abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64055495
quote:
AMSTERDAM - In Rotterdam-West moet een nieuwe woonwijk gebouwd worden, geheel in Marokkaans-arabeske stijl compleet met mozaïeken, zuilen en patio's.

Dat meldt RTV Rijnmond. De wijk, die de naam Le Riad moet krijgen, is bedacht door Abderrahman Hassani Idrissi en Abdel Salhi. De huizen worden gebouwd in opvallende kleuren.

Het is niet de bedoeling dat er alleen Marokkanen komen te wonen in het honderd woningen tellende 'Casablanca aan de Maas'. Alle Rotterdammers worden uitgenodigd kennis te maken met de Marokkaanse architectuur. Het idee voor de woonwijk, die overigens over tien jaar klaar moet zijn, is ontstaan uit de kort geleden opgeleverde mediterrane woonwijk Le Medi.
http://www.telegraaf.nl/b(...)e_stijl__.html?p=2,1

Niet zeiken mensen dit is een leuk intiatief
Er zijn zat Nederlandse wijken o.a. in Japan en Turkije.
dus niet denken als wildersstemmers maar wacht deze moie project lekker rustig af.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_64055527
/wilders mode on

ONZIN !!! In Marokko bouwen ze toch ook geen Nederlandse wijk !!!

/wilders mode off
pi_64055573
Ik vind het absurd, maarja, er bestaat ook al zoiets als Chinatown.
pi_64055624
Mooi initiatief.
-
pi_64055722
Misschien kan het wel wat worden. Van al die Vinex wijken krijg je zo langzamerhand ook wel genoeg.
pi_64055728
Het zal wel weer aanleiding zijn om los te gaan over islamisering en dergelijke, maar Noord-Afrikaanse/Arabische/Islamitische architectuur is gewoon erg OK. Omdat het vaak met rechte lijnen en terugkerende patronen en structuren werkt lijkt het me ook erg geschikt voor kostenefficiente maar fraaie nieuwbouw.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_64055742
leuk, de marokkaan zelf heeft toch geen geld om zo'n huis te betalen. Dus dat wordt extra pijnlijk voor ze

nee maar serieus het is wel een mooie bouwstijl
  Admin dinsdag 16 december 2008 @ 13:35:03 #8
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_64055819
Die reacties onder dat bericht.
Ik juich andere bouwstijlen toe, of het nou neo-arabisch is ( mooi woord ) of Hottentots.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  dinsdag 16 december 2008 @ 13:35:08 #9
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_64055820
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 13:31 schreef Weltschmerz het volgende:
Het zal wel weer aanleiding zijn om los te gaan over islamisering en dergelijke
De reacties op de site van de Telegraaf zijn best vermakelijk ja.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  dinsdag 16 december 2008 @ 13:36:38 #10
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_64055858
Cool
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_64055928
Wel mooie architectuur daar, leuk initiatief derhalve.
pi_64055962
Leuk! Een beetje afwisseling is altijd welkom
pi_64055984
In Marrakech zijn de huizen lelijk. Bah.
ik hou van holland. jij?
pi_64055995
als al die mocros daar naar toe verhuizen, zet er een hoge muur omheen.. probleem met criminaliteit opgelost.
pi_64056022
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 13:22 schreef Meki het volgende:

[..]

