abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63998183
quote:
Op zondag 14 december 2008 00:38 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Iedereen is Rihanna vergeten binnen 10 jaar, let maar op.
Ik hoor er nu al niks meer van, terwijl het eerst op sommige plekken volgespammed werd met Rihanna. Nou ben ik niet echt actief op plekken waar dat soort zit... Het is gewoon een eendagsvlieg.
quote:
Op zondag 14 december 2008 00:33 schreef FictionalFenna het volgende:

[..]

In de OP staat dat de jaren 70 weg mochten blijven . Het is ook een tijd wat de meeste Fokkers niet bewust hebben meegemaakt.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_63998194
quote:
Op zondag 14 december 2008 00:32 schreef FictionalFenna het volgende:

[..]

Een commerciële moord zag je ook bij The KLF gebeuren, Radiohead heeft met commercie gespeeld door In rainbows gratis weg te geven. Maar moord is het niet.
Dat is pure marketing. Bovendien heeft Radiohead een ongelooflijk trouwe aanhang. Die band kan niet meer kapot. Die fans kopen elke opgenomen scheet van Thom Yorke. Die trouwens ook Last.Fm waar Radiohead trouwens in verhouding onevenredig aan hun kwaliteit beluisterd wordt. Dat slaat gewoon nergens meer op. Zelfs onder de muziekpuristen heb je tegenwoordig lemmingen, robots en andere non-levensvormen zitten.
pi_63998221
quote:
Op zondag 14 december 2008 00:39 schreef Quir het volgende:

[..]

Qua stijl, maar het is niet innovatief, vernieuwend zoals Welcome to the machine.
Ik ben te jong om Welcome to the machine bewust te hebben meegemaakt, dus een oordeel geven gaat altijd met terugwerkende kracht. En daarbij zijn er ook veel critici/lijstjessamenstellers met aanzien die ervoor zorgen dat platen zoveel jaar na dato als klassiek/vernieuwend worden beschouwd. Hoe zat dat dan met recensies van Welcome to the machine toen? Waren ze toen ook al zo lovend?
I HATE MUSIC
pi_63998255
Ik ga niet moeilijk doen. Ik groeide op met 2pac, Eminem, Linkin Park en Ibrahim Tatlises.
pi_63998265
quote:
Op zondag 14 december 2008 00:43 schreef FictionalFenna het volgende:

[..]

Ik ben te jong om Welcome to the machine bewust te hebben meegemaakt, dus een oordeel geven gaat altijd met terugwerkende kracht. En daarbij zijn er ook veel critici/lijstjessamenstellers met aanzien die ervoor zorgen dat platen zoveel jaar na dato als klassiek/vernieuwend worden beschouwd. Hoe zat dat dan met recensies van Welcome to the machine toen? Waren ze toen ook al zo lovend?
Oh, begrijp me niet verkeerd. Ik heb het ook niet meegemaakt, maar ik vergelijk het met muziek van toen.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 14 december 2008 @ 00:45:59 #56
862 Arcee
Look closer
pi_63998275
Prince, Madonna en Michael Jackson.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 14 december 2008 @ 00:49:30 #57
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_63998337
quote:
Op zondag 14 december 2008 00:41 schreef Quir het volgende:

[..]

Ik hoor er nu al niks meer van, terwijl het eerst op sommige plekken volgespammed werd met Rihanna. Nou ben ik niet echt actief op plekken waar dat soort zit... Het is gewoon een eendagsvlieg.
Wat bescheiden. Ik had eerder verwacht dat je zou zeggen: 'Rihanna, dat is toch degene die overal samples loopt te jatten?'

En afgaande op de tijdschriften is ze ook nog eens getild door haar manager, waardoor ze hoogstwaarschijnlijk weer een McJob (letterlijk!) heeft.
pi_63998359
quote:
Op zondag 14 december 2008 00:41 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Dat is pure marketing. Bovendien heeft Radiohead een ongelooflijk trouwe aanhang. Die band kan niet meer kapot. Die fans kopen elke opgenomen scheet van Thom Yorke. Die trouwens ook Last.Fm waar Radiohead trouwens in verhouding onevenredig aan hun kwaliteit beluisterd wordt. Dat slaat gewoon nergens meer op. Zelfs onder de muziekpuristen heb je tegenwoordig lemmingen, robots en andere non-levensvormen zitten.
Klopt. Ook grappig om te zien dat er verdelingen zijn tussen de fans en ex-fans van RH. Er zijn fans die door Kid A op RH zijn afgeknapt, er zijn mensen die door Kid A RH juist zijn gaan waarderen en dan heb je nog de die-hard fans die ze goed blijven vinden. RH had na Kid A moeten stoppen. Dan waren ze nu nog groter en legendarischer. Maar dat zou ook met David Hasselhoff gebeuren als hij na Knight Rider van de aardbodem was verdwenen.
I HATE MUSIC
pi_63998372
Red Hot Chili Peppers mogen we ook niet vergeten!
pi_63998412
quote:
Op zondag 14 december 2008 00:49 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Wat bescheiden. Ik had eerder verwacht dat je zou zeggen: 'Rihanna, dat is toch degene die overal samples loopt te jatten?'

En afgaande op de tijdschriften is ze ook nog eens getild door haar manager, waardoor ze hoogstwaarschijnlijk weer een McJob (letterlijk!) heeft.
Dat was toch een commentaar op Rihanna hè?
pi_63998418
quote:
Op zondag 14 december 2008 00:45 schreef Arcee het volgende:
Prince, Madonna en Michael Jackson.
Die idd ook.
I HATE MUSIC
pi_63998432
Marillion, Supertramp, Queen, Sting, Skik, Fleetwood Mac, Enigma, Fish, This Mortal Coil en vele anderen.
Ik probeerde de tijd te doden maar het was de tijd z'n tijd nog niet...
pi_63998443
quote:
Op zondag 14 december 2008 00:39 schreef FictionalFenna het volgende:

[..]

Waarom niet?
Omdat ze nu grafherrie maakt en toen nog wel goede nummers maakte.
Brutal. Fucking. Metal.
pi_63998448
quote:
Op zondag 14 december 2008 00:50 schreef FictionalFenna het volgende:

[..]

. Maar dat zou ook met David Hasselhoff gebeuren als hij na Knight Rider van de aardbodem was verdwenen.
Ik probeerde de tijd te doden maar het was de tijd z'n tijd nog niet...
  zondag 14 december 2008 @ 00:56:26 #65
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_63998461
quote:
Op zondag 14 december 2008 00:53 schreef Quir het volgende:

[..]

Dat was toch een commentaar op Rihanna hè?
Nee, ik val haar direct aan.

Ik kan het niet geloven dat Coldplay wel beschuldigd wordt van plagiaat, terwijl een of ander keffertje (Rihanna dus) steeds ontsnapt.

Ik kan niet wachten op een verbeurdverklaring uitgesproken door de rechtbank.
pi_63998476
Maar goed, veel mensen kijken naar lijstjes van andere mensen. Vaak zijn die lijstjesmakers schrijvers voor een site of tijdschrift. En zodoende luisteren mensen albums waarover ze hebben gelezen (zo gaat dit natuurlijk ook met recensies). Je krijgt dus veel na-aperij en veel van hetzelfde.

Ja, dit is allemaal heel zwart-wit uitgelegd. Niet iedereen is afhankelijk van de mening van een ander, maar je moet toch ergens aan je bronnen komen, toch?
I HATE MUSIC
pi_63998478
quote:
Op zondag 14 december 2008 00:50 schreef FictionalFenna het volgende:

[..]

Klopt. Ook grappig om te zien dat er verdelingen zijn tussen de fans en ex-fans van RH. Er zijn fans die door Kid A op RH zijn afgeknapt, er zijn mensen die door Kid A RH juist zijn gaan waarderen en dan heb je nog de die-hard fans die ze goed blijven vinden. RH had na Kid A moeten stoppen. Dan waren ze nu nog groter en legendarischer. Maar dat zou ook met David Hasselhoff gebeuren als hij na Knight Rider van de aardbodem was verdwenen.
Als ze dat hadden gedaan dan hadden ze nooit het hun meesterwerk van de 21e eeuw kunnen maken: In Rainbows.
Ik ben trouwens geen van de drie, want ik heb altijd moeite gehad met Thoms zang en de esoterische nummers.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_63998496
Overigens, een goede site met recensies van verschillende bronnen: metacritic.com
I HATE MUSIC
pi_63998508
Oh verhip... helemaal vergeten waar ik mee ben opgegroeid. Voornamelijk met Queen. In de jaren negentig werd het Therapy?., Green Day en The Offspring. Je moet godverdomme toch ergens beginnen.
pi_63998521
quote:
Op zondag 14 december 2008 00:57 schreef Seam het volgende:

[..]

Als ze dat hadden gedaan dan hadden ze nooit het hun meesterwerk van de 21e eeuw kunnen maken: In Rainbows.
Ik ben trouwens geen van de drie, want ik heb altijd moeite gehad met Thoms zang en de esoterische nummers.
Maar je vindt wel dat In rainbows een meesterwerk is?
I HATE MUSIC
  † In Memoriam † zondag 14 december 2008 @ 01:00:09 #71
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_63998544
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 23:51 schreef Darkestrah het volgende:
Mn vader groeide op met Pink Floyd, the Rolling Stones en the Who... Maar, waar groeiden wij mee op?

Oftewel: Welke artiesten hebben de kwaliteit/originaliteit dat we over 40 jaar kunnen zeggen:"Ik groeide op met <artiest>", en dat iedereen weet waar je het over hebt?

En voor de oudjes onder ons: Houd het redelijk actueel graag. Jaren '70 zijn al een tijdje voorbij.
Golden age hip hop en G-Funk era en dan de rock zoals Guns N Roses & Metallica etc.
  zondag 14 december 2008 @ 01:01:21 #72
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_63998563
quote:
Op zondag 14 december 2008 00:58 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Oh verhip... helemaal vergeten waar ik mee ben opgegroeid. Voornamelijk met Queen. In de jaren negentig werd het Therapy?., Green Day en The Offspring. Je moet godverdomme toch ergens beginnen.

Het gaat nu allemaal niet zo zeer over waar je mee bent opgegroeid, de vraag is meer:
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 23:51 schreef Darkestrah het volgende:
Oftewel: Welke artiesten hebben de kwaliteit/originaliteit dat we over 40 jaar kunnen zeggen:"Ik groeide op met <artiest>", en dat iedereen weet waar je het over hebt?
pi_63998565
quote:
Op zondag 14 december 2008 00:59 schreef FictionalFenna het volgende:

[..]

Maar je vindt wel dat In rainbows een meesterwerk is?
Nja eigenlijk heeft een album meer tijd nodig voordat ik het echt een meesterwerk kan noemen, maar het is de afgelopen tijd enorm gegroeid bij mij.
En Kid A vind ik trouwens sowieso een meesterwerk hoor
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_63998576
quote:
Op zondag 14 december 2008 00:56 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Nee, ik val haar direct aan.

Ik kan het niet geloven dat Coldplay wel beschuldigd wordt van plagiaat, terwijl een of ander keffertje (Rihanna dus) steeds ontsnapt.

Ik kan niet wachten op een verbeurdverklaring uitgesproken door de rechtbank.
Of dat met The Verve.
quote:
Op zondag 14 december 2008 00:57 schreef FictionalFenna het volgende:
Maar goed, veel mensen kijken naar lijstjes van andere mensen. Vaak zijn die lijstjesmakers schrijvers voor een site of tijdschrift. En zodoende luisteren mensen albums waarover ze hebben gelezen (zo gaat dit natuurlijk ook met recensies). Je krijgt dus veel na-aperij en veel van hetzelfde.

Ja, dit is allemaal heel zwart-wit uitgelegd. Niet iedereen is afhankelijk van de mening van een ander, maar je moet toch ergens aan je bronnen komen, toch?
Van de bands die ik luister zitten er een hoop waarvan ik eens iets heb gehoord dat me wel beviel in de kroeg of onder een filmpje. Of omdat het in dezelfde stijl geschaard werd. Natuurlijk luister ik ook bands waarover ik gewoon eens heb gelezen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Quir op 14-12-2008 01:15:15 ]
pi_63998649
quote:
Op zondag 14 december 2008 01:01 schreef Seam het volgende:

[..]

Nja eigenlijk heeft een album meer tijd nodig voordat ik het echt een meesterwerk kan noemen, maar het is de afgelopen tijd enorm gegroeid bij mij.
En Kid A vind ik trouwens sowieso een meesterwerk hoor
Ik was een behoorlijke RH-fan. Het werd minder bij Hail to the thief. Ik kan er nu echt niet meer naar luisteren... Ik kan ook niet zeggen of ik Kid A, OK computer e.d. meesterwerken vind, ben te bevooroordeeld.
I HATE MUSIC
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')