en het aandeel fortis is dan nog minder waard dus ik zie dat idd ook niet gebeuren.quote:Op woensdag 17 december 2008 16:38 schreef rvlaak_werk het volgende:
[..]
en dan? In NL gaan dan acuut alle spaarders naar ING of Rabo... Fortis zal vallen en zo ben je nog verder van huis.
Kan trouwens ook gebeuren als Bos moet gaan betalen.
iddquote:Op woensdag 17 december 2008 16:42 schreef beantherio het volgende:
Beleggers die denken met de huidige markt zekerheden te hebben..
Als je met beleggingen afgaat op de woorden van een minister die als functie heeft om het bancaire systeem overeind te houden dan kun je beter je geld op een spaarrekening zetten ofzo. Natuurlijk zou je van Bos geen negatieve woorden horen en misschien had ie op dat moment ook wel gelijk. Maar zelfs als dat niet zo zou zijn (en ik wens de Fortis-aandeelhouders veel succes met het bewijzen daarvan) dan nog heb je als belegger zelf de plicht om je goed te informeren. Bos was op dat moment nog niet eens eigenaar van Fortis NL dus hoe wil je daar een bepaalde belofte uit kunnen afleiden? D'r zijn zat analysten die in het verleden allerlei rotte fondsen de hemel in geprezen hebben maar die kun je toch ook moeilijk allemaal voor de rechter slepen?
Ik ben geen jurist maar ik geef geen stuiver voor de kansen van FortisEffect.
zo ik lees ook even een dagje bijquote:Op donderdag 18 december 2008 09:06 schreef HiZ het volgende:
En het is zover; Fortis in de roetsbaan. BNP-Parisbas heeft zich teruggetrokken.
Dit is toch het centrale Fortis Topic?quote:
Dat is nog niet zeker. BNP wil zelf wel doorgaan met de overname.quote:Op donderdag 18 december 2008 16:37 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
zo ik lees ook even een dagje bij![]()
Nu zullen de beleggers wel hele blij worden
ja ,oftewel?quote:Op donderdag 18 december 2008 16:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit is toch het centrale Fortis Topic?
Okay. Dan kan ik berichten over het Belgische kabinet. Thats all...quote:
quote:'Yves Leterme neemt ontslag'
Van onze buitenlandredactie
gepubliceerd op 18 december 2008 17:02, bijgewerkt op 17:02
AMSTERDAM - Het einde van Yves Leterme als premier van België lijkt nabij. Belgische media melden dat de regering op dit moment praat over zijn ontslag, nadat er in het dossier rond Fortis nieuwe elementen zouden zijn opgedoken.
In de wandelgangen van de Kamer, waar een crisiskern is bijeengeroepen, klinkt het al dat Leterme ontslag genomen zou hebben, zo meldt De Morgen
Het Belgische Hof van Cassatie heeft een brief gestuurd waarin wordt bevestigd dat de premier geprobeerd heeft het Fortis-dossier te manipuleren. Ook de minister van Financiën Didier Reynders en minister van Justitie Jo Vandeurzen zouden betrokken zijn bij de beïnvloeding, aldus De Morgen.
Bronquote:Aanleiding voor het crisisoverleg is een brief van eerste voorzitter van het hof van cassatie Ghislain Londers aan Kamervoorzitter Herman Van Rompuy. Londers laat daarin weten dat "alles in het werk is gesteld opdat het arrest van de 18de Kamer van het hof van beroep (in de Fortis-zaak) niet zou kunnen worden uitgesproken zoals voorzien".
Wel de lusten niet de lasten? Van mij part gaat Fortis failliet, als het maar op een eerlijke manier gebeurt. Niet op dag 1 via een persconferentie aankondigen dat Fortis een gezond bedrijf is, en wij (klant, aandeelhouder) ons nergens druk om moeten maken om de dag erna aan te kondigen dat het bedrijf verkocht wordt omdat het op de rand van de afgrond staat. Dat is gewoon het voorliegen van je aandeelhouders, en de personen die daar voor verantwoordelijk zijn moet je keihard aanpakken.quote:Op maandag 15 december 2008 15:27 schreef beantherio het volgende:
[..]
Hmm.. daarom moeten die beursgenoteerde bedrijven momenteel regelmatig door de overheid overeind gehouden worden zeker.
M'n sympathie voor de Fortis-aandeelhouders is in ieder geval niet zo heel groot momenteel. Ze willen erg graag de lusten en niet de lasten. Een van de vele lessen van de kredietcrisis is dat het huidige systeem van eigendom van beursgenoteerde bedrijven zwaar aan slijtage onderhevig is. En in het geval van banken moet je je imo afvragen of die nog wel aandelen zouden moeten mogen uitgeven.
mag ik jouw verzoeken,om je belgische politiek muv de fortis zaak te verhuizen naar Belgische politiek #22 Met politieke zelfmoorden ...quote:Op donderdag 18 december 2008 17:33 schreef capricia het volgende:
Van de tv:
Alles is in het werk gesteld om te zorgen dat het Hof niet die uitspraak in de Fortis-zaak deed. De regering heeft zelfs de rechters willen vervangen.
quote:Na een grondige analyse van de brief van 17 december 2008 van eerste minister Leterme aan minister van Justitie Jo Vandeurzen, is bij eerste voorzitter Delvoie (van het hof van beroep, nvdr) en mijzelf de vraag gerezen - waarop in voormelde brief geen antwoord wordt gegeven - wat er uiteindelijk is gebeurd met de informatie die de Kanselarij had bereikt.
Wanneer evenwel die informatie in parallel wordt gebracht met bepaalde initiatieven in de Fortiszaak, komen onvermijdelijk een aantal duidelijke aanwijzingen aan de oppervlakte dat alles in het werk is gesteld opdat het arrest van de 18de kamer van het hof van beroep niet zou kunnen worden uitgesproken zoals voorzien en dat gepoogd is de zaak te laten behandelen door een anders samengestelde zetel, wellicht in de hoop op een ander resultaat dan de aangekondigde 'dramatische wending', onder verstaan een hervorming van het vonnis van de voorzitter van de rechtbank van koophandel te Brussel zetelend in kort geding.
Ik acht die vaststelling zodanig ernstig dat ik er aan houd u hiervan onmiddellijk in kennis te stellen.
Het spreekt vanzelf dat hogervermeld standpunt zal onderbouwd worden in een uitgebreide noot die in voorbereiding is en die ik u zo snel als mogelijk zal overmaken."
Ik ben in de veronderstelling dat dit DIRECT betrekking heeft op de Fortis zaak.quote:Op donderdag 18 december 2008 17:44 schreef weirdofm het volgende:
[..]
mag ik jouw verzoeken,om je belgische politiek muv de fortis zaak te verhuizen naar Belgische politiek #22 Met politieke zelfmoorden ...
maar dan kun je toch beter naar het Belgische topic, volgens mij zijn daar veel meer mensen die met jouw willen discussiëren over de Belgische politiek.quote:Op donderdag 18 december 2008 17:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ben in de veronderstelling dat dit DIRECT betrekking heeft op de Fortis zaak.
De regering heeft het arrest van het belgische hof waarin de aandeelhouders gelijk gekregen hebben, proberen te beinvloeden.
Als het Belgische kabinet hierdoor komt te vallen is dit een GROOT slachtoffer van de Fortis affaire.
Ik wil helemaal niet discusseren over de Belgische politiek. Die interesseert mij niet zo zeer.quote:Op donderdag 18 december 2008 17:51 schreef weirdofm het volgende:
[..]
maar dan kun je toch beter naar het Belgische topic, volgens mij zijn daar veel meer mensen die met jouw willen discussiëren over de Belgische politiek.
deze twee posts zijn trouwens niet onaardig bedoeld
Dat is weer typisch Belgie (als het waar is).quote:Op donderdag 18 december 2008 17:33 schreef capricia het volgende:
Van de tv:
Alles is in het werk gesteld om te zorgen dat het Hof niet die uitspraak in de Fortis-zaak deed. De regering heeft zelfs de rechters willen vervangen.
om wat duidelijkheid te krijgen, vraag ik italodancer eens om zijn mening.quote:Op donderdag 18 december 2008 17:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik wil helemaal niet discusseren over de Belgische politiek. Die interesseert mij niet zo zeer.
Wel wil ik berichten over de Fortis-affaire. Dit topic is toch niet alleen voor Fortis-NL?
Denk je dat dit geen consequenties heeft voor de koers van Fortis? Spaarders worden nu nog banger in Belgie.
En als de regering in Belgie loopt te rommelen met een eventuele uitspraak van een rechter in de zaak Fortis, geeft dat toch wel aan hoe groot de belangen zijn in deze zaak.
En het is zeer de vraag hoe die zaak die de aandeelhouders in NL aan gaan spannen van de grond gaat komen. De belangen zijn hier minstens even groot.
Maar ik heb al een tvp-tje gezet in dat andere topic!
De regering heeft ook nog per e-mail de rechter willen chanteren door onder meer te schrijven datquote:Op donderdag 18 december 2008 18:01 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat is weer typisch Belgie (als het waar is).
Btw: was Belgie niet dat land dat een jaar ofzo zonder regering heeft gezeten?
Ja, zo kunt je het lezen, je kunt het ook lezen dat wanneer de Fortis deal aan het schuiven zou gaan de schade niet te overzien zou zijn. Wat niet meer is dan een feitelijke vaststelling. Paranoia mensen maken daar nogal makkelijk een 'bedreiging' van.quote:Op donderdag 18 december 2008 18:10 schreef capricia het volgende:
[..]
De regering heeft ook nog per e-mail de rechter willen chanteren door onder meer te schrijven dat
"zinkende schepen soms mensen meeslepen", een allusie op wat de gevolgen zouden kunnen zijn van een "slechte" beslissing van de rechter.
Bron
Ik vraag me af of dit hier ook zou kunnen...
Ja. Ik begrijp best dat ze hierover in Belgie boos zijn.quote:Op donderdag 18 december 2008 19:30 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik weet nu ook waarom die ene rechter 'ziek' was. Die rechter zou bevriend zijn met de vrouw van Leterme. Echt ongehoord dat men de rechters en de samenstelling van de kamer heeft willen beïnvloeden. Zou wat zijn al dat in Nederland gebeurd zou zijn.
De problemen snel van de baan zijn?quote:Paribas bevestigt interesse in Fortis
Tijdens de maandelijkse ondernemingsraad bij Fortis heeft de Franse bank BNP Paribas bevestigd dat ze niet wil afzien van de overname. "BNP heeft verklaard nog steeds in Fortis te geloven", aldus een vakbondsafgevaardigde. "BNP Paribas hoopt dat de huidige problemen snel van de baan zijn", zegt de vakbondsafgevaardigde, die niet bij naam wil worden genoemd.
De vakbonden kregen ook de bevestiging dat het afblazen van de algemene vergadering bij BNP Paribas niets te maken heeft met de ophef rond het arrest van het hof van beroep. Ook de bonden zelf hopen dat de verkoop aan Paribas doorgaat. "Op lange termijn is Paribas de beste partner voor Fortis", aldus de afgevaardigde. (belga/bf)
18/12/08 18u47
quote:Liquidatie?
Op de aandeelhoudersvergering kunnen aandeelhouders zich uitspreken over de vraag of Fortis verder moet gaan als holding of dat er moet worden geluiquideerd. Interessant is dat ISS, het internationale bureau dat stemadvies geeft aan aandeelhouders, heeft geadviseerd vóór liquidatie te stemmen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |