abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65596217
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 13:59 schreef starla het volgende:
16 red je nog wel een keer, maximale pijnstilling met non steroiden is
Toe maar, steroïden nog wel
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_65596378
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 14:37 schreef gohan16 het volgende:
pantozol 1dd 20 mg erbij
Een gulle dokter zou dat doen ja, bij jonge personen zonder risicofactoren meestal niet.

Maar we zitten al op 12, iemand nog meer suggesties?
I feel kinda Locrian today
pi_65596504
Aciclovir 800mg 5dd1

(En ja, 'k heb een keer gehoord van een kind met waterpokken die dit dus voorgeschreven had gekregen)
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_65596524
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 15:36 schreef intoxicated het volgende:
Aciclovir 800mg 5dd1
pi_65656911
Vandaag tentamen gehad, waarschijnlijk wel gehaald maar wat zouden jullie op deze vraag beantwoorden?

Casus over een mogelijke erfelijke ziekte (niet echt relevant)
Er wordt een genetisch onderzoek verricht.
Als er afwijkingen gevonden worden betekent dit:
-Dat de man goede schoenen moet gaan dragen om voetafwijkingen te voorkomen.

Dit is:
a. Primaire preventie
b. Secundaire preventie
c. Tertiaire preventie

Ik vind dat ze eigenlijk allemaal wel kunnen, het is maar hoe je het bekijkt
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
  maandag 2 februari 2009 @ 17:05:23 #206
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_65662082
primair is dat hij goede schoenen moet dragen
secundair is dat er genetisch onderzoek is gedaan
tertair is het hier niet, omdat hij nooit eerder voetafwijkingen heeft gehad.

Volgens mij is het A, omdat het "dit is" slaat op het laatste(=goede schoenen).
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_65662106
Volgens mij is het D. Doet het er toe wat voor soort preventie het is?

pi_65662135
Zelf was ik ook voor D gegaan

Het is helaas C
pi_65662721
quote:
Op maandag 2 februari 2009 17:07 schreef MaxC het volgende:
Zelf was ik ook voor D gegaan

Het is helaas C
Belachelijke vraag.

Of zoals de Amateur Transplants zeggen: Public Health? Public Health? What the Fuck is Public Health?.

Dan heb ik ook nog een vraag waar mensen het niet over eens zijn. Ik vind hem zelf vrij duidelijk, maar volgens anderen is het erg onduidelijk. Wat vinden jullie?
quote:
Welke van de volgende oorzaken van myocardiale ischemie is het gevolg van een verhoogd zuurtofverbruik?

1. aortastenose
2. anemie
3. coronaire atherosclerose
4. koolmonoxide intoxicatie (sic)
pi_65662798
Ik zou zeggen 4
pi_65662976
Ik zou zeggen:
pi_65663315
quote:
Op maandag 2 februari 2009 17:31 schreef Repeat het volgende:
Ik zou zeggen:
Het antwoord is 1. Enkel bij 1 komt de ischemie door verhoogde vraag, immers, het LV moet tegen een aortastenose inpompen. De overige 3 zorgen voor een verlaagd aanbod van zuurstof, waardoor de ischemie ontstaat. Mij klinkt dat vrij logisch, maar veel medestudenten (en jullie) vinden dus van niet.
  maandag 2 februari 2009 @ 18:20:14 #213
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_65664541
Is ook heel logisch dat het 1 is. Zo'n vraag onderscheidt de slimmen van dommen.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_65665055
Nee, ik zeg ook 1.

Hoewel ik ook wel snap waarom ze 2 of 4 kiezen, ligt er maar net aan hoe je redeneert. Je hart moet dan vaker pompen om je lichaam van genoeg zuurstof te voorzien, hierdoor is er ook een hoger zuurstofverbruik.
pi_65669942
quote:
Op maandag 2 februari 2009 17:42 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Het antwoord is 1. Enkel bij 1 komt de ischemie door verhoogde vraag, immers, het LV moet tegen een aortastenose inpompen. De overige 3 zorgen voor een verlaagd aanbod van zuurstof, waardoor de ischemie ontstaat. Mij klinkt dat vrij logisch, maar veel medestudenten (en jullie) vinden dus van niet.
Ik lees "wat is het gevolg van verhoogd zuurstofgebruik?"

en dat is een aortastenose zeker niet

Gewoon een kutvraag dus.
pi_65670662
Ik hoef dit hele blok niet meer naar college

Ze gaan alle colleges filmen en online zetten
pi_65681835
Nou, of dat bevorderlijk en stimulerend is om naar college te gaan kun je betwijfelen.. Dan is het ook 'mm ik kijk het later wel' en met het tentamen in het vooruitzicht 'mm oke, die kan ik wel schrappen, dat krijg ik toch niet meer af'

(wel relaxed overigens, daar niet van )
pi_65684260
We hebben een collegezaal met 350 stoelen, en 420 man in het eerste jaar, ik hoop dat het demotiverend werkt voor een aantal personen
pi_65685063
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 10:23 schreef Merel1808 het volgende:
We hebben een collegezaal met 350 stoelen, en 420 man in het eerste jaar, ik hoop dat het demotiverend werkt voor een aantal personen
schandalig...
pi_65689137
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 10:52 schreef starla het volgende:

[..]

schandalig...
Alsof iedereen zo'n collegehengst is
pi_65693503
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 10:23 schreef Merel1808 het volgende:
In utrecht hetzelfde probleem, maar daar hebben we gewoon een college zaal en een ander lokaal met een video verbinding, niet dat die mensen in dat andere lokaal een vraag kunnen stellen, maar het geeft ze iig het idee dat hun college geld nog ergens naartoe gaat
pi_65695823
Wij mogen buiten de collegezaal in een soort halletje zitten, maar daar is het altijd steenkoud en iedereen loopt continue heen en weer, ook niet optimaal
pi_65696625
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 13:06 schreef Repeat het volgende:

[..]

Alsof iedereen zo'n collegehengst is
Nee, maar iedereen heeft het recht op een zitplaats tijdens het college. Je moet ervan uitgaan als faculteit dat iedereen kan en mag komen naar een college. Het is dan schandalig als er geen plaatsen zijn. Is hetzelfde als 100 concertkaarten verkopen voor een zaal van 80 man.
pi_65697133
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 16:31 schreef starla het volgende:

[..]

Nee, maar iedereen heeft het recht op een zitplaats tijdens het college. Je moet ervan uitgaan als faculteit dat iedereen kan en mag komen naar een college. Het is dan schandalig als er geen plaatsen zijn. Is hetzelfde als 100 concertkaarten verkopen voor een zaal van 80 man.
Is eigenlijk niks anders dan het overboeken wat je ziet bij vliegtuigtickets.

Anders bouw je een zaal voor 450 man, is altijd de helft van de zaal leeg
En het groeit natuurlijk, toen ze die toko een jaar of 20 (weet ik het) opbouwden hadden ze natuurlijk niet verwacht dat er zoveel studenten zouden komen...
pi_65697227
En er zijn dit jaar teveel studenten aangenomen door dat geintje met de decentrale selectie. Dat zijn er ook al weer 25..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')