abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63984110
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 20:03 schreef iofn het volgende:
Vanmiddag even mijn tentamen gynaecologie ternauwernood ingekopt.
Ik dacht nog dat wordt niks, en zeker toen er geen docent kwam opdagen bij het werkcollege.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
  zaterdag 13 december 2008 @ 17:37:58 #52
120967 the_jasper
Karnemelk, shaken not stirred
pi_63988800
Hoeveel van jullie hebben een goed op de voortgangstoets?
Ik ga er gewoon heen en scoor gewoon een voldoende .
Had nu 42 vragen goed, na een avondje kroeg.

Vullen jullie dan gewoon alles in waar je minstens 1 antwoord kan wegstrepen (=gokkans)?
En heeft het nog nut een goed te hebben, notitie ofzo?
Wat zegt hij nou.... Dat kan toch niet?
pi_63989006
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 17:37 schreef the_jasper het volgende:
Hoeveel van jullie hebben een goed op de voortgangstoets?
Ik ga er gewoon heen en scoor gewoon een voldoende .
Had nu 42 vragen goed, na een avondje kroeg.

Vullen jullie dan gewoon alles in waar je minstens 1 antwoord kan wegstrepen (=gokkans)?
En heeft het nog nut een goed te hebben, notitie ofzo?
Het aantal studenten dat een goed heeft hangt af van de spreiding van de scores aangezien het een relatieve score is. Ik heb tot nu toe altijd een goed gehad. Ik vul veel vragen in, ik denk zo'n beetje alle waar ik 1 mogelijkheid kan wegstrepen.

Wat de gevolgen van je scores zijn verschilt per faculteit, maar hier in Nijmegen levert een goed niets op.
pi_63993935
Menschen, VT vraag.

no.6: bij longfibrose lijkt me de elasticiteit niet toe te nemen, wel?

en die NSAID vraag klopt niet, en kan ik had troponinebij vraag 34, maar dat zal wel niet bij het contractiele apparaat horen

ik dacht ach bij een MI prikken ze een tropo dus die zal het zowieso welniet zijn
pi_63994611
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 21:39 schreef WooZ het volgende:
Menschen, VT vraag.
no.6: bij longfibrose lijkt me de elasticiteit niet toe te nemen, wel?
Elasticiteit is het vermogen om terug te keren naar de begintoestand, en een stugge fibrotische long doet dat prima. Het is de compliantie die is afgenomen.
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_63995906
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 22:06 schreef intoxicated het volgende:

[..]

Elasticiteit is het vermogen om terug te keren naar de begintoestand, en een stugge fibrotische long doet dat prima. Het is de compliantie die is afgenomen.
maar de vraag was wat neemt er toe bij longfibrose:

a) compliantie
b) weerstand
c) elasticiteit

en het antwoord was C
pi_63996814
"gamma"?
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_63996891
Mis ik iets aan die VGT?

Ik heb vrijdag neurologie tentamen en ik vind het best wel interessant eigenlijk. Nu vind ik het jammer dat ik de rest van het blok eigenlijk nauwlijks gestudeerd heb... Dat heb ik ieder blok, maar doe het vervolgens nooit. Zou ook een hoop stress schelen de laatste week!!
pi_63998405
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 23:40 schreef NoLoveLost het volgende:
Mis ik iets aan die VGT?

Nu vind ik het jammer dat ik de rest van het blok eigenlijk nauwlijks gestudeerd heb... Dat heb ik ieder blok, maar doe het vervolgens nooit. Zou ook een hoop stress schelen de laatste week!!
Dat heb ik ook altijd .
pi_63998588
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 23:40 schreef NoLoveLost het volgende:
Mis ik iets aan die VGT?

Ik heb vrijdag neurologie tentamen en ik vind het best wel interessant eigenlijk. Nu vind ik het jammer dat ik de rest van het blok eigenlijk nauwlijks gestudeerd heb... Dat heb ik ieder blok, maar doe het vervolgens nooit. Zou ook een hoop stress schelen de laatste week!!
Dat begin ik nu ook te krijgen en ik zit pas in mijn derde blok
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  zondag 14 december 2008 @ 13:12:48 #61
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_64004268
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 23:00 schreef WooZ het volgende:

[..]

maar de vraag was wat neemt er toe bij longfibrose:

a) compliantie
b) weerstand
c) elasticiteit

en het antwoord was C
Ja nou dat klopt toch? De compliantie neemt af, want die long wil niet uit elkaar, de weerstand is niet anders bij longfibrose, en de elasticiteit neemt toe om wat mijn voorganger zei, de long gaat heel makkelijk terug naar zijn beginpositie. Hoe ver de long ervoor kan uitgerekt worden heeft niks met elasticiteit te maken.
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_64004570

[ Bericht 100% gewijzigd door Repeat op 14-12-2008 13:28:09 ]
pi_64008497
pi_64009099
quote:
Grappig idd, wel oud .

Geeft wel mooi de grote hoeveelheid populaire ziekenhuisseries aan. Zou het nu echt komen doordat leken 'ons vak' zo interessant vinden, of omdat het ziekenhuis in de ogen van scriptschrijvers gewoon een perfecte plek voor een TV-drama is; veel drama, leed, interessante stereotype figuren etc. ...
pi_64009365
Ik denk dat laatste
pi_64033815
Wat een falend kerstpakket dit jaar zeg
pi_64048822
Heelkunde
En het einde van mijn nachtrust
  dinsdag 16 december 2008 @ 20:42:02 #68
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_64068412
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 05:42 schreef intoxicated het volgende:
Heelkunde
En het einde van mijn nachtrust
Heelkunde einde van je nachtrust??? Heb natuurlijk wel geluk gehad, maar heelkunde was voor mij 8-5 en diensten MET compensatie. Was voor mij het eerste coschap met compensatie, vandaar dat met met hoofdletters..
pi_64068497
Krijg je dan soms wel compensatie bij co-schappen ?
  dinsdag 16 december 2008 @ 22:37:06 #70
205557 NoLoveLost
Girls can tell
pi_64072781
Ja, is niet verplicht. Maar sommige ziekenhuizen bieden het vrijwillig aan...
pi_64079631
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 20:42 schreef ralfie het volgende:

[..]

Heelkunde einde van je nachtrust??? Heb natuurlijk wel geluk gehad, maar heelkunde was voor mij 8-5 en diensten MET compensatie. Was voor mij het eerste coschap met compensatie, vandaar dat met met hoofdletters..
Hm, in welk ziekenhuis zat je?
  woensdag 17 december 2008 @ 15:09:13 #72
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_64089689
quote:
Op woensdag 17 december 2008 09:24 schreef Nuna het volgende:

[..]

Hm, in welk ziekenhuis zat je?
Bernhoven Oss. Lekker geen arts-assistenten daar (behalve op de SEH) dus kon lekker veel doen
pi_64105840
Ik heb het helemaal gehad met dit kankerblok (heerlijk omdat eens te mogen zeggen). Kan me echt niet meer concentreren op epidemiologie van borstkanker of de classificatie van leukemiën ...

Kortom: toe aan vakantie . Heerlijk 2 weken niets doen (afgezien van wat familie-evenementen e.d.) en dan in januari circulatie 2 ( * dotKoen is cardio-nerd )

Hoe gaat het met jullie tentamens?
pi_64105984
Ik heb de mijne al twee weken geleden gedaan
8,1 voor Traumata
pi_64106451
quote:
Op woensdag 17 december 2008 23:35 schreef Seam het volgende:
Ik heb de mijne al twee weken geleden gedaan
8,1 voor Traumata
Kijk, mooi! Jullie hebben dan (net zoals de meeste studenten) dus gewoon een vakantie midden in een blok? Lijkt me eigenlijk best irritant.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')