abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64014874
Ik was vandaag maar 'ns gaan schieten bij de Waal (Nijmegen) en wilde toch 'ns weten wat jullie ervan vinden...
Dus bij deze.

pi_64015099
Eerlijk te zijn niet geweldig. Kleuren zijn nogal donker, en gewoon onscherp (laatste vooral). Verder zijn al je onderwerpen gecentreerd wat de foto's nogal saai maakt.
  zondag 14 december 2008 @ 22:02:02 #3
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_64016588
6x niks, dit had je ook met een telefooncam kunnen maken (op de ruis en het inzoomen na dan).
1 en 2 zijn overigens hetzelfde (2 is een slechtere versie van 1?), 3 en 4 zijn het beste puur omdat er nog enigszins een onderwerp opstaat (een eend) maar wel inspiratieloos en donker, 5 en 6 zijn ook maar vreemde platen, bij 6 jammer dat die bol in de weg staat.

[ Bericht 13% gewijzigd door Rosbief op 14-12-2008 22:08:21 ]
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_64018651
mja ze zijn scherp dat is iig een punt wat okay is maar probeer beestjes wat meer ingezoomed te krijgen dat doet het altijd wat leuker in plaats van zo'n saaie grasmat er omheen

ik zou zeggen ga gewoon eens nog een keer en ga dan eens even rustig zitten kijken wat ze doen beetje naar hun gedrag kijken

probeer perspectief in je plaat te krijgen kijk of je bv helemaal in te zoomen vanaf een hele lage stand zodat je er horizon bij mee kan pakken of de rest van de plas of sloot of rivier

verder zou ik je mee willen geven kijk door je zoeker en op het moment dat je het gevoel hebt ja dit is hem afdrukken en thuis rustig kijken wat er nou uitgekomen is compositie in een plaat is een beetje ervaring in kijken krijgen probeer het anders eens met gebouwen of andere dingen met andere woorden ervaring ervaring ervaring laat je niet door een negatief antwoord je uit de weg slaan
pi_64019364
De eerste twee zijn te donker
Drie en vier staat er een eend in het midden van de foto
Vijf en zes missen de juiste scherpte.

Ook wat mental zegt, en zoek eens op gulden snede.
Probeer ook eens met je diafragma te spelen als het om scherptediepte gaat.
Never underestimate a Horse - He can't think but is better in acting than Meryl Streep
pi_64020503
Bedankt voor de tips allemaal.
Wat betreft de gulden snede, heb er een paar gemaakt, maar om heel eerlijk te zijn vond ik deze mooier dan die 2/3-zooi. (zal wel persoonlijke smaak zijn)

En die eend... tsja, dat is inderdaad gewoon een eend.
@mental: Ik heb zover mogelijk ingezoomd, kan natuurlijk nog wel wat croppen en inderdaad, een beter moment afwachten, daar heb je gelijk in.
Maar daarvoor gebruik ik het weer maar als smoes, m'n vingers liggen nu in de oven.

Wat de scherpte van 5 en 6 betreft, wat zou ik daar anders mee kunnen doen? Scherpstellen op een punt erachter?
pi_64020610
Ik heb het idee dat alle foto's wat onscherp zijn en dat dat niet zozeer aan de camera ligt, maar aan de nabewerking, want ik zie allemaal gekartelde randjes (met name in het gras bij de eend).

Gebruik een andere resampling-methode bij het verkleinen van de foto's.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  maandag 15 december 2008 @ 00:56:09 #8
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_64020977
Enkele trefwoorden/termen die bij mij naar boven komen in 1 oogopslag:

Onderbelicht, lelijke motion blur, slechte composities, geen artistieke waarde, saai, verkeerde witbalans.

Meestal geef ik bij testcases wel een iets uitgebreidere omschrijving maar ik denk dat alles wel gezegd is. Back to the drawingboard
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_64021320
quote:
Op maandag 15 december 2008 00:30 schreef Itsme-HcK het volgende:
Bedankt voor de tips allemaal.
Wat betreft de gulden snede, heb er een paar gemaakt, maar om heel eerlijk te zijn vond ik deze mooier dan die 2/3-zooi. (zal wel persoonlijke smaak zijn)

En die eend... tsja, dat is inderdaad gewoon een eend.
@mental: Ik heb zover mogelijk ingezoomd, kan natuurlijk nog wel wat croppen en inderdaad, een beter moment afwachten, daar heb je gelijk in.
Maar daarvoor gebruik ik het weer maar als smoes, m'n vingers liggen nu in de oven.

Wat de scherpte van 5 en 6 betreft, wat zou ik daar anders mee kunnen doen? Scherpstellen op een punt erachter?
welke gear heb je dan want als je niet verder komt dan dit zou ik echt overwegen om een 300mm zoomlens te kopen hoeft helemaal niet duur te zijn heb zelf ooit een oud beestje 100-300 voor 100 euro gekocht en doet het perfect naar mijn smaak
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 15 december 2008 @ 12:08:59 #10
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_64027606
pak je foto's eens opnieuw onderhanden en speel met de levels van de foto's en met de compositie. dan is er meer uit te halen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_64039820
Tis al eerder genoemd, de gulden snede. Probeer je onderwerp niet in het midden te zetten maar op 2/3. Kijk maar naar deze serie, de enige die eruit springt is nummer 5. Om dat die wel volgende dat principe genomen is.

Probeer ook niet 2 foto;s die heel veel op elkaar lijken in 1 serie te plaatsen. Water kipje en eend 2x.
  maandag 15 december 2008 @ 22:07:10 #12
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_64043037
quote:
Op maandag 15 december 2008 01:15 schreef mental het volgende:

[..]

welke gear heb je dan want als je niet verder komt dan dit zou ik echt overwegen om een 300mm zoomlens te kopen hoeft helemaal niet duur te zijn heb zelf ooit een oud beestje 100-300 voor 100 euro gekocht en doet het perfect naar mijn smaak
denk niet dat door t kopen van een dikkere lens zn foto's beter gaan worden hoor

gewoon net als iedereen... heel veel foto's maken en goed naar de kritieken luisteren en er wat mee doen ook al is t niet altijd leuk... en wat ze tegen mij in t begin ook veel zeiden.. ga eens liggen of verzin es een andere positie dan kom je al een heel eind... en leer door veel doen... dat geld ook voor photoshoppen
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
pi_64053442
Dit zijn de 6 slechtste foto's die ik deze week gezien heb.
[Dit bericht is gewijzigd door Kreator]
  FOK!fotograaf dinsdag 16 december 2008 @ 14:51:09 #14
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_64057766
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 11:53 schreef slashyou het volgende:
Dit zijn de 6 slechtste foto's die ik deze week gezien heb.
Vertel eens waarom... Dan heeft de fotograaf er ook nog wat aan. Hier kan hij precies helemaal niets mee.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_64058079
quote:
Op maandag 15 december 2008 22:07 schreef mrSPLIFFY het volgende:

[..]

denk niet dat door t kopen van een dikkere lens zn foto's beter gaan worden hoor

gewoon net als iedereen... heel veel foto's maken en goed naar de kritieken luisteren en er wat mee doen ook al is t niet altijd leuk... en wat ze tegen mij in t begin ook veel zeiden.. ga eens liggen of verzin es een andere positie dan kom je al een heel eind... en leer door veel doen... dat geld ook voor photoshoppen
hij hoeft ook helemaal geen dikkere lens te kopen maar ik vermoed dat hij geen tele lens heeft en beestjes doen het nou eenmaal leuker in close-up, vind ik dan
dan zou de investering daarin geen slechte keus zijn
Maar verder heb je wel gelijk hoor maar dat had ik hierboven al vermeld
pi_64060008
quote:
Op maandag 15 december 2008 22:07 schreef mrSPLIFFY het volgende:

[..]

Dat is dan ook precies de reden dat ik ze hier plaats.
Nu ben ik met landschap- en natuurfotografie net begonnen, dus moet nog even flink oefenen.

@mental: Ik heb een range van 18-210mm. (18-55 Canon, 80-210 Tamron)
pi_64062482
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 14:51 schreef Xilantof het volgende:

[..]

Vertel eens waarom... Dan heeft de fotograaf er ook nog wat aan. Hier kan hij precies helemaal niets mee.
oke, minstens 2 stops te donker, niet scherp, geen duidelijk onderwerp op foto 5, niet spannend in beeld gebracht, onderwerp niet interessant ( foto 6 ) en de compositie kan beter.
[Dit bericht is gewijzigd door Kreator]
pi_64076772
Het hoeft technisch echt niet allemaal perfect te zijn, maar het is wel handig als dan tenminste onderwerp en compositie in orde zijn. Beide laten hier nogal wat te wensen over. Een eend is gewoon een eend en eenden hebben allemaal al dertigduizend keer gezien. Zo ook met de andere foto's. Je kunt desondanks best hele mooie foto's van eenden maken, maar zorg dan voor een originele beadering. Niet levensgroot, midden in beeld, klik, klaar.
  woensdag 17 december 2008 @ 01:18:21 #19
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_64077121
quote:
Op zondag 14 december 2008 21:11 schreef Itsme-HcK het volgende:

1. Erg donker en in het midden, probeer de volgende keer te zakken, hoe lager hoe beter!

2. Zelfde als 1 , ik zie in je exif dat je iso op 200 staat, deze mag echt wel wat hoger.

3. Te donker maar met ps nog wel op te halen denk ik, alleen idd die compositie, ten eerste kijkt de eens weg, dan helemaal is het mooier om mee te gaan in de kijkrichting.

4. Hetzelfde als bij 3

5. Erg flets, probeer het contrast wat omhoog te gooien.

6. Aangezien het onderwerp zelf niet zo spannend is is het belangrijk om dan de compositie zo spannend mogenlijk te maken, zo pal in het midden is eigenlijk voor niemand echt interessant.

Kijk veel naar foto's die je leuk vind en probeer die foto's na te maken, gewoon veel schieten en het belangrijkste, veel plezier er in hebben.

[ Bericht 27% gewijzigd door snakelady op 17-12-2008 01:41:47 ]
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_64090796
Kijk, aan zo'n reactie hebben we nou iets.
Bedankt voor de tips.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')