abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64040630

Trailers -- > http://www.apple.com/trailers/independent/knowing/

Verenigde Staten
Thriller / Science-Fiction

geregisseerd door Alex Proyas
met Nicolas Cage, Rose Byrne en Chandler Canterbury

Een leraar, Ted Myles (Nicolas Cage), opent een tijdcapsule op de basisschool waar ook zijn zoon Caleb zijn lessen volgt. Vijftig jaar eerder is de capsule gevuld door leerlingen tijdens een oprichtingsceremonie van de school. Bij het onderzoek naar de cryptische boodschappen die zich in de capsule bevinden doet hij een verbazingwekkende ontdekking: de boodschappen voorspellen met zeer grote precisie de data, aantal slachtoffers en geografische coördinaten van iedere grote ramp van de afgelopen 50 jaar. Andere voorspellingen die in de documenten staan moeten nog plaats vinden. Eén daarvan voorspelt een algehele vernietiging van de aarde op zeer korte termijn. Ted doet er vervolgens alles aan om de autoriteiten voor het komende drama te waarschuwen, maar tevergeefs. Ted zelf moet nu alles op alles zetten om de dreigende catastrofe af te wenden.

23 april in de bios
pi_64041106
.
  maandag 15 december 2008 @ 22:14:35 #3
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_64043287
Als ik de poster zie, denk ik spontaan aan Scorcher VI .
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_64044963
Geinig concept, ben benieuwd
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_64132749
Ik heb in deze film meegespeeld

Hij komt trouwens 2 april uit voor zover ik weet
pi_64144029
quote:
Op donderdag 18 december 2008 22:08 schreef Smeich het volgende:
Ik heb in deze film meegespeeld

Hij komt trouwens 2 april uit voor zover ik weet
ALs wat ?
pi_64145278
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 11:02 schreef Tallie1982 het volgende:

[..]

ALs wat ?
Hoofdrolspeler denk ik.
pi_64152488
Vond de 2e trailer erg vermakelijk. Had niet gedacht dat hij zo Sci Fi zou worden, maar ben toch benieuwd.
(phew for a minute there i lost myself i lost myself
pi_64178909
Ik was grotendeels een feature extra, in één scene een typische background extra en heb ook nog als crew member gefungeerd leuk leuk! In een aantal scenes, die ook in de trailer te zien zijn, ben ik met Nic te zien (zou leuk zijn als ik uiteraard in de film wel te zien ben, je weet t nooit maar moet haast wel) en ik heb ook nog frontaal tegen hem in moeten lopen in een scene die ook veelvuldig terugkomt in beide trailers. Die scenes waren opgenomen in Melbourne maar het moet dus NYC voorstellen. Ook bij de treinramp scene was ik aanwezig, wat een geweldige chaos was , leek wel 9/11. Schitterend om mee te maken! Ze hadden mij ook voor de vliegramp scene gevraagd en een op school, maar kon toen jammer genoeg niet... Al met al, een geweldig leuke ervaring rijker! En Nic is tof!
pi_66748512
Deze wil ik zien!
pi_66784177

9 April dus!

Hier trouwens de imdb link en een foto uit de film waar ik op sta
Met het krantje onder de linkerarm meteen links naast Nic

Eén van de scenes waarin ik ook zit
http://www.traileraddict.com/clip/knowing/subway
Hier een van de grotere rampenscenes uit de film in de metro, als 'vervolg op de link hierboven. Ook hier ren ik ergens rond.'..chaotisch!
http://www.traileraddict.com/clip/knowing/subway-part-ii
En de airplane crash scene
http://www.traileraddict.com/clip/knowing/air-crash
pi_66784245
Nicolas Cage
  vrijdag 6 maart 2009 @ 22:41:37 #13
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_66784855
Smeich, ben jij dit?

Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_66801962
Nope. In die clip ben ik wellicht op 00:01 te herkennen aan mijn kruin op mijn achterhoofd naast Nic's hoofd Ik had het zelf niet opgemerkt na tweemaal die clip gezien te hebben maar een vriend van mij herkende mij meteen..ik ben er nog steeds niet zeker van maar ja. In deze scene moest ik tegen Nic inlopen en overkomen als een in haast zijnde gefrustreerd en gestresst business mannetje. Ik begon als laatste bij de kiosk waar hij vervolgens met die vrouw praat (in deze scene sta ik om het hoekje daar ik werd gevraagd de crew mee te helpen om oa de extra's op de set te coordineren...waarschijnlijk omdat, naar ik en anderen dachten, ik al teveel geluk had gehad tijdens voorgaande scenes ) en moest ik sneller dan de rest van de groep tegen Nic inlopen. Ik moest ook recht in de camera lopen toen ze deze scene vanuit zijn point of view gingen filmen. Dus wie weet ben ik wel in die ene seconde vlak voor het knipwerk van deze clip te zien .. zo niet, dan erm ja..niet. Nu ik dit zo zie had ik toch liever recht achter hem gelopen waar die lekkere modellen ook ergens rondliepen

De voorloper van deze scene is een scene dat hij uit zijn net geparkeerde auto springt. Tijdens de opname hiervan liep ik telkens voor een auto waar het portier van open ging en een man uitstapte en een big ass camera leek hierop gesteld. Ik herkende die man ergens van maar ik kon er maar niet opkomen.... toen na 4/5 takes plots Nic uit die auto stapte (leuk moment! want niemand wist wanneer hij zich nu uiteindelijk liet zien en dit was dus meteen tijdens de 1e scene die dag) was ik ten eerste zo van "fuck, dat was hem!" en ik wist plotsklaps dat die man zijn stand-in was tijdens The Rock, die je dus af en toe wel herkent in die film.

Aaaanyways, back to the topic at hand. Ik vind de tweede trailer die uitkwam so so... minder gericht om het doomsday scenario maar met meer bleke mannetjes... ben benieuwd! Richard Kelly had zich trouwens als eerste met dit project gemoeid. Ik meen me ook eens gelezen te hebben, looong time ago, dat M. Night Shyamalan geinteresseerd was in een dergelijk script.
  zaterdag 28 maart 2009 @ 12:15:57 #15
3185 Adelante
To let it go now
pi_67490090
Trailer gezien en lijkt me leuk vermaak
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_67525502
Hij is inmiddels al te downkoopen. bagger kwaliteit.
pi_67527827
Film is wel oke.

Smeich: cool!
pi_67540046
quote:
Op zondag 29 maart 2009 20:33 schreef Jnk18 het volgende:
Film is wel oke.

Smeich: cool!
Gisteren gezien, en ik vond hem tof

Bekeek de film zonder dat ik maar iets over had gelezen, daarom vond ik het verrassend dat het plot een wending naar een Sci-fi genre nam. Dit overigens zonder z'n geloofwaardigheid te verliezen.

Alleen vond ik Nic Cage een beetje matig en geroutineerd acteren. Jammer, ben toch altijd gecharmeerd van hem geweest.

En Smeich: Lucky bastard
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_67598275
Net in de Sneak gezien en ik moet zeggen dat hij me erg meeviel.

De 1e 100 minuten van de film waren gewoon echt goed, mooi gefilmd, lekker donker met een gave soundtrack, goede effecten en een interessant en zeer spannend verhaal. Helaas ontspoort hij een klein beetje daarna, maar toch niet zo erg als ik eigenlijk had verwacht.

De een zal het niks vinden, de ander stoort zich er minder aan, maar feit blijft wel dat de film verder weinig fout doet. Vooral de rampen-scenes die we ook in de trailers al terug zagen komen maken enorm veel indruk, de 1e keer had ik eigenlijk al bijna het idee dat ze misschien iets te ver zijn gegaan. Kortom, een erg vermakelijke film met goede effecten, veel spanning en mooie beelden.

7/10
pi_67605669
Ook ik heb de film gisteren in de Sneak Preview gezien.

Het was een vermakelijke film. Zoals boven me aangegeven zijn de eerste 100 minuten behoorlijk leuk.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
6/10
pi_67606052
Ja dat met die
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
was ook een stuk minder leuk.. begon zo goed.
pi_67606812
Het einde is écht jammer.
  woensdag 1 april 2009 @ 12:42:23 #23
125126 Mr-Coffee
pissing people off since 1980
pi_67608819
Ik ga em zien met m,n vriendin.
Ben benieuwd, de trailer zag er zeer veelbelovend uit.
Set Sail, For Fail.
JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!
pi_67609675
quote:
Op woensdag 1 april 2009 11:45 schreef Veive het volgende:
Het einde is écht jammer.
Nee Joh, gelukkig niet zo'n standaard hollywood einde
SPOILER
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_67609703
Spoilers zijn zo aantrekkelijk om op te klikken! en ik moet hem nog zien!
pi_67609751
klinkt wel tof
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_67609764
quote:
Op woensdag 1 april 2009 13:12 schreef raaavi het volgende:
Spoilers zijn zo aantrekkelijk om op te klikken! en ik moet hem nog zien!
Dan moet je er zeker niet op gaan klikken. Anders weet je hoe de film zal eindigen
pi_67610877
De film is zeker de moeite waard, al is het maar voor de erg goede eerste 100 minuten. Misschien ga ik hem wel nog een keer zien, die rampen scenes maakten een hoop indruk
pi_67612285
quote:
Op woensdag 1 april 2009 13:11 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Nee Joh, gelukkig niet zo'n standaard hollywood einde
SPOILER
Geen standaard hollywoodeinde?
SPOILER
pi_67617364
Vond de film het eerste uur goed te doen: spannend en een beetje creepy en hele goede actiescenes. Dit ondanks Cage die ik een erg matig acteur vind. Het laatste stuk vond ik daarentegen gewoon saai en slecht.

Maar nu mijn vraag: weet iemand wat dat klassieke muziekje was dat zowel rond het begin als rond het einde te horen was? Kwam me erg bekend voor en zat volgens mij ook in een andere film.
edit: heb het al gevonden Beethoven

[ Bericht 7% gewijzigd door zapruder op 01-04-2009 16:55:20 ]
  zaterdag 4 april 2009 @ 18:08:28 #31
67640 SaintOfKillers
pi_67708240
Ik vond het een film met 2 gezichten, het ene was wel okay:
SPOILER
het andere veel minder:
SPOILER
Verder zat er nogal wat van die geforceerde sentimentaliteit in waarvan ik geen fan ben, maar dat hoort nu eenmaal bij de Amerikaanse rampenfilm.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zaterdag 4 april 2009 @ 21:42:22 #32
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_67713716
Eergisteren in de sneak gezien, en dit schreef ik erover in het "gezien" topic:
quote:
Ja hoor, het zit er allemaal in: Nicolas Cage is "held" met een emotieloze blik, z`n vriend en collega die hem niet begrijpt, een klein eng meisje met lange zwarte haren, een groot en eng afgelegen huis,
veel actie (die er overigens wel ok uit ziet) en een ontzettend klef einde. Inderdaad, zo voorspelbaar als het klinkt is Knowing ook. En toch heeft het wel iets kijkbaars. Vooral het eerste gedeelte is best te doen. Daarna wordt het te lang gerekt en het einde is echt ontzettend klef, slecht en te lang.

