abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63967308
Marokkaanse kruistocht tegen dertig crimineeltjes in Weesp
quote:
„Dertig criminele Marokkaanse jongeren teisteren Weesp, maar de politici uit het bloemetjestijdperk denken dat die gasten uiteindelijk wel weer met zachte dwang op het rechte pad geleid kunnen worden. En dat is onzin!” De MarokkaansNederlandse ondernemer Jamal Jaadan (33) luidt in z’n eentje de noodklok. „Justitie, kabinet, politie: bescherm de samenleving tegen dit tuig.”

Twee maanden geleden werd voor duizenden euro’s aan nieuwe hekken aangeschaft in het winkelcentrum aan de Amstellandlaan in Weesp, waar Jaadan een van zijn twee snackbars heeft. Een golf van inbraken noopte de winkeliers maatregelen te nemen. Jaadan zelf was ook, opnieuw, aan de beurt geweest.

„Denk je dat we voor onze lol hier de tent afsluiten? De Albert Heijn, de fotozaak, mijn snackbar. Het gaat maar door”, schetst hij de problemen.

Bij één kraak werd via het dak de complete kluis uit zijn zaak gestolen. Later werd zijn snackbar kort en klein geslagen. Drie inbraken dit jaar alleen al bij Jaadan.

„Er gebeurde niets mee. Later vertelde de politie dat ze de videoband waarop de daders stonden, kwijt was. Bij de diefstal van de kluis wist ik ook al meteen waar ze de daders moesten zoeken. De Marokkaanse gemeenschap is natuurlijk een dorp op zich. Namen, adressen, alles heb ik die rechercheurs verteld, maar die hebben zelfs geen sporen veilig gesteld”, legt Jaadan boos uit.„We hebben verhoudingsgewijs veel Marokkaanse jongeren in de gemeente. Ja, er zijn klachten over beschimpingen, verbale bedreigingen. We hebben geen behoefte om er geheimzinnig over te doen.

We zoeken ook naar oplossingen. Maar van echte criminaliteit door een groep van dertig Marokkaanse jongeren heb ik nog niet gehoord”, aldus een gemeentewoordvoerder.

Jamal Jaadan, naar eigen zeggen vader, broer en vriend van zijn 22 man personeel, snapt er ondertussen helemaal niets meer van. „Op een gegeven moment heb ik een van die verdachten in mijn auto gezet en gezegd: luister! Iedereen weet dat jij erbij betrokken was. Je vertelt het nu aan de politie en dan krijg jij minder straf. Kom ik op het bureau met die jongen en zeggen ze dat ze geen tijd voor ons hebben. Later werd er een verklaring opgenomen op het bureau in Huizen. Maar de zaak is afgedaan. Gebrek aan bewijs. Maar wat voor signaal geef je met die slappe houding af aan die gasten?”

Jamal Jaadan windt er geen doekjes om: „Een aantal van mijn jeugdige landgenoten deugt niet, en daar verandert ook helemaal niets aan als we alleen maar blijven toekijken…”

Jaadan werkt inmiddels negen jaar voor zichzelf. Door de in zijn ogen lakse houding van politie en gemeente is hij onlangs opgestapt uit de stuurgroep Veilig Weesp. „Het gaat niet om overlast. Tuurlijk vervelend, maar dat doen hier meer jongeren. Het gaat om die criminelen en de uitstraling die zíj hebben op de jongere jeugd. Zij zijn het die na een diefstal al hun Marokkaanse vriendjes op shoarma trakteren. Het geeft ze aanzien. Al die politici uit het bloemetjestijdperk moeten goed beseffen dat deze gasten niet mee willen doen. Ze jatten makkelijk een paar duizend euro bij elkaar bij een kraak. In de gevangenis leggen we ze vervolgens in de watten en als ze eruit komen zoeken we een huis voor ze.”

Dan richt hij zich direct tot zijn eigen Marokkaanse gemeenschap: „Het zijn jouw broers en kinderen die deze misdaden plegen. We kunnen samen bidden, maar dit moeten we ook samen doen. Ik heb de ouders van de criminelen in de moskee gesproken: ze bevestigen het gewoon. ’Maar hij is al zo groot. Wat moet ik dan doen?’, zeggen ze dan. Heel simpel, gewoon het huis uitschoppen. Criminelen bied je geen onderdak.” In een reactie laat de politie weten geen uitspraken te doen over problemen met specifieke etnische groepen. „We registreren ook niet aan de hand van etniciteit. Als we daarover dan een standpunt innemen, moeten we dat wel eerst hard kunnen maken”, zo laat ze weten.

Voor Jaadan is de maat nu echter meer dan vol: „Deze problemen moeten gewoon worden benoemd én aangepakt. Want ik wil niet dat mijn kinderen tot in de volgende eeuw met een negatieve klank allochtoon zullen worden genoemd. Wij zijn Nederlanders en ook wij balen van die criminelen.”
http://nieuws.marokko.nl/index.php?nav=nieuws&nid=12425

Een ding moet ik duidelijk maken : prima actie heel erg goed
Maar zachte hand optreden is juist perfect
als je harde hand doet dan kan leiden tot rellen zoals in Griekenland wat we nu zien..
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_63967409
Jamal Jaadan windt er geen doekjes om: „Een aantal van mijn jeugdige landgenoten deugt niet, en daar verandert ook helemaal niets aan als we alleen maar blijven toekijken…”

Hehe eindelijk iemand die het gewoon zegt.
pi_63967529
Nee hoor..

niemand kijkt toe.. er wordt opgetreden alleen willen de meesten het niet zien
  Moderator vrijdag 12 december 2008 @ 18:42:10 #4
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_63967549
als de politie het niet lukt met een zachte aanpak dan lukt het die Marokkanen ook niet met simpelweg vragen of ze er mee ophouden of die figuren op straat zetten
krijg je binnen de kortste keren een soort bendeoorlog vergelijk het met die paramilities die in Zuid Amerika overal rondlopen die voor de overheid jan en alleman kapot schieten die niet doet wat ze willen maar dan in het klein

die uitspraken van de gemeente zijn stuitend 'we weten van nix' ze weten helemaal niet van niks althans ik ga er vanuit dat ze niet compleet achterlijk zijn ofwel ze kunnen niks of wel ze willen nix maar ze weten niet van niks
beide gevallen moet de lokale oplossing hier een oplossing bieden
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_63967550
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 18:41 schreef Meki het volgende:
Nee hoor..

niemand kijkt toe.. er wordt opgetreden alleen willen de meesten het niet zien
Waar wordt er opgetreden dan?
pi_63967571
Overal wordt er opgetreden op de rechtvaardige manier
  Moderator vrijdag 12 december 2008 @ 18:45:45 #7
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_63967651
allicht, de vraag is alleen of er genoeg opgetreden wordt

in dit geval niet, de oorzaak daarvan weet ik niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_63967715
Ach ja, er valt toch op z'n minst de komende jaren geen land te besturen met een generatie politici met zwaan-kleef-aan's die op gegroeid zijn in de jaren '60 en '70.
Heel goed aangeduid als "bloemetjestijdperk".
Helaas kom je op dit moment niet om die hele generatie heen.
Anders was dit allang concreet aangepakt.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
  vrijdag 12 december 2008 @ 18:50:20 #9
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_63967767
Alleen maar foei zeggen werkt gewoon niet. Laat dat tuig maar eens voelen als ze iets verkeerd doen. Er moet gewoon meer opgetreden worden en dan zwaardere maatregelen. Uiteraard is het niet de bedoeling om die marokkanen kort en klein te slaan omdat zij dat ook doen, maar zwaardere straffen mag best, gaan ze heus niet kapot aan (maar goed dat geldt in t algemeen en niet specifiek voor marokkanen ofzo)
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
pi_63967772
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 18:43 schreef Meki het volgende:
Overal wordt er opgetreden op de rechtvaardige manier
Maar blijkbaar werkt de manier die jij rechtvaardig noemt niet!

Dit soort tuig verstaat maar één taal, die van de harde hand! Als jij je niet met dit tuig wilt associeren (net zoals deze marokkaanse ondernemer dat niet wenst) zul je met échte oplossingen moeten komen. Buurthuizen, thee met de burgemeester, pappen en nathouden wérkt niet. Het tuig heeft het gevoel overal mee weg te komen, en ze hebben nog gelijk ook!

Als jij niet wilt dat jouw kinderen gebukt gaan onder negatieve beeldvorming, zal ook jij nú de handen uit de mouwen moeten steken. Verstoot het tuig uit de gemeenschap, maak ze duidelijk dat hun gedrag (óók door de marokkaanse gemeenschap) niet geaccepteerd wordt!
pi_63967843
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 18:50 schreef 49R het volgende:

[..]

Maar blijkbaar werkt de manier die jij rechtvaardig noemt niet!

Dit soort tuig verstaat maar één taal, die van de harde hand! Als jij je niet met dit tuig wilt associeren (net zoals deze marokkaanse ondernemer dat niet wenst) zul je met échte oplossingen moeten komen. Buurthuizen, thee met de burgemeester, pappen en nathouden wérkt niet. Het tuig heeft het gevoel overla mee weg te komen, en ze hebben nog gelijk ook!

Als jij niet wilt dat jouw kinderen gebukt gaan onder negatieve beeldvorming, zal ook jij nú de handen uit de mouwen moeten steken. Verstoot het tuig uit de gemeenschap, aak ze duidelijk dat hun gedrag (óók door de marokkaanse gemeenschap) niet geaccepteerd wordt!
De negatieve beeldvorming kan me niks schelen. dat zegt meer over de onwetenheid van die mensen die een ijzeren hart hebben.

Je kan het verslaan door oplossingen en dialoog in te gaan. verder geen enkele optie is mogelijk.. het tuig , de echte tuig is Den HAAG zelf.
pi_63967900
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 18:53 schreef Meki het volgende:

[..]

De negatieve beeldvorming kan me niks schelen. dat zegt meer over de onwetenheid van die mensen die een ijzeren hart hebben.

Je kan het verslaan door oplossingen en dialoog in te gaan. verder geen enkele optie is mogelijk.. het tuig , de echte tuig is Den HAAG zelf.
Het dialoog aangaan lukt niet echt, als je toch een grote bek terug krijgt.
Dat er in Den Haag ook tuig zit ben ik met je eens.
pi_63967992
quote:
Jamal Jaadan, naar eigen zeggen vader, broer en vriend van zijn 22 man personeel, snapt er ondertussen helemaal niets meer van. „Op een gegeven moment heb ik een van die verdachten in mijn auto gezet en gezegd: luister! Iedereen weet dat jij erbij betrokken was. Je vertelt het nu aan de politie en dan krijg jij minder straf. Kom ik op het bureau met die jongen en zeggen ze dat ze geen tijd voor ons hebben. Later werd er een verklaring opgenomen op het bureau in Huizen. Maar de zaak is afgedaan. Gebrek aan bewijs. Maar wat voor signaal geef je met die slappe houding af aan die gasten?”
Dit zijn de stukjes waar ik echt kwaad om kan worden.
pi_63968020
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 18:58 schreef Specularium het volgende:

[..]

Dit zijn de stukjes waar ik echt kwaad om kan worden. [ afbeelding ]
Ja en jij moet uitkijken dat je niet per ongeluk 10 km te hard rijdt.
pi_63968045
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 18:53 schreef Meki het volgende:

Ik weet niet wat jij gesnoven hebt, maar het probleem ligt écht bij de betreffende marokkaanse jongeren en hun ouders! Het enige wat we Den Haag kunnen verwijten is dat ze de problemen al járen bagatelliseren.

De manier waarop je je hier opstelt laat helder zien dat jij het gedrag van het tuig vergoeielijkt door de schuld bij een ander te leggen! Wie in Jezusnaam vertoont er hier onaangepast gedrag, dat zijn die jongeren zélf toch?

Ik herinner me nog een gevalletje waarbij een huftertje op de terugweg van een rechtszitting waar zijn gewapende overval behandeld werd en passant nog even een handtasje jatte. Die moest kennis maken met de risico's verbonden aan zijn gekozem loopbaan, en eindigde tussen een auto en een boom. De hele marokkaanse gemeenschap was verbolgen. de jongen had een hart van goud. Ik herinner me zelfs nog een stille tocht.

Zolang de marokkaanse gemeenschap zo met zijn criminelen om gaat, zolang zullen ze gezien worden als de paria's van de maatschappij. Er is slechts één uitweg, en dat is zelfreinigend vermogen te ontwikkelen, zodat de overgrote meerderheid van de marokkanen het beeld gaan bepalen, en niet de 20% hufters.
pi_63968079
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 18:55 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Het dialoog aangaan lukt niet echt, als je toch een grote bek terug krijgt.
Dat er in Den Haag ook tuig zit ben ik met je eens.
Meestal begint de grote bek van de politie en de overheid
het grote probleem is de armoede
pi_63968083
Sja, harde of zachte aanpak. Het meest effectief lijkt me als de aanpak uit de eigen gemeenschap komt. Dat er vauit de eigen sociale omgeving gezegd wordt 'Hé, dat doen we zo niet, vlegel!'
pi_63968106
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 18:50 schreef Koepert het volgende:
Alleen maar foei zeggen werkt gewoon niet. Laat dat tuig maar eens voelen als ze iets verkeerd doen. Er moet gewoon meer opgetreden worden en dan zwaardere maatregelen. Uiteraard is het niet de bedoeling om die marokkanen kort en klein te slaan omdat zij dat ook doen, maar zwaardere straffen mag best, gaan ze heus niet kapot aan (maar goed dat geldt in t algemeen en niet specifiek voor marokkanen ofzo)

Dat weet jij en dat weet ik, maar nu die (politie)rechters nog.
Die zijn soms echt wereldvreemd.
En dat er mensen zijn die sowieso blindelings het vonnis van zo'n rechter tot absolute antwoord op strafmaat zien is wellicht nog absurder.
Hoe laag zo'n straf ook uitpakt, de rechter weet het beter en daar mag je vooral niet aantornen.
Rechters leven op dat vlak nog steeds als God, onaantastbaar en weinig transparant.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_63968133
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 19:02 schreef Meki het volgende:

[..]

Meki, ik heb het idee dat de Marokkaanse jeugd een beetje overal tussenin zit. Het zijn geen Europeanen en het zijn geen Arabieren. Hoe zie jij dat?
pi_63968155
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 19:01 schreef 49R het volgende:

[..]

Ik weet niet wat jij gesnoven hebt, maar het probleem ligt écht bij de betreffende marokkaanse jongeren en hun ouders! Het enige wat we Den Haag kunnen verwijten is dat ze de problemen al járen bagatelliseren.

De manier waarop je je hier opstelt laat helder zien dat jij het gedrag van het tuig vergoeielijkt door de schuld bij een ander te leggen! Wie in Jezusnaam vertoont er hier onaangepast gedrag, dat zijn die jongeren zélf toch?

Ik herinner me nog een gevalletje waarbij een huftertje op de terugweg van een rechtszitting waar zijn gewapende overval behandeld werd en passant nog even een handtasje jatte. Die moest kennis maken met de risico's verbonden aan zijn gekozem loopbaan, en eindigde tussen een auto en een boom. De hele marokkaanse gemeenschap was verbolgen. de jongen had een hart van goud. Ik herinner me zelfs nog een stille tocht.

Zolang de marokkaanse gemeenschap zo met zijn criminelen om gaat, zolang zullen ze gezien worden als de paria's van de maatschappij. Er is slechts één uitweg, en dat is zelfreinigend vermogen te ontwikkelen, zodat de overgrote meerderheid van de marokkanen het beeld gaan bepalen, en niet de 20% hufters.
Dit zijn incidenten en de meesten maken van de incidenten er een vooroordeel ervan
als we allemaal gaan vooroordelen dan kunnen we ophouden met leven
pi_63968217
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 19:04 schreef Py het volgende:

[..]

Meki, ik heb het idee dat de Marokkaanse jeugd een beetje overal tussenin zit. Het zijn geen Europeanen en het zijn geen Arabieren. Hoe zie jij dat?
Het zijn Marokkanen.. maar onderling is het Berbers of Arabieren
Waarvan in Nederland 70 % berbers zijn
pi_63968258
quote:

[..]

Je lult. Nederland is een land vol kansen. Die moet je aangrijpen. Niemand hoeft in armoede te leven, zolang je maar bereid bent je poten uit te steken. Leer de taal, en leer leven met de gedachte dat je moet werken voor je centen. Dat is in het Rif gebergte het geval, en al helemaal hier. Als je blijft zitten wachten tot iemand een miljoen in je schoot werpt, draait dat altijd uit op een teleurstelling. Mensen die bereid zijn te werken leven in dit land NOOIT in armoede!

Ik heb enkele succesvolle marokkaanse kenissen. Beide Ingenieurs. Ik moet wel toegeven dat het geen van beiden Berbers zijn. Zou dat nog verschil maken?
  vrijdag 12 december 2008 @ 19:10:49 #23
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_63968306
quote:

[..]

Mijn god wat ben jij dom..

Armoede? Hahaha... Yeah Right... Daarom hebben alle marokkanen ook zeker van die armoedige kleding aan (lelijk laat ik buiten beschouwing)

+ wat 49R hierboven zegt
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
pi_63968351
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 19:08 schreef 49R het volgende:

[..]

Je lult. Nederland is een land vol kansen. Die moet je aangrijpen. Niemand hoeft in armoede te leven, zolang je maar bereid bent je poten uit te steken. Leer de taal, en leer leven met de gedachte dat je moet werken voor je centen. Dat is in het Rif gebergte het geval, en al helemaal hier. Als je blijft zitten wachten tot iemand een miljoen in je schoot werpt, draait dat altijd uit op een teleurstelling. Mensen die bereid zijn te werken leven in dit land NOOIT in armoede!

Ik heb enkele succesvolle marokkaanse kenissen. Beide Ingenieurs. Ik moet wel toegeven dat het geen van beiden Berbers zijn. Zou dat nog verschil maken?
Waarom zijn er dan voedselbanken dan ?
pi_63968374
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 19:10 schreef Koepert het volgende:

[..]

Mijn god wat ben jij dom..

Armoede? Hahaha... Yeah Right... Daarom hebben alle marokkanen ook zeker van die armoedige kleding aan (lelijk laat ik buiten beschouwing)
Hoe dan ook armoede is een van de redenen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')