Ik heb ze beide dezelfde opmaak gegeven (plakken speciaal -> opmaak), maar blijf hetzelfde houdenquote:Op zondag 4 januari 2009 22:06 schreef DaFan het volgende:
Ja dat heeft met de opmaak te maken. Je moet ff kijken welke opmaak Range("A2") heeft (dat is Date) en de anderen daarop afstemmen. Anders gaat ie 2 verschillende dingen van elkaar proberen af te trekken en dat werkt niet.
Weet je hoe het wel moet? Ik gebruik nu die van hem en die werkt wel redelijk, alleen dat geeft al een enorme laadtijd.quote:Op zondag 4 januari 2009 20:42 schreef DaFan het volgende:
[..]
Nee, probeer hem maar eens te ontleden.
Je krijgt hier de volgende matrices (voorbeeld overgenomen) met mijn formule:
{1,0,1,1,0,1}
en
{1,1,0,1,0,1}
Deze vermenigvuldig je met elkaar en worden bij elkaar opgeteld (boven naar beneden, dan links naar rechts optellen)
(1*1)
(0*1)
(1*0)
(1*1)
(0*0)
(1*1)
=
1+0+0+1+0+1
=
3
Nee, de oplossing van qu63 is de beste (als je 2007 gebruikt kan je 2x COUNTIFS gebruiken). SUMPRODUCT is een redelijk zware formule als je bereiken groter worden.quote:Op maandag 5 januari 2009 16:26 schreef Jiveje het volgende:
[..]
Weet je hoe het wel moet? Ik gebruik nu die van hem en die werkt wel redelijk, alleen dat geeft al een enorme laadtijd.
Ben dr nog niet uit helaasquote:Op dinsdag 6 januari 2009 13:06 schreef DaFan het volgende:
[..]
Nee, de oplossing van qu63 is de beste (als je 2007 gebruikt kan je 2x COUNTIFS gebruiken). SUMPRODUCT is een redelijk zware formule als je bereiken groter worden.
Ik zal zo nog ff kijken voor een betere oplossing, nu eerst ff ontbijten
qu63: Was je er al uit, ik zou niet weten waarom het fout gaat namelijk als hij bij mij wel gewoon werkt.
Bedankt voor de moeite in ieder geval, die somproduct is inderdaad een veel te zware formule. Ik gebruik 2007 dus kan COUNTIFS gebruiken, hoe zou het dan worden?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 13:06 schreef DaFan het volgende:
[..]
Nee, de oplossing van qu63 is de beste (als je 2007 gebruikt kan je 2x COUNTIFS gebruiken). SUMPRODUCT is een redelijk zware formule als je bereiken groter worden.
Ik zal zo nog ff kijken voor een betere oplossing, nu eerst ff ontbijten
qu63: Was je er al uit, ik zou niet weten waarom het fout gaat namelijk als hij bij mij wel gewoon werkt.
Die geeft een fout bij: A6,"Piet",B1quote:Op dinsdag 6 januari 2009 15:10 schreef DaFan het volgende:
=COUNTIFS(A1:A6,"Piet",B1:B6,"GOED") - COUNTIFS(A1:A6,"Piet",B1:B6,"FOUT")
Countif heet het volgens mij iig niet, want die kent ie niet. Kan alleen niet vinden welke het dan wel moet zijn.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 15:36 schreef DaFan het volgende:
FF komma's vervangen door puntkomma's.
En ik weet niet zeker of het wel COUNTIFS heet dan? Dan zou je even onder de Formule -verkenner moeten zoeken onder de tel-functies (op dat Sigma tegen, die grote 'E' links van je formulebalk, klikken)
Bleh, nou ik kan het niet vinden.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 16:03 schreef DaFan het volgende:
COUNTIF is iig AANTAL.ALS misschien kan je daar wat mee vinden in de Help oid of gewoon intypen en dan kijken wat de opties zijn die beginnen met AANTAL.
U heeft voor deze functie te veel argumenten ingevoerd.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 17:15 schreef qu63 het volgende:
=AANTAL.ALS(A1:A6;"Piet";B1:B6;"GOED")-AANTAL.ALS(A1:A6;"Piet";B1:B6;"GOED") zou moeten werken lijkt me?
Geweldig, werkt prima, dankjewel.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 18:24 schreef DaFan het volgende:
Ik heb m al:
=AANTALLEN.ALS(A1:A6;"Piet";B1:B6;"GOED")-AANTALLEN.ALS(A1:A6;"Piet";B1:B6;"FOUT")
Mn huisgenoot heeft een Nederlandse versie dus ik heb ff voor je gekeken.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | ' The problem is as followed... ' ' Sub x() ' Dim oSheet As WorkSheet ' Set oSheet = Excel.Worksheets("FRK") ' y(oSheet) <-- Call sub y with param oSheet occures ERROR but why? ' End Sub ' ' Sub y(ByVal oSheet As Worksheet) ' ... ' End Sub |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |