Dat is Dentinoxquote:Op dinsdag 16 december 2008 10:58 schreef PushyGurl het volgende:
je krijgt toch ook spul voor over het tandvlees te smeren...dat is voor de pijn als de tandjes door komen...is dat misschien iets ?...misschien niet zo pijn stillend als een zetpil...maar misschien dat je dat eens kunt proberen
Goed idee. Heb net met de dokter gesproken en het is geen enkel probleem om hem een zetpilletje te geven als hij zo gaat huilen van de pijn. Dat mag ook meer dan 2 dagen achter elkaar (als je er maar 1 per dag geeft).quote:Op dinsdag 16 december 2008 10:56 schreef chacama het volgende:
Overleg even met je huisarts of je meerdere dagen achter elkaar een zetpil mag geven.
Bijtringen e.d. wil hij niet hebben, gooit hij gelijk weg. Heb er al diverse geprobeerd en dat maar opgegeven.quote:Op dinsdag 16 december 2008 12:35 schreef marlieske het volgende:
ooh vergeet ik helemaal ze hebben van Nuby hele fijne setjes met daarin 2 bijtstaafjes met nopjes en 1 tandenborstel die bijtstaafjes kunnen ze goed vastpakken.
of inderdaad Chamodent van VSM.quote:
In de bijsluiter stond: niet langer dan 2 dagen gebruiken, maar dat doelde op de maximale dosis per dag en als je 1 pilletje gaf was het prima. De dokter zei: een kind ontzeg je geen pijnstillers. Net als volwassenen die iets tegen de pijn nemen moet je dat voor kinderen ook doen. Daar ben ik het mee eens, mijn vrouw wil liever niet al te veel pijnstillers geven en ook niet te snel en dat is ook wel zo. Maar als hij zo overstuur is werkt het heel goed, hij minder pijn en wij een wat normale nachtrust en niet urenlang met onze zoon op schoot tv kijken ofzo om hem rustig te krijgen.quote:Op vrijdag 19 december 2008 21:41 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik zou sowieso niet weten waarom je geen paracetamol zetpilletje zou kunnen geven zolang je je aan de dosis in de bijsluiter houdt. Ook langer dan 2 dagen.
Waarom dan? Ik begrijp die weerstand nooit tegen iets als paracetamol als er duidelijk pijn is.quote:Op zaterdag 20 december 2008 08:00 schreef Darkenrahl het volgende:
[..]
mijn vrouw wil liever niet al te veel pijnstillers geven en ook niet te snel en dat is ook wel zo.
- Geen pijnstillers gebruiken is beter dan wel pijnstillers gebruiken voor het lichaam (al zullen hierop wel uitzonderingen zijn)quote:Op zaterdag 20 december 2008 09:09 schreef Swetsenegger het volgende:
Waarom dan? Ik begrijp die weerstand nooit tegen iets als paracetamol als er duidelijk pijn is.
Leg uit? Je geeft tenslotte pijnstillers als er pijn is. Ik vraag me af of paracetamol slechter is voor het lijf dan pijn hebben.quote:Op zaterdag 20 december 2008 09:31 schreef Darkenrahl het volgende:
[..]
- Geen pijnstillers gebruiken is beter dan wel pijnstillers gebruiken voor het lichaam (al zullen hierop wel uitzonderingen zijn)
Pijn ook niet.quote:- Zetpil geven is niet fijn
Dan moet je wel heeeeeel veel paracetamol nemen.quote:- Lichaam kan toleratie opbouwen voor paracetamol
Tja, DAT sluit je natuurlijk eerst uit.quote:- Niet zeker weten of het wel pijn is waarom hij huilt, kan ook enge droom geweest zijn
Daarvoor geldt dezelfde vraag.quote:- Zelf vroeger en nu weinig tot geen paracetamol gebruiken
Nonsens, ik heb er 3 en het is al snel duidelijk of er daadwerkelijk sprake is van pijn.quote:Maar kort gezegd, bij een dreumes die nog niet kan praten weet je niet zeker of er duidelijk pijn is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |