Troel
scherp en bot
pi_64072257
Wat een gezelligheid hier

Ruben krijgt kaas op brood, gewone kaas die ik ook eet. Alleen dan wel in de magnetron, want anders vreet ie alleen de kaas
En verder appelstroop en jam (beiden van Zonnatura).

Verder is hij helemaal gek van patat, kipfingers, lekkerbekjes, geitenkaas, pombarchipjes, mandarijntjes, nectarines, sperziebonen, bloemkoolschotel, spruitjes, pepernoten en wafels.
Ben ik blij met sommige dingen dat hij ze gehad heeft? Nee, zeker niet, maar aan de andere kant kan ik mijn kind ook niet zijn hele leven beschermen en af en toe een keer maakt ook niet zo heel veel uit in deze gevallen. Sterker nog, misschien moet hij wat vaker bepaalde dingen hebben zodat hij wat meer aankomt
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 16 december 2008 @ 22:37:24 #50
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_64072789
O, wat fijn Miffy!
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_64072994
Fijn dat het met Thijmen zo goed gaat!

Bep krijgt peer/appelstroop op brood, of jonge kaas, of geitensmeerkaas, of gewone roomkaas. Of soms gewoon een boterham met boter en dan nog een half eitje daarnaast

Oh en madam is helemaal leip van muziek, zo leuk om te zien dat ze gaat wiebelen als ze muziek hoort!
Saartje
  woensdag 17 december 2008 @ 06:51:41 #52
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_64078428
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 20:58 schreef TearSong het volgende:
Over smeerkaas: is inderdaad vrij zout (maar daar durf ik nu niks meer over te zeggen ), als je het geeft dan kun je er wel voor kiezen om een variant te kiezen die wat minder zout bevat zoals slankie naturel of la vache qui rit.
Stella krijgt slankie naturel . Maar ik ga eens kijken naar roomkaas of la vache qui rit, want stiekem neem ik alle tips natuurlijk toch wel mee in mijn achterhoofd. Ik ben zelf alleen gewoon zo'n nitwit, all I know is "Vers is Gezond". En suiker en vetten zijn niet nodig (ongezond) en daar houd ik me dan keurig aan, in de veronderstelling dat Stella dus heel gezond opgroeit. Met ook nog het cb-lijstje ernaast.
pi_64078677
Guuzewuus..ik heb mijn oudste uren laten huilen, alleen in z`n eigen bedje. Ik heb hem elk dag brood met smeerworst gegeven want dat vond hij zo lekker. Hij lag zo`n beetje de hele dag in de box of o de grond want op schoot hoefde hij niet, dacht ik.
Ik heb al die tijd m`n stinkende best voor hem gedaan en gedaan waarvan ik op dat moment dacht (wist) dat dat het beste voor hem was.
Gaandeweg kom je er achter dat er dingen zijn die ook anders kunnen, maar dat betekent niet dat je voorheen een slechte moeder was of onverantwoord bezig.
Je bent er heel bewust mee bezig en als je er achter komt dat iets wat je doet niet zo goed is als je dacht, dan pas je dat aan. Een topmama, als je het mij vraagt
Saartje
pi_64078748
hier vooral appelstroop, vruchtenmoes, kaas op brood, smeerwordt is vies en smeerkaas ook maar zozo volgens meneer

qwa eten eet hij eigenlijk alles, kijk nog wel uit dat ik zijn eten iets minder kruid. Meneer vind vooral risotto erg lekker, maar ja daar mag ie niet zo veel van. Hij heeft met de sinterklaas ook een pepernoot op, maar die eet hij net zo smakelijk weg als de normale soepstengel.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_64079568
Jen is ook dol op patat Troel! Als wij patat eten heb ik altijd eerst iets anders voor Jen, maar zodra ze ziet dat wij patat eten krijg ik er niets gezonds meer in.

Maneki, eigenlijk zou iedereen gelijk een 3e moeten krijgen.
pi_64079585
Nathan eet graag appelstroop, smeerworst en bruine suiker op zijn broodje. Smeerkaas is niet favoriet.

En goed nieuws, Nathan is ontslagen uit het ziekenhuis en mag verder thuis uitzieken. Hij is nog wel ziek maar ze kunnen in het ziekenhuis nu toch niks meer voor hem betekenen.

Vandaag is de grote dag. Vorig jaar had ik om 08.30 uur mijn eerste wee, en om 13.53 was hij dan eindelijk geboren. Mijn kleine grote vent is al weer een jaar vandaag. Tijd om afscheid te nemen van dit topic en door te verhuizen naar het dreumestopic. Wat gaat de tijd toch veels te snel.
pi_64079791
Faja, gefeliciteerd met je grote knul. En wat heerlijk dat hij gewoon lekker thuis is.
pi_64079843
OH en vandaag, ik had Jen in haar bedje gezet met speelgoed omdat ik me ook nog moest aankleden. Dus ze zit daar heel lief te spelen, en denkt waarschijnlijk he, ik wil eruit. Dus mevrouw pakt de rand vast en gaat op haar knieen zitten. Dus ik al helemaal verbaast. "Goed hoor dametje!" Nog geen 2 tellen later staat ze dus in haar bedje. Volgens mijn man de hoogste tijd om haar bedje naar beneden te doen.
  woensdag 17 december 2008 @ 09:36:17 #59
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64079853
Gefeliciteerd Faja. Fijn dat jullie thuis zijn!
  woensdag 17 december 2008 @ 09:38:30 #60
35189 Troel
scherp en bot
pi_64079885
Faja, gefeliciteerd

En fijn dat Nathan weer thuis is
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: