Toe maar, steroïden nog welquote:Op zaterdag 31 januari 2009 13:59 schreef starla het volgende:
16 red je nog wel een keer, maximale pijnstilling met non steroiden is
Een gulle dokter zou dat doen ja, bij jonge personen zonder risicofactoren meestal niet.quote:
quote:Op zaterdag 31 januari 2009 15:36 schreef intoxicated het volgende:
Aciclovir 800mg 5dd1
Belachelijke vraag.quote:Op maandag 2 februari 2009 17:07 schreef MaxC het volgende:
Zelf was ik ook voor D gegaan
Het is helaas C
quote:Welke van de volgende oorzaken van myocardiale ischemie is het gevolg van een verhoogd zuurtofverbruik?
1. aortastenose
2. anemie
3. coronaire atherosclerose
4. koolmonoxide intoxicatie (sic)
Het antwoord is 1. Enkel bij 1 komt de ischemie door verhoogde vraag, immers, het LV moet tegen een aortastenose inpompen. De overige 3 zorgen voor een verlaagd aanbod van zuurstof, waardoor de ischemie ontstaat. Mij klinkt dat vrij logisch, maar veel medestudenten (en jullie) vinden dus van niet.quote:
Ik lees "wat is het gevolg van verhoogd zuurstofgebruik?"quote:Op maandag 2 februari 2009 17:42 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Het antwoord is 1. Enkel bij 1 komt de ischemie door verhoogde vraag, immers, het LV moet tegen een aortastenose inpompen. De overige 3 zorgen voor een verlaagd aanbod van zuurstof, waardoor de ischemie ontstaat. Mij klinkt dat vrij logisch, maar veel medestudenten (en jullie) vinden dus van niet.
schandalig...quote:Op dinsdag 3 februari 2009 10:23 schreef Merel1808 het volgende:
We hebben een collegezaal met 350 stoelen, en 420 man in het eerste jaar, ik hoop dat het demotiverend werkt voor een aantal personen
In utrecht hetzelfde probleem, maar daar hebben we gewoon een college zaal en een ander lokaal met een video verbinding, niet dat die mensen in dat andere lokaal een vraag kunnen stellen, maar het geeft ze iig het idee dat hun college geld nog ergens naartoe gaatquote:Op dinsdag 3 februari 2009 10:23 schreef Merel1808 het volgende:
We hebben een collegezaal met 350 stoelen, en 420 man in het eerste jaar, ik hoop dat het demotiverend werkt voor een aantal personen
Nee, maar iedereen heeft het recht op een zitplaats tijdens het college. Je moet ervan uitgaan als faculteit dat iedereen kan en mag komen naar een college. Het is dan schandalig als er geen plaatsen zijn. Is hetzelfde als 100 concertkaarten verkopen voor een zaal van 80 man.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 13:06 schreef Repeat het volgende:
[..]
Alsof iedereen zo'n collegehengst is
Is eigenlijk niks anders dan het overboeken wat je ziet bij vliegtuigtickets.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 16:31 schreef starla het volgende:
[..]
Nee, maar iedereen heeft het recht op een zitplaats tijdens het college. Je moet ervan uitgaan als faculteit dat iedereen kan en mag komen naar een college. Het is dan schandalig als er geen plaatsen zijn. Is hetzelfde als 100 concertkaarten verkopen voor een zaal van 80 man.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |