Alsof wikipedia een betrouwbare bron isquote:Op woensdag 10 december 2008 10:53 schreef DrDarwin het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Parkeerschijf
Je hangt.
quote:Op woensdag 10 december 2008 10:47 schreef Pas259 het volgende:
Ik ging zojuist naar een vriendin toe, die vlakbij een winkelcentrum woont, omdat ik weet dat je hier een parkeerschijf nodig hebt had ik hem meegenomen, en op de hoedenplank gelegd.
Er zat weinig ruimte bij de neus ivm pilaar voor de parkeergarage, ik ben dan nog zo netjes om hem op de hoedenplank te leggen zodat hij zichtbaarder is, helaas was er wel genoeg ruimte om er een ticket onder mijn wissers te leggen.quote:
Iedereen legt dat ding onder de voorruit. Het is dan ook niet meer dan logisch dat de controleurs alleen daar kijken.quote:Op woensdag 10 december 2008 11:00 schreef Pas259 het volgende:
Er zat weinig ruimte bij de neus ivm pilaar voor de parkeergarage, ik ben dan nog zo netjes om hem op de hoedenplank te leggen zodat hij zichtbaarder is, helaas was er wel genoeg ruimte om er een ticket onder mijn wissers te leggen.
Ik heb een 440 dus het is echt niet lastig om te zien of er een schijf ligt.
quote:2.
Op plaatsen die zijn voorzien van een blauwe streep, is het parkeren van een motorvoertuig op meer dan twee wielen slechts toegestaan, indien het motorvoertuig overeenkomstig het door Onze Minister bepaalde is voorzien van een duidelijk zichtbare parkeerschijf, waarop het tijdstip staat aangegeven waarop met parkeren is begonnen en de toegestane parkeerduur niet is verstreken.
Dan moeten ze dat duidelijk stellen.quote:Op woensdag 10 december 2008 11:04 schreef The_End het volgende:
[..]
Iedereen legt dat ding onder de voorruit. Het is dan ook niet meer dan logisch dat de controleurs alleen daar kijken.
Zou lekker handig worden als iedereen die dingen overal gaan neerleggen, 'omdat het dan makkelijker te zien is'.
Het is duidelijk genoeg voor 99.999999% van de bevolking hoor.quote:Op woensdag 10 december 2008 11:11 schreef Pas259 het volgende:
Dan moeten ze dat duidelijk stellen.
Het maakt geen reet uit hoe enorm duidelijk zichbaar dat ding wel niet was. Als er niet op de hoedenplank gekeken wordt, dan heb je niks aan je 'duidelijk zichtbaar'.quote:
Zolang het niet in de wet of in een besluit staat maakt TS een goede kans.quote:Op woensdag 10 december 2008 11:28 schreef The_End het volgende:
[..]
Het is duidelijk genoeg voor 99.999999% van de bevolking hoor.
[..]
Het maakt geen reet uit hoe enorm duidelijk zichbaar dat ding wel niet was. Als er niet op de hoedenplank gekeken wordt, dan heb je niks aan je 'duidelijk zichtbaar'.
Krijg je bij elke auto een leuke speurtocht. Die controleurs kijken gewoon onder je voorruit en als daar niks ligt krijg je een bon. Lijkt me niet dat ze heel je auto gaan afzoeken of hij misschien ergens anders ligt.quote:Op woensdag 10 december 2008 11:04 schreef The_End het volgende:
[..]
Iedereen legt dat ding onder de voorruit. Het is dan ook niet meer dan logisch dat de controleurs alleen daar kijken.
Zou lekker handig worden als iedereen die dingen overal gaan neerleggen, 'omdat het dan makkelijker te zien is'.
Dit als gevolg van:quote:Art. 25: Parkeerschijfzone
1. Het is verboden in een parkeerschijf-zone te parkeren, behalve op parkeerplaatsen die als zodanig zijn aangeduid of aangegeven of plaatsen die zijn voorzien van een blauwe streep.
2. Op plaatsen die zijn voorzien van een blauwe streep is het parkeren van een motorvoertuig op meer dan twee wielen slechts toegestaan indien het motorvoertuig overeenkomstig het bij ministeriële regeling bepaalde is voorzien van een achter de voorruit geplaatste, duidelijk zichtbare parkeerschijf.
3. Op de parkeerschijf staat het tijdstip aangegeven waarop met parkeren is begonnen. Dit tijdstip wordt uitsluitend handmatig ingesteld. Een parkeerschijf, voorzien van een mechanisme dat het tijdstip van aankomst automatisch instelt of verschuift, wordt niet gebruikt.
4. Bij het instellen mag het tijdstip van aankomst naar boven worden afgerond op het eerstvolgende hele of halve uur. De toegestane parkeerduur mag niet zijn verstreken.
5. Indien op een onderbord dagen of uren zijn vermeld, gelden het tweede tot en met het vierde lid slechts gedurende die dagen of uren.
quote:Een parkeerschijf moet duidelijk zichtbaar worden geplaatst (art. 25, tweede lid, RVV 1990). In de praktijk controleerde de politie logischerwijze op zichtbaarheid achter de voorruit. Bij strafrechtelijke vervolging omdat de parkeerschijf niet achter de voorruit zichtbaar was, kwam het bij wijze van verweer op de zitting voor dat de betrokkene verklaart de schijf wel degelijk zichtbaar te hebben geplaatst, bijvoorbeeld op de hoedenplank achter de achterruit.
Om de handhaving van de regel omtrent de zichtbaarheid van de parkeerschijf te versimpelen en efficiënter te maken, is de regel aangescherpt in die zin dat de parkeerschijf duidelijk zichtbaar achter de voorruit moet worden aangebracht.
Verder is bepaald dat de tijd van aankomst uitsluitend handmatig mag worden ingesteld. In de praktijk wordt gebruik gemaakt van parkeerschijven die zijn voorzien van een mechanisme dat de tijd van aankomst automatisch doorschuift, waardoor de toegestane parkeerduur automatisch en in strijd met het doel van de regeling continu wordt verlengd. Door de betrokken wijziging is het gebruik van dergelijke parkeerschijven aan banden gelegd.
In artikel 2 van het Besluit parkeerschijf was bepaald dat de parkeerschijf zodanig moet worden ingesteld, dat de pijl het tijdstip van aankomst aangeeft. Bij het instellen mag het tijdstip van aankomst naar boven worden afgerond op het eerstvolgende hele of halve uur. In de handhavingpraktijk is gebleken dat men in het algemeen nbekend is met deze regel, waarschijnlijk omdat deze niet in het RVV 1990, maar in het Besluit parkeerschijf was opgenomen. Daarom is de betrokken bepaling nu in het RVV 1990 zelf opgenomen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |