abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 december 2008 @ 15:29:25 #26
236733 Marmex
Currently travelling
pi_63907077
Fooi in een horecazaak gaat vaak in een pot omdat mensen bij de garderobe etc geen of zeer weinig fooi krijgen en het toch 'verdeeld' moet worden.

Ik heb altijd werk gedaan waar ik persoonlijk de fooi kreeg, niemand die dat zag en en met niemand hoefde ik het te delen (taxi voor de goede orde)
Hier heb ik bij boodschap al geen voorbaat aan.
  woensdag 10 december 2008 @ 15:30:27 #27
236733 Marmex
Currently travelling
pi_63907101
quote:
Op woensdag 10 december 2008 13:30 schreef Rikkert het volgende:

[..]

Beetje krom ja. Als je nou zelf expres geld uit de kassa pakt, oke. Maar nu zijn het gewoon fouten en dat kan gebeuren.
Ja en wat is de verhouding fooi / kasverschil? Bij goed personeel levert deze 'regel' je baas in bijna alle gevallen geld op.....
Hier heb ik bij boodschap al geen voorbaat aan.
pi_63916642
quote:
Op woensdag 10 december 2008 00:37 schreef Maeghan het volgende:
Fooi is misschien geen loon, maar er zijn wel meer bedrijven waar je fooi niet mag houden. In supermarkten bijvoorbeeld mag je ook geen fooi aannemen.
In een supermarkt word je doorgaans niet beloond vanwege je vriendelijke bediening
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_63923788
Fooi, mag je gewoon houden, je werkgever is een inhalige smeerlap.
pi_63926158
Ik heb in een restaurant gewerkt waar de fooi wel in de kassa verdween maar bij het tellen aan het einde van de dag werd het positieve verschil wel verdeelt als fooi over iedereen die had gewerkt. Als iemand een foutje had gemaakt (wat wel eens gebeurde, alles ging uit het hoofd) ging dat dus helaas van de fooi af. Het maakt bij ons trouwens niet uit of je de hele dag of alleen 's middags en 's avonds had gewerkt en in de bediening of in de keuken, iedereen kreeg even veel.

Stel nou dat TS de fooi in eigen zak steekt maar er ontstaat vervolgens een negatief kasverschil omdat iemand een foutje maakt. Kan de baas dan maatregelen nemen of is dat gewoon een risco dat hij loopt omdat mensen nou eenmaal wel eens fouten maken (er vanuit gaant dat dit niet expres gebeurt)?
Bij ons werd dat dan dus van het fooi afgehaald, maar mag dat wel dan?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')