abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64059676
ik weet alleen niet of dit in het juiste forum geplaats hebt..maar goed

wat mijn vraag aan jullie is...wat zijn jullie ervaringen met het merk SKIL...
ik wil namelijk een boormachine kopen ,van het merk SKIL...maar ik weet dus niet of dat ook daadwerklelijk iets is..kwa merk dan......wat advizeren jullie mij kopen of niet kopen...?
  dinsdag 16 december 2008 @ 15:57:53 #2
238082 aborted
saw and the carnage is done
pi_64059809
nog nooit van gehoord ik ben dan ook niet zo'n klusser, koop een black & decker! is altijd goed wel wat duurder
pi_64059842
Skil is één van de grotere merken volgens mij. Niks mis mee dacht ik.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 16 december 2008 @ 15:59:27 #4
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_64059869
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 15:58 schreef Isegrim het volgende:
Skil is één van de grotere merken volgens mij. Niks mis mee dacht ik.
Volgens mij ook.
Neem anders Makita.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 16 december 2008 @ 16:01:13 #5
106054 goldhorn
Too much, yet too Little
pi_64059928
Koop vooral geen black & decker...
Vooral de boormachines vertonen vrij snel slijtage problemen.

Ik ben zelf een groot fan (zeker als je de boormachine vaak gaat gebruiken) van Bosch.
Skil heb ik geen ervaring mee. Ik dacht dat het niet zo heel slecht was, maar zeker weten doe ik het niet.
pi_64059945
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 15:57 schreef aborted het volgende:
:'D nog nooit van gehoord , koop een black & decker! is altijd goed wel wat duurder
ja maar dat wat ik op het oog heb dat is met . accessoires en tweede accu, dat heeft black en decker niet in omloop

[ Bericht 0% gewijzigd door PushyGurl op 16-12-2008 16:33:29 ]
pi_64060064
Ik koop zelf vaak de spullen van Lidl. Die hebben een soort eigen merk van gereedschap en dat spul is echt geweldig. Alleen ze hebben het natuurlijk niet altijd. Ik heb o.a. een fantastische hamerboor van ze.
pi_64060076
Skil is net als topcraft een goedkoop merk dacht ik...

Goede boormachines : Bosch(blauw) of Makita
pi_64060139
Misschien had je deze vraag beter kunnen stellen in een forum voor klussers!

Klussen & Wonen
Powered by Janetje®
pi_64060182
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 16:05 schreef BroesWillems het volgende:
Skil is net als topcraft een goedkoop merk dacht ik...

Goede boormachines : Bosch(blauw) of Makita
Hangt er maar vanaf wat je ermee wilt doen, veel schroeven of juist boren, en wat je eraan uit wilt geven. Makita is goede kwaliteit en erg fijn voor precisiewerk en schroeven maar voor het ruige werk minder geschikt. Ik heb goede overall ervaringen met Metabo. DeWalt schijnt ook erg goed te zijn.
Maar als de TS een beperkt budget heeft zijn dat wellicht niet de merken waar ze wat aan heeft.
Death is just another state of mind.
pi_64060190
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 16:06 schreef Dubbeldrank het volgende:

Klussen & Wonen
Mijn eerste gedachte was: "Goh, ik wist niet dat er ook een kledingmerk was met die naam".
pi_64060193
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 16:06 schreef Dubbeldrank het volgende:

Klussen & Wonen
jamaar ik kon dat niet vinden bij index
pi_64060334
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 16:08 schreef PushyGurl het volgende:

[..]

jamaar ik kon dat niet vinden bij index
Niet goed gezocht doos.
pi_64060361
--> K&W
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_64061192
Skil is gewoon bagger. Je moet niks van kwaliteit, kracht, accu-levensduur en accu capaciteit verwachten. Maar als je van plan bent 2 schroeven per jaar ergens in te draaien zal het wel voldoen.

Hitachi heeft betaalbare accuboormachines, die in veel testen als 'goed' naar voren komen. Die zijn voor een normale gebruiker erg goed... waarschijnlijk heb je aan een 9,6V accu genoeg.
  dinsdag 16 december 2008 @ 16:37:58 #16
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_64061277
Heb zelf geen boormachine van Skil, die heb ik van Bosch.

Heb daarentegen wel een haakse slijper van Skil en dat ding werkt perfect.
Op maandag 29 maart 2010 19:12 schreef Spoortie het volgende:
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
pi_64061336
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 15:59 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Volgens mij ook.
Neem anders Makita.
SKIL of Makita maakt nogal wat uit hoor!

Skil is één van de goedkopere merken, en Makita is een merk voor professioneel gereedschap.

Skil is prima als je een boormachine zoekt waar je zo af en toe eens een gaatje mee boort. Voor het serieuzete kluswerk zou ik eerder gaan voor Bosch, of (als je budget hebt ) inderdaad Makita.

Zelf heb ik een gigantische hamerboor van Skil, die alleen uit de doos komt als ik grote gaten door een betonnen muur moet boren. Kwaliteit is zo-zo, maar beregoedkoop, en ik gebruik hem bepaald niet dagelijks.

Voor het regelmatigere werk heb ik een (kleinere) Bosch hamerboor. Kleinere boorklusjes (waarbij niet 'gehamerd' hoeft te worden) doe ik met een accuboormachine van Dewalt (ook een 'beter' merk).
pi_64061365
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 16:35 schreef _Jeffrey_ het volgende:
Skil is gewoon bagger. Je moet niks van kwaliteit, kracht, accu-levensduur en accu capaciteit verwachten. Maar als je van plan bent 2 schroeven per jaar ergens in te draaien zal het wel voldoen.

Hitachi heeft betaalbare accuboormachines, die in veel testen als 'goed' naar voren komen. Die zijn voor een normale gebruiker erg goed... waarschijnlijk heb je aan een 9,6V accu genoeg.
de accu is 12v
pi_64061536
Dat zegt ook niet alles. Al was het een 24V accuboor van Skil, dan was het nog bagger.

Hoe vaak denk je die boor nodig te hebben, en waarvoor? (schroefjes voor een schilderij, of 20mm gaten in staalplaat?). Wat heb je er ongeveer voor over?
pi_64061734
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 16:45 schreef _Jeffrey_ het volgende:
Dat zegt ook niet alles. Al was het een 24V accuboor van Skil, dan was het nog bagger.

Hoe vaak denk je die boor nodig te hebben, en waarvoor? (schroefjes voor een schilderij, of 20mm gaten in staalplaat?). Wat heb je er ongeveer voor over?
nou om hier en daar soms een gaatje te boren en hier en daar eens een schoef erin en eruit te draaien....100euro
pi_64061782
Skil is nogal een sneu merk Als je enige serieuze kwaliteit verlangd neem dan iets beters.
pi_64061950
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 16:51 schreef PushyGurl het volgende:

[..]

nou om hier en daar soms een gaatje te boren en hier en daar eens een schoef erin en eruit te draaien
Als je het zo stelt, zo het best eens kunnen voldoen. Verwacht alleen niet dat je er een verbouwing mee kunt doen!

- Om schroeven te draaien moet het toerental wel regelbaar zijn!

- Realiseer je wel dat een accuboormachine niet geschikt is om gaten in betonmuren te boren!

Hmmm... 100 euro zie ik je nu zeggen. Vind ik voor Skil nogal aan de prijs....
pi_64061994
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 16:57 schreef 49R het volgende:

[..]

Als je het zo stelt, zo het best eens kunnen voldoen. Verwacht alleen niet dat je er een verbouwing mee kunt doen!

- Om schroeven te draaien moet het toerental wel regelbaar zijn!

- Realiseer je wel dat een accuboormachine niet geschikt is om gaten in betonmuren te boren!
Er zijn legio aan accuboormachines die prima door een betonnenmuur gaan
pi_64062127
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 16:58 schreef 1299 het volgende:

[..]

Er zijn legio aan accuboormachines die prima door een betonnenmuur gaan
Ik heb het wel over een betonmuur. Er zijn niet zo veel hamerboormachines op accu, en zeker niet in een betaalbare prijsklasse. (reken op 400+)
pi_64062256
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 17:01 schreef 49R het volgende:

[..]

Ik heb het wel over een betonmuur. Er zijn niet zo veel hamerboormachines op accu, en zeker niet in een betaalbare prijsklasse. (reken op 400+)
Van Hitachi vind ik alleen al 2 pagina's met boorhamers op accu Je kan tegenwoordig zelfs haakseslijpers e.d. op accu krijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')