abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 december 2008 @ 23:40:08 #26
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_64075154
Nog meer liefhebbers van Christmas Pudding hier? Mijn moeder maakt er elke jaar paar weken voor kerst een. Lekkerste is de ochtend er na een overgebleven stuk in de koekenpan gooien.
Were making, were making!
Radio Soulwax!
  woensdag 17 december 2008 @ 03:41:38 #27
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_64078171
Dit jaar gaan we de eerste avond gourmetten bij vrienden (hebben we nog nooit eerder gedaan dus lijkt me heel erg leuk )

En de tweede avond houden we het simpel, biefstuk stroganoff met salade en gebakken aardappels. En als toetje wat B&J ijs.

We vieren kerst niet echt, we zijn immers niet gelovig, maar het is een leuk excuus om even wat lekkers te maken.
  woensdag 17 december 2008 @ 09:12:15 #28
23158 Miss_MacPhisto
This is not an exit.
pi_64079437
Eerste Kerstdag ben ik gevraagd de amuses te doen. Waarschijnlijk maak ik poffertjes van lenteui met rivierkreeftjes (recept Allerhande). Daarbij maak ik dan mijn befaamde aardappel-truffelsoep in kleine glaasjes.

Tweede Kerstdag ben ik voor het voorgerecht gevraagd. Zitten een paar eters bij die niet alles lusten. Ik denk dat ik zelf pasteibakjes maak en dan een eigen gemaakte lekkere kipragout erbij. Mensen nog tips voor een lekker ragoutrecept?
Smell the flowers while you can....
pi_64080010
Wat ga je koken? Japans!
Vooral veel sushi (tonijn, zalm, avocado/komkommer, zoetwatergarnaal, zalmkuit), maar ook een misosoepje, zeewiersalade en yakitori-spiesjes. Tussendoor nog een spoom met sorbetijs en champagne en na veel vers fruit en misschien een simpel chocoladegerechtje.
Voor wie ga je koken? Voor ons tweetjes. Dan gaan we de sushi ook lekker samen maken aan tafel. Dat is makkelijk te doen als je de rijst vantevoren maakt en alles gesneden klaarzet.
Hoe dek je de tafel? Tafelkleedje en champagnekoeler (nog kopen), kaarsen, maar wel simpel servies. Stokjes en schaaltje sojasaus er ook bij natuurlijk.
Waar haal je je inspiratie vandaan? Eh, de menukaart van Japanse restaurants en ik ga nog even wat googlen.
Voor de spiesjes: http://www.ah.nl/recepten/recept/?id=312398&rq=japans
Wat drink je erbij? Champagne en water...

Geen traditioneel kerstmenu dus, maar we pakken wel lekker uit met goede vis en lekkere dingen.

Dit is dan voor kerstavond, eerste kerstdag gaan we gourmetten bij m'n ouders en tweede kerstdag kopen we een patatje bij de voetbal

Heb ook nog een bosui-sesam soepje gevonden, past wel heel erg bij de ingredienten van de andere gerechten. Zou dat wat zijn erbij? http://www.c1000.nl/momen(...)oep-met-sesamzaadjes
Weet iemand nog meer leuke bijgerechtjes, liefst groente?

[ Bericht 4% gewijzigd door Innocence op 17-12-2008 13:30:32 ]
Sweet and innocent...
  woensdag 17 december 2008 @ 09:48:07 #30
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_64080075
tvp natuurlijk
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_64080353
Wij gaan 2x gourmetten, 1e kerstdag met mijn neefje en nichtje, dus met wat meer pannenkoekjes enzo, op 2e kerstdag met alleen volwassenen, dus ik denk ook met wat wild etc..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_64084786
Amuse
Portobello gevuld met aardappelsalade, wintertruffel en oude Reypenaar

Voor
Carpaccio met pesto, parmezaanse kaas, rucola en pijnboompitten

Hoofd
Rosbief met een kruidenkorst, rozeval aardappels en nog onbekende groenten

Na
Chocolade souffle, witte chocolade mousse en..

Kunnen nog enkele dingen bijkomen
  woensdag 17 december 2008 @ 13:02:21 #33
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_64085578
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 18:32 schreef Zo-is-dat het volgende:

Dessert; ook nog niet definitief maar ik denk een puntje citroenlaagjesmeringue-taart van nigella uit haar feest boek.
Hoe heet dat boek precies? Ik weet niet welke ik moet kiezen als ik er op Google .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_64087139
quote:
Op woensdag 17 december 2008 13:02 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Hoe heet dat boek precies? Ik weet niet welke ik moet kiezen als ik er op Google .
uit haar boek "feest"!

Owh en het blijft definitief dit dessert en het vis tussengerecht word waarschijnlijk makkelijk en klassiek; een garnalencocktail met de saus zelf gemaakt en apart erbij geserveerd, ook een schaaltje rode uiensnippertjes erbij, en het geheel dan als een timbaaltje op een bedje van sla; klinkt goed toch?

De lamslende gaat waarschijnlijk lamskarbonaatjes worden want ik vond de lamslende er niet lekker uit zien toen ik deze zag bij de turkse slager gisteren! En ik denk dat ik die karbonaatjes makkelijker lekker krijg... Dat hoop ik tenminste!
  woensdag 17 december 2008 @ 14:17:36 #35
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_64088086
.

Ik vond alleen het boek Kerst . Maar feest blijkt ook te bestaan! Thnx!
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_64088449
- een mini-kopje met een koud erwtensoepje met munt met daarbij maanzaad grissini omwikkeld met lekkere rauwe ham

- carne cruda met truffelmayonaise

- rivierkreeftravioli met saffraansaus

- Brasato al barolo met wat venkelrisotto

- koffie creme brulee met zelfgemaakt ijs. Ik denk dat ik gewoon lekker écht vanilleijs maak.
  woensdag 17 december 2008 @ 15:44:21 #37
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_64090736
Wij gaan eerste kerstdag met ons drietjes gourmetten. Totaal niet origineel, maar we vinden het alledrie erg leuk (we zijn burgertrutten, ik weet het ).

Toe maak ik gecarameliseerde ananas uit het boekje van de c1000.
Lijkt me erg lekker, en handig omdat de ananas in het gourmetpannetje kan .
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_64090839
Wat ga je koken? Voorafje met tonijn, gevulde kalkoen met cranberrycompote,groente, gebakken krieltjes en wat patatjes voor de kinders als hoofd. Nagerecht wordt een frambozenmuffin/cakeje met een bol B&J's.
Voor wie ga je koken? Familie! 7 volwassenen en twee kindjes.
Hoe dek je de tafel? Wit kleed, boerenbontservies van mams en kerststerren en rode ballen als deco. En kaarsjes uiteraard.
Waar haal je je inspiratie vandaan? Een avondje wijn drinken met mn schoonzusje aka de duo-kok.
Wat drink je erbij? Rode en witte wijn, water en ranja voor de kids.
Fok!bejaarde
pi_64098929
Dit jaar kook ik niet met kerst, maar wat ik ooit als amuse gemaakt heb:

Gebakken kwarteleitje op uitgestoken plakje toast, met een half plakje gebakken bacon
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_64104262
quote:
Op woensdag 17 december 2008 20:17 schreef krakkemieke het volgende:
Dit jaar kook ik niet met kerst, maar wat ik ooit als amuse gemaakt heb:

Gebakken kwarteleitje op uitgestoken plakje toast, met een half plakje gebakken bacon
Ik zocht nog een amuse! Dit wordt hem.

*En voor de rest amuse 1iets met beenhamreepjes en iets met zalm.
amuse 2 zie de quote
*Heldere runderbouillon
*koolvis met aardappelpartjes en een groentenmix
*citroenspoom
*lamslende met aardappel puree en groentenmix
*mogelijk nog een kaasplankje
*jaarlijkse langevingerpudding
*iets van ijs moet ik nog bedenken
*mogelijk nog een kaasplankje of koffie met iets zoets keuze mogelijkheid
groentenmix bevat wss sperzieboontjes, worteltjes, peultjes (is ma een liefhebber van) bloemkool/broccoli.
Ik kook voor mijn man, moeder 2 kinderen en 1 aanhang Das dus voor 6 personen.

