Dat is nu net mijn punt: dit ligt véél ingewikkelder dan louter een simpele juridische discussie. Maar dat schijn jij maar niet te kunnen bevatten.quote:Op zaterdag 13 december 2008 02:18 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ook hier mis ik weer onderbouwing. Het is een beetje zot om in een juridische discussie de ander te verwijten dat hij de wet erbij haalt...
Als onderdeel van een toen al bijna volle Fortis discussie.quote:Op zaterdag 13 december 2008 02:19 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Dacht dat het daar al in stond.
Ik heb alleen de wet in zijn algemeenheid gebruikt in deze discussie... Wel opletten!quote:
Alles kan. Maar meer dan dat claim ik ook niet. Ik stel slechts dat het onzin is om te stellen dat hoe dan ook niet op zeker moment onherroepelijk komt vast te staan dat de overname van het NL deel van Fortis niet rechtsgeldig is, zeker als de fundering voor die boude stelling is gelegen in de aanname dat rechters als het moet per definitie te sturen zijn.quote:de tijdsgeest en momentum spelen hierin een belangrijke rol. En dan nog is het Salomonsoordeel van afwegende belangen.
Dat staat iig als een paal boven water.quote:Dat e.e.a. extra geld zal gaan kosten is overigens niet ondenkbaar.
Jouw argumentatie is weinig anders dan "onafhankelijke rechtspraak bestaat niet als de belangen maar groot genoeg zijn".quote:Op zaterdag 13 december 2008 02:20 schreef Lemmeb het volgende:
Dat is nu net mijn punt: dit ligt véél ingewikkelder dan louter een simpele juridische discussie. Maar dat schijn jij maar niet te kunnen bevatten.
Hoeveel van die mensen hebben serieus geld? Hoeveel daarvan daadwerkelijk meer dan 100.000 euro?quote:Op zaterdag 13 december 2008 02:24 schreef capricia het volgende:
In de reacties op de diverse nieuwssites zie ik dat mensen maandagochtend als eerste hun ABN/Fortis tegoeden van de rekening af gaan halen. Het idee dat het zo veilig was omdat het van de staat was, is ook aan het verdampen bij dit persbericht.
En er zijn aandeelhouders die nu weer beter slapen.quote:En wat denk je van de werknemers? Die hebben nu ook weer onzekerheid.
Natuurlijk kunnen we dat. Andersluidende reacties komen niet bepaald van mensen die veel proceservaring hebben...quote:Op zaterdag 13 december 2008 02:33 schreef capricia het volgende:
D'r kan van alles gebeuren, maar ik mag hopen dat we nog een beetje op de rechtspraak kunnen vertrouwen.
Het gaat me niet zozeer om het bedrag wat al dan niet vergoed wordt door DNB. Naar mijn mening is iedere bank in de problemen te krijgen als spaarders massaal hun geld weghalen. En daar vrees ik meer voor.quote:Op zaterdag 13 december 2008 02:35 schreef DS4 het volgende:
[..]
Hoeveel van die mensen hebben serieus geld? Hoeveel daarvan daadwerkelijk meer dan 100.000 euro?
Het zal best dat er wat mensen weglopen, maar als je aan de hand van dit bericht in de stress schiet ten aanzien van spaargeld, dan vind ik het al heel wat als je 1.000 euro op je rekening hebt weten te verzamelen. En daar ligt niemand wakker van... Echt niet.
[..]
En er zijn aandeelhouders die nu weer beter slapen.
Het blijft allemaal onzin, want Fortis zal hier niet door omvallen. Uiteindelijk is het meest waarschijnlijke dat de aandeelhouders nu om de tafel gaan en er een schikking komt. Beetje geld erbij en dat is het dan.
Wat denk JIJ dan dat er gaat gebeuren? De nederlandse staat moet Fortis afstaan en kan naar 17 miljard fluiten?quote:Op vrijdag 12 december 2008 22:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Reken maar dat van die miljarden al heel veel geld uitgegeven is...ontvlechtingsplannen, salarissen, externe adviseurs etc.
Je kunt de salarissen van de de Fortis/ABN medewerkers niet zomaar terug draaien...dat is al betaald.
De Nederlandse staat staat in ieder geval 100% boven het belgische hof ja. Het belgische hof kan hooguit de Belgische staat veroordelen dat zij niet hadden mogen VERKOPEN. De koper valt a. niet onder hun recht en heeft b. weinig onwettigs gedaan.quote:Op zaterdag 13 december 2008 01:54 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jouw stelling is dus dat regeringen feitelijk voor de volle 100% boven de wet staan als het belang maar groot genoeg is. I beg to differ.
Wel ben ik met je eens dat rechters zich te vaak en te snel laten leiden door dit soort achtergronden, maar dat is onterecht en een Belgische of Europese rechter zal het werkelijk jeuken als NL straks een schadepost van 10 mjd te pakken heeft.
Dat klopt, maar mijn punt is dan ook vooral dat de mensen die op dat soort berichten zo reageren maar een zeer klein deel van het spaargeld vertegenwoordigen.quote:Op zaterdag 13 december 2008 02:48 schreef capricia het volgende:
Naar mijn mening is iedere bank in de problemen te krijgen als spaarders massaal hun geld weghalen.
Dat is niet waar. Als de verkoop niet rechtsgeldig is, dan ontstaat de werkelijkheid van voor de verkoop... En waar jij het vandaan haalt dat de Belgische rechter niets kan zeggen over transacties waar de NL staat bij betrokken is, is mij een raadsel.quote:Op zaterdag 13 december 2008 08:40 schreef Swetsenegger het volgende:
De Nederlandse staat staat in ieder geval 100% boven het belgische hof ja. Het belgische hof kan hooguit de Belgische staat veroordelen dat zij niet hadden mogen VERKOPEN. De koper valt a. niet onder hun recht en heeft b. weinig onwettigs gedaan.
Als alle advocaten hun verstand gebruiken en laten we daar maar eens vanuit gaan, dan gaan er gesprekken komen met de aandeelhouders, die e.e.a. alsnog fiatteren en komt er een geldbedrag beschikbaar.quote:Op zaterdag 13 december 2008 11:09 schreef Bolkesteijn het volgende:
Terugdraaien lijkt mij overigens weinig praktisch, een schadevergoeding voor aandeelhouders des te meer.
Beetje jammer, zo'n reactie. Bijzonder treurig dat je andere users meent te kunnen diskwalificeren op grond van hun vermeende proceservaring, waar jij overigens helemaal niks over weet.quote:Op zaterdag 13 december 2008 02:36 schreef DS4 het volgende:
[..]
Natuurlijk kunnen we dat. Andersluidende reacties komen niet bepaald van mensen die veel proceservaring hebben...En zijn feitelijk nergens op gebaseerd.
Bij jou weet ik dat zeker, omdat je gewoon blijk geeft niet teveel van de materie te begrijpen. Ik diskwalificeer je derhalve op grond van jouw input.quote:Op zaterdag 13 december 2008 12:34 schreef Lemmeb het volgende:
Beetje jammer, zo'n reactie. Bijzonder treurig dat je andere users meent te kunnen diskwalificeren op grond van hun vermeende proceservaring, waar jij overigens helemaal niks over weet.
Dit is alles wat je kan, roepen dat er meer is. Maar feitelijk roep je alleen dat de rechtspraak door staten kan worden beïnvloed indien nodig. En dat toon je niet bepaald aan.quote:Blijf toch gewoon bij de feiten, en houd daarbij in je achterhoofd dat die verder reiken dan dat wetboekje van je.
Ook prima, dan diskwalificeer ik jou bij deze, als gevolg van je nogal simplistische, naïeve kijk op de wereld.quote:Op zaterdag 13 december 2008 12:53 schreef DS4 het volgende:
[..]
Bij jou weet ik dat zeker, omdat je gewoon blijk geeft niet teveel van de materie te begrijpen. Ik diskwalificeer je derhalve op grond van jouw input.
Dat wisten wij 20 posts geleden al.quote:Op zaterdag 13 december 2008 13:23 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ook prima, dan diskwalificeer ik jou bij deze, als gevolg van je nogal simplistische, naïeve kijk op de wereld.
Dit allebei uitgesproken hebbende weet ik zeker dat er geen enkele ruimte meer bestaat voor enige discussie tussen ons tweeën.
Dat verbaast me dan weer helemaal niks.quote:Op zaterdag 13 december 2008 14:08 schreef soylent het volgende:
[..]
Dat wisten wij 20 posts geleden al.
Geweldig. Maar je begrijpt hoop ik wel dat het alleen maar voor mij spreekt dat jij mij diskwalificeert...quote:Op zaterdag 13 december 2008 13:23 schreef Lemmeb het volgende:
Ook prima, dan diskwalificeer ik jou bij deze, als gevolg van je nogal simplistische, naïeve kijk op de wereld.
Ach nee, vertel...!quote:Op zaterdag 13 december 2008 14:17 schreef DS4 het volgende:
[..]
Geweldig. Maar je begrijpt hoop ik wel dat het alleen maar voor mij spreekt dat jij mij diskwalificeert...
Aandeelhoudersvriendje. Ga je schamen. Jij was ook één van degenen die tegen inmenging van de DNB en Bos was bij de overname van ABN Amro door het consortium. De aandeelhouder moest van jou beslissen.quote:Op zaterdag 13 december 2008 11:09 schreef Bolkesteijn het volgende:
Een prachtige uitspraak van de rechter.Ik heb hier al langer op in gezet en toch leuk als de rechter daar steun aan geeft. Terugdraaien lijkt mij overigens weinig praktisch, een schadevergoeding voor aandeelhouders des te meer.
Ik zou trouwens ook graag willen dat de rechter zich uitspreekt over de vraag of er essentiële bedrijfsinformatie is achter gehouden voor de Fortis belegger in de week tussen beide reddingen.
Wow, heb ik je nog te hoog ingeschat ook...quote:
Als de verkoop gedwongen teruggedraaid wordt zal Bos ook wel besluiten om z'n geldinjecties terug te draaien en dan gaan ze gewoon failliet.quote:Op vrijdag 12 december 2008 21:55 schreef Lemmeb het volgende:
Lijkt mij dat de aandeelhouders dan al hun geld kwijt zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |