abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 december 2008 @ 00:24:14 #1
182991 esco_
ruler of worlds
pi_63894701
Wat irriteerde ik mij vanmorgen toch weer in de trein toen voor mij opeens zo een prutser met van dat gelakte kuthaar zat en tegenover hem zijn nog dommere vrouwelijke metgezel (IQ geschat op 70).
TS was niets vermoedend begonnen aan zijn huiswerk over de vergelijking tussen de franse, duitse, engelse en amerikaanse constitutie en hoorde toen toevallig de conversatie tussen bovengenoemde trieste figuren.

Dhr. lak-gel-mix-hoofd vertelde in geuren en kleuren hoe geweldig HBO-rechten wel niet is . Dat hij er bewust voor gekozen had om niet naar de universiteit te gaan, want "daar leer je helemaal geen praktijk". Hij leerde dan wél hoe hij met een client moet omgaan. Bovendien zijn volgens hem de studenten op de uni maar "nummertjes" en geen mensen, worden de opdrachten niet eens individueel nagekeken, omdat de docent daar geen tijd voor zou hebben en er ook geen persoonlijk contact bestaat. Wat dus volgens mhr. wel gebeurt op HBO (misschien omdat die docenten zelf nog kinderen zijn? ).

IQ70-griet was vrolijk mee t bleren dat zij ook meer voor de praktijk ging en WO veel te saai is. DAAROM heeft zij er ook voor gekozen . Toen begon kakhoofd trots te vertellen dat hij na de eerste 1,5 jaar les op "academisch niveau" heeft, net als WO (besmeur niet ons onderwijs ).

Verder was hij ook heel cool, omdat hij na zijn quasi-opleiding (lees: prullenbak) de master rechten kon doen. Blijkbaar heeft deze wannabe-jurist nog nooit van "civiel effect" gehoord. Dit mist hij dus op HBO, waardoor hij nooit in zijn hele leven (zonder WO bachelor) advocaat, Officier van Justitie of rechter kan worden. Dus alleen "jurist", waar je dus geen flikker mee kunt, behalve misschien assistent worden .

Klacht: HBO Rechten
Klacht 2: HBO-leerlingen die daarmee opscheppen
Klacht 3: Mensen die "ik wil meer praktijkgericht" als excuus nemen voor hun domheid
Die Today For A Better Tomorrow
  woensdag 10 december 2008 @ 00:26:10 #2
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_63894738
HBO Rechten is heel moeilijk hoor, probeer jij maar eens een boek in spiegelbeeld te lezen.
pi_63894775
WO-vs-HBO-inclusief-narcistentopic

...
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  woensdag 10 december 2008 @ 00:29:01 #4
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_63894800
quote:
Op woensdag 10 december 2008 00:24 schreef esco_ het volgende:
Verder was hij ook heel cool, omdat hij na zijn quasi-opleiding (lees: prullenbak) de master rechten kon doen. Blijkbaar heeft deze wannabe-jurist nog nooit van "civiel effect" gehoord. Dit mist hij dus op HBO, waardoor hij nooit in zijn hele leven (zonder WO bachelor) advocaat, Officier van Justitie of rechter kan worden. Dus alleen "jurist", waar je dus geen flikker mee kunt, behalve misschien assistent worden .
Klopt enigzins, toch zijn er tegenwoordig schakeltrajecten waarin ze je 'in ruil voor' een half jaartje meer toch civiel effect geven.

En TS studeert Nederlands Recht, is net 10 week bezig en vind zichzelf helemaal DE MAN?

* aaipod doet HBO-Rechten

Nou moet ik overigens zeggen dat HBO rechten zeker niet de minste opleiding is, maar je hebt gelijk dat er veel mongolen rondlopen en het ook niet de moeilijkste is. Maar Nederlands Recht staat nou ook niet bepaald te boek als DE breinbrekende studie.
  woensdag 10 december 2008 @ 00:30:27 #5
182991 esco_
ruler of worlds
pi_63894837
quote:
Op woensdag 10 december 2008 00:29 schreef aaipod het volgende:

[..]

Klopt enigzins, toch zijn er tegenwoordig schakeltrajecten waarin ze je 'in ruil voor' een half jaartje meer toch civiel effect geven.

En TS studeert Nederlands Recht, is net 10 week bezig en vind zichzelf helemaal DE MAN?

* aaipod doet HBO-Rechten
TS studeert Europees Recht, is 2,5 jaar bezig, heeft alles gehaald, schrijft zijn scriptie en IS de man
pi_63894847
eens is met alle klachten
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_63894851
Europees Recht hadden ze niks nog saaiers?
  woensdag 10 december 2008 @ 00:32:30 #8
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_63894873
quote:
Op woensdag 10 december 2008 00:31 schreef TerroRobbie het volgende:
TerroRobbie doet zeker Fiscaal Recht
pi_63894895
quote:
quote:
Op woensdag 10 december 2008 00:32 schreef KirkLazarus het volgende:

[..]

TerroRobbie doet zeker Fiscaal Recht
kunnen we weer gewoon HBO'ers gaan bashen?
  woensdag 10 december 2008 @ 00:33:53 #10
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_63894912
Nee dank u Ik bash geen HBO'ers. Ben er zelf een geweest.
pi_63894957
Je moet niet zo neerbuigend doen over het HBO. Net als op het WO doet de HBOer er 4 jaar over om zijn bachelor te halen. Daarna hoeft de HBOer nog maar twee jaar op de universiteit te studeren voor zijn masters.
Dus het verschil tussen HBO en universiteit bestaat eigenlijk niet.
Over 100 jaar weet niemand het meer
pi_63894962
sowieso --> Rechten welk niveau dan ook.
  woensdag 10 december 2008 @ 00:37:00 #13
182991 esco_
ruler of worlds
pi_63894979
quote:
Interessant heur
quote:
Op woensdag 10 december 2008 00:33 schreef zquing het volgende:

[..]

[..]

kunnen we weer gewoon HBO'ers gaan bashen?
  woensdag 10 december 2008 @ 00:37:56 #14
182991 esco_
ruler of worlds
pi_63895001
quote:
Op woensdag 10 december 2008 00:36 schreef heracles het volgende:
Je moet niet zo neerbuigend doen over het HBO. Net als op het WO doet de HBOer er 4 jaar over om zijn bachelor te halen. Daarna hoeft de HBOer nog maar twee jaar op de universiteit te studeren voor zijn masters.
Droom verder. Het gaat overigens ook niet over HBO algemeen, maar over HBO rechten
  woensdag 10 december 2008 @ 00:38:14 #15
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_63895010
quote:
Vergeet je nou voor het gemak even dat 99% van de HBO-ers niet in staat is zijn master te halen omdat ze simpelweg niet de capaciteit daarvoor hebben? Jouw redenatie slaat werkelijk nergens op
  woensdag 10 december 2008 @ 00:38:26 #16
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_63895015
Ik ben beter dan jij topic. Wat een verandering op fok.
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
  woensdag 10 december 2008 @ 00:38:58 #17
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_63895026
quote:
Op woensdag 10 december 2008 00:37 schreef esco_ het volgende:

[..]

Droom verder. Het gaat overigens ook niet over HBO algemeen, maar over HBO rechten
Ja die mag je wel bashen.. dat zijn de Brabanders van het HBO*

* Psychologie zijn de Brabanders van het WO natuurlijk
pi_63895034
Nou, ik ben bijna klaar met rechten universitair, maar het is dat ik er beroepshalve mee te maken heb, anders had ik nog geen dagvaarding in mekaar kunnen sleutelen hoor. Nu ben ik ook een belabberde student, maar toch.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_63895040
quote:
want daarom is het HBO schrikbarend simpel , daarom haalt 't overgrote deel van de HBO'ers die een master gaan doen 't niet.
  woensdag 10 december 2008 @ 00:39:50 #20
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_63895041
quote:
Op woensdag 10 december 2008 00:38 schreef KirkLazarus het volgende:

[..]

SPH en de PABO zijn Brabanderder
pi_63895053
quote:
Op woensdag 10 december 2008 00:38 schreef KirkLazarus het volgende:

[..]

wat is er gebeurd met communicatiewetenschappen?
  woensdag 10 december 2008 @ 00:40:35 #22
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_63895057
quote:
Op woensdag 10 december 2008 00:39 schreef aaipod het volgende:
SPH en de PABO zijn brabanderder
Da's Belgisch Brabant ofzo...
pi_63895059
Dus heb je er maar snel een topic over gemaakt. Dat zal ze leren!
  woensdag 10 december 2008 @ 00:41:11 #24
182991 esco_
ruler of worlds
pi_63895074
quote:
Op woensdag 10 december 2008 00:38 schreef cerror het volgende:
Ik ben beter dan jij topic. Wat een verandering op fok.
R&P forum voor jou?
  woensdag 10 december 2008 @ 00:54:15 #25
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_63895280
Ik ga even serieus reageren hoor...

Zelf ben ik aan Management, Economie en Recht (HBO) begonnen omdat ik geen beter idee had. Kwam er aldaar achter dat ik rechten leuk vond en voor mij is een WO rechtenstudie dan de enige serieuze mogelijkheid. Daar ben ik dan ook heen gegaan met mijn propedeuse. Op de MER krijg je zeer basic recht, het is dan ook maar een van de vele vakken, je leert daar echt van een hele hoop een klein beetje. Dat is prima als je ding is, of als je - zoals ondergetekende - niet weet wat je moet. Maar als je toch écht een rechtenstudie wilt doen waarom dan voor MER of zoals in casu HBO-Rechten kiezen? Dan haal je daar toch je propedeuse en verkas je dan naar 'n echte rechtenstudie? Want HBO-Rechten is gewoon een slap aftreksel natuurlijk en MER is alles behalve een pure rechtenstudie. Kun je een Universitaire studie niet aan? Of bevalt de onderwijsmethode je niet? Prima, doe dan maar HBO-Rechten, maar verkondig dan niet zulks soort onzin, want je maakt jezelf belachelijk.

Die argumenten van Dhr. lak-gel-mix-hoofd zijn sowieso pe0p

Je leert er met cliënten omgaan? Praktijkgericht? Ze doen wellicht wat rollenspellen onderling, die je maar heel miniem voorbereiden op de werkelijkheid. Ze lopen stage, maar dat kan bij een WO opleiding ook. Overigens kun je ook bij een wetswinkel of dergelijks (vrijwillig) gaan werken, doe je ook veel praktijkervaring op.

Meer contact met docenten? Dat wil ik niet bestrijden, want ze hebben natuurlijk veel meer uren onderwijs. Maar ik hoef niet telkens aan de hand te worden gehouden door een docent hoor, en mocht ik er wel eentje nodig hebben dan weet ik ze wel te vinden, en dan maken ze wel degelijk tijd voor me. Krijgen de docenten op het HBO daar ook de kans toe? Ze zitten toch altijd in een les.

En ja, hij kan aan een master beginnen, en nee.. hij heeft geen civiel effect. Precies de reden waarom veel mensen met een afgeronde HBO-studie er toch voor kiezen om in jaar één te starten op de Universiteit. Overigens vraag ik me af of je je master wel (binnen redelijke tijd) kunt halen met de matige voorkennis van HBO-Rechten. Je hebt toch wel wat diepgang gemist.

Let wel: in tegenstelling tot een aantal hiero heb ik niets tegen HBO'ers in het algemeen.. maar dit klinkt gewoon als iemand die gefrustreerd is omdat hij geen universitaire studie aan kan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')