Inspiratie: overal en nergens dus ook uit dit topic.
Wijn: ga ik nog uitzoeken
Tafel gedekt met damast kleed en damast servetten
Mijn stratfordwedgewood, kristallen glazen, kaarsjes
Dat is het zo'n beetje!

[ Bericht 1% gewijzigd door botterfly op 17-12-2008 23:46:30 ]
Yesterday is history,
Tomorrow is mystery,
Today is a gift,
Thats why they call it the present.
pi_64104867
Botterfly, ik zou het kaasplankje voor het dessert doen.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_64106182
quote:
Op woensdag 17 december 2008 22:58 schreef krakkemieke het volgende:
Botterfly, ik zou het kaasplankje voor het dessert doen.
Oeps ja idd!
Yesterday is history,
Tomorrow is mystery,
Today is a gift,
pi_64106300
Kaas.
Ijs,zoet dessert.
Koffie.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_64106659
quote:
Op woensdag 17 december 2008 23:47 schreef krakkemieke het volgende:
Kaas.
Ijs,zoet dessert.
Koffie.
Het is laat! Denk dat het daar aan licht. Tegen de tijd dat ik er mee bezig ben doe ik het wel goed.
Maar toch bedankt voor de opmerking!
Yesterday is history,
Tomorrow is mystery,
Today is a gift,
pi_64107956
Ja, daarom zeg ik het nu alvast....
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_64119263
Gevonden!

Ik begin achteraan, want dat weet ik al. . Het toetje wordt dus een warme chocoladebrownie, met chocoglazuur, choco-snippers en ingemaakte zoete stoofperen. (Ja, Isa, óók slagroom!).

Voor het hoofdgerecht heb ik al hert in huis (kleine biefstukjes), hier moet ik nog wel wat bij verzinnen. Wie helpt? Ik heb nog een pakje goede biologische kruidenzuurkool liggen, is dat wat voor erbij?

Qua voorgerecht heb ik nog ECHT geen idee. Sowieso hoeft het van mij niet perse (met een peuter van 2 erbij ga je toch geen uren aan tafel zitten) maar ik heb nog wel een zakje mooie tijgergarnalen in de vriezer liggen waar ik wat mee zou kunnen. Tips?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_64120134
ah dit topic !

Voorgerecht : Tartaartje van tonijn / haring of verse zalm (keuze).

Hoofdgerecht : gevulde kalkoen , gebakken krieltjes , salade , en iets van rijst.

Nagerecht : Stoofperen flapje(bladerdeeg) Kaneelijs met snippers witte chocolade.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  donderdag 18 december 2008 @ 16:49:12 #48
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_64124482
Niet.

Beide dagen uit eten
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  donderdag 18 december 2008 @ 17:34:30 #49
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_64125758
Eerste kerstdag bij de schoonouders. Of eigenlijk bij familie daarvan, het wordt een groot familiekerstgebeuren. Dat is niet echt een diner, maar meer een lopend buffet met als thema 'Italiaans'. Ik hoop maar dat het geen diepvriespizza's worden.
Tweede kerstdag bij mijn ouders thuis. En daar ga ik wel koken/het gehele kerstdiner samenstellen. Alleen mn inspiratie is nog enigzins euh nihil. Behalve dat ik dingen wil als 'amuse', 'voorgerecht', 'spoom'. Ik wil het wel een beetje klassiek houden, dus niet oosters o.i.d. Misschien voor het hoofdgerecht wel wild, al heb ik daar euh geen ervaring mee. Maar in ieder geval alvast TVP voor de vele goede ideeën hier.
  donderdag 18 december 2008 @ 17:36:25 #50
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_64125810
Oeh, vorig jaar trouwens hadden we ossenstaartsoep met op het kommetje een 'flapje' (om joene's woord even te lenen) van bladerdeeg. Zag er leuk uit. Gewoon de kommetjes met soep erin en een plakje bladerdeeg erop even in de oven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')