welke gear heb je dan want als je niet verder komt dan dit zou ik echt overwegen om een 300mm zoomlens te kopen hoeft helemaal niet duur te zijn heb zelf ooit een oud beestje 100-300 voor 100 euro gekocht en doet het perfect naar mijn smaakquote:Op maandag 15 december 2008 00:30 schreef Itsme-HcK het volgende:
Bedankt voor de tips allemaal.
Wat betreft de gulden snede, heb er een paar gemaakt, maar om heel eerlijk te zijn vond ik deze mooier dan die 2/3-zooi. (zal wel persoonlijke smaak zijn)
En die eend... tsja, dat is inderdaad gewoon een eend.
@mental: Ik heb zover mogelijk ingezoomd, kan natuurlijk nog wel wat croppen en inderdaad, een beter moment afwachten, daar heb je gelijk in.
Maar daarvoor gebruik ik het weer maar als smoes, m'n vingers liggen nu in de oven.
Wat de scherpte van 5 en 6 betreft, wat zou ik daar anders mee kunnen doen? Scherpstellen op een punt erachter?
denk niet dat door t kopen van een dikkere lens zn foto's beter gaan worden hoorquote:Op maandag 15 december 2008 01:15 schreef mental het volgende:
[..]
welke gear heb je dan want als je niet verder komt dan dit zou ik echt overwegen om een 300mm zoomlens te kopen hoeft helemaal niet duur te zijn heb zelf ooit een oud beestje 100-300 voor 100 euro gekocht en doet het perfect naar mijn smaak
Vertel eens waarom... Dan heeft de fotograaf er ook nog wat aan. Hier kan hij precies helemaal niets mee.quote:Op dinsdag 16 december 2008 11:53 schreef slashyou het volgende:
Dit zijn de 6 slechtste foto's die ik deze week gezien heb.
hij hoeft ook helemaal geen dikkere lens te kopen maar ik vermoed dat hij geen tele lens heeft en beestjes doen het nou eenmaal leuker in close-up, vind ik danquote:Op maandag 15 december 2008 22:07 schreef mrSPLIFFY het volgende:
[..]
denk niet dat door t kopen van een dikkere lens zn foto's beter gaan worden hoor
gewoon net als iedereen... heel veel foto's maken en goed naar de kritieken luisteren en er wat mee doen ook al is t niet altijd leuk... en wat ze tegen mij in t begin ook veel zeiden.. ga eens liggen of verzin es een andere positie dan kom je al een heel eind... en leer door veel doen... dat geld ook voor photoshoppen
Dat is dan ook precies de reden dat ik ze hier plaats.quote:Op maandag 15 december 2008 22:07 schreef mrSPLIFFY het volgende:
[..]
denk niet dat door t kopen van een dikkere lens zn foto's beter gaan worden hoor
gewoon net als iedereen... heel veel foto's maken en goed naar de kritieken luisteren en er wat mee doen ook al is t niet altijd leuk... en wat ze tegen mij in t begin ook veel zeiden.. ga eens liggen of verzin es een andere positie dan kom je al een heel eind... en leer door veel doen... dat geld ook voor photoshoppen
oke, minstens 2 stops te donker, niet scherp, geen duidelijk onderwerp op foto 5, niet spannend in beeld gebracht, onderwerp niet interessant ( foto 6 ) en de compositie kan beter.quote:Op dinsdag 16 december 2008 14:51 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Vertel eens waarom... Dan heeft de fotograaf er ook nog wat aan. Hier kan hij precies helemaal niets mee.
1. Erg donker en in het midden, probeer de volgende keer te zakken, hoe lager hoe beter!quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |