abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64370598
quote:
Op woensdag 24 december 2008 17:26 schreef Steven184 het volgende:
Zo alles staat klaar voor het diner.

Amuse van bietensoep alleen nog even blenderen met wodka en chilipoeder, voorgerecht lasagna van courgette alleen nog in elkaar knutselen, varkenshaas en croute en portobello's met geitenkaas alleen nog even in oven, aardappelpuree klaar, boontjes nog even koken en omwikkelen met spek en klaar.

Chocoladeterrine gister al gemaakt, dus een lekker rustige aanloop.
Je doet het allemaal voor spek en bonen.
The poet presents the imagination with images from life and human characters and situations, sets them all in motion and leaves it to the beholder to let these images take his thoughts as far as his mental powers will permit.
pi_64371097
Kerstavond was niet zo bijzonder, 1e kerstdag zijn we lekker uit eten geweest .
Het voorgerecht bestond uit plakjes gerookte eendenborst met rucolla, rode bessensaus en waldorfsalade met walnoot. Daarna kwam een tussengerecht, dat bestond uit een coquille met een slavink van tonijn en chuka wakame. Het hoofdgerecht was hertenpeper met een bol aardappelpuree eronder, sperziebonen in saus, zelfgemaakte frites en een heerlijk stoofpeertje. Het nagerecht waren twee kleine cakejes en een heerlijke dessertwijn. Daarop volgde nog een kopje koffie met oliebollen (ook zelfgemaakt).

Bij alle gangen zat er een wijntje bij overigens, afgestemd op het gerecht.

Vanavond ga ik een kiprollade in vruchtjes maken, met gevulde champignons en gebakken aardappeltjes met schil en rozemarijn uit de oven . Niet bijzonder, wel lekker.

[ Bericht 0% gewijzigd door Phosphorescent op 26-12-2008 12:32:29 ]
pi_64371109
Wakker worden. Het is vandaag pas 2e kerstdag.. Of bij jou al 3e? En mensen die met kerst al oliebollen eten hebben er helemaal niks van begrepen.
The poet presents the imagination with images from life and human characters and situations, sets them all in motion and leaves it to the beholder to let these images take his thoughts as far as his mental powers will permit.
pi_64372325
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 04:39 schreef Twerk het volgende:

[..]

Je doet het allemaal voor spek en bonen.
Want?
pi_64372360
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 11:10 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Want?
Daar wacht ik ook nog op, want eten was zeer geslaagd.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  vrijdag 26 december 2008 @ 11:28:39 #156
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_64372602
Huize Klonk had gisteravond het meest bijzondere kerstmaal van heel FOK!, iedereen doet duur en exclusief en ik heb gisteravond een heerlijke stamppot met rooie bieten gemaakt
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_64372712
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 11:28 schreef Klonk het volgende:
Huize Klonk had gisteravond het meest bijzondere kerstmaal van heel FOK!, iedereen doet duur en exclusief en ik heb gisteravond een heerlijke stamppot met rooie bieten gemaakt
Ik had gisteravond een broodje hamburger en later op de avond nog een broodje frikandel gekocht bij Inge
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_64373510
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 08:41 schreef Twerk het volgende:
Wakker worden. Het is vandaag pas 2e kerstdag.. Of bij jou al 3e? En mensen die met kerst al oliebollen eten hebben er helemaal niks van begrepen.
Dat zit er het hele jaar door al bij . Heeft voor ons niets met kerst of oud & nieuw te maken oid.
Edit - het was nog vroeg en ik bedoelde inderdaad eerste kerstdag.

[ Bericht 5% gewijzigd door Phosphorescent op 26-12-2008 12:32:08 ]
pi_64380732
Mijn lange vinger was finaal mislukt
En zeekraal is minder lekker dan gedacht!
De rest was een succes. Ik mag het volgend jaar weer doen.
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 04:33 schreef Isabeau het volgende:

Nog fokkers met ernstig mislukte dingen? Altijd leuk om te lezen
Yesterday is history,
Tomorrow is mystery,
Today is a gift,
Thats why they call it the present.
pi_64382697
Hier ook een groot succes. We waren maar met z'n 2en, maar we hebben heerlijk zitten smikkelen.

Voorgerecht:

Hoofdgerecht:

lekker zelf wokken dus!
pi_64383340
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 19:39 schreef Sunnythesun het volgende:
Hier ook een groot succes. We waren maar met z'n 2en, maar we hebben heerlijk zitten smikkelen.

Voorgerecht:
[ afbeelding ]

Hoofdgerecht:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

lekker zelf wokken dus!
Mooi bierglas, welk merk?
pi_64383554
Wehehe dat is een wijnglas van Jamie Oliver Verkochten ze een paar jaar terug bij AH... verder nooit meer tegen gekomen terwijl er nu wel 1 een barst heeft..
pi_64386868
Mijn kerstdiner was geslaagd.

Voorgerecht:
Franse uiensoep

Hoofdgerecht:
Wildstoofpot met bladerdeeg
Aardappelkoekjes met kruidenkaas
Stoofpeertjes

Nagerecht:
Tropische vruchten met mangoijs

De Franse uiensoep was erg goed gelukt hoewel ik vond dat er wel erg veel ui in zat. Het bladerdeeg op de wildstoofpot wilde maar niet goed lukken, maar de stoofpot was toch best lekker. Het had een beetje te uitgesproken smaak vond ik, en ik vermoed dat het door de wildfond kwam. De aardappelkoekjes vond ik niet lekker, omdat ze me erg aan pannenkoeken deden denken (ik houd niet van pannenkoeken) en het ondanks de kruidenkaas en gruyere niet wilde lukken om het naar kaas te laten smaken. De gasten vonden de gelijkenis met pannenkoeken juist positief De stoofpeertjes waren goddelijk (en veel te snel op! ) en het nagerecht was ook erg lekker.
pi_64386954
Klinkt idd heel lekker Black-Tulip!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_64395326
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 04:33 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Leuk!

Nog fokkers met ernstig mislukte dingen? Altijd leuk om te lezen
Niet ernstig maar de risotto die ik toch echt een paar keer geproefd heb voor ik heb van het vuur heb gehaald zodat ik zéker wist dat hij gaar was had hier en daar toch nog een echt krokante korrel en mijn moeders grillpan is een waardeloos ding zonder fatsoenlijke grillstrepen dus een portabello daar in grillen ging niet echt lekker.
Verder vond ik zelf het Italiaanse stoofpotje wat tegenvallen maar hij is wel schoon op gegaan dus de rest dacht er blijkbaar anders over en ik was vergeten mijn aardappelknijper mee te nemen naar mijn ouders. Als je eenmaal verwend bent met aardappelpuree uit een knijper is gestampte aardappelpuree toch niet zo lekker.
Het smaakte allemaal wel maar ik kreeg er niet echt een kerstgevoel van zeg maar. Maar koken in iemand anders' keuken is ook helemaal niet leuk en handig.
De knoflooksoep, de spoom, de spruiten met hazelnoten en spekjes en de crème brûlée met frambozen waren allemaal wel heel erg lekker.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_64396293
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 22:51 schreef krakkemieke het volgende:
Klinkt idd heel lekker Black-Tulip!
Dankje
pi_64396397
Hier is alles goed gegaan

1e Kerstdag bij schoonouders vis/huzarensalade met van groenten/vleeswaren, rollade en krieltjes gegeten.
Gisteren bij mij carpaccio, rosbief met paprika, sjalotjes en aardappelschijfjes uit de oven en stratatella-ijs gegeten Rosbief had op zich nog wel iets langer gekund, ondanks dat de vleesthermometer al 60 graden aangaf als kerntemperatuur. Maar op zich was hij nu ook wel goed te eten
  zaterdag 27 december 2008 @ 16:48:08 #168
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_64403503

Eerst wat bawykov zalm met kikoman en wasabi.
Daarna japenese eggtofu met een gembersausje.
Toen een mandarin wrap met eendenborstje, lenteui, komkommer en hoisin.
En als hoofdgerecht een thaise groene curry met garnalen, shanghai paksoi, kousenband, eieraubergientjes, waterkastanjes, lente-ui en veel koriander.

Voor het eerst dit jaar dat alles volgens planning verliep (om 18:00u pas de keuken in en om 21:15u aan het hoofdgerecht) en het allemaal onder controle had. Maar vooral: alles wat lekker en gelukt. Mijn vader zei later dat het zijn lekkerste kerstdiner ooit was.

(dat is een ouwe foto, ik had er gisteren geen coquilles in gedaan, maar verder leek ie er verdacht veel op)
pi_64411371
Slotje
pi_64411437
Heul niet! Ik moet m'n foto's nog van m'n camera halen en posten.
pi_64411488
Whoops sorry Dacht dat alles al op zou zijn
  zaterdag 27 december 2008 @ 21:21:14 #172
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_64411965
En ik ook nog
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
pi_64412106
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 21:07 schreef draaijer het volgende:
Whoops sorry Dacht dat alles al op zou zijn
En hoe is jouw kerstdiner bevallen? Wat heb je voorgeschoteld gekregen?
There is no love sincerer than the love of food.
  zondag 28 december 2008 @ 15:52:27 #174
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_64432037

Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
pi_64433046
quote:
Wat mooi
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')