IMDB Cijfer: 7,0/10
Mijn Cijfer: 5,7/10
  zondag 5 april 2009 @ 23:00:18 #33
204604 Stukjekaas
Lekker pittig
pi_67744107
Zaterdag gezien en hoewel ik er meer van had verwacht omdat de trailer veelbelovend was, heb ik ervan genoten Vooral het acteerwerk van Nicolas Cage was deze keer weer erg goed. Er zat ook voldoende spanning in,
SPOILER
Daar heb jij geen kaas van gegeten!
pi_67921795
quote:
Op zondag 5 april 2009 23:00 schreef Stukjekaas het volgende:
Zaterdag gezien en hoewel ik er meer van had verwacht omdat de trailer veelbelovend was, heb ik ervan genoten Vooral het acteerwerk van Nicolas Cage was deze keer weer erg goed. Er zat ook voldoende spanning in,
SPOILER

Het acteerwerk van Nicolas cage was weer erg goed??

Ik heb hem gisteren in een volle bioscoop zaal gezien en we hebben volop zitten lachen, zijn acteerwerk was lachwekkend slecht... 0 emotie, absurde acties, de scene bijvoorbeeld dat hij achter iemand aanrent met een honkbal knuppel? Het idee van de film vond ik vrij sterk, de uitwerking en het einde behoorlijk slecht. Het enige positieve waren de special effects, de matige muziek van Beltrami deed ook behoorlijk pijn aan mijn oren.

Oh Nicolas cage is en blijft een houten klaas.

Knowing: een mager 6je
  zaterdag 11 april 2009 @ 13:41:43 #35
125126 Mr-Coffee
pi_67922617
Jullie lopen allemaal op het houterige van Nick te zeiken.
Maar dat is Nick gewoon, daarom vind ik ,t wel een toffe gast, dat houterige is typisch hem.

Als je naar een Nicholas Cage film gaat, dan weet je dat je geen super acteer werk moet gaan verwachten.
Hij komt af en toe zo lekker onverschillig over.
Set Sail, For Fail.
  zaterdag 11 april 2009 @ 13:48:53 #36
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_67922738
Ook gezien,
SPOILER
  zaterdag 11 april 2009 @ 14:09:25 #37
125126 Mr-Coffee
pi_67923152
Wie heeft trouwens vd week die schamele review gelezen in het ad?
Volgens het AD is het een slappe film zonder enig intressant einde.
En dat hij voor de rest in bv de Metro, en op div internet sites (imdb) een dikke vette voldoende krijgt.

Zijn ze retarded geworden bij het AD ofzo?
Set Sail, For Fail.
pi_67925873
Ik vond het een goede film, alleen van het einde had ik iets meer verwacht. De special effects waren super, helemaal die vliegtuig crash. Echt indrukwekkend!
SPOILER
  zaterdag 11 april 2009 @ 16:33:40 #39
67640 SaintOfKillers
pi_67926295
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 16:16 schreef Mackenzie het volgende:
De special effects waren super, helemaal die vliegtuig crash. Echt indrukwekkend!
De crash zelf was erg sterk, maar die brandende brokstukken daarna waren dan weer matig. Dat vuur was soms zo overduidelijk nep dat het storend werd.
pi_67927190
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 16:16 schreef Mackenzie het volgende:
Ik vond het een goede film, alleen van het einde had ik iets meer verwacht. De special effects waren super, helemaal die vliegtuig crash. Echt indrukwekkend!
SPOILER
Nee dat haalde ik er ook nog wel enigszins uit, het deed mij alleen wel veel denken aan die film The Forgotten, ook allemaal van die stoïcijnse mannetjes die niet konden praten, maar dat vond ik nog wel een sterk iets van de film, de uitwerking, en de opbouw naar het einde was echt om te huilen.
  zaterdag 11 april 2009 @ 23:46:06 #41
198698 gewoonmeppen
Wie niet voelen wil...
pi_67938283
Ik vond de film tegenvallen, het had een film van de EO kunnen zijn.
SPOILER
  zaterdag 11 april 2009 @ 23:56:26 #42
183846 joepie91
Eentjes en nulletjes genoeg.
pi_67938557
quote:
Op zondag 29 maart 2009 19:17 schreef raaavi het volgende:
Hij is inmiddels al te downkoopen. bagger kwaliteit.
Mja, heb hem ook al neergeladen
Ik vond hem erg goed, vooral het plot was ERG onvoorspelbaar, en daardoor erg leuk.
Op het allerlaatste stukje bij
SPOILER
vond ik de muziek wel een beetje misplaatst, maar de special effects waren erg mooi. Ik vond het einde niet eens zo erg cliché, maar de verwijzing naar
SPOILER
was toch wel erg duidelijk.

Wat betreft de kwaliteit van het exemplaar wat ik "in handen heb gekregen"... de video was best goed (op een paar door het beeld lopende mensen na), alleen het geluid was vooral bij de stukken met een zware bas BIZAR slecht. Je hoorde amper het geluid nog. Maar algemene kwaliteit was erg goed.

Dit is dus zo'n voorbeeld van een film die ik zou kopen zodra hij op DVD uitkomt, ook al heb ik hem al gedownload.

EDIT:
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 14:09 schreef Mr-Coffee het volgende:
En dat hij voor de rest in bv de Metro, en op div internet sites (imdb) een dikke vette voldoende krijgt.

SPOILER
EDIT2: Oh, ziet ik daar een dvdrip?
SPOILER

[ Bericht 12% gewijzigd door joepie91 op 12-04-2009 00:20:44 ]
ChinaCheep: Goedkoop shoppen in China
Ook ik gebruik Bitcoin :3
Adres: 15kvR6gZTkRQCF9FU4vopbxTqQeDfeW47K
  zondag 12 april 2009 @ 20:54:25 #43
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_67959311
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 14:09 schreef Mr-Coffee het volgende:

Het AD heeft in dit geval gewoon gelijk
pi_67995460
Ik vond m zelf ook idd op het eind te EO. Maar dat is denk ik ook wat de meningen zal verdelen over deze film. De sfx waren wel goed in orde
pi_68010763
Bovengemiddelde film wel, met leuke dingskes erin.

Goede doomsdayer.
leven als een koning
  dinsdag 14 april 2009 @ 19:52:13 #46
183846 joepie91
Eentjes en nulletjes genoeg.
pi_68016876
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 08:43 schreef dapluiz het volgende:
Ik vond m zelf ook idd op het eind te EO. Maar dat is denk ik ook wat de meningen zal verdelen over deze film. De sfx waren wel goed in orde
Mja, ik vond het niet eens zo heel verschrikkelijk, al was het misschien wel net even wat te zoet in vergelijk met de rest van de film.

Is er trouwens nog iemand die de moraal achter het verhaal te pakken heeft gekregen? Volgens mij iets in de trant van "we moeten het nog maar eens opnieuw proberen met de aarde, als je kijkt hoe verneukt het nu is."

Or something along those lines.

Oh, en je avatar is kaduuk.
ChinaCheep: Goedkoop shoppen in China
Ook ik gebruik Bitcoin :3
Adres: 15kvR6gZTkRQCF9FU4vopbxTqQeDfeW47K
pi_68029662
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 19:52 schreef joepie91 het volgende:

[..]
Is er trouwens nog iemand die de moraal achter het verhaal te pakken heeft gekregen? Volgens mij iets in de trant van "we moeten het nog maar eens opnieuw proberen met de aarde, als je kijkt hoe verneukt het nu is."

Or something along those lines.

Oh, en je avatar is kaduuk.
Tja, volgens mij ging het er nog niet eens om dat we het verneukt hadden, meer dat de aarde gewoon niet meer te redden was
En ja, i know, maar geen zin om me avatar ergens anders te uploaden
pi_68157402
Mooie Film die lekker weglijkt , maar was het toch net niet helemaal, 7 uit 10
SPOILER
pi_68158033
mwa, matig hoor

voorspelbaar
pi_68173268
Leuke film! lekker mysterieus en spannend met prachtige SFX. Prima mee vermaakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')