Het was 1997... Ik weet het nog goed. Ik had toen een libertel wereldnatuurfonds abonnement met een NEC ijskast met uitschuifbare antenne...
Zo'n telefoon van 13-14cm lang, en 2 cm dik. Zo'n toestel met zo'n vaag groen scherm met zwarte lettertjes, meer dan drie regels kon het scherm niet tonen. Zo'n toestel waarmee je uitsluitend kon bellen en smssen. En ja, smssen was toen nog een noviteit. Bijna iedereen vond dat toen nog een zwaar overbodig gebeuren. Bellen gaat toch net zo snel? Oh, en smssen was toen best nog prijzig. Prijzen weet ik niet meer precies, maar eventjes bellen was toen nog goedkoper. Maar wel over een vaste lijn dan natuurlijk he!
Maar mijn libertel verdween. Werd opgeslokt door toen vodafone. En vodafone wilde ik toen niet. Stond toen ook niet al te best aangeschreven. Het was in middels 1999 en er was net een nieuwe speler op de markt. Een die met goede concurrerende prijzen de markt op was gewandeld. En ik hapte toe. Ik stapte over op

Dutchtone

Dutchtone... ach wel en wee. Wat mis ik Dutchtone. Altijd goed bereik, super klantenservice, jarenlang door de consumentenbond gekozen als mobiele provider met de beste klantenservice. En daar wisselde ik elke 1-2 jaar van toestel. Altijd kreeg ik leuke extra'tjes. Ach dutchtone...
Maar ook Dutchtone bleef niet lang. Na een paar hele mooie jaren werd Dutchtone Orange. En Orange maakte haar belofte waar. Niets van het goede van Dutchtone ging verloren. De standaard werd behouden. Ik was nog steeds een heel gelukkig en tevreden Dutchtone-orange klant.
En toen sloeg de ellende toe.... We spreken inmiddels eind 2007. De aankondiging werd gedaan. Orange is overgenomen door T-mobile.... Het schreeuwend dure T-mobile!
En alle beloften van T-mobile waren hete lucht. Geen behoud van je orangepriveleges (onbeperkt meenemen ftw!

) En hoewel je aanvankelijk je Orangeabonnement mocht behouden, T-mobile zei er niet bij dat wanneer je abonnement afloopt, je niet je Orangeabonnement kon laten verlengen . Nee, je moest maar een vergelijkend T-mobile abonnement nemen. Nou zou dat nog niet zo'n heeeel erg onoverkomelijk probleem zijn, Maar die was er niet! Niet voor mijn abonnement.

En hoe ik het ook deed, het werd er alleen maar duurder van. En het feit dat ik al bijna 10 jaar trouwe klant was interesseerde hun geen fuck

Dus nu, na bijna 10 mooie jaren komt een afscheid die pijn doet. Ik moet straks mijn dutchtone-orange kaartje uit mijn huidige mobiel halen (omnia 900i

) en vervangen door een vodafone kaartje. Want vodafone had wel een soorgelijk abonnement. En ik krijg er nog gratis een jaar lang onbeperkt internet bij ook
Een droevig einde maar met een happy ending.
Dag Dutchtone
Dag Orange
Dag T-mobile
Hallo vodafone, gaan wij op voor een gelukkig huwelijk?

Ik hoop het.