http://www.telegraaf.nl/b(...)e_stijl__.html?p=2,1

Niet zeiken mensen dit is een leuk intiatief
Er zijn zat Nederlandse wijken o.a. in Japan en Turkije.
dus niet denken als wildersstemmers maar wacht deze moie project lekker rustig af.
Ken je feiten, Huis Ten Bosch is een attractie park, Orange County in Turkije is een resort Hotel.
Dat is wat anders als een complete woonwijk. Ik heb niets tegen een op arabische architectuur gebaseerde woonwijk, waar ik bang voor ben is dat de subsidiekraan wel weer volop open zal gaan.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 16 december 2008 @ 13:45:12 #16
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_64056059
Ach, Rotterdam was toch al een kutstad.
pi_64056109
Ik ben benieuwd of de inrichting van die huizen ook is afgestemd op de wensen van marokkanen. Aangezien het soms ongewenst is dat vrouwen zich vertonen aan bezoekers van het mannelijk geslacht zou er dan een keuken moeten zijn die toegankelijk is zonder dat de vrouw door de bezoekruimte hoeft te lopen. Dat lijkt me voor autochtonen toch minder gewenst omdat we hier juist meer de neiging hebben om de keuken te betrekken bij de leefomgeving.
  dinsdag 16 december 2008 @ 13:52:08 #18
148500 OiFromTheStreets
De leugen regeert!
pi_64056253
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 13:31 schreef Weltschmerz het volgende:
Het zal wel weer aanleiding zijn om los te gaan over islamisering en dergelijke, maar Noord-Afrikaanse/Arabische/Islamitische architectuur is gewoon erg OK. Omdat het vaak met rechte lijnen en terugkerende patronen en structuren werkt lijkt het me ook erg geschikt voor kostenefficiente maar fraaie nieuwbouw.
Dat is puur een kwestie van smaak. Zo vind ik veel Aziatische architectuur best mooi, maar moet ik niets hebben van die zooi uit het Midden-Oosten, Noord-Afrika, etc.
What a wonderful world!
What a wonderful world this is!
pi_64056283
Ik wilde zelf een soortgelijk bericht openen nav onze eigen frntpage: 'Rotterdam gaat wijk bouwen in Marokkaanse stijl' maar ik zie dat Meki me al voor was.

Ik stond daar nogal te kijken van de negatieve reacties. Zijn die mensen weleens in een Vinexwijk geweest?
pi_64056364
Je hebt in Schiedam toch ook een Zweedse wijk? Wat overigens niet wil zeggen dat je daar alleen maar Zweden ziet. Ook niet dat je je huis alleen m.b.v. Ikea in mag richten, maar dat er een Zweedse bouwstijl wordt aangehouden.

Prima dat ze in Rotterdam-West een Marokkaanse of beter gezegd, Arabisch wijk bouwen. Ziet er beter uit als de huidige woningen.
  Donald Duck held dinsdag 16 december 2008 @ 14:00:27 #21
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_64056475
Het zal weer eens wat anders zijn dan die afschuwelijke kille en steriele nieuwbouwwijken.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_64056528
Oh das best vet. Ben altijd al fan geweest van de Arabische bouwstijl .
pi_64056571
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 13:31 schreef ASroma het volgende:
leuk, de marokkaan zelf heeft toch geen geld om zo'n huis te betalen. Dus dat wordt extra pijnlijk voor ze

nee maar serieus het is wel een mooie bouwstijl
Er zijn zat Marokkanen die ik ken die nu 300.000 euro voor een saai stuk beton hebben neergelegd hier in Nederland.
Allah Al Watan Al Malik
pi_64056645
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 14:03 schreef Mutant01 het volgende:

Er zijn zat Marokkanen die ik ken die nu 300.000 euro voor een saai stuk beton hebben neergelegd hier in Nederland.
Persoonlijk ken ik er ééntje die 120.000 euro heeft neergelegd voor een fijn staaltje duitse techniek waar hij iedere dag mee in de file staat en waar hij in 4 jaar tijd 70% op afschrijft.
pi_64056657
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 13:53 schreef Diederik_Duck het volgende:
Ik wilde zelf een soortgelijk bericht openen nav onze eigen frntpage: 'Rotterdam gaat wijk bouwen in Marokkaanse stijl' maar ik zie dat Meki me al voor was.

Ik stond daar nogal te kijken van de negatieve reacties. Zijn die mensen weleens in een Vinexwijk geweest?
De frontpage is een verzameling mongolen van de samenleving.
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')