Ik hoor er nu al niks meer van, terwijl het eerst op sommige plekken volgespammed werd met Rihanna. Nou ben ik niet echt actief op plekken waar dat soort zit... Het is gewoon een eendagsvlieg.quote:Op zondag 14 december 2008 00:38 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Iedereen is Rihanna vergeten binnen 10 jaar, let maar op.
quote:Op zondag 14 december 2008 00:33 schreef FictionalFenna het volgende:
[..]
In de OP staat dat de jaren 70 weg mochten blijven. Het is ook een tijd wat de meeste Fokkers niet bewust hebben meegemaakt.
Dat is pure marketing. Bovendien heeft Radiohead een ongelooflijk trouwe aanhang. Die band kan niet meer kapot. Die fans kopen elke opgenomen scheet van Thom Yorke. Die trouwens ook Last.Fm waar Radiohead trouwens in verhouding onevenredig aan hun kwaliteit beluisterd wordt. Dat slaat gewoon nergens meer op. Zelfs onder de muziekpuristen heb je tegenwoordig lemmingen, robots en andere non-levensvormen zitten.quote:Op zondag 14 december 2008 00:32 schreef FictionalFenna het volgende:
[..]
Een commerciële moord zag je ook bij The KLF gebeuren, Radiohead heeft met commercie gespeeld door In rainbows gratis weg te geven. Maar moord is het niet.
Ik ben te jong om Welcome to the machine bewust te hebben meegemaakt, dus een oordeel geven gaat altijd met terugwerkende kracht. En daarbij zijn er ook veel critici/lijstjessamenstellers met aanzien die ervoor zorgen dat platen zoveel jaar na dato als klassiek/vernieuwend worden beschouwd. Hoe zat dat dan met recensies van Welcome to the machine toen? Waren ze toen ook al zo lovend?quote:Op zondag 14 december 2008 00:39 schreef Quir het volgende:
[..]
Qua stijl, maar het is niet innovatief, vernieuwend zoals Welcome to the machine.
Oh, begrijp me niet verkeerd. Ik heb het ook niet meegemaakt, maar ik vergelijk het met muziek van toen.quote:Op zondag 14 december 2008 00:43 schreef FictionalFenna het volgende:
[..]
Ik ben te jong om Welcome to the machine bewust te hebben meegemaakt, dus een oordeel geven gaat altijd met terugwerkende kracht. En daarbij zijn er ook veel critici/lijstjessamenstellers met aanzien die ervoor zorgen dat platen zoveel jaar na dato als klassiek/vernieuwend worden beschouwd. Hoe zat dat dan met recensies van Welcome to the machine toen? Waren ze toen ook al zo lovend?
Wat bescheiden. Ik had eerder verwacht dat je zou zeggen: 'Rihanna, dat is toch degene die overal samples loopt te jatten?'quote:Op zondag 14 december 2008 00:41 schreef Quir het volgende:
[..]
Ik hoor er nu al niks meer van, terwijl het eerst op sommige plekken volgespammed werd met Rihanna. Nou ben ik niet echt actief op plekken waar dat soort zit... Het is gewoon een eendagsvlieg.
Klopt. Ook grappig om te zien dat er verdelingen zijn tussen de fans en ex-fans van RH. Er zijn fans die door Kid A op RH zijn afgeknapt, er zijn mensen die door Kid A RH juist zijn gaan waarderen en dan heb je nog de die-hard fans die ze goed blijven vinden. RH had na Kid A moeten stoppen. Dan waren ze nu nog groter en legendarischer. Maar dat zou ook met David Hasselhoff gebeuren als hij na Knight Rider van de aardbodem was verdwenen.quote:Op zondag 14 december 2008 00:41 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Dat is pure marketing. Bovendien heeft Radiohead een ongelooflijk trouwe aanhang. Die band kan niet meer kapot. Die fans kopen elke opgenomen scheet van Thom Yorke. Die trouwens ook Last.Fm waar Radiohead trouwens in verhouding onevenredig aan hun kwaliteit beluisterd wordt. Dat slaat gewoon nergens meer op. Zelfs onder de muziekpuristen heb je tegenwoordig lemmingen, robots en andere non-levensvormen zitten.
Dat was toch een commentaar op Rihanna hè?quote:Op zondag 14 december 2008 00:49 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Wat bescheiden. Ik had eerder verwacht dat je zou zeggen: 'Rihanna, dat is toch degene die overal samples loopt te jatten?'
En afgaande op de tijdschriften is ze ook nog eens getild door haar manager, waardoor ze hoogstwaarschijnlijk weer een McJob (letterlijk!) heeft.
quote:Op zondag 14 december 2008 00:50 schreef FictionalFenna het volgende:
[..]
. Maar dat zou ook met David Hasselhoff gebeuren als hij na Knight Rider van de aardbodem was verdwenen.
Nee, ik val haar direct aan.quote:Op zondag 14 december 2008 00:53 schreef Quir het volgende:
[..]
Dat was toch een commentaar op Rihanna hè?
Als ze dat hadden gedaan dan hadden ze nooit het hun meesterwerk van de 21e eeuw kunnen maken: In Rainbows.quote:Op zondag 14 december 2008 00:50 schreef FictionalFenna het volgende:
[..]
Klopt. Ook grappig om te zien dat er verdelingen zijn tussen de fans en ex-fans van RH. Er zijn fans die door Kid A op RH zijn afgeknapt, er zijn mensen die door Kid A RH juist zijn gaan waarderen en dan heb je nog de die-hard fans die ze goed blijven vinden. RH had na Kid A moeten stoppen. Dan waren ze nu nog groter en legendarischer. Maar dat zou ook met David Hasselhoff gebeuren als hij na Knight Rider van de aardbodem was verdwenen.
Maar je vindt wel dat In rainbows een meesterwerk is?quote:Op zondag 14 december 2008 00:57 schreef Seam het volgende:
[..]
Als ze dat hadden gedaan dan hadden ze nooit het hun meesterwerk van de 21e eeuw kunnen maken: In Rainbows.
Ik ben trouwens geen van de drie, want ik heb altijd moeite gehad met Thoms zang en de esoterische nummers.
Golden age hip hop en G-Funk era en dan de rock zoals Guns N Roses & Metallica etc.quote:Op zaterdag 13 december 2008 23:51 schreef Darkestrah het volgende:
Mn vader groeide op met Pink Floyd, the Rolling Stones en the Who... Maar, waar groeiden wij mee op?
Oftewel: Welke artiesten hebben de kwaliteit/originaliteit dat we over 40 jaar kunnen zeggen:"Ik groeide op met <artiest>", en dat iedereen weet waar je het over hebt?
En voor de oudjes onder ons: Houd het redelijk actueel graag. Jaren '70 zijn al een tijdje voorbij.
quote:Op zondag 14 december 2008 00:58 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Oh verhip... helemaal vergeten waar ik mee ben opgegroeid. Voornamelijk met Queen. In de jaren negentig werd het Therapy?., Green Day en The Offspring. Je moet godverdomme toch ergens beginnen.
quote:Op zaterdag 13 december 2008 23:51 schreef Darkestrah het volgende:
Oftewel: Welke artiesten hebben de kwaliteit/originaliteit dat we over 40 jaar kunnen zeggen:"Ik groeide op met <artiest>", en dat iedereen weet waar je het over hebt?
Nja eigenlijk heeft een album meer tijd nodig voordat ik het echt een meesterwerk kan noemen, maar het is de afgelopen tijd enorm gegroeid bij mij.quote:Op zondag 14 december 2008 00:59 schreef FictionalFenna het volgende:
[..]
Maar je vindt wel dat In rainbows een meesterwerk is?
Of dat met The Verve.quote:Op zondag 14 december 2008 00:56 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Nee, ik val haar direct aan.
Ik kan het niet geloven dat Coldplay wel beschuldigd wordt van plagiaat, terwijl een of ander keffertje (Rihanna dus) steeds ontsnapt.
Ik kan niet wachten op een verbeurdverklaring uitgesproken door de rechtbank.

Van de bands die ik luister zitten er een hoop waarvan ik eens iets heb gehoord dat me wel beviel in de kroeg of onder een filmpje. Of omdat het in dezelfde stijl geschaard werd. Natuurlijk luister ik ook bands waarover ik gewoon eens heb gelezen.quote:Op zondag 14 december 2008 00:57 schreef FictionalFenna het volgende:
Maar goed, veel mensen kijken naar lijstjes van andere mensen. Vaak zijn die lijstjesmakers schrijvers voor een site of tijdschrift. En zodoende luisteren mensen albums waarover ze hebben gelezen (zo gaat dit natuurlijk ook met recensies). Je krijgt dus veel na-aperij en veel van hetzelfde.
Ja, dit is allemaal heel zwart-wit uitgelegd. Niet iedereen is afhankelijk van de mening van een ander, maar je moet toch ergens aan je bronnen komen, toch?
Ik was een behoorlijke RH-fan. Het werd minder bij Hail to the thief. Ik kan er nu echt niet meer naar luisteren...quote:Op zondag 14 december 2008 01:01 schreef Seam het volgende:
[..]
Nja eigenlijk heeft een album meer tijd nodig voordat ik het echt een meesterwerk kan noemen, maar het is de afgelopen tijd enorm gegroeid bij mij.
En Kid A vind ik trouwens sowieso een meesterwerk hoor
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |