abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage donderdag 11 december 2008 @ 14:52:29 #176
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_63933967
quote:
Op donderdag 11 december 2008 14:48 schreef Soempie het volgende:

[..]

Heeft het uitzendbureau nog niks anders voor hem op het oog?
uitzendbureau mag en kan hem ook niet verder helpen want na 78 week moet je een contract krijgen en dat kan nu simpelweg niet uit met de economische crisis en weet ik veel wat. bij het bedrijf waar hij werkt gaan alle uitzendkrachten eruit.
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_63934027
Nooit geweten dat het zo werkt.

Heeft hij zelf al een idee voor een andere baan?
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  Redactie Frontpage donderdag 11 december 2008 @ 14:56:01 #178
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_63934078
het liefst wil hij werken en leren met ICT maar dan moet je eerst een baan hebben blijkbaar. Dus nu heeftie zich bij een ander uitzendbureau ingeschreven en als dat werken en leren eerst niet lukt wordt het waarschijnlijk callcenterwerk ofzo
With four other people
And aliens
pi_63935182
quote:
Op donderdag 11 december 2008 14:52 schreef MaJo het volgende:
Een jelly neem ik aan? welke?
Sweetie pie.
Ik was een beetje aan het snuffelen (niet in Amsterdam overigens) en opeens zag ik het woord 'wiebelig' op een omschrijvingsbord bij de jellies. En aangezien Soempie toch wel erg benieuwd was naar Lush-producten heb ik die voor haar meegenomen.
pi_63935196
quote:
Op donderdag 11 december 2008 14:52 schreef MaJo het volgende:

[..]

Een jelly neem ik aan? welke?
sweetie pie
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_63935222
quote:
Op donderdag 11 december 2008 15:36 schreef wyccie het volgende:

[..]

Sweetie pie.
Ik was een beetje aan het snuffelen (niet in Amsterdam overigens) en opeens zag ik het woord 'wiebelig' op een omschrijvingsbord bij de jellies. En aangezien Soempie toch wel erg benieuwd was naar Lush-producten heb ik die voor haar meegenomen.
Dankjewel.
  donderdag 11 december 2008 @ 15:45:03 #183
171422 LadyBlack
paint it black
pi_63935423
quote:
Op donderdag 11 december 2008 14:41 schreef Etcetera het volgende:

[..]

zonde meis

oh over werk gesproken: vriendlief is vanaf de kerst werkloos (hij was uitzendkracht bij een productiebedrijf en het is óf een contract óf daar weg. en ze willen hem geen contract aanbieden )
Broertje en zusje van mn vriend zitten allebei gedetacheerd bij bedrijven en die zitten met de kerst nog betaald op de bank en daarna ook keihard werkeloos....

Kredietcrisis wordt nu wel duidelijk ja
  Moderator donderdag 11 december 2008 @ 16:59:23 #184
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_63937234
Mag ik hier even kotsen op Imannel kant? die man heeft zulke zieke en verwerpelijke ideeen, ik word er gewoon naar en misselijk van als ik het lees
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_63937658
Nu dat gezeik met de kredietcrisis aan de gang is, moet ik misschien maar beter met mijn geld omgaan. Lag gisteren ook al te piekeren over de toekomst ( ).
Mijn vaste lasten zijn zo'n 550 (huur, collegegeld, zorgverzekering, lenzen, telefoon, donaties). Ik krijg 100 aan huur- en zorgtoeslag. En af en toe weer eens een duur studieboek (of drie zoals deze maand).
Ik heb per maand ruim 2 keer dat bedrag te besteden. Dus ergens gaat er iets goed fout.

Verbeterpunten:
* niet zo duur gaan eten (vaker koken, boterham mee naar werk en school)
* niet meer zulke dure cadeautjes kopen
* niet zo vaak kleren kopen (alhoewel het maar H&M is)

Iemand anders nog tips voor mij?
pi_63937738
* vaker bij vrienden of familie eten

Eigenlijk heb ik hetzelfde probleem, dus ik weet het ook niet.
pi_63937756
quote:
Op donderdag 11 december 2008 16:59 schreef MaJo het volgende:
Mag ik hier even kotsen op Imannel kant? die man heeft zulke zieke en verwerpelijke ideeen, ik word er gewoon naar en misselijk van als ik het lees
Ik ken Kant alleen van de categorische imperatief. Wat lees jij dan?
pi_63937843
Oja en van de vraag hoe kennis mogelijk is, de categorieen, synthetische a priori-oordelen, etc.

Maar ik weet niks verwerpelijks?
pi_63937853
quote:
Op donderdag 11 december 2008 17:18 schreef Soempie het volgende:
* vaker bij vrienden of familie eten
Daar houd ik niet zo van. Familie woont te ver weg en ik zit gewoon liever thuis.
Dan maar gewoon minder gaan eten.

Ik heb zojuist een museumjaarkaart ontvangen, dat is dus wel mooi.
  Moderator donderdag 11 december 2008 @ 17:24:16 #190
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_63937881
quote:
Op donderdag 11 december 2008 17:18 schreef Soempie het volgende:

[..]

Ik ken Kant alleen van de categorische imperatief. Wat lees jij dan?
Kant stelt dat joden geen inlevingsvermogen en gevoel hebben, en daarom niet het ware geloof hebben. Hij vond daarom dat het jodendom vernietigd moest worden. Hij was een inspirator van hitler en de rest van de geschiedenis ken je...

26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_63937969
quote:
Op donderdag 11 december 2008 17:24 schreef MaJo het volgende:

[..]

Kant stelt dat joden geen inlevingsvermogen en gevoel hebben, en daarom niet het ware geloof hebben. Hij vond daarom dat het jodendom vernietigd moest worden. Hij was een inspirator van hitler en de rest van de geschiedenis ken je...

Heeft Kant dat echt zo bedoeld? Of heeft Hitler er zijn eigen draai aan gegeven? En welk boek?
pi_63937993
quote:
Op donderdag 11 december 2008 17:24 schreef MaJo het volgende:

Ik heb nog wel zo'n boekje over Kant, ik trek 't uit de kast, dondert er gelijk een stapel naar beneden.
Ik zie zo snel niks over Joden, maar misschien moet ik het boekje maar eens een keer echt lezen.
  donderdag 11 december 2008 @ 17:30:16 #193
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_63938049
Waarvan 1 voor mij?
  donderdag 11 december 2008 @ 17:32:54 #195
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_63938086
quote:
Op donderdag 11 december 2008 17:31 schreef wyccie het volgende:
Waarvan 1 voor mij?
Voor zover ik weet heet jij geen mw. MM.
En als ik je wel zou uitnodigen, ga je er toch niet op in of kom je in een burka...
  Redactie Frontpage donderdag 11 december 2008 @ 17:35:32 #196
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_63938155
quote:
Op donderdag 11 december 2008 15:45 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Broertje en zusje van mn vriend zitten allebei gedetacheerd bij bedrijven en die zitten met de kerst nog betaald op de bank en daarna ook keihard werkeloos....

Kredietcrisis wordt nu wel duidelijk ja
lekker bagger
maar ik denk dat dat bedrijf waar m'n vriend werkt er nog wel spijt van gaat krijgen: hij is de enige die weet hoe álle machines werken
quote:
Op donderdag 11 december 2008 17:15 schreef wyccie het volgende:
Nu dat gezeik met de kredietcrisis aan de gang is, moet ik misschien maar beter met mijn geld omgaan. Lag gisteren ook al te piekeren over de toekomst ( ).
Mijn vaste lasten zijn zo'n 550 (huur, collegegeld, zorgverzekering, lenzen, telefoon, donaties). Ik krijg 100 aan huur- en zorgtoeslag. En af en toe weer eens een duur studieboek (of drie zoals deze maand).
Ik heb per maand ruim 2 keer dat bedrag te besteden. Dus ergens gaat er iets goed fout.

Verbeterpunten:
* niet zo duur gaan eten (vaker koken, boterham mee naar werk en school)
* niet meer zulke dure cadeautjes kopen
* niet zo vaak kleren kopen (alhoewel het maar H&M is)

Iemand anders nog tips voor mij?
geen merkproducten meer kopen, bezuinigen op energiekosten (dus deuren dicht, alleen verwarming aan waar je zit, eerde een warme trui aan doen dan de kachel hoger zetten, dat soort dingen), probeer ipv boeken te kopen ze bij de mediatheek te lenen

god als ik mezelf teruglees zou je zeggen dat ik geweldig ben in bezuinigen
With four other people
And aliens
pi_63938211
Dat is helemaal waar.

Zestig euro voor een kaartje voor zo'n artiest is nog te doen. Helaas heb ik dus besloten om te gaan sparen.
  donderdag 11 december 2008 @ 17:41:29 #198
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_63938324
quote:
Op donderdag 11 december 2008 17:38 schreef wyccie het volgende:
Dat is helemaal waar.

Zestig euro voor een kaartje voor zo'n artiest is nog te doen. Helaas heb ik dus besloten om te gaan sparen.
Met alle extra kosten kwam het op ruim 153 Euro voor 2 kaarten.
Maar in maart dit jaar betaalde ik nog 130 Euro per stuk (graag zelfs overigens...), dus dit is een koopje...
pi_63938330
quote:
Op donderdag 11 december 2008 17:35 schreef Etcetera het volgende:
geen merkproducten meer kopen, bezuinigen op energiekosten (dus deuren dicht, alleen verwarming aan waar je zit, eerde een warme trui aan doen dan de kachel hoger zetten, dat soort dingen), probeer ipv boeken te kopen ze bij de mediatheek te lenen
Thanks. Merkproducten ga ik zeker schrappen. Ik denk er vaak niet eens bij na, ik pak gewoon wat ik lekker vind.
Boek lenen is geen optie, je mag ze niet meenemen buiten de bieb. En ik wil toch wel graag gewoon de boeken hebben omdat ik erin streep en als naslag.
  donderdag 11 december 2008 @ 17:42:19 #200
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_63938350
Wyccie, ben je een JMJ-liefhebber?

Zo ja, als je me PM't met je adres dan krijg je een cadeautje van mij...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')