abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64051565
Onze zoon heeft inmiddels 2 kiezen en krijgt nu weer 2 nieuwe.

Overdag gaat het redelijk goed, hij had eerst een dagje verhoging, maar nu niet meer. Wel kwijlt hij continue, maar met een slabje is dat op te lossen. 's Avonds gaat hij lekker op bed en valt dan in slaap, maar een uur of 2 / 3 na het in slaap vallen wordt hij huilend wakker van de pijn.

Hij raakt wat overstuur van zijn eigen gehuil en het duurt altijd 20 tot 30 voordat hij rustig is en weer kan slapen. Echter is het een uur of 2 later weer precies hetzelfde, hard huilen en weer 20 tot 30 minuten uit bed...

Nu hebben we hem al 2 avonden 1 zetpilletje gegeven als hij ging huilen en daarna slaapt hij goed de nacht door en is lekker vrolijk overdag. In de bijsluiter staat dat je eigenlijk maar 2 dagen achter elkaar zetpillen mag geven. Gaat dit ook op als je er maar 1 per nacht geeft? Een collega van mij heeft hetzelfde probleem en nu al 3 dagen elke nacht een zetpil gegeven en ik zie wat op tegen vanacht omdat hij misschien weer gaat huilen en andere dingen als bijtringen en dentinox helpen niet bij mijn zoontje.

Hoe hebben jullie dit gedaan? De dagen dat hij pijn had gewoon 1 zetpil in de avond geven? Ik vermoed dat over een dag of 2 de kiezen wel door zijn gekomen.
pi_64051869
Overleg even met je huisarts of je meerdere dagen achter elkaar een zetpil mag geven. En probeer ook eens de druppels van vsm. De ene reageert goed op chamodent (vsm) en de andere op dentinox. Sterkte in elk geval. In het dreumestopic misschien meer advies.
pi_64051929
je krijgt toch ook spul voor over het tandvlees te smeren...dat is voor de pijn als de tandjes door komen...is dat misschien iets ?...misschien niet zo pijn stillend als een zetpil...maar misschien dat je dat eens kunt proberen
  Licht Ontvlambaar dinsdag 16 december 2008 @ 10:59:43 #4
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_64051981
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 10:58 schreef PushyGurl het volgende:
je krijgt toch ook spul voor over het tandvlees te smeren...dat is voor de pijn als de tandjes door komen...is dat misschien iets ?...misschien niet zo pijn stillend als een zetpil...maar misschien dat je dat eens kunt proberen
Dat is Dentinox
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_64052002
Pijn verlichten
Je kunt de pijn verlichten door het tandvlees op de plaats waar het tandje doorbreekt licht te masseren. Doe dit met je vinger of met de bolle kant van een theelepeltje of met een vingertandenborstel. De baby laten bijten op een bijtring of eventueel rammelaar kan ook de pijn verzachten.

Middelen die pijn verzachten:
Je kunt bij de apotheek vragen naar Dentinox-druppels. Deze druppels verdoven het tandvlees waardoor de pijn minder wordt. Deze druppels breng je met een wattenstaafje aan op de pijnlijke plek (maximaal vier maal per dag). Ook worden de homeopathische Chamodent-tabletjes van VSM geadviseerd. Ga niet zelf experimenteren zonder overleg met huisarts en/of apotheker Als de pijn echt ondraaglijk wordt mag je ook een paracetamol zetpilletje geven, zowel de gewone of de homeopathische paracetamol.
http://www.kindjeopkomst.nl/html/baby/tandjes_001.htm
pi_64052009
dubbel
pi_64052049
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 10:59 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Dat is Dentinox
ja dat
pi_64052149
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 10:56 schreef chacama het volgende:
Overleg even met je huisarts of je meerdere dagen achter elkaar een zetpil mag geven.
Goed idee. Heb net met de dokter gesproken en het is geen enkel probleem om hem een zetpilletje te geven als hij zo gaat huilen van de pijn. Dat mag ook meer dan 2 dagen achter elkaar (als je er maar 1 per dag geeft).

Ze adviseerde verder om wel dentinox of ander spulletje te gebruiken voordat hij gaat slapen (na het tandenpoetsen) zodat hij misschien niet wakker wordt. Dat gaan we vanavond proberen. Volgens mij hebben we nog een klein beetje dentinox, dat maken we op en dan proberen we een ander merk dat hier genoemd werd. Alleen ging hij de vorige keer spugen van die dentinox, maar toen was hij al best overstuur van de pijn.

Wel zielig hoor voor zo'n klein mannetje.
  dinsdag 16 december 2008 @ 12:08:06 #9
24188 Belana
kloon van belana
pi_64053794
het is ook zielig en zo heel weinig aan te doen. sterkte komende nachten, hopelijk zijn die kiezen snel door!
stormy waters...
sailin'
pi_64054082
het is heel vervelend inderdaad als er meerdere tegelijk doorbreken
Bijtringen worden ook hier steevast alle hoeken in gesmeten bij het krijgen van tandjes
Detinox helpt maar kort bij mijn dochtertje, wat bij haar wel helpt om haar "frustratie" kwijt te kunnen en haar vingertjes te redden (ze bijt heel erg op haar vingertjes als ze tandjes krijgt wat uitteraard ook weer pijn doet dus blijven huilen als gevolg) is simpel weg n koude ongekookte wortel geschraapd vanuit de koelkast te geven. resultaat knaagt aan wortel verkoelt de pijnlijke plek en ze krijgt extra vitamines binnen * mijn lief konijntje * Zetpilletjes ben ik inderdaad ook niet gretig mee alleen als het echt totaal niet anders kan.
Sterkte in iedergeval.
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_64054282
Dentinox hielp hier niets.... Gengigel was DE oplossing dat is net iets sterker en alleen bij de apotheek te krijgen overigens (voordat je net als ik 20 drogisterijen afhuppelt) ! http://www.tandartsplein.nl/winkel/C14/20102/gengigel-baby.html
Mama van Isa en Ties
pi_64054377
ooh vergeet ik helemaal ze hebben van Nuby hele fijne setjes met daarin 2 bijtstaafjes met nopjes en 1 tandenborstel die bijtstaafjes kunnen ze goed vastpakken en het masseert het tandvlees maar grote voordeel is dat het niet rond is en daardoor dus wel op de plekjes kan komen waar die verdraaide kiezen doorkomen, dat in tegenstelling tot een ring.
http://www.babyandmore.eu(...)npoets-oefenset.html
(plaatje is niet al te duidelijk maar ik heb deze bij de DA gekocht)
Mama van Isa en Ties
pi_64055142
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 12:35 schreef marlieske het volgende:
ooh vergeet ik helemaal ze hebben van Nuby hele fijne setjes met daarin 2 bijtstaafjes met nopjes en 1 tandenborstel die bijtstaafjes kunnen ze goed vastpakken.
Bijtringen e.d. wil hij niet hebben, gooit hij gelijk weg. Heb er al diverse geprobeerd en dat maar opgegeven.

Ik ga dat andere spul proberen te kopen vanmiddag, even zien of ik nog tijd heb om langs de apotheek te gaan, bedankt voor de tip.
  donderdag 18 december 2008 @ 12:13:30 #14
139476 Make-Yourself
...relative altruism...
pi_64115123
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 10:59 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Dat is Dentinox
of inderdaad Chamodent van VSM.

...als 't echt heftig is geven wij ook nog wel eens Viburcol.
Dat helpt bij tandpijn, koorts en oorpijn....bij 't doorkomen van tanden en kiezen kun je nog wel eens alle drie hebben.
Bij mijn dochter helpt 't steeds erg goed en 't is homeopathisch...

Wij zijn ook niet zo scheutig met (reguliere) pijnstillers/zetpillen...
Causaliteit....dat is 't.
  donderdag 18 december 2008 @ 13:10:10 #15
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_64117052
Wij gebruiken Tee-Gel, maar ik weet niet of dat in Nederland verkrijgbaar is.
Over het algemeen even smeren, troosten en de nacht gaat rustig in alle stilte verder.
We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
pi_64132222
Gengigel bleek onze apotheek niet te hebben en dus maar Dentinox gekocht. Op aanraden van de dokter na het tandenpoetsen in de mond gedaan en meneer heeft hele nacht geslapen. Nu zijn de kiezen volgens mij door, een stuk sneller dan de vorige 2 kiezen en maar 3 nachten pijn gehad. Maar het is nog even wachten totdat ik het goed kan zien, meneer wil niet echt meewerken vandaag en morgen overdag maar eens zien of ze echt doorzijn. Het kwijlen is in iedergeval gestopt (gelukkig, wat een berg slabben gingen er doorheen en als die opwaren wel 3 truien per dag..pfff)
pi_64162886
Dentinox
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 19 december 2008 @ 21:41:42 #18
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_64162951
Ik zou sowieso niet weten waarom je geen paracetamol zetpilletje zou kunnen geven zolang je je aan de dosis in de bijsluiter houdt. Ook langer dan 2 dagen.
pi_64172163
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 21:41 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik zou sowieso niet weten waarom je geen paracetamol zetpilletje zou kunnen geven zolang je je aan de dosis in de bijsluiter houdt. Ook langer dan 2 dagen.
In de bijsluiter stond: niet langer dan 2 dagen gebruiken, maar dat doelde op de maximale dosis per dag en als je 1 pilletje gaf was het prima. De dokter zei: een kind ontzeg je geen pijnstillers. Net als volwassenen die iets tegen de pijn nemen moet je dat voor kinderen ook doen. Daar ben ik het mee eens, mijn vrouw wil liever niet al te veel pijnstillers geven en ook niet te snel en dat is ook wel zo. Maar als hij zo overstuur is werkt het heel goed, hij minder pijn en wij een wat normale nachtrust en niet urenlang met onze zoon op schoot tv kijken ofzo om hem rustig te krijgen.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 20 december 2008 @ 09:09:06 #20
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_64172405
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 08:00 schreef Darkenrahl het volgende:

[..]
mijn vrouw wil liever niet al te veel pijnstillers geven en ook niet te snel en dat is ook wel zo.
Waarom dan? Ik begrijp die weerstand nooit tegen iets als paracetamol als er duidelijk pijn is.
pi_64172531
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 09:09 schreef Swetsenegger het volgende:
Waarom dan? Ik begrijp die weerstand nooit tegen iets als paracetamol als er duidelijk pijn is.
- Geen pijnstillers gebruiken is beter dan wel pijnstillers gebruiken voor het lichaam (al zullen hierop wel uitzonderingen zijn)
- Zetpil geven is niet fijn
- Lichaam kan toleratie opbouwen voor paracetamol
- Niet zeker weten of het wel pijn is waarom hij huilt, kan ook enge droom geweest zijn
- Zelf vroeger en nu weinig tot geen paracetamol gebruiken

Maar kort gezegd, bij een dreumes die nog niet kan praten weet je niet zeker of er duidelijk pijn is. Maar we overleggen altijd en als mijn vrouw hem niet rustig krijgt (in dit geval dan), dan geef ik hem een zetpilletje.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 20 december 2008 @ 09:36:46 #22
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_64172564
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 09:31 schreef Darkenrahl het volgende:

[..]

- Geen pijnstillers gebruiken is beter dan wel pijnstillers gebruiken voor het lichaam (al zullen hierop wel uitzonderingen zijn)
Leg uit? Je geeft tenslotte pijnstillers als er pijn is. Ik vraag me af of paracetamol slechter is voor het lijf dan pijn hebben.
quote:
- Zetpil geven is niet fijn
Pijn ook niet.
quote:
- Lichaam kan toleratie opbouwen voor paracetamol
Dan moet je wel heeeeeel veel paracetamol nemen.
quote:
- Niet zeker weten of het wel pijn is waarom hij huilt, kan ook enge droom geweest zijn
Tja, DAT sluit je natuurlijk eerst uit.
quote:
- Zelf vroeger en nu weinig tot geen paracetamol gebruiken
Daarvoor geldt dezelfde vraag.
quote:
Maar kort gezegd, bij een dreumes die nog niet kan praten weet je niet zeker of er duidelijk pijn is.
Nonsens, ik heb er 3 en het is al snel duidelijk of er daadwerkelijk sprake is van pijn.
pi_64172592
Tja, Swetsenegger , zo denkt mijn vrouw er nu eenmaal over. Het is meer een gevoel dan een rationele gedachte. Samen vormen we wel een goede combinatie. Mijn vrouw sluit uit wat er aan de hand is en probeert het met troosten eerst, ik pak gelijk een zetpilletje. Nu mixen we onze gedachten: mijn vrouw gaat eerst troosten en dergelijke en als dat niet werkt geef ik een pilletje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')