quote:Op zondag 14 december 2008 17:26 schreef Dipkip het volgende:
Toen we aan het shoppen waren voor onze nieuwe badkamer, werd mn vriend verliefd op marmeren tegeltjes van de bouwmarkt
En op mij, natuurlijk, want ik had ze gekocht. Misschien moet ik er op gaan stampen.quote:
Misschien beter bij een verhuurbedrijf als Boels. Mijn ervaring is dat die beter voor de spullen zorgen en ze kunnen je daar ook vast goed adviseren.quote:Op zondag 14 decem
ber 2008 17:34 schreef Dipkip het volgende:
[..]
En op mij, natuurlijk, want ik had ze gekocht. Misschien moet ik er op gaan stampen.
Een tegelzaag, is dat zo'n soort ding wat je gaat huren bij de bouwmarkt?
Zo'n diamantschijf hebben we gekocht, maar dat werkt dus niet goedquote:Op zondag 14 december 2008 17:39 schreef Sjeunie het volgende:
Met diamantschijf in slijptol zou moeten gaan al krijg je het dan niet perfect strak, beter is indd om een tegelzaagtafel te gebruiken watergekoeld en atijd recht zagen.
Als het echt marmer is gaat het, denk ik, met een tegelsnijder niet lukken.quote:Op zondag 14 december 2008 17:58 schreef Dipkip het volgende:
Mn vriend denkt dat hij het gewoon verkeerd aan het doen is, hij heeft ook nog niet eerder met een tegelsnijder gewerkt. Maar daar valt toch niet zo veel aan verkeerd te doen?
Ik weet het ook niet.quote:Op zondag 14 december 2008 18:16 schreef Dipkip het volgende:
Scherp.
Maar waarom gaat die tol er dan niet doorheennou ja hij komt er wel een stukje in maar dan barst ie. En dan niet de goede kant op.
Ze hebben daar zo te zien al een diamantschijf voor...quote:Op zondag 14 december 2008 18:45 schreef santax het volgende:
Marmer... ga maar een diamantschijf halen... Dan doet die tol het beter. Hoewel huren wellicht een betere optie is
Ja ik had er knap overheen gelezen, had al een edit gedaanquote:Op zondag 14 december 2008 18:45 schreef Dromer het volgende:
[..]
Ze hebben daar zo te zien al een diamantschijf voor...
Je zegt het idd precies goed!quote:Op zondag 14 december 2008 18:14 schreef Dromer het volgende:
Als het echt marmer is gaat het, denk ik, met een tegelsnijder niet lukken.
Met een tegelsnijder kras je de harde toplaag van een gebakken tegel in zodat hij op die kras breekt. Een marmeren tegel zal door en door even hard zijn en dan heb je dus niet zo snel dat breekpunt te pakken, lijkt me...
Ook jij zegt het precies goed, niks meer aan toe te voegenquote:Op dinsdag 16 december 2008 00:45 schreef ROG het volgende:
[ afbeelding ]
Zo'n 49,95 bij de Gamma, met deze machine heb ik porcellanato tegels gezaagd. Overigens wel een 2e zaagblad nodig gehad na verloop van tijd, 9.95. Wellicht dus beter om die er gelijk bij te kopen, kan je vooruit en/of na de klus een goede schijf overhouden.
Volgens mij bouwt een fabriekje onder meerdere namen deze tegelzaagmachine, net als veel goedkoop elektrisch gereedschap, maar ik leek toch betere ervaringen te hebben met dit model/merk van Ferm dan een identieke van de Praxis, merk ben ik even kwijt maar wellicht was dat een maandagmorgenmodelletje.
Mocht je gaan boren in je tegels dan is voor ca. zeven tientjes het diamantboorsetje van InterDynamics op Tegelsnijders.nl aan te raden. Alleen op tegels met relief pakt de zuignap/boormal niet, kwestie van goed toeren maken en een tweede persoon met de bijgeleverde "plantenspuit" je boorpunt/mikpunt koelen/bespuiten en de boor resoluut op de tegel zetten.
Succes!
Hoe dik zijn je tegeltjes? Ik had 30x60cm tegels van iets meer dan een halve centimeter dikte denk ik en daar was het 1 á 2 seconden, max 3 over een centimeter zaagsnede (afhankelijk van lange of korte zijde en of de snijkant zichtbaar was ;-) )quote:Op dinsdag 23 december 2008 15:34 schreef Dipkip het volgende:
Nou, we hebben hem.
Vriend vind het helemaal niks. Hij doet 5-6 minuten over 1 tegeltje, terwijl het superkleine tegeltjes zijn (10x10 cm. ofzo?). Verder wordt alles kletsnat, niet alleen de vloer maar ook de wanden en hijzelf.
Vriend denkt dat dit niet de bedoeling kan zijn, wat denken jullie?
Van de andere kant, als je ze overleeft kan je relatie echt alles hebben daarnaquote:Op dinsdag 23 december 2008 15:57 schreef Dipkip het volgende:
Verbouwingen zijn echt slecht voor je relatie af en toe
Wij hebben het afgelopen jaar onze eerste vakantie samen overleefd, gaan samenwonen overleefd, samen verhuizen overleefd en nu zijn we bezig de verbouwing te overleven.quote:Op dinsdag 23 december 2008 16:19 schreef maedel het volgende:
Van de andere kant, als je ze overleeft kan je relatie echt alles hebben daarna
Goed om te horen dat het niet alleen bij ons zo gaat
Niets meer aan toe te voegen. Hoewel er bij mij ook wel eens wat sneuvelt als het ff tegen zit.quote:Er zijn mannen die van klussen houden en er een soort bevrediging uit halen zelf het huis op te knappen (uiteraard altijd beter dan de vorige bewoner, die zonder uitzondering een 'prutser' moet zijn geweest)
Dat heeft niets met 'mannen' te maken maar lomp LTS-gedrag.quote:
Whaha.. da's wel extreem.quote:Op dinsdag 23 december 2008 22:19 schreef Dipkip het volgende:
Maar schreeuw je ook tegen spijkers dat ze fucking normaal moeten doen?
Ik wist niet dat mn vriend op het HBO elitair had moeten leren klussenquote:Op dinsdag 23 december 2008 22:24 schreef Rosbief het volgende:
Dat heeft niets met 'mannen' te maken maar lomp LTS-gedrag.
quote:Op woensdag 24 december 2008 10:08 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Ik wist niet dat mn vriend op het HBO elitair had moeten leren klussen
Projectplan opstellen, dagenlang discussiëren over de GO/NOGO en vervolgens per tegeltje het plan aanpassen vanwege onverwachte en niet voorziene omstandigheden.quote:Op woensdag 24 december 2008 10:08 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Ik wist niet dat mn vriend op het HBO elitair had moeten leren klussen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |